Avia žije jako Ashok Leyland Boss
Avia, sídlící v pražských Letňanech, oficiálně ukončila své výrobní aktivity k 31. červenci roku 2013 a v současnosti se soustředí prakticky jen na zajištění dodávek náhradních dílů a servisu.
V souvislosti s touto informací bylo již v červnu letošního roku oficiálně potvrzeno, že vozidla značky Avia se do jisté míry stanou součástí výrobního programu závodů mateřského koncernu v Indii.
Prvním výsledkem je Ashok Leyland Boss, mířící do kategorie středně těžkých nákladních vozidel, který využívá kabinu dříve montovanou na vozy značky Avia a je vyráběn v indickém podniku v Pantnagaru.
Ashok Leyland Boss je na indickém trhu nabízen ve dvou provedeních, označených LE a LX. Ta jsou dále k dispozici ve třech verzích a každá z nich disponuje třemi různými hodnotami rozvoru náprav. Celková délka se pohybuje od 6422 mm po 8813 mm.
K pohonu modelů Boss řady LE slouží přeplňovaný vznětový čtyřválec s výkonem 88 kW při 2400 min-1 a točivým momentem 415 N.m při 1600 min-1. Řada LX disponuje výkonem 95 kW při 2500 min-1 a točivým momentem 1500 min-1.
Pro Boss s méně výkonnou pohonnou jednotkou je určena šestistupňová manuální převodovka, zatímco výkonnější provedení může být vybaveno i automatizovanou převodovkou a v jeho výbavě je mimo jiné i klimatizace.
Ashok Leyland Boss míří do segmentu vozidel s celkovou hmotností 9,6 až 12,9 tuny má nad konkurencí vítězit především díky kombinaci osvědčené techniky v kombinaci s evropskou kabinou, nabízející prostornější a komfortnější pracoviště řidiče s plně stavitelnými sedadly i sloupkem řízení a hydraulickým posilovačem řízení.
Na každé vozidlo řady Boss poskytuje výrobce tříletou záruku a provozovatelům těchto nákladních automobilů je k dispozici celkem 450 oficiálních