Barum Rally mezi evropskou elitu

 
29.11. 2001 Michal Fokt

Tradiční česká rally, která se pořádá pravidelně již třicet let, postoupila mezi evropskou elitu těchto soutěží a získala nejvyšší koeficient obtížnosti 20.

Tradiční česká rally, která se pořádá pravidelně již třicet let, postoupila mezi evropskou elitu těchto soutěží a získala nejvyšší koeficient obtížnosti 20.

Soutěž, pořádaná již od roku 1971 pod patronací Barumky, začala jako amatérský závod, a její první ročník se konal u příležitosti otevření výrobního závodu v Otrokovicích. Rally si postupem času budovala image obtížného a dobře organizovaného závodu, přičemž její obliba u závodníků narůstala. Od pozorovatelů Mezinárodní automobilové federace FIA také získávala stále vyšší známky, propracovala se i do kalendáře podniků mistrovství Evropy, a hodnocení se dále zvyšovalo. Během jejího konání na ni zavítali jezdci takových jmen, jako Franz Wittmann, John Haugland, Armin Schwarz nebo Enrico Bertone, vidět zde kompletní evropskou rallyovou extratřídu však nebylo možné. Důvodem byl nízký koeficient obtížnosti a tudíž menší množství bodů za umístění na stupních vítězů, takže se mnohým závodníkům nevyplatila účast na zlínském podniku, a risk havárie a poškození vozu.

První ligu závodníků evropského šampionátu však na „barumce“ dozajista uvidíme od sezóny 2002. Poté, co se v tomto seriálu uvolnilo místo německé rallye s koeficientem 20, která postoupila do seriálu mistrovství světa, byla tato výlučná pozice přidělena právě Barum rally, která se příští rok pojede v termínu 12. – 15. září. Zároveň se tak soutěž stane jedinou, pořádanou na území České republiky v průběhu tří dnů. Barum rally se tak dostala do elitní společnosti soutěží slavných jmen, konaných na evropském kontinentu po bok belgické Ypres rally, španělské Corte d´ Ingles konané na Kanárských ostrovech, portugalské Vinho de Madeira, polské Rajd, Turecké rally, italské Mille Miglia, bulharské Albena, řecké Elpa nebo francouzské Antibes.

Česká pneumatikářská firma Barum, která je v současnosti nedílnou součástí koncernu Continental a zároveň největším výrobcem pneumatik v Evropě, jistě získá díky svému pevnému sepětí s rally další body do stupnice stále rostoucího image značky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 

Štítky Continental Bertone

 

Přidat názorDiskuse: Barum Rally mezi evropskou elitu

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit, proč je Zeman dobrý prezident, a pohádat se kvůli tomu

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit,…

Natřískaný reflexí svatostánek přivítal v sobotu vpodvečer svého předposledního hosta – jednoho…

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…