Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia Motors v lednu ukončí výrobu nákladních vozů v Přelouči

Diskuze (15)
Společnost Avia Motors ukončí v Přelouči v lednu 2019 výrobu nákladních vozů Avia, zájem o ně nedosáhl očekávané úrovně, produkci prodražují například i požadavky na omezování emisí.

ČTK to řekl mluvčí Andrej Čírtek, mluvčí holdingu Czechoslovak Group (CSG), který podnik vlastní. Na ukončení výroby těchto nákladních aut upozornily dnešní Hospodářské noviny (HN). Avia letos podle Čírtka vyrobí asi 70 vozidel.

"Z důvodu vývoje situace na trhu, chystaným novým emisním regulacím a dalším požadavkům zvyšujícím náklady na produkci užitkových vozidel v kategorii, v níž Avia vyrábí, došlo k přehodnocení strategie společnosti. Bylo rozhodnuto o ukončení sériové výroby automobilů AVIA s dieselovým motorem," uvedl Čírtek. Firma bude dál dodávat náhradní díly uživatelům vozidel Avia a zaměří se také na elektromobily.

Podle Čírtka Avia jako užitkové vozidlo střední kategorie vyhovuje současnému trendu elektromobility při dopravě zboží na krátké a střední vzdálenosti. Navíc v minulosti elektromobily vyráběla a dodávala na severoamerický trh. "Intenzivně jednáme s potenciálními partnery, kteří disponují potřebným know-how a technologiemi v oblasti elektropohonu a pro které by Avia byla vhodný partner pro výrobu podvozku," uvedl Čírtek.

Avia Motors zahájila sériovou výrobu vozu Avia D 120 4x2 Euro 6 Initia letos v únoru. Ještě v květnu firma plánovala vyrobit 150 vozů. Připravovala rovněž vozidlo s pohonem 4x4, do konce roku měla být spuštěna i sériová výroba hasičských vozů.

Kvůli ukončení výroby se počet pracovních míst v Přelouči sníží ze zhruba 70 asi o 20. Firma chce ještě dlouho zachovat program poprodejních služeb pro tisícovky vozidel, které pod její značkou jezdí zejména na českých a slovenských silnicích.

Automobilka v Přelouči sídlí v prostorách CSG, kam se přestěhovala výrobní linka z pražských Letňan. Společnost Avia Motors koupil holding CSG v roce 2016 od indické skupiny Ashok Leyland Motors, která v roce 2013 produkci v Česku ukončila a přenesla ji do Indie.

Hospodářské noviny dnes uvedly, že se nedaří ani dalšímu výrobci nákladních vozidel skupiny CSG, automobilce Tatra Trucks. Výroba se letos zřejmě propadne zhruba o 40 procent, vloni z linky závodu v Kopřivnici sjelo 1144 automobilů, píše list.

Diskuze (15)
Avatar - Barrichello
22. 11. 2018 11:57
Re: Zakázat avii se mělo už v 89'
Plácáš z hladu, už někdy od roku 2003 Tam byly jen motory Cummins.
Avatar - Barrichello
22. 11. 2018 11:56
Re: avia
zastaralá konstrukce? Rám? Jinak motor i převodovka sou nové a nakupované....

Jinak dneska sem v praze novou Avii viděl, samozřejmě nosič kontejneru. Ten předek té Initie vypadá naživo dobře
Avatar - Barrichello
22. 11. 2018 11:52
Re: Zklamání
Pro méně bystré přeloženo do polopatična - pokud nemáš co prodávat va kterogii silniční a komunální vozidla nebo jen staré řady 200 a 300, tak uvést jako první novinku tahač do konkurencí nabité Evropy je asi blbost ne.
Nejdřív bys měl uvést naháradu té 200/300 a až se to rozběhne tak pak tahač.
Avatar - chetoos
22. 11. 2018 08:03
Re: avia
Je to Škoda, když se Avia vrátila na trh byl jsem rád, že se vrátil tradiční český výrobce, navíc s fabrikou v Praze. Jenže pod krásnou kabinou byla zastaralá kostrukce. Přesto si myslím, že tak jednoduché a spolehlivé auto těžko pohledat. A že staré Avie smrdí, dodnes jezdí a nedivím se. Jsou to držáky. U nás A21 je mají SDH a zemědělské družstvo a Daewoo Avia májí SSMSK.
22. 11. 2018 07:21
Re: avia
Kabiny se svařovaly v Přelouči, dovážely se jen výlisky, neboť v indii jsou lisovací přípravky. Což není zas až tak neobvyklé. Aspoň takto si to pamatuji.