Vcelku zastrčený je na ženevském výstavišti stánek indické společnosti Tata Motors. My jsme jej však neminuli a koncepční kousky této značky prozkoumali.
Zakrátko budú aj okná také úzke ako tie LED pásiky. A von sa budeš pozerať skrze kamery na monitore, lebo to bude "modernejšie" a možno aj lacnejšie ako poriadne čelné sklo...
Na to stačí dostatečné nízká cenovka. Bohužel, Evropská komise nechrání trh proti prodejům aut, která nesplňují nejvyšší bezpečnostní nároky (vše ponechává v rukou dobrovolného testování v E-NCAP (teď spekuluji, ale s ohledem na předchozí zkušenosti s indickými automobily věřím, že nejsem příliš daleko od pravdy, že ani vozy Tata nemají vestavěny ty prvky skeletu, které ochrání posádku v případě havárie na pět hvězdiček). Vzpomeňte, jak trh nadšeně přijal levné Dacie, když vycházely ještě z o dvě generace staršího Clia... Ale jak píšu v nadpise, jde hlavně o "nové Evropany": ty, co mají hluboko do kapsy. Evropané z Německa, z Francie a Británie, ze Švédska i Holandska a Belgie, ti stále dávají přednost vozům na nejvyšší současné technické úrovni.
Věřím, že v případě čínských a indických aut neplatí, že design prodává. Nebo se mýlím?!
Toho bych se nebál. Ať si každý jezdí a bourá v čem chce, pokud to neohrožuje ostatní, navíc nemyslím, že by to nutně muselo být horší. Ušetří se na práci, ne na plechu.
Myslíš, že "nových Evropanů" je tolik, aby vynesli Dacii tak vysoko v prodejích? Jak je možné, že je úspěšná zrovna v Německu, Francii, Holandsku, či Belgii?
Mimochodem, evropská legislativa samozřejmě stanovuje, co auta musí splňovat. NCAP je něco navíc.
To oranžové vypadá jak Murano napasované do Evoque, ale ta modrá limuzína není zas tak zlá, interiéry také nejsou úlet, když se tu dřív mohly prodávat korejský pokusy, tak proč ne tohle, splní-li to legislativu.