Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018: Honda CR-V poprvé naživo. Je opravdu prostorná!

David Bureš
Diskuze (8)
Nová generace CR-V se v Evropě začne prodávat na podzim. My už jsme si ji však pečlivě prohlédli na ženevském autosalonu.

Nové CR-V dokazuje, že pro Hondu jsou důležitější trhy než ten evropský. Jestliže třeba v Severní Americe se její nová generace prodává už od začátku minulého roku, v Evropě se aktuálně teprve poprvé prezentuje ve své sériové podobě. K vidění sice byla již na podzim ve Frankfurtu, tehdy ale ještě jako prototyp, se zakrytým interiérem. Jak nás novinka zaujala?

Musíme, říct, že nabízeným vnitřním prostorem opravdu hodně. CR-V jakožto rodinné SUV bylo vždy prostorné, přičemž novinka na tom nic nezmění. Dozadu se snadno nastupuje díky rozměrným dveřím otevíraným do pravého úhlu. Se svými 182 centimetry mám pak na zadních sedadlech opravdu velkorysou rezervu, kterou třeba konkurenční Hyundai Santa Fe (v Ženevě též prezentované v nové generaci) neposkytne. Je to však tím, že vystavovaný kousek byl pětimístný, počítá se však též s možností třetí řady sedadel, což bude u CR-V vůbec poprvé.

Rozměrný je i zavazadlový prostor s objemem 642 litrů (číslo udávané u americké specifikace). Velikost nahání hlavně svou výškou 51 centimetrů po plato, pod podlahou navíc i tak zůstává rozměrný prostor pro rezervní kolo. Na délku má kufr 95 cm, mezi podběhy činí šířka 104 cm. Zadní sedadla se sklápí pomocí páček, výhodou je vytvoření rovné ložné plochy bez jakéhokoliv schodu.

Honda CR-V – srovnání rozměrů kufru s konkurencí
ModelHonda CR-VHyundai Santa FeŠkoda Kodiaq
Objem zavazadelníku pětimístné verze (l)642625650
Délka (mm)9501080-13601090-1270
Šířka mezi podběhy (mm)104010601000
Výška po plato (mm)510430440
Nakládací hrana (mm)680790770

Palubní deska zaujme svým řešením se zvýrazněným displejem multimediálního systému. Na první pohled CR-V navozuje luxusní dojem, ten dřevěný dekor evokující devadesátá léta ale vypadá hodně lacině. Zaujme však doslova obří odkládací prostor mezi předními sedadly, který umožnilo vytvořit zachování volicí páky převodovky na vyvýšené pozici na středovém panelu. Naopak kapsy ve dveřích nebo schránka před spolujezdcem tolik odkládacího prostoru neposkytují.

Vnější tvary pak můžeme považovat za evoluci předchůdce. Jestliže zepředu vypadá nové CR-V rozhodně lépe než předchůdce, ze zadní části jsem trochu v rozpacích. Vertikálně orientovaná koncová světla prostupující do víka kufru vytváří velkou masu plechů, kterou pořádně nerozbije ani chromovaný vodorovný pás pod zadním oknem nebo registrační značka.

První vozy mají být evropským zákazníkům dodány letos na podzim. To se bude jednat o kousky poháněné zážehovým čtyřválcem 1-5 VTEC Turbo, který bude dostupný s šestistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT. Hybrid využívající benzinový dvoulitr, dva elektromotory a jednostupňovou převodovku obohatí nabídku na začátku roku 2019. Obě verze přitom bude možné pořídit i s pohonem všech kol.

David Bureš
Diskuze (8)
6. 3. 2018 16:46
Re: jaky to rozdiel
Hlavne nikdy nemela lepsi techniku.

Pokroku zdar.

Skoda, ze nebude dostupnejsi.

Myslim, ze hybridni verze budou sahat k milionu..
6. 3. 2018 16:41
Re: Nafta
Ja davam naopak :yes:

Kdyz SUV, tak elektricke nebo hybridni.

Ten pohon je uzasny. Jednokvalt :-) pouze pro dlouhe cesty a jinak seriovy hybrid.
Zadna prokluzujici spojka, zadnych deset rychlosti.
V jednoduchosti je krasa.

PS Myslim, ze prodejni cisla hybridniho RAV4 nejsou tak spatna ;-)
Avatar - Ozzman
6. 3. 2018 14:45
Re: No tak tady máme
>:-[]

Víš, že se "Ghia" montovala i do Oktávek a to dokonce do těch předposledních? >:D Asi exportní verze pro dřevem zhýčkané ostrovany, ale málem jsem se pob...:D
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2018 13:14
Re: No tak tady máme
Týjo, to mi na fotkách uniklo. Honda se toho nebojí. :-)
Avatar - woody-alien
6. 3. 2018 12:20
Re: No tak tady máme
Co zas máš ? Plastový dřevo se vrací na plný koule a u Fordu už pro Mondeo chystaj legendární výbavu Ghia. >:D