20.11. 2012 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bazar: Ford Transit 260S 2.2 TDCi - Tři sta tisíc

 

Ford Transit najezdil během pěti let téměř tři sta tisíc kilometrů. V jaké kondici zůstalo vozidlo a základní pohonná jednotka?

Běloušek v základním provedení karoserie je nejčastějším typem transitů v autobazarech. Ten zkoušený pocházel z doby, kdy si malé firmy i dopravci kupovali nová auta bez většího omezování vlastních výdajů. Dokládá to také stabilizační systém ESP, kterým bylo vozidlo vybaveno. Před více než pěti lety přišlo na značný příplatek.

Základní a líný

Proč první majitel k ESP zvolil jen základní motorizaci, to se nedozvíme. Můžeme však usuzovat, že transit měl jezdit zejména po městě a bez velkého zatěžování. Po výše zmíněné porci kilometrů se agregát nacházel v přijatelném stavu, což je mu ke cti, ale výrazně se projevilo jeho opotřebování. Jednotka, kterou z dřívějších let dobře známe podle výkonového podprůměru, ale zatahovala už od 1400 min-1. Testovaný kus s počítadlem vzdálenosti na hodnotě 290 000 km však potřeboval aspoň 1900 min-1, aby se vzchopil k výraznější práci. Vůle mezi písty a válcem zřejmě narostly a kroužky měly v zámcích již „kovářské“ vůle. Agregát o objemu 2,2 litru však nekouřil, nevypouštěl ani náznak vodních par a byl tedy jen přiměřeně opotřebený.

Z hlediska dalšího použití nevykazoval žádný nárůst hlučnosti, což u letitého turbodieselu 2.2 TDCi kvůli méně kvalitnímu rozstřiku nafty či přetěžování agregátu bývá příznakem propalování pístů. Startování i při chladu probíhalo na „první dobrou“, takže se dalo motoru říci „OK“.

Trojka s problémy

Transit, který prožil nejlepší léta zejména ve městě, nás potěšil stavem převodovky a řadicí kulisy. Pět stupňů a dost - tak zněla tehdejší nabídka k základní motorizaci 2.2 TDCi/63 kW. Ale i po značné ujeté vzdálenosti tento mechanismus žádný zásadní problém nevykazoval. Páka se v kulise řazení pohybovala přesností, která by mohla být příkladem i pro některá nová vozidla. Pravděpodobnost jízd zejména po městě potvrzovala nutnost řadit trojku s dostatečným tlakem páky v daném směru, jinak měl třetí převodový stupeň tendenci vyklouznout. Po větším odporu při pohybu páky do všech poloh nebylo ani památky, prostě pohoda s nutností zvýšené pozornosti jen při řazení trojky.

Řízení s překvapením

U náročně provozovaného vozidla jsme očekávali a byli ochotni tolerovat střední slabiny v řízení. Realita však byla až příliš dokonalá, protože transit poslušně reagoval na sebemenší pohyby volantu a ani čepy nevykazovaly zvětšenou vůli. To bychom si coby budoucí majitele rozhodně nechali líbit. Pohled na čistotou a téměř novotou vonící manžety poloos odhalil příznivou příčinu řízení ve velmi dobrém stavu. Pouze pravý homokinetický kloub se v plném rejdu neotáčel zcela lehce.

V kondici

Pětiletý transit osmé generace však kromě opotřebovaného motoru další slabinu neodhalil. Brzdová soustava fungovala svižně a bez známek výrazného vadnutí, stejně tak zadní pevná náprava neměla ani na nerovnostech žádný problém.

Odolnost transitu vůči opotřebení se také projevila v dvousedadlovém interiéru. Horní část přístrojové desky jako by vyšla z továrny, stáří vozidla však prozrazovaly malé odlupující se částečky plastu vlevo pod volantem.

Karoserie po opravě

Dodávka po pětiletém městském provozu snad ani nemůže být bez škrábance. Zkoušený transit však zářil jako nově napadaný sníh na ostrém slunci. Samozřejmě došlo k přelakování karoserie, což bylo patrné na bílé mlze na černých madlech klik či krytech zámků. Při vhodném nastavení transitu na sluníčko byly pod novým lakováním zřejmé firemní nápisy předchozího majitele.

Použitý, či nový?

Pětiletý transit se základním motorem a velkou porcí kilometrů nesl cenovku 150 000 korun bez daně. Přestože byl kromě uvadajícího motoru vcelku v pořádku, velmi mu konkuruje poslední vydaní Euro 5 v novém provedení. Při současném zvýhodnění lze obdobnou verzi 260 Leader se silnějším motorem 2.2/74 kW, emisní třídou povýšenou na Euro 5 a šestistupňovou převodovkou pořídit za 339 000 korun bez daně. Pokles ceny zkoušeného a méně vybaveného transitu pod polovinu se jako mimořádně výhodný nejeví, přestože jsou neznačkové náhradní díly na transity vcelku levné a použitých bývá na vrakovištích jako hub po dešti.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor2.2 TDCi
Typpřelň. vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů4/8
Objem válců (cm3)2198
Chlazeníkapalinou
Největší výkon (kW/min-1)63/3500
Točivý moment (N.m/min-1)250/1500
Převodovkapětistupňová manuální
Emisní normaEuro 4
Pohonpředních kol
Nejvyšší rychlost (km/h)143
D/š/v (mm)4863/1974/1997
Rozvor (mm)3000
D/š/v nákl. prostoru (mm)2582/1762/1430
Šířka mezi podběhy (cm)1390
Provozní hmotnost (kg)1655
Celková hmotnost (kg)2600
Objem nákladového prostoru (m3)5,6
Objem nádrže paliva (l)80
Základní cena (Kč bez DPH)150 000

Spolupracujeme s TipCars.com
Státy EU udělaly další krok k obranné spolupráci Státy EU udělaly další krok k obranné spolupráci

Ministři zahraničí 25 členských zemí Evropské unie dnes…

Na Hithitu se za dobu jeho existence vybralo přes sto milionů Na Hithitu se za dobu jeho existence vybralo přes sto milionů

Crowfundingový portál Hithit.cz letos pomohl vybrat 37…

Siemens postaví v Libyi dvě elektrárny za miliardy korun Siemens postaví v Libyi dvě elektrárny za miliardy korun

Německá společnost Siemens postaví v Libyi dvě…

Glosa Martina Čabana: O zmařené naději Glosa Martina Čabana: O zmařené naději

Prezident Miloš Zeman tvrdí, že jeho účast na sněmech…

 

Štítky Ford Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110? Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy…

 



Ford Transit Custom se představuje v omlazené podobě Ford Transit Custom se představuje v omlazené podobě

Ford Transit Custom zamíří v příštím roce na evropský trh…

Za vybrzďování auta s malým synem dostal otec podmíněný trest Za vybrzďování auta s malým synem dostal otec podmíněný trest

Za tzv. vybrzďování auta, ve kterém cestovala bývalá…

 



 
BMW X3 M40i – Sportovně za sportem!

TEST: BMW X3 M40i – Sportovně za sportem!

Dnes 14:51

Po sedmi letech výroby přichází BMW s novou generací X3. Ač tvary vozu navozují dojem pouhé evoluce svého předchůdce, ve skutečnosti se v útrobách auta ukrývají zásadní změny.




Blesk.cz

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

Stromeček, cukroví, perníčky a hvězda? 4 rady, jak je skladovat, aby na Vánoce zazářily

Stromeček, cukroví, perníčky a hvězda? 4 rady, jak…

Na Vánoce musí být mnoho věcí připraveno dopředu. Jenže, jak vše správně uskladnit a uchovat, aby to na Štědrý…

 

iSport.cz

Los Ligy mistrů: Basilej dostala Manchester City, Real jde na PSG

Los Ligy mistrů: Basilej dostala Manchester City,…

Osmifinálové dvojice pro Ligu mistrů jsou rozdané. Basilej s kapitánem Markem Suchým a brankářskou jedničkou…

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na Partizan Bělehrad

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na…

Fotbalisté Plzně se ve vyřazovací fázi Evropské ligy utkají se srbským mistrem Partizanem Bělehrad. První zápas…

 

Reflex.cz

Bomba v New Yorku: Policie evakuuje okolí. Útočník zranil pouze sám sebe

Bomba v New Yorku: Policie evakuuje okolí. Útočník…

Při výbuchu na Manhattanu dnes v New Yorku utrpěl podle posledních zpráv pouze samotný útočník, kterého následně…

Švýcarská Ženeva zakázala ve všech městských bazénech burkiny, ale i koupání nahoře bez

Švýcarská Ženeva zakázala ve všech městských…

Úřady ve švýcarské Ženevě ukončily velmi rázně dlouhou diskusi, která se vedla o tom, jak moc či málo mají být…