Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Techrules Ren RS míří s italským designem, elektromotory a turbínami na závodní okruhy

Čínská společnost Techrules uvádí jednomístný hypersport Ren RS v podobě připravené pro výrobu. Pod liniemi od slavných italských designérů ukrývá výkon až 960 kW, za nímž stojí šest elektromotorů a turbína.
Zpět na článek
5. 3. 2018 18:24
Já to říkal ...
...turbodiesely mají ještě velkou budoucnost >:D
Rozbalit vlákno
6
5. 3. 2018 20:51
Re: Já to říkal ...
Jsem neveril vlasnim ocim. Turbiny na benzin nejsou?
6. 3. 2018 07:57
Re: Já to říkal ...
Turbíny sežerou ledacos, ale může to snížit jejich životnost/ zvýšit náklady na údržbu. Obzvláště, pokud na to nejsou navržené. Pokud se spoléhají na vlastnosti paliva jako letecký petrolej např. pro mazání, tak moc dlouho na benzín nepoběží, než bude potřebovat generálku. Nemluvě o tom, že benzín ji bude určitě víc opékat. Asi existují industriální, které jsou na to navržené a zvládnou to dobře, vojenské nejspíš jen za cenu intenzivnější údržby, ale jinak na to nebudou asi navrhované, když jsou k dispozici mnohem lepší paliva.
6. 3. 2018 08:10
Re: Já to říkal ...
Já se o to moc nezajímal ale mám pocit že mikroturbíny se točí na vzduchových ložiskách, tj. mazání prakticky není potřeba. Nebo je to jinak ?
6. 3. 2018 09:06
Re: Já to říkal ...
Tyhle turbíny také neznám, ale hlavní ložiska snad palivem nebývají mazaná. Nicméně některé části můžou být, jako palivová pumpa. V některých leteckých motorech se myslím palivo využívá i jako hydraulická kapalina (není vtipné, když ti změní skupenství :-) ). Kdyby chtěli, tak by to určitě šlo, i když benzín není ideální. Hlavní motivace pro použití benzínu, zvuk, u turbín jaksi odpadá. I když je tu ještě faktor dostupnosti, což v EU není problém, ale ne všude se běžně používá v osobních autech.
6. 3. 2018 12:20
Re: Já to říkal ...
Pokud by se jednalo jen o mazání palivové pumpy tak to asi problém nebude, i u benzínu je to řek bych vyřešené. Já myslím že největším problémem mikroturbíny je mizerná účinnost, tedy ta mechanická, z důvodu že z výfuku letí spousta ztrátového tepla. Jako kogenerační jednotky fungují dobře, ale jako zdroj čistě mechanického výkonu je to citelně horší. Jo mají i rekuperace apod., ale stejně ...
6. 3. 2018 15:09
Re: Já to říkal ...
To bez pochyb. Turbínu použiješ tam, kde ti jde o hmotnost/ rozměry. Pístový motor bude mít větší účinnost.