Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Magna Steyr Mila EV – Rakouská EVize

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Rakouská firma Magna Steyr přestavuje v Ženevě studii malého čtyřmístného hatchbacku Mila EV.

Jak zkratka EV napovídá, jedná se o elektromobil. Ten je postaven na podvozku s rozvorem 2,5 metru, na délku měří zhruba 4 m. Elegantní design odpovídá současným malým pětidveřovým hatchbackům, návrháři se přesto odvázali a vytvořili některé zajímavé, až futuristické prvky. Jde především o linku od předních světlometů nahoru ke střeše, ta se pak vrací zpět přes dolní hranu bočních oken. V pásu pod prolisem bočních dveří, který vede až na záď vozu, je pak indikátor stavu nabití baterií. Jsou do něj integrována také čidla otevírání dveří, která lze aktivovat elektronickým klíčem. V prosklené střeše jsou pak nainstalovány solární panely, které slouží jako dodatečný zdroj elektrické energie. Konvenční zpětná zrcátka byla nahrazena kamerami.

Koncept Mila EV je plně funkční. I výkon elekromotoru 49 kW (67 k) odpovídá zástupcům třídy malých vozů s moderními benzinovými motory o objemu kolem jednoho litru, na rozdíl od nich samozřejmě automobil nevypouští do ovzduší žádné emise. Pohonná jednotka je napájena lithiovými bateriemi, které společnost Magna Steyr vyvinula ve vlastní režii. Jejich nabití by mělo trvat jen 2,5 hodiny, dojezd malého vozu činí 150 km. Pro každodenní použití včetně cest do zaměstnání tato vzdálenost plně dostačuje.

Mila EV byla od začátku primárně vyvíjena pro instalaci elektrického pohonu, v případné sériové výrobě by se tedy ušetřily náklady na přestavbu některého z klasických vozů s benzinovým či vznětovým motorem. Rakouský výrobce uvažuje i o hybridní variantě a pohonu palivovými články. Vzhledem ke koncepci vozu by tyto konverze nebyly složitou záležitostí.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - delphino
3. 3. 2009 21:34
Re: Nadherne auticko
jen souhlas