Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia prodala 600 vozů v roce 2011

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Po úspěšném roce 2010 se letňanské Avii dařilo i loni – prodej dosáhl 600 vozidel, což je proti roku 2010 (448 ks) růst o 34 %.

Celkové tržby letňanské Avie ve výši 425 mil. Kč se ve srovnání s rokem 2010 (337 mil. Kč) zvýšily o 26 %. Za růstem stojí zejména expanze na ruský trh a na trhy Středního Východu a Argentiny. V České republice se prodalo 155 vozidel (v roce 2010 to bylo 157 vozů).

Tržby za prodej náhradních dílů a za ostatní služby zůstaly na úrovni roku 2010 (55 mil. v roce 2011, 54 mil. Kč v roce 2010), takže růst tržeb o třetinu „táhly“ pouze prodeje vozidel. A protože český trh je stabilní a nedošlo na něm k zásadním změnám, za rekordními prodeji stojí úspěchy na ruském trhu, kde jsme loni prodali 87 vozů (v r. 2010 to bylo jen 16 vozidel) a na trzích Středního Východu a Argentiny (loni 112, předloni méně než 10 vozů)., zhodnotil loňský rok Tomáš Jiřička, člen nejužšího vedení a prokurista společnosti Avia Ashok Leyland Motors.

Čísla o prodeji by byla ještě výrazně vyšší, celkovou bilanci však ovlivnily dva faktory - tím prvním byl paradoxně velký zájem zákazníků o vozidla Avia především v závěru roku, kdy dodavatelský řetězec nedokázal dostatečně pružně na tuto situaci reagovat. Díky tomu musely být některé objednávky přesunuty do dalšího roku - cca 100 vozidel tak bude dodáno až v lednu a začátkem února 2012, což samozřejmě pozitivně ovlivní výsledky letošního roku.

Druhým byl výpadek výroby podvozků s kabinou pro elektrické vozy Smith Newton (v roce 2011 165 podvozků, o rok dříve až 225 ks), způsobený zejména katastrofou v japonské Fukušimě, která se negativně odrazila na vývoji nových modelů u amerických partnerů. Ale i tady se už situace stabilizovala a jen za leden je evidováno přibližně 100 objednávek na kabiny a podvozky pro Smith Newton.

Růstové ambice máme i na českém trhu, kde bychom rádi v krátkodobém horizontu atakovali hranice prodeje 200 až 300 vozidel ročně. Podmínky pro tyto ambiciózní cíle jsme v roce 2011 vytvořili. Úspěšně jsme ukončili budování stabilní dealerské sítě, od letošního roku tak zvýšíme spolupráci s pěti centrálními dealery, kteří si rozdělí prodej vozidel Avia v České republice. Každý z nich tak má dostatečný prostor pro budování svých lokálních sítí., uvedl manažer marketingu a mluvčí společnosti Michal Bačkovský.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - Barrichello
13. 2. 2012 14:23
Re: Analyzujte prodeje na ruském trhu!
rusko i jážní amerika maj samo větší pontenciál, pokud je Avie využije naplno, může ročně prodávat klidně 5 tis....
víc je asi nereálné
Avatar - Barrichello
13. 2. 2012 14:23
Re: AVIA
podobně sou na tom i Tatra anebo třeba někteří ruští výrobci nákladáků....
1-4 tisíce nákladáků úspěch dnes, za SSSR dělali 80 000 ročně....
NJN....
Avatar - ZoomZoom
13. 2. 2012 12:52
Re: AVIA
Tak co bys chtěl, viď. Podívej se na nabídky práce. To je samej sales representative, obchodní zástupce, commercial officer, manažer, teamleader, makléř, analytik...
Bez lidí se nikdo z nich neuživí. Jenže je nikde nevidim... Viz třeba kolik je u nás firem, který dělaj reporty jen pro zahraniční společnosti. Neni za nima vidět kus práce... Nechci se nikoho dotknout...
13. 2. 2012 11:31
AVIA
Nechte AVII padnout a zbankrotovat a zavřít a zrušit. My přece nic vyrábět nemusíme, my se uživíme jen utrácením a službama! My nemusíme kupovat české věci, nám stačí ty dovozové :D. 600 aut? To si dělaj *?. Pěkně nám to tu šlape, jen co je pravda.
Avatar - Bubáq
13. 2. 2012 09:34
Co znamená ten blueprint?
Proč autor Ondra nevysvětlil, co znamená autobusový výkres v závěru fotogalerie? Nějaká zahraniční aktivita?