reklama


20.11. 2012 Ladislav Černý

Bazar: Ford Transit 260S 2.2 TDCi - Tři sta tisíc

 

Ford Transit najezdil během pěti let téměř tři sta tisíc kilometrů. V jaké kondici zůstalo vozidlo a základní pohonná jednotka?

Běloušek v základním provedení karoserie je nejčastějším typem transitů v autobazarech. Ten zkoušený pocházel z doby, kdy si malé firmy i dopravci kupovali nová auta bez většího omezování vlastních výdajů. Dokládá to také stabilizační systém ESP, kterým bylo vozidlo vybaveno. Před více než pěti lety přišlo na značný příplatek.

Základní a líný

Proč první majitel k ESP zvolil jen základní motorizaci, to se nedozvíme. Můžeme však usuzovat, že transit měl jezdit zejména po městě a bez velkého zatěžování. Po výše zmíněné porci kilometrů se agregát nacházel v přijatelném stavu, což je mu ke cti, ale výrazně se projevilo jeho opotřebování. Jednotka, kterou z dřívějších let dobře známe podle výkonového podprůměru, ale zatahovala už od 1400 min-1. Testovaný kus s počítadlem vzdálenosti na hodnotě 290 000 km však potřeboval aspoň 1900 min-1, aby se vzchopil k výraznější práci. Vůle mezi písty a válcem zřejmě narostly a kroužky měly v zámcích již „kovářské“ vůle. Agregát o objemu 2,2 litru však nekouřil, nevypouštěl ani náznak vodních par a byl tedy jen přiměřeně opotřebený.

Z hlediska dalšího použití nevykazoval žádný nárůst hlučnosti, což u letitého turbodieselu 2.2 TDCi kvůli méně kvalitnímu rozstřiku nafty či přetěžování agregátu bývá příznakem propalování pístů. Startování i při chladu probíhalo na „první dobrou“, takže se dalo motoru říci „OK“.

Trojka s problémy

Transit, který prožil nejlepší léta zejména ve městě, nás potěšil stavem převodovky a řadicí kulisy. Pět stupňů a dost - tak zněla tehdejší nabídka k základní motorizaci 2.2 TDCi/63 kW. Ale i po značné ujeté vzdálenosti tento mechanismus žádný zásadní problém nevykazoval. Páka se v kulise řazení pohybovala přesností, která by mohla být příkladem i pro některá nová vozidla. Pravděpodobnost jízd zejména po městě potvrzovala nutnost řadit trojku s dostatečným tlakem páky v daném směru, jinak měl třetí převodový stupeň tendenci vyklouznout. Po větším odporu při pohybu páky do všech poloh nebylo ani památky, prostě pohoda s nutností zvýšené pozornosti jen při řazení trojky.

Řízení s překvapením

U náročně provozovaného vozidla jsme očekávali a byli ochotni tolerovat střední slabiny v řízení. Realita však byla až příliš dokonalá, protože transit poslušně reagoval na sebemenší pohyby volantu a ani čepy nevykazovaly zvětšenou vůli. To bychom si coby budoucí majitele rozhodně nechali líbit. Pohled na čistotou a téměř novotou vonící manžety poloos odhalil příznivou příčinu řízení ve velmi dobrém stavu. Pouze pravý homokinetický kloub se v plném rejdu neotáčel zcela lehce.

V kondici

Pětiletý transit osmé generace však kromě opotřebovaného motoru další slabinu neodhalil. Brzdová soustava fungovala svižně a bez známek výrazného vadnutí, stejně tak zadní pevná náprava neměla ani na nerovnostech žádný problém.

Odolnost transitu vůči opotřebení se také projevila v dvousedadlovém interiéru. Horní část přístrojové desky jako by vyšla z továrny, stáří vozidla však prozrazovaly malé odlupující se částečky plastu vlevo pod volantem.

Karoserie po opravě

Dodávka po pětiletém městském provozu snad ani nemůže být bez škrábance. Zkoušený transit však zářil jako nově napadaný sníh na ostrém slunci. Samozřejmě došlo k přelakování karoserie, což bylo patrné na bílé mlze na černých madlech klik či krytech zámků. Při vhodném nastavení transitu na sluníčko byly pod novým lakováním zřejmé firemní nápisy předchozího majitele.

Použitý, či nový?

Pětiletý transit se základním motorem a velkou porcí kilometrů nesl cenovku 150 000 korun bez daně. Přestože byl kromě uvadajícího motoru vcelku v pořádku, velmi mu konkuruje poslední vydaní Euro 5 v novém provedení. Při současném zvýhodnění lze obdobnou verzi 260 Leader se silnějším motorem 2.2/74 kW, emisní třídou povýšenou na Euro 5 a šestistupňovou převodovkou pořídit za 339 000 korun bez daně. Pokles ceny zkoušeného a méně vybaveného transitu pod polovinu se jako mimořádně výhodný nejeví, přestože jsou neznačkové náhradní díly na transity vcelku levné a použitých bývá na vrakovištích jako hub po dešti.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor2.2 TDCi
Typpřelň. vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů4/8
Objem válců (cm3)2198
Chlazeníkapalinou
Největší výkon (kW/min-1)63/3500
Točivý moment (N.m/min-1)250/1500
Převodovkapětistupňová manuální
Emisní normaEuro 4
Pohonpředních kol
Nejvyšší rychlost (km/h)143
D/š/v (mm)4863/1974/1997
Rozvor (mm)3000
D/š/v nákl. prostoru (mm)2582/1762/1430
Šířka mezi podběhy (cm)1390
Provozní hmotnost (kg)1655
Celková hmotnost (kg)2600
Objem nákladového prostoru (m3)5,6
Objem nádrže paliva (l)80
Základní cena (Kč bez DPH)150 000

Spolupracujeme s TipCars.com
Pravice u Ústavního soudu napadla kontrolu kotlů Pravice u Ústavního soudu napadla kontrolu kotlů

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni…

Soros: Kdyby Trump mohl, jednal by jako diktátor. Minulý rok byl katastrofou Soros: Kdyby Trump mohl, jednal by jako diktátor. Minulý rok byl katastrofou

Nastupující americký prezident Donald Trump by jednal…

Zápisník Pavla Otta: Zářící divočáci Zápisník Pavla Otta: Zářící divočáci

Veterinární správa zjistila, že polovina odlovených…

Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Fordy Transit a Transit Custom chrání chodce. Dostaly systém Pre-Collision Assist Fordy Transit a Transit Custom chrání chodce. Dostaly systém Pre-Collision Assist

Systémy automatického brzdění jsou v osobních autech už…

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Nový diesel značky Ford přijíždí nejdříve v užitkových…

 



 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Pivo je lék! 5 faktů, které jste možná nevěděli!

Pivo je lék! 5 faktů, které jste možná nevěděli!

Být denně »pod obraz« rozhodně neprospívá nejen vašemu zdraví ale vašemu životu vůbec. Ale pokud dokážete být…

Před 20 lety zavřeli Bunkr: Klub byl kulturním symbolem po pádu komunismu

Před 20 lety zavřeli Bunkr: Klub byl kulturním…

Legendární podnik, kde hrála hudba 24 hodin denně, začal před 20 lety narážet na odpor místních obyvatel. Tak se…

 

iSport.cz

Kristýna Plíšková v Austrálii končí, od Kerberové dostala kanára

Kristýna Plíšková v Austrálii končí, od Kerberové…

Česká tenistka Kristýna Plíšková podlehla v Melbourne v třetím kole turnaje Australian Open světové jedničce.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Nový americký prezident očima fotografů: Jak ho vidí autoři jeho nejslavnějších portrétů?

Nový americký prezident očima fotografů: Jak ho vidí…

Donald Trump strávil pod drobnohledem médií takřka celý život. Jako celebrita se objevil na obálkách většiny…

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

 
 
reklama