co tam bude, jestli tam bude někdo něco vyrábět, nebo to bude jen další areál, který srovnaj se zemí a postaví tam předražené nesmyslé byty a aknceláře, kterých bude polovina prázdná a budou je vlastnit spekulanti, mafie používající je jako dočasný úkryt atd.
Jelikož zařízení na výrobu odcestovalo do Indie a český národ se rád vyprodával, místo toho, aby podporoval české (opakuji české) výrobce, jak se to děje jinde ve světě, bude obnovení výroby nenožné, jedině že by nějaký blázen koupil mašiny za stovky milionů a založil automobilku znovu, to by byl pak zázrak...takže zbourat a kanceláře a byty, jak je u nás zvykem. Že je jich přebytek, nikomu nevadí, máme na to přeci dotace.
Jinak co se týče podpory domácího podnikání, tak kdo podniká, zná to, jaká je u nás buzerace ze strany státu - úřadů. Ale když přijde korejec s výrobou obrazovek či pneumatik, tak mu dáme daňové prázdniny a ještě se na stavbě politici nechají vyfotit. Co naplat, že po ukončení daňových prázdnin se investor z plechové haly zbalí a potáhne dál na levnější východ. A místo toho, aby peníze zůstávali v ČR, mizí do zahraničí, takže se u nás "netočí" a neinvestují.
Ale no tak pánové... chodíme k volbám všichni. Nebo ne? A tu zpropadenou pomstu z Francie nechť si odvezou třeba do tramtárie... Je naopak s podivem, že za to ještě někdo dal nějaké peníze...
Nechci působit jako cynik, jistě je mi líto, že se přestává vyrábět něco, co mi už v dětství tolikrát okouřilo ksichtík...
tak tak, navíc se v Avii vyráběla i Praga V3S a vývojové oddělení udělalo modernizaci M (světla v nárazníku, lepší motor, vyšší rychlost, lepší el. výbava, posilovač atd).
Muj táta tam dělal 30 let právě ve vývojovém oddělení a na té řadě AN i modernizaci V3S dělal a i já ten areál dobře znám.
zpropadená pomsta y francie se předstala dělat v roce 2000, od té doby se dělal nový typ řady D, což je nová kabina vlastní kontrukce a motory Cummins.
[odkaz]
Zcela jiné auto, nemající se Saviemem absolutně nic společného.
Jinak pro zajímavost, komunisti měli v roce 1989 připraveno ke spuštění do sériové výroby toto:[odkaz] leč bohužel výroba nikdy spuštěna nebyla - Avia řady AN se sklopnou moderní budkou
Jeden y mála příkladů, kdy se podařila udělat dobrá věc, ale za kapitlaismu už to nebyl nikdo schopen uvést do života.
to ale byly tz staré modré a čoudivé ne, tj z dnešního pohledu vraky vyrobené někdy před rokem 1994.
I ty poslední saviemovské už měly nekouřící motory a sklopnou budku a turbo
Jo, ta s turbem byla nečoudivá, ale kabina byla za pět let sežrána rzí, což nepřispívalo snahám vytvářet si obchodní značku... Nicméně jsem pochopil, že tvůj vztah k tomuto vozu je rodinný a protože nejsem Áda, jako omluvu přijmi můj respekt, neboť si dokážu představit, jak často konstruktéři naráželi na bezmeznou blbost tehdejšího systému
v pohodě, spíš tam poč. 90 let zavládlo hluboké zklamání, že to - na čem léta makali je v podstatě naprd.....ale to zažilo za totáče řada konstruktérů a jejich spolupracovníků, neb prototypů se udělalo hafo a leckdy skvělých, ale do série šlo máloco. Těch vyhozených peněz......
kde počátkem 90. let nezavládlo zklamání... Já jsem z devadesátek zklamanej dodnes... Máš určitě pravdu v tom, že pokračovalo takové to decimování "chytrých"... holt, ta rudá setrvačnost je cítit i teď, po takové době... a to je škoda
spíš se to vždcky špatně prodalo, zprivatizovali to podvnodníci popř. do nadějných podniků potřebujících pomoc nebyl stát ochoten něco nalít, a radši to nechal přijít k bankrotu, ač daleko větší peníze prošustroval jinde.
ano i ne... se řadím k pitomcům, kteří si stále ještě myslí, že "stát jsme my všichni"... a jaké si to uděláme... atd... ale buďme rádi za to, co je. Můžeme klidně jezdit v americkým nebo japonským autě... doba Moskvičů a Žigulíků a Trabantů a Samovarů 105 a 120 je naštěstí pryč... :-)
za totáče šlo taky jezdit v západním autě, ale bylo to trochu složitější. Nicméně to šlo, i těch amerik tu pár bylo, ale to už byla velká provokace no :-)
na Kladně měli cikáni Čajku, ale halvně tu byla sposuta renaultů - 4,8, 19, 21 atd, fiatů 127, uno, 500 , simcy, pár citroenů, hillamny, fordy anglia,cortina, sierra a escort, toyota corolla, daweoo racer, sem tam nějakej brouk, golf, mercedes, saab, bmw a pár amerik.
jo oni to hlídali no, ty ameriky taky, co to je a co ti lidi dělaj.
Mercedesy tu měli hodně umělci. Pak konec 70 a 80. léta už se to uvolnovalo, měl to tátův známý koupený z ambasády a koncem 80. ještě další, mechanik z jedné velké autodílny v Radotíně.
člověku... já kvůli téhle odpovědi prošmejdil archiv výběrových řízení na nákup do firemního fleetu - tak ne, že mě ukamenuješ.
Je tam strohých pár bodů
Koroze kabiny u předchozích užívaných modelů
Nedostatečný software
Malá nosnost vozidla při nastavení IZO skříní
Malá nosnost vozidla při nastavení hydraulickým čelem
Vysoká emisní zátěž
Nedoporučuji
..a podpis...ne můj
EDIT: vyhrál DAF
Tak rozjetí výroby bx tak drahé nebylo( rámy se v Letnanech nedělaly, motory, nápravy a převodovky sou kupované), tak akorát ta kabina - nehledě na fakt, že se tam nutně nemusí vyrábět to samé co předtím.
Ale to by to musel koupit nějaký výrobce užitkových auta nebo nákladáků a to asi nehrozí...
Jen k doplnění historie. V Avii se také vyvíjelo kolové vozidlo pro vojáky - historicky známý a ve své době velmi dobrý kolový obrněný transportér OT - 65 :yes:;-)
Nechci polemizovat - odkazuji na článek. Letadla se tam počátkem 60tých let minulého století už dávno nevyráběla. Chodil jsem tam ze střední školy, na tehdy tzv. "výrobní praxi"(hned vedle vývojárny, kde to "otéčko" dávali dohromady), tak vím o čem mluvím ;-)
Hádám, že někdo koupil pozemek... a s autama už to nesouvisí
Stejně doba, kdy Avia byla pojmem je hluboká historie letectví... a v dobách, kdy vzniknul pojem "aviatik" = každé pomalu jedoucí a smrdutě kouřící vozidlo, které je překážkou nromálního silničního provozu, už teda důvod k nostalgii nenalézám.