Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: GM: Výroba baterií pro Chevrolet Volt zahájena

V USA byla spuštěna výroba lithium-iontových akumulátorů pro připravovaný Chevrolet Volt. Továrna v Brownstown Township je vůbec první, která ve Spojených státech vyrábí tento typ baterií pro hybridní automobily.
Zpět na článek
9. 1. 2010 14:09
9. 1. 2010 14:18
9. 1. 2010 14:19
9. 1. 2010 20:15
9. 1. 2010 20:43
9. 1. 2010 20:51
9. 1. 2010 21:03
9. 1. 2010 23:04
10. 1. 2010 09:01
10. 1. 2010 10:11
10. 1. 2010 10:24
10. 1. 2010 12:11
10. 1. 2010 19:19
10. 1. 2010 14:31
10. 1. 2010 18:15
10. 1. 2010 18:18
10. 1. 2010 19:24
10. 1. 2010 19:35
10. 1. 2010 09:17
neregistrovaný "helmuthhyb"
10. 1. 2010 12:05
12. 1. 2010 10:57
10. 1. 2010 10:38
10. 1. 2010 11:14
10. 1. 2010 11:52
10. 1. 2010 11:54
10. 1. 2010 12:00
10. 1. 2010 16:34
10. 1. 2010 12:09
10. 1. 2010 14:36
10. 1. 2010 11:58
10. 1. 2010 12:07
10. 1. 2010 12:42
10. 1. 2010 13:20
10. 1. 2010 13:48
9. 1. 2010 14:09
Coming soon
Tohle je jasny signal, ze ac je Obama marketingova nalepka neschopna cehokoliv, je ve statech rozhodnuto, kudy se v dalsich letech pojede....
Rozbalit vlákno
27
Avatar - ryman
9. 1. 2010 14:18
Re: Coming soon
verme ze dojede i do cr :yes:
9. 1. 2010 14:19
Re: Coming soon
jako Opel Ampera
Avatar - WinDiesel
9. 1. 2010 19:35
Re: Coming soon
Toto auto dopadne v Evropě jako Prius. Se stejnou cenovkou nad 600 tisíc a se stejnou užitnou hodnotou (a vypadá dost podobně) se jich prodá pár kousků. A vlády už nebudou mít peníze na to, aby tato auta tlačily nějakými pobídkami. (např. v UK to rádi dělají a tamní socialistická vláda bude mít letos deficit 12%, kam se hrabeme !!!)
Avatar - T613
9. 1. 2010 20:15
Re: Coming soon
je otázkou jestli tak dopadne. Záleží na tom jak se k tomu GM postaví. Evropan si raději koupí evropské auto. A co jsem ho kdysi někde viděl, tak mi Volt nepřipadal nijak malý.
9. 1. 2010 20:32
Re: Coming soon
Kdyz to bude kolem 750 000CZk v zakladu, tak je to vyborna nabidka.
9. 1. 2010 20:43
Re: Coming soon
to auto ma v UE zaplavene dieseli prave docela velke sance, velikostne ma zapadat nekde mezi Astru a Insignii, a vyhody proti hybridum, dieselum a benzinakum ma, spotreba ve mestech okolo 1-2 litru muze presvedcit spoustu firemnich zakazniku co dnes sahaji prave do vod nizsi stredni a stredni tridy treba pro dolfy, astry nebo passaty, mondea
9. 1. 2010 20:49
Re: Coming soon
Bohuzel pobidky na auta v UK jsou financne zanedbatelne. Deficit, ktery tu roste je hlavne z duvodu bankovniho kolapsu a prehnane liberalni pomoci "tem co to potrebuji" jako priklad pokud jsi treba pol.uprchlik a mas 6 deti tak musis dosta pokud to je mozne min 4 loznice coz takove socialni domy nejsou a tak mistni urad ma pravo pronajmout za Ł1600 tydne vilu aby nahodo se neposlapaly lidska prava. Je to slozitejsi ale podstatou je ze UK vlada vynaklada Ł 20milliard na socialni davky! Ne milionu ale miliard!
Avatar - Righ
9. 1. 2010 20:51
Re: Coming soon
Tezko predjimat, jak v Evrope dopadnou plug-in hybridy. Rozhodne nechci tvrdit, ze je zde Prius kdovijak uspesny, ale Volt a plug-in Prius budou o neskutecny kus dal nez v soucasnosti prodavana treti generace Japonce. Staci se podivat na udavany specifikace obou budoucich aut - plug-in Prius ma mit nove Vmax 100km/h a dojezd 20km, Volt pak zadnou Vmax pro el. rezim vubec neudava a dojezd ma mit az 64km. K tomu je nutno pripocist, ze i pri vyuzivani spalovaciho motoru budou mit oba vozy spotrebu na extremne nizke urovni.
20 resp. 60km sice nezni nijak skvele, ale staci si uvedomit, kolik lidi dneska v Evrope podobne jako v Americe bydli na predmestich v domcich s garazi (tzn. ze maji moznost pres noc auto pohodlne dobit) a pres den jezdi akorat tak do mesta do kanclu a vecer/o vikendu na nakupy. K tomu vetsinou el. rezim staci uplne nebo aspon z valny casti. A kdyz dojde na sluzebky, vylety a dovoleny, je tady porad spalovaci motor, kterej umoznuje dosahovat celkovyho dojezdu na urovni konvencnich vozu.
At se na to koukam jakkoliv, v hybridech vidim na pristich cca 10 let jediny reseni, jak se zacit odprostovat od fosilnich paliv. Vyhradne el. koncepty z dilen znacek jako Renault-Nissan, Mitsubishi nebo Smart jsou zkratka prilis drahy vzhledem k omezeny funkcnosti dany predevsim nenahraditelne nizkym dojezdem. A pokud jde o specifika Evropy, hybridum bude zase hrat do karet vetsi citlivost Evropanu k zivotnimu prostredi. Odpor k cizim - a zvlast americkym - znackam by mohl do znacny miry resit rebranding GM Volt na Opel Ampera. ;-) :yes:
Avatar - ryman
9. 1. 2010 21:03
Re: Coming soon
ty jsi jasnovida nebo mas nejake info o tom kolik bude stat Efluence? :-)
Avatar - WinDiesel
9. 1. 2010 21:43
Re: Coming soon
Vyvážený příspěvek, který ale zapomíná na infrastrukturu která je potřeba k dobíjení, Vy nadšenci také zapomínáte připočítat spotřebu energie ke spotřebě benzínu.
Bohužel, Prius a Volt fungují dobře jen za ideálních podmínek, například na severu je všechno jinak, jak známo, kapacita baterií s klesající teplotou klesá.
Navíc Renault, který má velké plány s elektrickými vozidly, přiznává, a to oficiálně, že infrastruktura pro dobíjení baterií v masovějším měřítku je ZCELA NEDOSTATEČNÁ. A to samozřejmě v plné míře platí pro plug in hybridy. Další věcí je realita - o reálné spotřebě nevíme vůbec nic a Američané nám žádné konkrétní informace nedávají, jen nám předkládájí ideální situaci.
Jak známo, v Evropském cyklu vychází spotřeby paliva, uváděné v technických specifikacích velmi krásně, ale jsou prakticky nedosažitelné.
A i proto, že se momentálně nedá porovnat spotřeba Voltu s ostatními vozy, navrhuje americká agentura EPA (agentura pro ochranu prostředí) vzorec pro výpočet spotřeby paliva, který bude v miles per galon a bude plně srovnatelný se spotřebami ostatních vozidel. Potom prvně uvidíme. zatím je vše velice a velice předčasné.
9. 1. 2010 23:04
Re: Coming soon
Volt respektive Ampera ale spolehaji zakladne na elektrinu, benzinak je tam jen proto aby dobijel baterky, takze pojede na idealnich stalich otackach podle potreb baterii, spotreba toho motoru tak nebude ovlivnena razenim, rozjezdama nebo seslapnutim akcelareatoru coz jsou faktory nejvic ovlivnujici spotrebu a tedy bude pravdepodobne velice prizniva, sak si zkus kolik ti basti motor kdys ho vytocis treba na 2tis.otacek pri stani namiste, u meho 6 valce je to cca 4 litry za hodinu

zadalsi zapominas ze ve skandinavii je zcela bezne ze u baraku maji primo zasuvky jiz dnes kvuli vytapeni aut prave v zimnim obdobi
10. 1. 2010 09:01
Re: Coming soon
jenze prave pouziti klasickeho benzinaku pro dobijeni baterek je ta nejvetši chyba Voltu.Takovy motor muze mit ucinnost rekneme 30%. pricmez pri pouziti spalovaci turbiny je ucinnost i pres 50%. a to uz dela nejaky ten rozdil ve spotrebe.
10. 1. 2010 10:11
Re: Coming soon
v lokomotivach se to pouziva jiz nekolik desetileti a ucinnost je prave velice vyborna, motor jede na otackach kde ma nejlepsi spotrebu ku nejlepsi ucinnosti ;-) a elektromotor pak ma pri pohonu na baterie vsechny svoje vyhody elektromotoru jako treba velkej kroutak
Avatar - T613
10. 1. 2010 10:24
Re: Coming soon
Jenže spalovací turbína je hodně žravá a hodně citlivá na přípravu vzduchu. Tedy alespoň motory - plynové turbíny dělají v zimních podmínkách nepěkné věci.
10. 1. 2010 12:12
Re: Coming soon
Presne tak, turbina je fajn, bohuzel by to byla takova Achillova pata celeho projektu. Hlavne kdyz i ten pistovej motor ma akceptovatelne parametry..
Avatar - WinDiesel
10. 1. 2010 10:14
Re: Coming soon
A ten předehřev od baráku nic nestojí?m Prosím přepočítej si to na spotřebu benzínu/nafty, kde nic takového není potřeba.
A jak jsem řekl, jsem zvědav, kolik bude žrát motor-generátor v Voltu až to ohulíš na dálnici, řekněme tak při 140. Jestli to vůbec 140 pojede, jetli bude vůbec motor-generátor takový výkon schopen vyrobit... :-|
10. 1. 2010 12:11
Re: Coming soon
co takhle trosku uvazovat a precist si neco o Voltu? na dobijeni akumulatoru bude pripojen malej benzinovej motor o vykonu 53kW (1.4, 4valce z dilny Opelu a muze spalovat i E85), maximalka Voltu ma bejt omezena na 160km/h takze ceske dalnice mu problem delat nebudou, elektromotor ma maximalni vykon 120kW a pri 130km/h ma byt spotreba 4,7 as 5 litru daneho paliva, nejvetsi uspory jsou v mestskem provozu kdy elektrocentrala (tedy ta 1,4ka) se spusti as pri vycerpani baterii na 30% a trasy do 100km muzou bejt i se spotrebou okolo 1 litru, baterie maji kapacitu 16kWh , elektrocentrala by mela udrzovat stav baterii mezi 30-85%, pocitaji s tim ze vetsina ridicu nejsou blazni co zdimou z auta maximum, pri bezne jizde beznej ridic vyuziva ani ne 20% skutecneho vykonu

samozdrejme pokud bude mit ridic tezkou nohu a bude pri kazdem rozjezdu vyuzivat akceleraci na plny pecky a nebude vyuzivat kuprikladu rekuperace brzdeni motorem (proste zaslapne brzdy) tak spotreba bude vetsi
Avatar - WinDiesel
10. 1. 2010 16:52
Re: Coming soon
Hoši Vy moc věříte marketingovým blábolům. Uklidněte si a počkejte si na test v reálu a myslím že budete velice nemile překvapeni. Drahé, nepraktické (baterky), vůbec to nebude jezdit za ty slíbené litry... V zimě se Vám bude motor spouštět okamžitě, ledaže byste to měli stát v garáži... jak to bude topit v zimě, to je ve hvězdách, leda by spalovací motor spustil na plné perdy... A spotřeba je v háji...
10. 1. 2010 19:19
Re: Coming soon
takze ty kdys si chces vytopit v zime auto tak das motor naplno? sakra ten motor ve tvem aute lituju uz ted >:D
Avatar - ryman
10. 1. 2010 14:31
Re: Coming soon
to same co samanAR.. nejdriv o voltu neco nastuduj :-)
Avatar - WinDiesel
10. 1. 2010 16:50
Re: Coming soon
Hoši Vy moc věříte marketingovým blábolům. Uklidněte si a počkejte si na test v reálu a myslím že budete velice nemile překvapeni. Drahé, nepraktické (baterky), vůbec to nebude jezdit za ty slíbené litry... V zimě se Vám bude motor spouštět okamžitě, ledaže byste to měli stát v garáži...
Avatar - ryman
10. 1. 2010 18:15
Re: Coming soon
jako u vseho bude pravda nekde na pul cesty (ikdyz nevidim duvod proc by si to u neceho tak sledovaneho nepohlidali). ale nevim proc bych se k tomu mel hned stavet pesimisticky..
10. 1. 2010 18:18
Re: Coming soon
A jak to teda funguje, auto potřebuje k pohybu nějakou energii. Ta je u Voltu menší než u auta se spalovacím motorem? Motor ve voltu pracuje díky nejlepším režimům účinněji, ale zároveň je energie 2x převáděna.
10. 1. 2010 19:24
Re: Coming soon
je prevadena ve forme elektriny, znas zakon o zachovani energie? doporucuju precist :-) je prevadena pouze 1x , navic se ji cast muze vratit zpet diky rekuperaci, coz u normalniho auta bez baterii slouzicich k pohonu samotnemu nelze
10. 1. 2010 19:35
Re: Coming soon
Spalovací motor vyrábí elektřinu a ukládájí do baterek a z baterek je poháněn elektromotor. Takže máme účinnost generátoru * účinnost elektromotoru.
Samozřejmě zákon zachování energie platí.
Avatar - Ada je zase tady
9. 1. 2010 14:33
Je otázkou, co je větší svinstvo.
Namísto oteplování dojede lidstvo na otravu těžkými kovy. :no:
Rozbalit vlákno
14
9. 1. 2010 17:48
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
uz aby to bylo
9. 1. 2010 19:31
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
Prečo? :-O
Avatar - T613
9. 1. 2010 20:11
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
jak tě nezabilo tédéíčko, tak už přežiješ všechno .. jak šváb
Avatar - ryman
9. 1. 2010 21:03
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
>:D >:D :yes:
9. 1. 2010 22:50
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
A to rikas na zaklade ceho? Hodlas baterii prikusovat pri dlouhe ceste?
10. 1. 2010 02:46
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
Nejvetsi svinstvo je nepouzivat mozek a do omrzeni papouskovat argumenty ropne lobby. Kdyz lidstvo nedojelo na otravu tezkymi kovy doted, kdy se produkuji miliony olovenych baterii, jeste donedavna bez jakekoliv recyklace, tak s Li-onkami uz se to tezko stane. Mimochodem Lithium nepatri mezi kovy tezke, ale lehke. Dokonce je z pevnych latek nejlehci.
Avatar - WinDiesel
10. 1. 2010 10:24
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
Tak proč jsou ty baterie pořád tak těžký, myslím pro hybridy? Bohužel se bavíme pořád o několika stech kilogramech hmotnosti baterií (u full hybridu)...
Ale aby jsi se nepletl, já nemám nic proti DIESELOVÝM hybridům... >:D
Moc se mi líbí téměř hotový hybrid P 3008, kde hybrid s 2,0 HDI 120 kW přináší za jedny peníze dvě funkce: 1/ full hybrid, 2/ pohon 4 kol.
Fajn bude taky hybrid v Mercedesech založený na CDI 250 (2,1 CDI a 150 kW/200 k). Hybridní verze bude mít 225 k a točivý moment? I bez hybridu je tam 500 Nm...
Tady vidím velkou výhodu oproti benzínovým hybridům: takový Prius veze těžké baterie s motorem který generuje nějakých 170 Nm, zatímco jakýkoli diesel o velikosti 1,6 má kolem 260 Nm. Tedy uveze baterie mnohem snáze...
proto předvídám dieselovým hybridům pěkný úspěch, zatímco benzínové zůstanou Evropě na pokraji zájmu.
Toyota se rozhodla pro benzín a udělal chybu a bude toho litovat.
Ale co, uvidíme, rozhodně na začátku příštího roku budou dít věci. (Peugeot tento chytrý systém přinášející hybrid a 4x4 chystá i s benzínem 1,6, takže z toho bude zcela regulérní souboj, opět diesel versus benzín). :yes:
10. 1. 2010 12:04
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
A vis, kolik vazi elektromotor? Porovnej si hmotnost elektromotoru s baterii a spalovaciho motoru s plnou nadrzi. Rozdil tam samozrejme je, ale uz ne tak obrovskej, jako mezi baterii a nadrzi s benzinem. Potom mi jeste teda nekdo reknete, co mate proti tezkym kovum? Denne se s nimi setkavate, jsou nepostradatelne a kdyz je vse tak, jak ma, tak jsou neskodne, nebo se snad bojist baterky v mobilu, laptopu a startovaci v aute??
10. 1. 2010 12:20
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
jeste odecti vahu prevodovky

a zapominas ze prave Volt/Ampera nemaji k pohonu spalovaci motor, ale elektricky motor a ten ma "kroutak" rekneme vynikajici :-)
10. 1. 2010 14:08
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
Jestli benzinovy nebo naftovy hybrid, je podle mne stejna nezodpoveditelna otazka jako jestli benzinak ci dyzl u bezneho pohonu. Zalezi na osobnich preferencich a potrebach kazdeho. Jak panove spravne pisi, vse zacina konstrukci. Pokud to bude hybrid typu Volt, tak technicke parametry (vykon, kroutak) jsou zcela nezavisle na pouzitem "dobijecim" motoru. Pokud to bude hybrid klasicky (ktery podle mne drive ci pozdeji ustopi "Voltu") tak rozdily budou, ale to jsou i dnes a stale se prodavaji obe reseni - benzinove i naftove. Potom uz pujde jen o parametry typu cena/provozni naklady, emise. Naftovy hybrid pak bude mit o trochu lepsi spotrebu a o trochu horsi cenu a emise. Takze ja zadny fatalni problem, zda naftovy ci benzinovy hybrid, nevidim.
Avatar - WinDiesel
10. 1. 2010 16:42
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
Všechno má svůj limit. Zatímco u klasického hybridu sešlápneš plyn a elektrika a spalovací motor se spojí, auto se rozjíždí, případně zrychluje - má to své omezení.
Volt bude mít samozřejmě taky své omezení dané kapacitou elektromotoru a kapacitou generátoru. Prostě to nepojede rychleji než... je konstrukční limit. A opravdu se bojím, že když budeš chtít jet rychle, buď to nepojede (je to na limitu generátoru) a nebo bude mít generátor různé režimy a jak bude elektromotor vyžadovac více "šťávy", tak bude generátor žrát více benzínu. A prosím nezapomeňte vy všichi entuziasti, že Volt bude bit 2x na účinnosti spalovacího procesu a na účinnosti přeměny elektrické energie v energii mechanickou. Klasický spalovací motor pracuje s účinností pouze přeměny spalovacího procesu v mechanickou energii a klasický full hybrid si ještě pomáhá uchováním odpadní energie.
Já to prostě s tím Voltem nevidím tak jednoznačně.
10. 1. 2010 17:11
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
a ty prosim nezapomen, ze spalovaci motor ma v beznem aute hned nekolik nevyhod, zaprve prevodovka, tam se straci docela dost vykonu, zadruhe je nachylnej na vykivy otacek a zatezi, takze pokud slapnes na plyn tak motor do 2 litru treba 10-20 sekund muze klidanko bastit 50-60 litru na 100km, tohle vsechno tento motor nebude zajimat, proste pokud klesne kapacita baterii pod 30% tak se zapne na sve idealni podminky a bude si svejma 53kW dobijet baterie a bude mu uplne suma fuk jestli ridic bude mit na plynovem pedali cihlu ;-) spalovaci motor ve Voltu slouzi jen proto aby udrzoval baterie nad hodnotou 30%, ano dalnicni expres kterej na dalnicich stravi 90% casu to nebude, ale tak to ani nikdo neprezentoval a neprezentuje, je to prezentovane jako auto na dojizdeni do prace a obcasne vyjizdky mimo mesto k cemus tam je pak onen motor slouzici jako elektrocentrala, aby se dojezd prodlouzil na cca 500km, nikdo s tim autem neplanuje jezdit zavody na okruzich Nascaru a zdimat z nej rychlostni rekordy ;-) pokud ses ridic co neumi jezdit plynule a v ramci predpisu silnicniho provozu, tak si kup Ferrari Enzo a je jasny ze protebe takove auto vhodne nebude, pro normalniho ridice co ma auto na dojizdeni doprace do 100km denne a obcas si parkrat doroka udela vejlet nekam dal to zrejme bude dobra varianta jak usetrit na pohonnych hmotach

nikdo te nebude nutit si to kupovat ;-)
10. 1. 2010 17:48
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
Hezka ukazka psychologie. U novych reseni kazdy scita nevyhody a analyzuje kazdou prkotinu, zatimco u stavajicich reseni nevyhody zcela pomiji - prijde jim normalni, ze tak to proste je. V klasickem retezci - motor pracujici v promennych otackach a menici tak svou ucinnost za behu nekde od 15 k 30ti% (cili o desitky %) -spojka-prevodovka-rozvody se ztraci az desitky procent vykonu. Proti tomu dobijeci motor (konstantni otacky v pasmu nejvyssi ucinnosti)-generator-baterie, kde obe elektricke casti se pohybuji s ucinnosti nad 90%, je ve srovnani s konvencnim retezcem spise ucinnejsi, maximalne stejne ucinny. Ale obavu ma kazdy z elektrickeho reseni.
Avatar - Blue Sun
10. 1. 2010 19:27
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
Toyota se rozhodla pro benzín ze zcela jednoduchých a velmi logických důvodů, které naftou zmasírovaný člověk (ty) nemůže pochopit.
Toyota neřeší spotřebu, řeší množství emisí v městském provozu. Tam je benzínový motor oproti naftě stále o několik skoků vpředu. A proto jsou všechny japonské hybridy výhradně zážehové, ačkoli Japonci mají i výborné vznětové motory. Jo, až jednou Evropa dostane rozum...
neregistrovaný "helmuthhyb"
10. 1. 2010 09:17
:)
[odkaz] toto bude pecka ;-)
Rozbalit vlákno
2
10. 1. 2010 12:05
Re: :)
Jo, na prezentace dobre, na masovou vyrobu to nevidim :-) , uz jen proto, ze od Fiskera jsem na silnici jeste nevidel ani obchodni zastupce....
12. 1. 2010 10:57
Re: :)
Jestli to vyjede, tak to pecka bude no. Pohledem do ceníku:) (ale každá studie a inovace něčim pomůže)
10. 1. 2010 10:38
Hybrid
Hybrid je vpodstate nezmysel, prechodné riešenie. Voziť so sebou vlastnú elektráreň, de facto dva pohony v jednom aute...
Hybrid, kde je primárnym elektrický pohon a spaľovací motor ženie iba generátor, je na túto prechodnú dobu prijateľný, kým nebude vyvinutý spôsob na uloženie dostatočného množstva elektrickej energie v aute.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
10. 1. 2010 11:14
Re: Hybrid
Bohužel fyzikální zákonitosti říkají, že hmotnost baterek se nebude dát stlačit pod určitou minimální úroveň. Obsah energie a extrémně vysoké napětí v těchto bateriových sadách nebezpečně zvyšují riziko úrazu (platí i u hybridů i u EV) - toto nebezpečí se bude projevovat o to více, jak budou tato vozidla stárnout... :no:
Avatar - T613
10. 1. 2010 11:52
Re: Hybrid
Ano, z tohoto pohledu bylo nejbezpečnější dřevo a uhlí. Ale úplně nejbezpečnější bylo seno.
Avatar - WinDiesel
10. 1. 2010 11:54
Re: Hybrid
Seno? A co malé děti a sirky a hraní na stohu? :-)
10. 1. 2010 12:00
Re: Hybrid
Ja by som navrhoval bioplyn. V každom aute povinne obsadiť všetky sedadlá a jesť šošovicu, kapustu, kaleráb a fazuľu. Zastrčiť hadičku do zadku, prdnúť, naštartovať, a ideš. Vyrieši sa hustota premávky, lebo všetky autá budú plne obsadené, vyrieši sa ekológia, lebo pohon bude čiste organický a vyrieši sa otázka stravovania, zníži spotreba mäsa a produkcia voľného metánu stádami hovädzieho dobytka... >:-[]
Avatar - WinDiesel
10. 1. 2010 16:34
Re: Hybrid
Souhas, a nezapomenout čůrat do nádrže SCR (močovina) v rámci boje proti emisím... >:D
Avatar - ryman
10. 1. 2010 14:36
Re: Hybrid
a co ten autobus z obecne skoly na drevoplyn? to byl panecku Hybrid s velkym H >:D :yes: :yes:
10. 1. 2010 11:58
Re: Hybrid
Zdá sa, že si pojedol všetku múdrosť a teraz machruješ. Ale neradil by som ti vyťahovať na to fyziku, si na ňu príliš krátky. ;-)
10. 1. 2010 12:07
Re: Hybrid
Mas pravdu chlape, proto nechapu, proc rozumny prispevek zacinas slovy ,,Hybrid je vpodstate nezmysel"..
Avatar - T613
10. 1. 2010 12:42
Re: Hybrid
protože logicky to je nesmysl, e to takové něco mezi, ani ryba ani rak. Nicméně z historie víme, že některá provizoria jsou zde na furt a jsou nejlepší. Příkladem bych pušku AR-15 (ta teda nejlepší není, ale je na furt)nebo druhoválečná stíhačka Spitfire Mk.IX >:-[]
10. 1. 2010 13:20
Re: Hybrid
Díky za vysvetlenie, prvú vetu by som sám lepšie nenapísal. ;-) :yes:

O pravdivosti druhej vety nie som tak úplne presvedčený, provizóriá odolávajú času nie preto, že by boli najlepšie. ;-) :*)

V tretej vete sám popieraš vetu druhú ;-), a neviem, čo si myslel s tým Spitom... ;-) :-O
Avatar - T613
10. 1. 2010 13:48
Re: Hybrid
Spit Mk.IX byl provizorní model, než by byl k dispozici zbrusu "nový" Mk.VIII. Leč "IX" byla nakonec úspěšnější a vydržela ve výrobě až takřka do konce valky ;-)
A AR-15 alias M16/M4 byla zavedena do výzbroje jako provizorium než bude k dispozici lepší model >:-[]
10. 1. 2010 14:27
Re: Hybrid
Jo, jo. Parni stroj je v podstate nesmysl, protoze spalovaci motor je mnohem lepsi. Vazne nechapu, proc vyrabeli cele stoleti parni stroj, kdyz je to nesmysl a mohli zacit rovnou spalovakem. Konvencni spalovaci motor je v podstate nesmysl, protoze turbomotor ma mnohem lepsi parametry. Turbomotor je v podstate nesmysl, protoze turbohybrid bude mit parametry jeste lepsi. Turbohybrid bude v podstate nesmysl, protoze elektromobil ma jeste lepsi parametry. Mozna uz by bylo na case smirit se s tim, ze kazde technicke reseni je poplatne urovni techniky v dane dobe a postaveno tak, aby s dostupnou technologii poskytlo nejlepsi parametry, jake jsou v dane dobe mozne. A nekdy tam jsou oproti starsi konstrukci treba veci navic, aby se dosahlo urciteho paramteru, ktere pozdejsim vyvojem zase zmizi, protoze dany parametr uz se podarilo diky rozvoji techniky dosahnout jinak. Proto je kazde toto reseni docasne, tedy podle tebe "nesmyslne". Ne. Vyviji se a je dane technologii te ktere doby. Nevim, proc to shazovat slovy "nesmysl".