Jednou z těch zajímavějších premiér letošní Ženevy je nová generace Suzuki Swift. I nadále si auto zachovává typické linie, uvedené už ve druhé generaci, jinak je však na voze vše nové.
Neviem sa pri novom Swifte zbaviť pocitu, že je v porovnaní s konkurenciou len tak nejak do počtu. Neurazí, ale žiaľ už ani nenadchne. V roku 2004 nastavil Swift latku pomerne vysoko, ale odvtedy ju vlastne len podlieza. Nejde o to, aby za každú cenu nejak zásadnejšie menili dizajn, ale skôr ho vycibriť k dokonalosti a toto žiaľ nie je ten prípad. To sa týka najmä interiéru. Nuž, držím Swiftu palce, ale bude to mať v Európe už ťažké.
Bude sa vlastne ešte vyrábať v Maďarsku?
a info o výrobě v Japonsku máš odkud? Pokud nebudou vyrábět pro Evropu v Maďarsku, tak v tomto segmentu nemají cenově a logisticky šanci a skončí jak krásná, kvalitní a drahá Mazda 2, naprosto na okraji.
Od prodejce, kupoval jsem pred měsícem novy S-cross a ptal se na nového swifta, rikal ze cena bude vyssi oproti minule generaci z duvodu presunu výroby do Japonska
Vlastním Swift 2009 (první novodobá generace uvedená 2004) a po faceliftu 2008 tohle auto podle mě vypadalo nejlíp. Protáhlá světla následující generace 2010 alá peugeot se mi moc nelíbila a u tohohle auta zase zadek vypadá jako z Balena. Technicky by to ale nemuselo být špatné auto, atmosférický 4 válec už nikdy nebude jako dřív po seškrcení na nové EURO normy, ale aspoň je pořád v nabídce a je hodně úsporný. Super nízká hmotnost. Jen škoda že verze Sport bude mít 1,4 Turbo a ne spolehlivý motor 1,6 ještě ze série M jako měl předchůdce.
Ta 1.4T bude hlavne drahsia ako jednoducha atmosfericka 1.6, lebo turbo, lebo pravdepodobne priamy vstrek, dalej nemoznost dat na LPG. Preto myslim, ze swift sport podrazie.
Inak su turbomotory a turbomotory, suzuki ma same pozitivne reakcie na ten 1.0 a 1.4, spolahlivost sa samozrejme ukaze o par rokov...
Nemůžu si pomoci, ale tohle mi nesedí. Je to celé takové podivně neforemné, oteklé, jakoby na sebe navzájem nenavazující. Přitom býval Swift zajímavé autíčko, pohledné, svižné, spolehlivé, úsporné. Je ale jasné, že ve Šádelandu to měl těžké. Nechci být špatným prorokem, ale pochybuji, že nová generace na tom něco změní.
Vidím to podobně, takové bachraté cosi. Kde je ten hezký Swift minulé i předminulé generace? Tohle se mi nelíbí ani zepředu, ani zezadu a "C" sloupek tomu dává korunu. Designéři Suzuki asi jedou na nějakých halucinogenech, to co poslední dobou předvádějí je děs. Snad jen Vitara je v pohodě ;-)
"Větší motor může být navíc kombinovaný s hybridním hnacím ústrojím. Suzuki jej označuje jako SHVS ..... Technologie SHVS je k dispozici jak s menším, tak i větším motorem.".
Dulezita jsou ta slova "muze" a "k dispozici". Ale ja mam pro swift slabost. Bylo to na dva roky prvni prditko me dcery, kdyz se ucila ridit. Levne a stylove bezproblemove auticko do mesta.
Mam Suzuki Swift Sport 2013 a mne sa tato generacia paci zatial najviac. 1.6 atmo motor taha krasne je to spolahlive auto a v dnesnej turbo ere tak trosku vytrca z radu. Pokial bude dobre sluzit tak si ho necham :-)
Suhlas, jednoduchy nestarnuci design. Toto mi pride ako reminiscencia na postarsi Nissan Micru. Je to sice svojske, ale vidiet, ze sa musi velmi snazit.
Ako auto vynikne, to sa ukaze naozaj az pri skutocnom pohlade, fotka je len fotka. Nevyvolava emocie navyse, je to ale stale swift a to je dobre. Co je na tom aute podstatne, je to ako je poskladany a ako sluzi. Ma na dnesne pomery skutocne nizkoemisny motor - hovorim o tom normalnom v ponuke, atmo 1,2 - dve nepriame vstrekovacie trysky a ziaden priamy vstrek. Spotreba mala, vaha mala, zive, hrave tocive (motoricky aj podvozkovo). Na to, o aky motorcek sa tu jedna - a bez turba - je casto pre okolie prekvapive, aky odpich predvedie. Ano, tocim ho, tam ma vykon - napriek tomu nezere a nezere. Pre mna je to etalon svojho druhu a sluzi ku cti vyrobcovi, ze take nieco ponechal na trhu aj nadalej, napriek sialenej dobe.
Nafuknuty predok, nafuknuty zadok, ale stred auta zostal povodny. Ako uz bolo vyssie spomenute, vypada to ako nepodarena botoxova terapia.
Ako minus hodnotim presunutie klucky zadnych veri do C-stlpika. Mensie deti tak vysoko nedociahnu, bude im treba pri kazdom nastupovani otvarat dvere. Co je celkom blbe pri malom aute, ktore by inak mohlo celkom dobre sluzit na kazdodenny rozvoz deti do skolky a do skoly ...
ten este sucasny swift mi pride krajsi ;-\ a swiftovitejsi... ale samozrejme vsetko je to uhol pohladu.. a sam som zvedavy ako dopadne aj nove polo koncom roka... lebo to sucasne povazujem vizazou za "dokonale" :yes:
PS: tie zadne klucky vyvedene kdesi pomaly az na strechu vyzeraju hrozne .. toto podla mna swist vobec nemal za potreby... vizualne mi to kazi cely zadny stlpik a ani elegantne to moc nie je .... a prakticke pre male deti uz vobec... ale asi opat moda zvitazila nad praktickostou... co uz... ;-\
motory identicke ako u balena, co sa dalo cakat, spotreba tiez identicka - cakal som o deci dva menej ako u vacsieho balena. Ta 1.25 DualJet je super, snad to zostane do 10000 EUR s tempomatom...
Přítelkyně má Swifta 1.2 z roku 2012, auto nabité výbavou za krásnou cenu, motor tahá asi jako každá 1.2, nad 5 000 otáčky do 80km/h se umí, až překvapivě, hýbnout. Skvělá spotřeba i spolehlivost za 5let provozu. :yes:
Tenhle nový bonbónek se mi vůbec nelíbí 8-s:no:
Mě se zatím líbí více nový Ignis. Ale uvidíme naživo. Z Vitary jsem také nebyl v Ženevě nadšený, ale po svezení zvláště s turbo verzí úplně jsem změnil názor. U Balena taky, na výstavě zklamání, svezení s nejprodávanější verzí o nic moc lepší, ale pak mi půjčili 1,0 turbo a krom lepšího vzhledu, tak paradni moturek a svezeni. Ale cena by byla obhajitelna jen kdyby se jednalo o sport verzi. Tak si na Swiště počkám na živo.