Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Fiat Croma Mk2 (2005-2010): Ošklivá? A komu to vadí?

V letech 1985 až 1995 byl Fiat Croma vlajkovou lodí své značky. Deset let po ukončení jeho produkce se Italové rozhodli tento model oprášit. Při tom spojili své síly s koncernem GM. Avšak i přes veškerou snahu se zákazníci zrovna nehrnuli.
Zpět na článek
7. 4. 2016 08:50
7. 4. 2016 09:03
7. 4. 2016 09:07
7. 4. 2016 09:19
7. 4. 2016 23:57
7. 4. 2016 10:22
7. 4. 2016 22:51
Avatar - Ozzman
7. 4. 2016 08:15
Zapomenuté auto
Díky za recenzi na zajímavý vůz, občas jsem ho někde spatřil, pořád jsem si říkal, je to kombik, nebo MPV? Co to je? I tak mi to nepřijde jako uplně ošklivé auto, myslím, že Fiat umí i horší (nebudu jmenovat:D), ale celkem je smutné, že nevznikl klasický sedan/lift a kombik střední třídy, mohlo se prodávat daleko více, motorizace na to byly. Pokud bych hledal ojetou alternativu k MPV, možná jako druhé auto do rodiny bych za ty prachy na něj zašel :-) Má s tím někdo zkušenosti? Skoro to neni na silnici vidět :-)
Rozbalit vlákno
16
7. 4. 2016 08:42
Re: Zapomenuté auto
Známá ho má, 2,0JTD a spokojenost zatím najeto přes 200 000km akorát pár prkotin (vzadu zapínání pásu a čidlo teploty)
Avatar - Ozzman
7. 4. 2016 08:44
Re: Zapomenuté auto
Takže možná ještě spolehlivější, než renomovaní konkurenti což? >:D Dvakrát větší škoda, že neni klasický koncept karoserie.
7. 4. 2016 08:47
Re: Zapomenuté auto
ono spíš i hodně záleží jak se k tomu chováš, když to tak poslouchám okolo tak se dneska se.e úplně všechno. :-)
Avatar - Ozzman
7. 4. 2016 08:53
Re: Zapomenuté auto
Ale jo, to je přeci jasné, ale některé automobilky mají i jiné problémy a můžeš se starat sebevíc, bohužel..... a takových je čím dál více. Důležitý je, že motor jede, elektronika si v nějakých zásadních věcech nedělá co chce ( startování, ovládání auta, prostě věci co by znemožnily jízdu samotnou) a že za každou prkotinu nedáš desítky tisíc :-) Pak se dá jakž takž řešit hodně drobostní lépe, než jedna "jobovka" :-)
Avatar - grifith
7. 4. 2016 09:17
Re: Zapomenuté auto
Nechci být hnidopich, ale do Cromy se 2,0 JTD nedávalo ;-)
7. 4. 2016 10:29
Re: Zapomenuté auto
Asi zaokrouhoval nahoru: 1910 ccm -> 2.0 JTD :-)
V automobilové branži to není až tak výjimečné, například Honda svůj motor s objemem 1339 ccm označuje jako 1.4 i-VTEC.
Avatar - grifith
7. 4. 2016 10:42
Re: Zapomenuté auto
Jde o to, že v koncernu Fiat se motor 2,0 JTD běžně nabízel, tak aby nedošlo k záměně. Zakrouhlování objemu je věc jedna, ale nepletl bych to se záměnou motorů ;-)
7. 4. 2016 12:16
Re: Zapomenuté auto
jak to je přesně netuším, když jsem se jí ptal tak tvrdila že tam má dvoulitr, ale jestli to je doopravdy nebo 1,9 nevím :-)
7. 4. 2016 14:47
Re: Zapomenuté auto
Já vím, to byl jen takový štouch ;-)
BTW 2.0 JTD má 1956 ccm, takže je to dvoulitr jen s přivřenýma očima. Holt ten původní 1910 ccm motor šel převrtat jen o 10 mm (zdvih zůstal zachován) :-)
Avatar - wakantanka
7. 4. 2016 08:52
Re: Zapomenuté auto
U nás ich jazdí dovezených z vonku docela dosť. Poznám osobne dvoch majiteľov a tí si to pochvaľujú. Mne to auto príde také ani ryba ani rak, ale skôr by som sa klonil k trošku nafúknutému kombíku ako k MPV. Ešte som sa v tom nezviezol, ale od majiteľov počúvam len ódy na komfort a priestrannosť a spoľahlivosť aj napriek vysokým nájazdom. Ale ťažko súdiť na základe takej malej vzorky. >:D
Avatar - Jaros71
7. 4. 2016 19:33
Re: Zapomenuté auto
Známý ho měl 6 let a byl maximálně spokojený. :yes:
Kvalitní auto s výbornými diesly za slušnou cenu.
A nesdílím názor autora , že není hezké..vypadá i po letech dost dobře. ;-)
Za mne jediným nešvarem je , nemožnost u Cromy sklopit sedadla jako u kombíku , nevzniká rovná ložná plocha..to Fiat Marea Weekend kdysi uměla lépe.
7. 4. 2016 23:54
Re: Zapomenuté auto
Pokud známý neměl dvojité dno, tak to samozřejmě nejde, ale s dvojitým dnem je rovná ložná plocha. Navíc se dá sklopit i spolujezdcovo sedadlo.
Avatar - Jaros71
8. 4. 2016 00:58
Re: Zapomenuté auto
Myšleno to bylo tak , že Marea i Stilo mají sklopné sedáky a vzniká zcela rovná hluboká plocha...Croma je vždy se sklápěním jen opěradel tedy do šikma a vysoko.
Což moc MPV není..ani kombíkové , proto možná úspěch nebyl takový.
Avatar - wakantanka
8. 4. 2016 08:36
Re: Zapomenuté auto
Ja si skôr myslím, že to bola kombinácia zlého marketingu (málokto o tom aute vedel) a vcelku sebavedomej vyššej ceny (ak ma pamäť neklame) v dobe keď mnoho ľudí čakalo na Mareu Weekend, čo bolo do dĺžky podobné auto, ale cenovo niekde inde. A potom už nepomohla ani bohatá základná výbava a kvalitné spracovanie a materiály.
Avatar - Anonym
7. 4. 2016 08:50
No nevim,
jestli Fiat je jedinej, kdo vyrábí škaredá auta :-) .

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
7. 4. 2016 09:03
Re: No nevim,
Tak ono zas tie fiatky sú škaredé či bezpohlavné naprieč celým portfóliom. Mňa tá ich škola dizajnu nikdy ničím neoslovila. Ale je fakt, že dizajn je vec subjektívna.
Avatar - twistedTSD
7. 4. 2016 11:59
Re: No nevim,
A to já italský design můžu, Fiat umí hodně pěkné kousky, když chce. (Grande) Punto dodnes vypadá parádně a prakticky nestárne.
Avatar - twistedTSD
7. 4. 2016 11:53
Re: No nevim,
A kdo tvrdí, že je?
Avatar - Dzakobo
7. 4. 2016 09:00
Neúspěchu se nedivím
V porovnání např. s nedávno recenzovanou Zafirou nabízí Croma o trochu více prostoru, což ale ocení málokdo. Design je samozřejmě podprůměrný, ale ošklivka jako Multipla to není. Určitě se nevyplatí 2,4jtd, kvůli vysoké spotřebě a rychle odcházejícímu podvozku. Pro režim tzv. mama caru (ale která žena bude chtít jezdit městem s autem o délce 4,8m?) stačí 1,8i, pro větší podíl dálnic bych bral tedy tu 1,9jtd a popř. chip na 150k. U LPG by mne nebavilo co 400km hledat čerpací st..

I když je např. výše zmíněná Zafira MPV a Croma kombi, tak cílová skupina je podle mě stejná. A tady proti Zafiře 1,6 Turbo nemá Croma vyjma cen co nabídnout.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2016 09:54
Re: Neúspěchu se nedivím
v tmavych farbach to auto obcas stretnem ..... ako auto do mesta pre zenu to rozhodne nebude ideal suhlas ...ta sa v nom celkom lahko aj strati a bude si pripadat ako v autobuse.. zeny skor kompaktnejsie vozy s vyssim posedom .. a nie nizkym posedom s vysokovou megakasnou.. tazko sa zenam budu takto odhadovat rozmery vozu a o parkovani v meste a na preplnenych sidliskach s takymto autobusom je asi zbytocne hovorit .... to uz aj klasicke 6 miestne MPV vie byt hodne kompaktnejsie a sikovnejsie

celkovo sa auticko podla mna netrafilo koncepciou a ani dizajnom ... lebo nie je to ani mpv ale bohuzial to nie je ani taky ten klasicky kombik ako mazda 6 alebo mondeo avensis a podobne ... ono to najskor vyzera dokonca ako nejaky natiahnuty a nafuknuty megahatch ... fakt tazko povedat co touto koncepciu chceli dosiahnut ale stastny tah to nebol .. fiat to vie ovela ovela lepsie ... vid stara croma 90 roky
7. 4. 2016 13:41
Re: Neúspěchu se nedivím
Jenom radeji nic nechipuj.
7. 4. 2016 09:07
kdo to psal
Ten kdo zo psal o tom autě ví asi kulové, 1.9 jtd 88kW mělo standardně 6ti kvalt, sám mám tuto motorizaci. Auto nabízí skvělý poměr cena/kvalita a za ty peníze nic lepšího nelze sehnat. Jsem s autem po skoro roce naprosto spokojený.
Rozbalit vlákno
1
7. 4. 2016 09:44
Re: kdo to psal
Tak budte rád a dejte si bacha na na převodovku, když to má ten šestikvalt.
7. 4. 2016 09:17
marketing za to nemôže
marketing je ok, len existujú dobré a zlé marketingové rozhodnutia. Toto bolo zlé. Tiež sa nedá nadávať na dizajn, keď niekto urobí obludu. Citácia manažéra "neprávem opomíjené" je už klasika, keď ľudia auto odmietnu. Auto má proste chybu, ktorú ľudia neakceptujú a bodka. Džúdžáro za to nemôže, keď si niekto rozkáže autobus na podvozku golfa, tak to nespraví pekne nikto, oktáfka to urobila s citom, preto jej to vyšlo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
7. 4. 2016 13:24
Re: marketing za to nemôže
Marketing za to naopak může především, vždyť o Cromě vůbec nikdo neveděl ani když se vyráběla!
Avatar - grifith
7. 4. 2016 09:19
2,4 JTD
Nevím, jaké znalosti o daném modelu má autor článku, ale motor 2,4 JTD 20v 147kW se do Cromy nabízel od samotného počátku výroby v roce 2006.
Rozbalit vlákno
1
7. 4. 2016 23:57
Re: 2,4 JTD
Nabízel se už od samého počátku 2005, téměř do konce výroby. My sami máme Cromu 2.4 r. 2005.
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2016 09:36
tak na prvy pohlad
to vyzera snad ako nejake stare MPVecko... ta koncepcia velkej vysokej kasne na relativne malom razvore a s dlhym stihhlym predkom je akoby odkaz na nejake MPV z rokov davno minulych [odkaz] ... neuspechu sa preto nie je co cudovat... klasicke kombiky a sedany v danej triede vyzeraju inak ... inak ten predok cromy mi pripomina lineu..... a to sa na taketo dostojne velke auto uznajme sami uz nehodi... linea je ok... ale face liney na crome mi uz nesedi ... cela koncepcia cromy je vlastne uplne na....

kdeze sa podela stara dobra croma z 90 rokov... je to vecna skoda ze to v tejto triede fiat takto dojazdil a nakoniec aj uplne zabalil .. lebo croma bola kedysi ozaj moc pekne a uspesne auto...
Rozbalit vlákno
3
7. 4. 2016 15:38
Re: tak na prvy pohlad
Přesto pořád doufám, že mezi Kií Carens a Fiatem Croma ten pohledový rozdíl vídíte.

Jinak souhlas s Vámi ohledně původní Cromy a smutkem nad tím, že se nenarodil pokračovatel. Je to o to divnější, že její konec byl v období p. Canatarelly (93-99), které je vzestupné a se zrychlujícím se vzestupem těsně před jeho (podivným) odchodem..
Avatar - Jaros71
7. 4. 2016 19:39
Re: tak na prvy pohlad
Tak design Fiatu a staré KIA se vůbec nedá srovnávat.. 8-s
Croma je pořád docela pěkné auto , něco mezi kombíkema a MPV..
Trošku více variability a prodávalo byse dobře , taky nebylo zrovna levné..
Stará Croma byla zcela jiné auto..jen ten název se shoduje.. ;-)
Škoda že nebyl nástupce třeba ve stylu crossoveru , to mohla být větší pecka.
8. 4. 2016 11:06
Re: tak na prvy pohlad
Myslím, že SUV a crossovery jsou proti přírodě. Nejsou dobré ani pro silnice, ani do terénu. A co se MPV týče, u málo kterého je zvětšená výška plně opodstatněná. Croma II - kompromis mezi MPV a kombi - je (s malým přimhouřením oka) zdůvodnitelná opravdu náramným pohodlným prostorem pro pasažery uvnitř.
7. 4. 2016 09:46
Nadčtvercové motory - dnes běžné
Nadčtvercové motory jsou díky emisisním limitům dnes zcela běžné. Podčtvercové jsou jen u Boxerů (Subaru, Porsche 911, Boxter apod.. aby se vůbec vešly na šířku do zástavbového prostoru.
Motory Fiat - proslulé svými velmi plochými momentovými křivkami (bez přeplňování) a vysokmi otáčkami, kdy se i při nich mment stále drží, - stavěl kdysi motory podčtvercové a nyní nadčtvercové.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dzakobo
7. 4. 2016 10:26
Re: Nadčtvercové motory - dnes běžné
Častější jsou nadčtverce, ale třeba 1,5EB nebo 1,75TBi jsou podčtverce. A Subaru teď vyrábí čtverce jak 2,0i (2,0T) tak 2,0d.
7. 4. 2016 09:55
Croma a pohodlí
Jen těžko budete hledat vůz s podobně pohodlným sezením na všech čtyřech místech, jako je tato Croma. Rozložení podepření stehen a zad je tak vynikající, že máte pocit, že to ani není možné takto navrhnout. A to celé při pohodlném podélném prostoru pro nohy a svislého nad hlavou. Vyšší karoserie - mezi MPV a kombíkem - má právě tohle zdůvodnění. Úžasné využití obestavěného prostoru - nakonec pro Fiat tak příznačné.
Sám však nejsem příznicem bezdůvodného zvyšování karoserie.

Přirovnání ke křeslům v obýváku pokulhává - protože nábytkáři se svou historií tisíců let zdaleka nedospěli k takové ergonomii, k jaké dospěli automobiloví návrháři za pouhých cca 100 let. Ve většině křesel a zvláště pohovek se nedá sedět. Nábytkáři ještě pořád nic nevědí o základních úhlech sklonu sedáku a opěráku, jejich délkách atd. Museli přijít až strojní inženýři, aby míry lidského těla přenesli do technických veličin a norem.
Rozbalit vlákno
2
7. 4. 2016 11:32
Re: Croma a pohodlí
Presne tak. Auta jsou dneska porad vetsi a vetsi, rozvor se zvysuje a pritom sedaky vzadu jsou porad stale stejne mrnavy, hlavne, ze je pul metru volna na kolena. to nechapu.
7. 4. 2016 11:51
Re: Croma a pohodlí
Ano, dneska je málo kde vidět, že by prostor a sezení bylo vycizelované. Tady záleží na každém stupni a minutě úhlu a na každém centimetru a milimetru výšky a délky, umístění a tvaru sedáku a opěráku. Ve většině aut najdete chyby.

Ovšem proti chybám nábytku to jsou chyby pořád řádově nesrovnatelné.
7. 4. 2016 10:00
Ošklivka - a to řekl ještě kdo?
To se něco řekne a všichni to už tak vidí - přeci se to tak říká. Koukněte se ale objektvně a srovnávejte s jinými. Tak jemná stylistika, jako má Croma, není až tak běžná. Zrovna na videu tu máme přeci čest pohlížet na krásný nápaditý kousek.

Facelift byl ale spíš Facedown - to je běžné i jinde.
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2016 10:22
Lákavé auto
Před dvěma roky jsem o Fiatu Croma uvažoval jako pro autu pro manželku. Ale pěkná ojetina s benzínovým motorem 1,8 se nedala sehnat. To auto bylo praktické a mělo kouzlo.
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2016 10:53
"Kontroverzní design"?
Základní koncept návrhu je ve stylu prvního Punta - ovšem je o cca 1 m delší a o cca 10 cm vyšší. A Punto 1 bylo Vůz roku (1995) nanejvýš opodstatněné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Londonbridge
7. 4. 2016 11:16
Plastova spust 1980
Vnutry to vyzera ako back to 1980... Aj ked Dacia to vyraba aj dnes. Cena je tu rozhodujuci faktor . ved sa pamatam na Daewoo TICO myslym stalo okolo180 000 korun a bolo toho na cestach dost vela. Skarede kacatka sa tiez predaju aj jablcne cuco sa predava ... na vsetko sa najde kupec. Ludia kupia aj lacnu palenku aj ked potom oslepnu hlavne ze to je za dobru cenu... Ale aby sme nevybocovali od temy Croma tak design je subjektivny, kvalita produktu sedy priemer , velkost je OK, jazdne vlastnosti asi OK z bodu A do bodu B , interier trosku lepsi ako Felicia a cena moze chvilu potesit....
Rozbalit vlákno
2
7. 4. 2016 13:40
Re: Plastova spust 1980
jé, to je příspěvek, jak z kozí p.čy patrontaška, shrnuto, mnoho slov - žádný obsah :-)
7. 4. 2016 14:25
Re: Plastova spust 1980
Interiér sice není žádná výhra, ale říct že je o trochu lepší jak ve Felicii? Felicia měla všude tvrdý plast, tady je měkčený. Design interiéru odpovídá době, kdy se Croma začala vyrábět, oproti Passatu je na tom mnohem lépe. A pohodlí je úplně jinde. V Passatu jsme se v 5ti dospělých mačkaly jak sardinky. Nehledě na to, že vzadu uprostřed se nedá sedět, v Cromě se sveze pohodlně 5 dospělých skz republiku a posadí se dozadu i člověk, co má přes 2 metry na výšku aniž by se musel kroutit (vse vyzkoušeno), jízdní vlastnosti nadprůměrné i při zachování pohodlí. Nedoceněné auto, i když teď jich tu jezdí víc a víc... To samé bylo dřív i s Mareou a Stilem, skvělé auta za rozumný peníz...
7. 4. 2016 11:54
Pěkná recenze
Díky za pěknou recenci a můžu jen potvrdit, kamarádka má Cromu 1.9 JTD v automatu, najeto cca 150tis.km a zatím bez poruchy. Skvělé je, že do zadu dáte tři sedačky pro děti!, motor je příjemný, automat made in Japan nezlobí, interiér je skoro luxusní, takže není co dodat, dle mého povedené auto pro pětičlennou rodinu! :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
7. 4. 2016 13:07
Kolik kvaltů??
"diesely jsou sériově vybaveny pětistupňovou šestistupňovou manuální převodovkou." 8-s
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2016 19:10
Díky za test něčeho jiného než VW/Škoda...
Ještě tedy musím dodat, že je v článku dost nepřesností, zejména v motorizacích.... 2.4 JTD s Aisinem se neprodávala 3/4 roku ale 05-09, 2.2 byla k dostání hned od počátku výroby, v Holdenu možná byla taky, ale Opel ji nabízel v Signum/Vektra už nějaký pátek před Cromou, naopak 1.8 se dostala do nabídky až jako poslední od 12/05 resp. 01/06 a to z důvodu úprav motoru GM/Opel, posílení z 92 kW na 103kW atd. Auto máme doma jak dvojku, právě kvůli bezpečnosi a pohodlí a za 5 let samá chvála. Rád se s tím občas svezu, 1.8 je motor na pohodu, jako celé auto. A hůavně, jezdí to, žádný opravy, kolem komínu za 8l a delší trasa 6,5, samozřejmně na pohodu. A design? Když jsem ho poprvé ukázal manželce, tak říkala, no nevim, nevim, ale dneska na ní nedá dopustit. A když se podívám z okna a vidím všude smrdutý OII,III a ještě smrdutější vyrachtaný VW TDI, tak jsme 2x rád, že máme něco jiného ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
7. 4. 2016 19:42
Re: Díky za test něčeho jiného než VW/Škoda...
To chápu..i když nyní není Fiat doma, pořád je mám moc rád. :yes:
7. 4. 2016 19:55
Re: Díky za test něčeho jiného než VW/Škoda...
Motor 1.8 Ecotec od Opela s 92 kW a 103 kW sew lecčím liší. Verze se 103 kW má VVT na obou vačkách. Ta slabší nic takového nemá. Motor 2.2 je původně Holden. Ano Opel jej nabízel třeba v Coupe na bázi Astry G od roku 1999 (nástaupce calibry). Opel měl ale ještě jednu 2.2 odvozenopu od Ecotecu a ta měla rozvodový řemen. Jo 2.2 byla v cromě asi od začátku, ale jen na některých trzích. Třeba v Itálii od začátku nebyla. A také tam ta 2.4 JTD přišla až v roce 2010 (viz italská verze wikipedie o cromě). S těmi motory je to často v závilosti na trhu. někde to bylo někde ne. Tohle auto je zmatený stejně jako Italové. Já bych si to nekoupil. Nelíbí se mi to.
7. 4. 2016 22:51
Spokojenost
Velmi dobrá práce Tome, ostatně jako vždy. Cromu mám půldruhého roku. Hledal jsem prostorné auto s dobrým poměrem cena/výkon, nezájmem zlodějů a alespoň 750 kg nebržděných na kouli. I kvůli tahání okruhových superbiků. Kamarád má servis a Alfu 159 2,4, která má na kouli jen 500 kg!? Jeli jsme z Mostu a naštěstí měl jeden z policemanů doma Monstera, takže jsme vyvázli. Prodal jsem za fakt! nesmyslné peníze nikdy bouranou původně služební Fabii Combi 1,2 HTP LPG s 200t km do AAA a za dva dny byla z bazaru ještě za vyšší prachy pryč. Jo, Škodovka a Češi. A to neměla ABS, jen jeden airbag a jinak nic! "Prognózy" kamarádů, že HTP na plyn mi podá ruku v kile se nepotvrdily, sloužilo až na cívky slušně. Cromu jsem koupil za pětimístnou sumu akorát dovezenou z Itálie a následně stočenou, což jsem si ověřil, takže bazarník slevil. Pásl jsem po dieselu osmiventilu a ten také mám. R.V. konec roku 2006, do provozu 1/2007. Najeto cca 200 kilo. Kamarád automechanik ji prolezl a řekl: Je povinnost to koupit. Takže se po smlouvání a další slevě koupila. Dostala nové brzdy, rozvody, tyčku stabíku, všechny náplně a vymezil mi vůle, osmiventil nemá hydroštely. Byl na ní měněn altík a nová je i spojka se setrvákem, tu ale platil předchozí majitel. Nefungovalo jedno parkovací čidlo, pravé krajní, takže se vyměnilo. Za rok a něco přibylo cca 40 tis. Auto nic nechce a podvozek je původní a zatím taky nic nevyžaduje. Jezdilo ve střední Itálii, kastle je fakt jako nová a totéž platí při pohledu zespoda. Nepoznala asi sůl.. Mám nejnižší výbavu, 7x pytel, manuální klima, parkovací senzory, hagusy, tažné, zadní tmavá okna, ABS ESP, všechna okna v el. i na dálkáč atd. Tempomat (který základ Active neměl) se řeší, koupil jsem věnec s páčkami a kámoš má diagnostiku, kde se dá tempomat aktivovat, tak to snad klapne. Teď si řekla o žhavičky. I tak ale startuje doslova na brnk, a to i v mrazech. Dle diagnostiky jsou ve velmi dobrých tolerancích vstřiky (zřejmě původní), o původním(!) filtru DPF prakticky nevím a ani při regeneraci tzv. nehulí, jen motor na volnoběh zvedne otáčky, šestikvalt s poměrně dlouhými dráhami funguje o něco hůře než příkladný pětikvalt ve Fabii, při studeném rozjezdu potřebuje dvojčička občas lehce "počkat". Spotřebu s nezřídkavými jízdami po městě mám cca 6,4. Na dálnici, kdy do Prahy z Mělníka jezdím cca 3x týdně držím tachometrových 140, což obnáší zhruba 2,4 tis. otáček. Osmiventil je takovej Rusák, táhne stejnoměrně, ale výraznější špičku samozřejmě nemá. S plaťákem a dvěma superbiky udrží šestku i v kopcích, ale nesmí klesnout pod dva tisíce otáček. Oil mu dopřávám po cca 12 - 15 tisících a spotřeba je neměřitelná. Turbo je trochu slyšet studené, pak už skoro vůbec. Vysoká bouda se na dlouhých tlumičích nakloní, ale stopu drží slušně. Ale závodit jsem s ní nechtěl, po dálnici do Prahy naštěstí moc zatáček není. Mám jen šestnáctipalcové ráfky a na středočeských silnicích je to asi nejlepší volba. Komfort i odhlučnění jsou až překvapivě dobré. Pro mne skvělá jsou sedadla. Dlouhé opěrky, hodně místa na nohy (mám 190 cm) a netlačí mne na rozdíl od Fabie (ale i starší Superb) do kolena panel rádia. Vzadu si děti libují, protože projdou za předními sedačkami skoro jako v autobuse uličkou. Externě testuju motorky a jel jsem hned po koupi do Slovinska na KTM. Překvapilo mne, že i díky standardní bederní opěrce se vůbec neozvala záda. Ani sedák po těch kilometrech není prosezený, totéž platí o potazích. Kufr mi stačí, plato, které ho rozdělovalo jsem vyhodil. Slušně hraje Blaupunkt s CD, klíč je bohužel jeden a tak ho hlídám jako oko v hlavě, náhradní stojí cca osmičku.. Na umístění ve středovém panelu jsem si rychle zvyknul. Nic v autě nedrnčí ani nevrže, je totiž nebourané a doufám, že to tak zůstane. Vše nasvědčuje tomu, že se Salvatino (předchozí majitel) docela staral. Tuším, že jsem viděl reklamní spot, kde Fiat tvrdil, že to auto dá v pohodě půl mega. Zatím nějak nemám důvod jim to nevěřit. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
8. 4. 2016 01:03
Re: Spokojenost
Pěkná recenze.. :yes:
Přeji mnoho št'astných kilometrů..!
8. 4. 2016 15:19
Re: Spokojenost
Pěkná technicko-zážitová zpověď. Díky.
Taky přeji hezké další kilometry.
Avatar - KANKUNEN
8. 4. 2016 06:47
Tohle auto a tuto celou řadu zabil
design - italský.
Rozbalit vlákno
0