Diskuse

Avia v nové době: Od licenčních Francouzů k novému začátku

28.9.2016

Letňanská automobilka sice v létě roku 2013 ukončila produkci, letos se ale pod vedením nového vlastníka vrací zpět na scénu.

 

  • 02 Reagovat !

    foto Bassmann

    Bassmann 28.09.2016  08:33

    Praga

    Proč jsou ve fotogalerii obrázky Pragy V3S?
    • 10 Reagovat !

      foto geroc-I-

      geroc I. 28.09.2016  11:50

      « Re: Praga

      Protože Avia Pragovky vyráběla, takže jsou tam opodstatněne.
      • 00 Reagovat !

        foto Bassmann

        Bassmann 28.09.2016  12:16

        « Re: Re: Praga

        Stejně tak vyráběla 706 a 805. Ty v galerii nejsou. Proč? Krom toho je v galerii jen verze M6T, jiné ne. Proč?
        Nehledě na to, že právě variantu P V3S M6T nevyráběla Avia, ale dělala se v Přelouči, pokud se dobře pamatuji.
        • 00 Reagovat !

          foto michalpneu

          michalpneu 28.09.2016  12:34

          « Re: Re: Re: Praga

          nebyla to spíš škoda 706, kterou dělali v jablonci a tatra 805? tu druhou podle mě vyráběly v Plzni a v Avii se pak jen dělal kvůli kapacitě, ale to nechci kecat.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 28.09.2016  21:00

      « Re: Praga

      Praga V3S se v Letňanech vyráběla až do roku 1988, vyráběla se ale jen orignální verze a MODERNIZACE M2, na té ostatně dělal můj táta.
      Ostatní verze už dělali vojenské popravárenské podniky, zejména Přelouč, pozdějí verze měly motory i budky Avia. Ostatně na nápravách V3S byl založen i vojenský ROSS pro armádu.
  • 20 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 28.09.2016  09:41

    Zapomněli jste

    na novou modelovou řadu Avia AN, kterou Avia připravovala koncem 80. let, ale která se nakonec nevyráběla.

    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 28.09.2016  20:58

      « Re: Zapomněli jste

      Tak tak, bylo to v roce 1990 komplet připraveno ke spuštění sériové výroby, jenže stát do toho nedal korunu a tak se dál vyráběly verky s nesklopnou budkou a jen se modernizovali.
      Avia je jenden z mála příkladů, kde firmu zabili nikoliv komunisti, ale polistopadový režim.
      • 00 Reagovat !

        foto msifa

        msifa 28.09.2016  21:54

        « Re: Re: Zapomněli jste

        V roce 1967 byla řada A moderní vůz. Ale kolem roku 1980 už byla pomalu za zenitem. V té době se již měl připravovat nástupce (třeba nerealizovaná řada AN). Takto avia promrhala 10 let. A čím to bylo? Protože pro trh východního bloku v letech 1980 - 1990 tento zastarávající postačoval. To co přišlo po revoluci už jen dokonalo zkázu.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 28.09.2016  22:44

          « Re: Re: Re: Zapomněli jste

          AN se testovala od půlky 80 let, mam spousty fotek jak stojí za plotem na odd. vývoje a jezdily zkoušky. Měla sklopnou budku, modernější interiér, lepší motory.
          • 00 Reagovat !

            foto msifa

            msifa 28.09.2016  23:02

            « Re: Re: Re: Re: Zapomněli jste

            Tak potom je to dvojnásobná škoda, že řada AN nevyjela kolem roku 1984 -1985.
            • 00 Reagovat !

              foto zlysoused

              zlysoused 28.09.2016  23:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zapomněli jste

              No ona je škoda, že nevyjela i v tom roce 90, protože i v té době byla mnohem modernější než to, co Avia vyráběla dalších 10 let.
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 28.09.2016  23:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zapomněli jste

                Přesně tak, ono vývoj netrvá rok kor v podmínkách socialismu ale byla velká škoda to zahodit. Tisíce hodin zbytečné práce a vyhozené peníze....
      • 00 Reagovat !

        foto zlysoused

        zlysoused 28.09.2016  23:03

        « Re: Re: Zapomněli jste

        Pamatuju se, že se o tom kolem roku 90 psalo jako o hotové věci, která se má začít vyrábět. Byl jsem potom překvapenej, že se dál nic nedělo. Přitom to vypadá, že to byl na tu dobu moderní náklaďák.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 28.09.2016  23:12

          « Re: Re: Re: Zapomněli jste

          dokumentace byla připravené, zkoušky odjety, vše připraveno k sériové výrobě, jenže v roce 1990 ještě fabriku vlastnil stát a nebyl schopen jí tak rychle někomu prodat ani do ní nalít peníze na rozjezd výroby, proto to tak dopadlo. Obdodbně stát a jím dosazení lidé zničili Liaz
          • 00 Reagovat !

            foto zlysoused

            zlysoused 28.09.2016  23:17

            « Re: Re: Re: Re: Zapomněli jste

            Dochoval se vůbec nějaký prototyp?
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 28.09.2016  23:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zapomněli jste

              To netuším, do roku 2000 tam v areálu stály, co se dělo pak fakt nevím, od té doby sem tam nebyl a i tatík tam skončil v roce 2001 protože rušili vývoj a přešel zpět na letectví kde začínal a dělal pak pro GE Aviation.
              Vím že jich tam bylo několik když sem tam v letech 95-2000 chodil
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 28.09.2016  23:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zapomněli jste

              [odkaz]
              [odkaz]

              Oproti A21/A31 moderna co

              Další zahozenej prototyp byl náhrada V3S pod názvem Avia S-430 a taky projekt BAZ "Děvín" nebo univerzální kabina pro Liaz a Tatru
              • 00 Reagovat !

                foto msifa

                msifa 29.09.2016  07:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zapomněli jste

                S430 byl vyvýjen od roku 1965 (ještě před nástupem řady A), bylo to sice zajímavé vozidlo, ale bohužel dost nepovedené (jízdní vlastnosti v terénu, benzínový motor s vysokou spotřebou, nízká nosnost.....). Ale poznatky z tohoto projektu byly použity následně při vývoji liazu řady 100.
  • 00 Reagovat !

    foto Ficus

    Ficus 28.09.2016  11:47

    Avia

    Měl jsem A30, A 31, A 31T. To byla skutečná bída.
    Ted mám jednu z posledních, ne-li poslední D120 s Cumminsem. POkud nebudou dělat jen vojenské podvozky, tak do nějaký 12tunky zas půjdu. Ta už mi pak do důchodu možná vydrží...
  • 20 Reagovat !

    foto msifa

    msifa 28.09.2016  16:42

    Nevím...

    Snažit se prosadit v segmentu lehkých a středních nákladních vozidel, který je obsazen konkurencí se zastaralým vozidlem......
    .....to má těžko šanci na úspěch.
    • 00 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 29.09.2016  16:15

      « Re: Nevím...

      souhlasím, navíc je značným hendikepem korejský design.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 01.10.2016  08:45

      « Re: Nevím...

      Co na tom autu s novými motory Cummins Euro 6 a novou převodovkou bude tak zastaralého? Ta modernizovaná budka? Nebo rám? >:D
      • 00 Reagovat !

        foto msifa

        msifa 01.10.2016  21:57

        « Re: Re: Nevím...

        1. Rám vozidla, který je vysoký a má při plném zatížení tendenci praskat
        2. Brzdová soustava vozidla, která trpí problémy s těsností a má sklon k vadnutí
        3. Ano budka, i když bude modernizovaná, tak konkurence je dneska někde jinde
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…