Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Náhodné prověrky ojetin potvrdily záměrné zkreslování jejich skutečného stavu

Společnost Auto AZ Consutling provedla ve spolupráci se společností Cebia u několika ojetých vozů, které byly vybrány zástupci médií, porovnání skutečného a inzerovaného stavu.
Zpět na článek
18. 6. 2010 06:18
neregistrovaný "RayBan"
18. 6. 2010 08:52
18. 6. 2010 13:29
18. 6. 2010 13:34
neregistrovaný "Hooonza"
18. 6. 2010 15:57
18. 6. 2010 09:12
18. 6. 2010 12:09
18. 6. 2010 13:39
neregistrovaný "ClioRS2009"
18. 6. 2010 16:01
neregistrovaný "ClioRS2009"
19. 6. 2010 22:29
18. 6. 2010 01:02
Naprosto šokující zpráva!
To jsem vážně nečekal >:D
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ronault.
18. 6. 2010 01:16
Re: Naprosto šokující zpráva!
Taky jsem to nečekal, znám jen poctivé bazarníky, tohle je pro mne opravdu šok. >:D >:D :yes:
18. 6. 2010 01:59
Re: Naprosto šokující zpráva!
Ja to viem, ty to vies, kazdy to vie, ale kedy pride k zmene zakona?
Avatar - Ronault.
18. 6. 2010 02:03
Re: Naprosto šokující zpráva!
Tady zákon nepomůže, resp. ono tohle je podle mě ošetřeno zákonem, protože vlastnosti zboží neodpovídají uvedené nabídce, ale jak na to přijít, to je druhá věc 8-s Asi spíše nebýt naivní, že každé auto je po důchodci a že po 10 letech bude mít Octavia TDI najeto více než 90 000 km, protože kdo by si kromě Ády TDI kupoval na 9000 km ročně? ;-)
Avatar - ghotic.ghotic(new Mazlík)
Re: Naprosto šokující zpráva!
On někdo jako třeba neřekne že to auto je slepené ze dvou? :-O To by ale Ti hodní a poctiví prodavači nikdy neudělali ne? Jenom ti oškliví kteří prodali auto známé a ono se jí při zvedáni v půli zlomilo >:D Já prověřoval podle vinka a sedělo jak v servisce tak třeba...možná...snad...je to tak jak to řikali >:D
18. 6. 2010 10:58
Re: Naprosto šokující zpráva!
Stacanie km je trestne napriklad v Nemecku alebo USA. Neviem podrobnosti, ako to dokazuju. Nikedy staci iba hrozba. Aj v inych oblastiach je tazke dokazat cin, alebo dokazat umysel ale zakon existuje.
Avatar - Katikakus
18. 6. 2010 18:15
Re: Naprosto šokující zpráva!
No minimalne by se eliminovalo bezostysne nabizeni staceni v inzerci. V Nemecku je staceni trestne a zjevne to tam funguje.
neregistrovaný "RayBan"
18. 6. 2010 06:18
Re: Naprosto šokující zpráva!
Jak tohle může někdo udělat, podvést bližního svého ... ?
Mě ta zpráva dostala, že už chodím dva dny jako tělo bez duše :'-(
Avatar - T613
18. 6. 2010 06:57
Re: Naprosto šokující zpráva!
>:D :yes:
18. 6. 2010 08:45
Re: Naprosto šokující zpráva!
Ani ja! U nas sa bazar-sefovia dokonca hadaju so zakaznikmi a tvrdia, ze to auto ma urcite najazdene viac ako je na tachometri, a isto ma za sebou havarku, aj ked na to nevyzera. Som pevne presvedceny, ze to co sa spomina v clanku su len vynimocne pripady.

- Nas ustav se vam mymi usty co nejsrdecneji omlouva za toto politovanihodne nedopatreni, ke kteremu dokazi maximalne... kolikrat sestro?
- Tri pane doktore, tri!
- ...tri krat za deset let!
18. 6. 2010 09:06
Re: Naprosto šokující zpráva!
Je to smutne ale, ze toto bazare este aj podporuju. Mali by byt praveze istota, sice mozno za vyssiu cenu nez predaj po inzerate, ale istota.

Kam pojde neskuseny clovek, co chce kupit ojetinu? No do bazaru. V prvom rade do takeho, ktory je vela reklamovany (chap reklama nie reklamacia >:D )a rozsireny a mozes si prist vymenit auto ked si nespokojny a bla bla. A oni sa pri stocenom aute budu tvarit, ze nic nevedia, vsetko je v pohode a ked ich na to upozornis, tak povedia, ze samozrejme to nemozu vylucit.

Co keby zacal boj proti stacaniu prave v bazaroch? Pri vykupe vazne podozrenie na stoceny tachometer = odnes si to auto prec. Alebo ho mozu zobrat a predavat s vaznym upozornenim na klamlivy pocet km. Len to by asi nebola ryza. Ked teda nechcu bazare dobrovolne to riesit, tak poslat obcas na nich kontrolu. Najdu sa stocene auta bez upozornenia zakaznikov? Pokuta a podme.
Avatar - R32
18. 6. 2010 09:21
Re: Naprosto šokující zpráva!
Uvažuj... koľko by mohli pýtať za Oktávku TDI s 300.000km a koľko za takú čo má 90.000? Myslím, že by tam mohol byť kľudne rozdiel v cene aj 100% a to im už za to stojí. Veď ľudia sú nepoučiteľní kým sa to nestane práve im... ;-\
18. 6. 2010 09:24
Re: Naprosto šokující zpráva!
Iste, ved vravim, ze dobrovolne to nepojde.
18. 6. 2010 12:32
Re: Naprosto šokující zpráva!
Mozna si to nazval presne. Kam jde nezkuseny clovek? Do prvniho bazaru.... Coz si uvedomili a taky se podle toho zaridili... A zkratka jen ryzujou na nestesti druhych...
Jinak jsou to prave bazary kdo ty citace pretaci...
Prodas jim auto a za dva dny ho maj na netu v nabidce ale misto 180tkm uvadeji 80...

Nehlede na to ze auto s 300+tkm je de facto neprodejne... Tak jak uvadi tabulka... Takze bud je budou do nekonecna skladovat nebo tam hodi najezd lehce pres sto a prodaj za pekny peniz...
18. 6. 2010 13:13
Re: Naprosto šokující zpráva!
No jo, to ze aj bazare stacaju km ma nenapadlo, ja som pri pisani prispevku myslel na osobnu skusenost z jedneho nemenovaneho aaa.
Avatar - Armin Tamzarian
18. 6. 2010 08:52
No jo
LOL, devět let starej dýzl "s" 157 000 a 13 let starej českej sen "s" 188. Ale když to lidi chtěj, tak to maj.
Čemu se taky divit, když nejžádanější ojetina je český sen "oktávka ty kjávo djžák v dýzlu aby to moc nežralo rozumiš a nejlíp do 100 najetejch" :no: :no: :no: 8-s .
Oproti tomu u toho SAABu evidentně potřeba stáčet kilometry není, stejně jako u toho samýho auta (Octavia) ale s benzínovým dvoulitrem,(u jednašestky se to asi ale "vyplatí"), ale stejně se neprodá, hlad je hold po českym snu :no: , v tom SAABu nebudeš mít ten über pocit, že vezeš těch x litrů vzduchu a vzadu sedíš v tureckým sedu, a jaks vydělal ;-\ a hlavně Oktávka v dýzlu, to je nadauto, "1,9" , to je ta kouzelná formulka.
Citroen s 250-300 by byl neprodejnej, ovšem 130 ho vrací do hry 8-s . A tomu Polu bych těch 101 věřil, v Itálii (ale třeba i Španělsku) ty auta dostávají zabrat, hlavně v městském provozu.
Rozbalit vlákno
3
18. 6. 2010 13:29
Re: No jo
popularita 1.9 je zalozena aj na nie velmi podarenych benzinovych motoroch koncernu (pred TFSI, TSI,...)...
neregistrovaný "Hooonza"
18. 6. 2010 13:34
Re: No jo
No jako třeba moje bude mít po 9 letech taky jenom nějakejch 150-160t. Akorát budu schopen to doložit servisní knížkou a veškerými účtenkami ze servisu ;-)

U toho Sábu se moc nedivim - sáby dost obecně nikdo nechce (ani u nás, ani jinde ve světě - proč asi krachli?). Je to vesměs akorát předražený Opel Vectra... Prodej s relativně malým počtem ujetých kilometrů by taky mohl svědčit o nespokojenosti majitele.
18. 6. 2010 15:57
Re: No jo
jojo, předražená Vectra, a vlastně ta Vectra je i lepší

;-)

Ale k Saabu. 3.0TiD je snad nejhorší motor, který se kdy do Saabu montoval. Jede hezky, zvuk má hezký, pružnost výbornou, spotřebu slušnou. Akorát že se kapánek kazí. Teda kapánek hodně. Stačí se zeptat kohokoliv kdo se o Saab zajímá kterou motorizaci nebrat. 99 ze 100 řekne 3.0TiD. Spokojený majitel je zde spíše výjimka. Motor montoval do některých modelů i Opel a Renault. Je zajímavé, že u nich zdaleka tak problémový nebyl.

Další věc - na jiném servru psali, že u Saab byl údajně měněn motor v 60tis. (nedivil bych se, jak píšu výše, stáve se to víc než často). Otázka je, jestli teď těch 90tis je s novým motorem, nebo stále od začátku.

Když budeme trošku počítat - vůz je 2004, takže 6 let starý. 2 roky stojí v bazaru. Takže jezdil 4 roky.

90tis. / 4 roky = 22.5tis/rok
60+90tis / 4 roky = 37.5tis/rok

tak nevím, asi bych +/- věřil oběma hodnotám.

V každém případě - koupí si někdo v bazaru vůz, u kterého byl měněný motor? I když má k tomu všechny doklady a dělali to v autorizáku (to sice někdy není výhra, ale budiž...)

Když hned vedle stojí krásna Okta v 1.9TDI 1997 s 190tis KM? >:D
Avatar - R32
18. 6. 2010 09:12
Myslím....
že to mali robiť skôr opačne a hľadať autá ktoré nemajú takéto zásahy, určite by im to dalo viac práce... >:D
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2010 12:09
jasne
"Ojetina s najetými 250–300 tisíci km je na pokraji své životnosti"
safra tak to je moje auto jiz asi tak 100-120tisic km za svoji zivotnosti >:D (za prvnich 5 let podle servisky v nemecku najelo cca350tisic km, pak zrejme stalo neceli rok v bazaru a tacho ze zahadnych duvodu zacalo ukazovat 112tisic km >:-[] , a ja za dalsi cca necele 3 roky najel zbytek asi 25tisic km ) navic spousta aut v CR bazarech muze mit najeto behem prvnich let klidne i 100-150 tisic rocne a pak ho ma nejakou dobu majitel ktery rocne nenajezdi temer nic, ja jako clovek co rocne jiz nenajezdi vice nez 6-8 tisic km prave koukam po autech co maj najeto co nejvic za co nejkratsi dobu a zaroven jsou v prome prijatelnem stavu, protoze prome jako cloveka co s tim nasledne najezdi malo je to nejlepsi moznej kup s ohledem na cenu a zivotnost

take by me vubec nenapadlo nedat autu hned po koupi odpovidajici servis bez ohledu nato co je kde napsano v servisce nebo co me nabulikuje prodejce, ihned bych zajel do servisu a nechal si vse na aute zhodnotit a popripade vymenit, jeste lepsi je to nechat vse udelat pred koupi i s ohledem na moznost vyjednani slevy na dane vady, ale to bohuzel spousta bazarniku neumoznuje (tam bych vahal a obaval se prave toho ze neco zatajuje)
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2010 12:44
Jak je na tom premie?
U "ceskeho snu" = 10-let stará Octa 1,9TDi me to neprekvapi...

Ale jaka muze byt situace u premie z bazaru... Tady predpokladam puvodni majitel dojizdi k pravidelnemu autorizovanemu servisu...
Tudiz by stoceni kilometru nemel byt problem poznat...

Cesky sen cislo dva je dieslove Audi A6/A4... Tady asi taky bazarniky budou svrbet prsty... A cesky sen cilo 3 BMW protoze jedine s BMW muzes radne hazet rameny pred klubem...

Ale co treba takový pětiletý Mercedes? Cecko/Ecko/Cls? Mlko?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "ClioRS2009"
18. 6. 2010 13:39
Re: Jak je na tom premie?
Je jedno jestli je to MB, Audi ne BMW všude behaj čísla směrem zpět. Knížka neknížka, lidi jsou naivní. Koupí auto bez servisky, bez předkupní prohlídky v ofiko servise. Koupí na základě emocí, že to autě tím tempem v tom bazaru krásně naleštili a hustěj do něj, že když si to koupí, tak bude king, bude součástí rodiny majitelů premiové třídy. Bude výše, než kam patří a tam chce patřit přece skoro každý. Takže si v A6 s najetými 400tis. km připadá jak král sídliště, ale jeho to přejde při první poruše, která přijde brzo.
18. 6. 2010 14:27
Re: Jak je na tom premie?
mam A6 o ktere pises, a porucha prisla, a byla taaaak desna ze ji servisak opravil vcelku rychle a za rozumnej peniz (s takovim autem se nesmi do autorizaku, tam by servis stal jako dve ty auta dohromady) ono totiz pekna A6 s benzinem se da dnes poridit za kraaasne penizky a nejen ze jede mnohem lip nez 4-5x tak draha nova/zanovni Oktavka, ale bude pravdepodobne slouzit dele nez ta o 6-10 let novejsi Oktavka v nafte a ma vybavu o ktere se u te Okty da premejslet jen v nejvyssich vybavach :-) vidim jak po 5-6 letech vypadaj interiery ostatnich aut sousedu, na ten muj "8" let starej vrak je ten interier porad po tech letech hezci a v lepsim stavu nez vsechny ty nova mondea a passaty, a to radsi ani nemluvit o jejich motorech co kazde rano skripou a vzdychaj kdyz je nahodou trosku mrazik a nafte se nechce a nechce, v tu chvili si pochvaluju kultivovanej 6 hrnek co za celou dobu meho vlastnictvi a to uz po najezdu prez 350tisic mel jen jednu daserict levnou zavadu a ani jednou me nenechal za ty necele 3 roky ve stychu

velkej obsah a tedy udajne desna spotreba, strasne moc najetych km a tedy udajne auto na konci zivotnosti, strasne drahej servis a tedy udajne obrovske naklady, to jsou hlavni duvody proc je premie v bazarech krasne levna :-) spotreba s 6hrnkem co ma vykonu na rozdavani je okolo 10-12 litru benzinu/lpg , najeto at to ma klidne 400tisic kdyz tomu byl dopraty odpovidajici servis a prave ten servis muze bejt mnohem levnejsi protoze spousta servisaku s tema autama ma mnoho zkusenosti a dily jsou casto i levnejsi nez na kdejaky novi pidi auto co nove stoji 120 tisic a motor je stavenej tak na 100 tisic aby vydrzel zarucni dobu a plnil vsechny ty novi normy
neregistrovaný "ClioRS2009"
18. 6. 2010 16:01
Re: Jak je na tom premie?
Při koupi tvé další "premie" už takový štěstí mít nemusíš, na to nezapomínej.
19. 6. 2010 20:39
Lid si žádá stočené kilometry
Když jsem si kupoval český sen, bývalé firemní auto, mělo najeto 283 tis. a každý kroutil hlavou, že si kupuju auto s tolika kilometry.... "Hm, docela dobrý, tédéíčko...za tu cenu....ale tolik kiláků, se ti to posere". No, zatím ne***o, má to totiž "jen" 330tis., né 430, ani půl milionů, jak všechny bazarový se 120 na tachecu.
Rodičům kamaráda jsem "dohodil" Fábiu 1,4 OHV se 190tis. z r.2002, rovněž firemní, to bylo přesvědčování, že auto má jezdit a tyhle kilometry fakt sedí a neznamená to vrak. Kdyby to mělo na tachometru 80, vzali to hned bez přemýšlení. nakonec jsou spokojeni, jen ta cifra na budíku je deptá.
Před mnoha a mnoha lety jsem prodával Formana, měl 260tis., nikdo nezkoumal stav, info o kilometrech každého hned odradilo. Pak jsem předal prodej zkušenějším, auto mělo rázem 140tis., i to se konečnému majiteli zdálo moc, no nakonec koupil, já jsem ho nemohl prodat dva měsíce, zkušenější obchodník mě ho zbavil za 4 dny.
Rozbalit vlákno
0
19. 6. 2010 22:29
A je to...
...decentne nenapísali, že tie štyri autá z ôsmich, čo boli v poriadku, boli z AAA auto... >:D
Rozbalit vlákno
0