Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia žije jako Ashok Leyland Boss

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Letošní novinka indické automobilky Ashok Leyland využívá kabinu, kterou byla ještě donedávna osazována nákladní vozidla vyjíždějící z bran letňanské Avie.

Avia, sídlící v pražských Letňanech, oficiálně ukončila své výrobní aktivity k 31. červenci roku 2013 a v současnosti se soustředí prakticky jen na zajištění dodávek náhradních dílů a servisu.

V souvislosti s touto informací bylo již v červnu letošního roku oficiálně potvrzeno, že vozidla značky Avia se do jisté míry stanou součástí výrobního programu závodů mateřského koncernu v Indii.

Prvním výsledkem je Ashok Leyland Boss, mířící do kategorie středně těžkých nákladních vozidel, který využívá kabinu dříve montovanou na vozy značky Avia a je vyráběn v indickém podniku v Pantnagaru.

Ashok Leyland Boss je na indickém trhu nabízen ve dvou provedeních, označených LE a LX. Ta jsou dále k dispozici ve třech verzích a každá z nich disponuje třemi různými hodnotami rozvoru náprav. Celková délka se pohybuje od 6422 mm po 8813 mm.

K pohonu modelů Boss řady LE slouží přeplňovaný vznětový čtyřválec s výkonem 88 kW při 2400 min-1 a točivým momentem 415 N.m při 1600 min-1. Řada LX disponuje výkonem 95 kW při 2500 min-1 a točivým momentem 1500 min-1.

Pro Boss s méně výkonnou pohonnou jednotkou je určena šestistupňová manuální převodovka, zatímco výkonnější provedení může být vybaveno i automatizovanou převodovkou a v jeho výbavě je mimo jiné i klimatizace.

Ashok Leyland Boss míří do segmentu vozidel s celkovou hmotností 9,6 až 12,9 tuny má nad konkurencí vítězit především díky kombinaci osvědčené techniky v kombinaci s evropskou kabinou, nabízející prostornější a komfortnější pracoviště řidiče s plně stavitelnými sedadly i sloupkem řízení a hydraulickým posilovačem řízení.

Na každé vozidlo řady Boss poskytuje výrobce tříletou záruku a provozovatelům těchto nákladních automobilů je k dispozici celkem 450 oficiálních

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
14. 1. 2014 15:54
Re: Avia NEŽIJE!
Jako bývalého zaměstnance by mě to mělo urážet, ale co se dá dělat, když diskutují lidi, kteří ví "prdlajs". V Avii vládla od roku 1996 do roku 2004 firma Daewoo. Její majitel ji dohnal zpronevěrou 20 mld. USD ke krachu. Firmu koupila firma ODIEN a ta rozprodala areál. Indům z Ashok Leyland prodali v roce 2006 montážní halu (ale třeba už lisovnu ne). Indové si koupili auto, které je vývojově cca 15 až 20 let napřed proti průměru, který u nich jezdí (ne proti tomu co se tam vyrábí). Současný automobilový business je o trzích a trhy jsou o prodejní a servisní síti. Daewoo slibovalo celosvětovou síť a jen zlikvidovali co fungovalo (např. Francii a přes ní Maroko, Alžír apod.). Ashok to také neřešil. Musím souhlasit s tím co psal jiný bývalý Aviák PM2 "Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé". Nové vedení navíc opovrhovalo původními zaměstnanci atd atd. Shodou všech okolností to tak asi skončit muselo.
8. 12. 2013 17:19
Re: Avia NEŽIJE!
Bylo by to dobré tohoto Grand faluse vykázat stejně, jako z mnoha dalších diskuzí napříč intenernetem.
Avatar - wakantanka
8. 12. 2013 09:33
Re: Ono to dopadlo velmi typicky
Ja problém Avie vidím hlavne v tom, že jej včas nenašli vhodného partnera pre kooperáciu, prípadne silného investora z brandže. Najprv bol problém so zastaralou kabínou, podvozkom a aj motorom. Z toho vyplývali problémy v šírke ponúkaných variant. Osobne som očakával, keď prešli na sklápaciu kabínu a nové šasi, že bude aj dlhá (s lehátkom) prípadne aj vysoká (dlhá s dvoma lehátkami) kabína a pokryjú segment od 7,5 - 12 ton. Samozrejme za lepšiu cenu ako ostatná konkurencia a v porovnateľnej kvalite. Ono tých prešľapov bolo omnoho viac, spomeniem nešťastné rotačné čerpadlo od Boscha, kolabujúce turbá, rozpadávajúce sa diferenciály atď. Mali sme na firme niekoľko a zhruba každý druhý týždeň bola niektorá v servise a opravy stáli majland. Nákladné auto ktoré nejazdí a nevyrába je mrtvá investícia a čistá strata. Takže nakoniec išli Avie z dvora, kúpili sa Mercedes a Volvo. Síce boli o dosť drahšie, ale za celý ten čas chodia len na pravidelné prehliadky a celkovo je z nich lepší osoh za menej peňazí. Človek proste nerieši trebárs v zime či naštartuje, či odvezie tovar tam kam treba a kedy treba atď. Dneska každý rieši TCO a v tomto Avia nanešťastie nemohla a nemôže konkurovať iným významným hráčom na trhu.
7. 12. 2013 23:30
Re: Znak.
Proto jsem to na konci psal. ;-)
7. 12. 2013 22:14
Re: Znak.
Jen na okraj. Nacistický "Hackenkreutz" vycházel ze svastiky a ta je jedním ze znaků hinduismu. Takže na tom opravdu není nic zase tak divného.