..V6 3.0 HDi Bi-turbo oslazuje cestování "DRTIVÝmi jízdními VÝKONy"? :yes::-)
PS: A že prý také PRUŽNOST tohoto motoru (skoro "z jakékoli" na "jakoukoli" rychlost) není "špatná" jsem někde zaslechla... ;-)
V Peugeote v čase konštrukcie 407-ky museli byť ľudia padnutí asi na hlavu. Pamätám sa, ako sa všade chválili tým, že 407-ka má objem štýlových 407 litrov. Pritom konkurencia ponúkala aspoň o 100 litrov viac. V čase, keď Passat, Mondeo a Mazda 6 ponúkali na zadných sedadlách kráľovský priestor, bol problém do Peugeotu 407 vzadu vôbec nastúpiť.
A celé to Peugeot korunoval otrasnými disproporciami karosérie - obrovský previs vpredu, neuveriteľne sklonené čelné sklo a malá výška automobilu. Vychádza mi z toho, že konštruktéri 407-ky museli byť počas jeho prípravy riadne zhúlení. Inak nedokážem pochopiť takýto úlet. Hlavne ak berieme do úvahy 406-ku a mimoriadne vydarenú a obľúbenú 405-ku.
407-ka je jeden z čriepkov mozaiky, ktorej výsledkom sú súčasné, takmer existenčné problémy Peugeotu.
Osobně bych se raději zaměřil na 2.2 16V 116kW, celkem zajímavý motor. Měl jsem tu čest ve 406 coupe a byl to fajn, celkem jede a když se člověk snaží dostane se na 8,5l/100km. Hlavně je nenáročný na provoz a servis, podle mě ideální společník ;-)
Co se týká karoserie, tak bych raději volil sedan než opravdu ošlivé kombi, to se opravdu mepovedlo. Neviniká ani prostorem ani krásou >:D
Osobně bych pro P407 508 apod. doporučila 2.2 HDi (dnes se 150ti kW), to je celkem "zajímavý" motor (2.2 benzín skončil s 406 nebo někdy tou dobou, ne...?
PS: 406 Coupe jsem měla (půjčené) s V6 3.0 benzín a NEbylo to úplně špatné... :yes:;-)
mimo jiné právě proto se tento motor neobjevil např v Citroenu C5 který byl na trh uveden v roce 2008. Jinak ten benzínový agregát 2,2 16V s variabilním časováním sacích ventilů měl velice kultivovaný chod diky vyvažovacímu hřídeli a v podstatě nahrazoval původný 2.0i CT turbo motor s nizkotlakým turbodmychadlem. Kdyby si s ním PSA trochu více pohrálo a přidalo třeba přímý vstřik benzínu a variabilní zdvich ventilů (a časem třeba i turbo), mohl to být velice dobrý motorový střed pro benzínové verze modelů střední třídy od PSA :'-(
precitaj si nieco o tom podvozku a zistis, ze je nadpriemerny, ak nie najlepsi na trhu strednej triedy. Jazdne vlastnosti ma 407 nadpriemerne, aj ked vysoka hmotnost 1600-1700kg ich trochu degraduje
Nadpůrměrná je (u P407) hlavně přední náprava - srovnávat ho s "prémiovou" ZADOkolkou to samozřejmě NEjde NEní "vhodné" - což ale nic nemění na skutečnosti že podvozku se u tohoto modelu věnovali VÍCe než ... třeba zavazadelníku :-)
....myslela jsem že se "těžko" (problematicky) porovnává PŘEDOkolka se ZADOkolkou - nicméně když zůstaneme u té excelentní poháněné nápravy P407 - tak ta je opravdu LEPŠí než tatáž v BMW 3 (kde jsou jen "standardní" úložení nápravy McPherson - byť "odladění" podvozku/vozu JE velmi zdařilé..
Ale my sa bavime o podvozku a nie o napravach (chapem ze su to koncepciou ine auta).
----------------------
Prepac ale nielen ja, ale dovolim si tvrdit ze ani vacsina ludi neuveri ze Peugeot 407 ma lepsi podvozok ako BMW 3.
Podobne to bude s porovnanim 407 vs. konkurencia.
V ramci porovnania strednej triedy s pohonom prednej napravy by som tvoj "vysoko nadpriemerny" podvozok 407-ky postavil napr. proti podvozku Mazdy6. Vysledok by asi bol dost kruty ;-)
No to by opravdu BYL "krutý" - v jakékoliv vyšší dálniční rychlosti je podvozek P407 jednoznačně LEPŠÍ (jistější klidnější atd. - COŽ je dáno mj právě tím LEPŠÍM zavěšením kol.. ;-)
..Mazda 6 (neboli "trochu přerostlá Mazda 3) má také jen "obyčejné" McPHERSONy (byť špatné auto to NEní - a jeho nová generace na mne působí docela DOST "dobře" :yes::-)
Kylie,ty si ale riadny kus mimo realitu. Sorry,ale zijes si vo svojom vlastnom svete 8-s
Tvrdit,ze P407 je stabilnejsia ako M6,to uz je silna kava,Boze odpust jej... ;-\
No NADprůměrný je "zcela jistě určitě" ;-)
NIC proti Honda Accord - ale (nemýlím-li se) opět jen "tuctové" řešení poháněné nápravy - to se vám opravdu tak "nechce věřit", že zrovna u PEUGEOTu 407 se "opravdu snažili" (a lepší poháněnou nápravu) ve střední třídě asi NEnajdete...? :-)
Obdivuji že dnes v době snadné dostupnosti tolika statistik a přehledů lidé stále dávají přednost "bajkám a poVWěrám" ;-)
PS: Já mám FRANCOUZSKÉ auto poruchovostí/spolehlivostí "odpovídající" audi A6, rsp. audi A4 - tedy tak nějak "přesně mezi nimi" a dle jakéhosi TÜV je na tom třeba Citroën střední třídy (C5 a předtím Xantia) za posledních 12 let ("dál" tabulka NEsahala.. :-) - o fous) LÉPE než vůz stejné třídy od jakéhosi Volks Wagen-u .. tak NEvím - považujete majitele PASSATů (také) za "hrdiny se smyslem pro dobrodružství a množstvím volného času? ;-)
Koukam pořad stejny komplex z koncernu VW. Francouzska spolehlivost se zlepšila možna tak u jinych modelu a automobilky ale rozhodně ne u 407 nebo C5.
Zřejmě jsem našel špatne tabulky.
Ano - MHOHEM lepší je podívat se na tu "průměrnou" tabulku za posledních 12 let.. ;-)
..a nebo na ty dlouhodobé testy na 100.000 km - které byly zveřejněny i zde = takže "spíš víte" :-)
Ano - ta co zahrnuje (zprůměrovává) V-Š-E-CH-N-Y DOHROMADY.. :-)
..tolik k vašemu " >:D " ;-)
PS: Prostě ty PŘEDSTAVY že vozy vyrobené (zrovna třeba) ve Francii jsou "takové" a když se vyrobí o 100 km vedle v jiném státě tak zase "makové" - to byl NEsmysl (od)vždy - a dnes když se díly/motory součásti vyrábějí doslova "napříč" Evropou a z jedné linky sjíždějí auta různých značek - to je ULTRA NEsmysl.. :-)
PPS: Spolehlivější jsou snad celkově stále jen japonské vozy (Mazda, Toyota..) ale "dělit" podle toho vozy (na to "ten si koupím" a "tenhle zas ne" - to je FAKT "bubost" ...
..jak VRATA :-)
To doufam nemyslis vazne, miromene. TUV reporty si tady se spolehlivosti pletou opravdu jenom naprosti prostacci a nevyskakani teenageri. Rozebiralo se to tady nejmin stokrat...
EDIT: koukam, ze to jako prvni vytahla Kylie... :no:
Tak když se podivaš na jaky přispěvek jsem reagoval tak ti snad musi byt jasne že važně jsem to rozhodně nemyslel. Ja patřim mezi ty kteři si auta nevybiraji na zakladě nějakych testu spolehlivosti a ani je neberu važně. To bych se při vyběru auta musel vyhnout FR a IT značkam a ja se jim nevyhnul.
Tak já "hrála" již 5x (jak jsem tu včera či kdy někde "vypsala") a stále (víceméně) "no problem" ;-)
PS: U nás doma NEJvíc asi (cenově) "zazlobilo" ML AMG (a "za trest" také bude nahrazeno JINÝM vozem JINÉ značky - asi :-)
PPS: A znám "zarytého" fandu do vozů Lancia ("v nouzi" Alfa Romeo) a ... a OPRAVDU si myslím že to "z větší části" jsou jen "představy" (snad s výjímkou těch japonských vozů... ;-)
To bude asi tym, ze Japonci tak ako su mentalne odlisni od EU, take maju aj auta. Takze spolahlive sice su, ale v EU si talzko hladaju kupcov. K Francuszku a Taliansku mame hodnotovo blizsie a ked sa k tomu prida EU dizajn, v EU protezoany diesel a v neposlednom rade cena a dostupnost dielov so sirokou sietou servisov, tak je volba jasna.
Ano, mám aktuálně najeto 309t km, za poslední 3 měsíce 10t km a ve volném čase auto jen myju... a dle tvých měřítek bych měl stát jen v servisu. Divné, no...
No možná ve Volkswagen(enech) - tam je možné fffšechno... ;-)
PS: Pod vlivem NEkvalitní nafty (v česku něco jako "normální/běžná" nafta) nejčastěji "odejde" EGR ventil který je díky tomu "svinstvu" celý "zaněco" (nevím jak se to řekne) a bývá spojen právě s turbem a ono "svinstvo" je i na turbu (což servisy "opravují" NEJ"raději protože to je NEJdražší - byť často ZBYTEČNÁ výměna..
..prostě špatná nafta (a olej) jsou pro "citlivé" naftové motory KATASTROFA... zlatý atmosferický velkoobjemový BENZÍNový V8 - který "vwyspělá" Evropa již skoro NEpoužívá.. :yes::-) ¨
..zato kombinaci NEmockvalitní nafty a 4válcových 2litrů jí spalující považuje za "vyspělost" :no::-|
Auto, který musí jezdit jen na prémiový palivo od vybraných pump, jinak zdechne, je krám. Pořádně udělaný auto neklekne po "nekvalitní" naftě na kterou tisíce jiných aut normálně jezdí.
NEjde o žádné "prémiové palivo" (jen tak "mimo diskuzi" mohu ale VŘELE DOPORUČIT benzín Shell Nitro + :yes::yes::-) ) ale o "čisté" (NE-"pančované") palivo!
PS: A tohle se týká VŠECH naftových motorů VŠECH značek (BEZ výjímky ;-)
PPS: EGR ventil mají VŠECHNY naftové motory a je všude "stejný" - a ten dostává "zabrat" ať je to naftový motor v Porsche nebo v ... nevím čem... :-)
Pokud vím stát průběžně kontroluje kvalitu paliv u pump a že by se vyskytovala nějaká pančovaná nafta jsem nepostřehl. Já tankuju kde mě zrovna napadne a nemám problém. Kamarád s Connectem jezdil úzkostlivě jen na Benzinu, protože si je vědom problémů s čerpadly u Fordů a na 120 000 mu odešlo. Ve Fordu mu řekli, že je to způsobený nekvalitním palivem >:D Veselé že? Já bych to spíš tipnul na mizernou konstrukci. Švagr s Opelem Zafira dopadnul podobně s tím rozdílem, že on tankoval jako já kde ho napadlo. Ovšem po pár měsících ho smích přešel. Čerpadlo v háji. Stejná diagnóza. Čili já bych problém neviděl ani tak v EGR ventilu nebo problémům s turbem (tomu je kvalita nafty víceméně skoro fuk), ale v chatrným vstřikování (čerpadlo, vstřikovače). BTW EGR ventil není taková tragédie, ten dostává zabrat tak jako tak. Já ho teda v autě nemám, takže problémy s ním mi odpadají ;-)
Kolega si ho koupil jako funglovku. Dělá si srandu, že si koupil plnou výbavu, ale vlivem tradičně kvalitní elektroniky a fušeřiny už má výbavu poloviční jak to či ono přestává fungovat. Prý je to jeho poslední Peugeot, tak s ním asi moc spokojený není >:D Jinak ale to auto vypadá moc pěkně. Vždycky se mi 407 designem moc líbila. Jen by to chtělo trochu dotáhnout kvalitu drobností jako je elektronika.
To je iba jedna cast, druha ma hovorit o tom, o kolko bolo stocene a ako sa k tomu majitel spraval, kedy menil olej... s tymto vyrobca nema povacsinou nic. Co ale vyrobca urcite skazil je, ked ti zhniju zadne blatniky na Mazde 6 hned po 3och rokoch.
Tohle auto (kombík) jsem kupoval před necelými 4 lety jako ojetinu - a dodnes ho mám a furt jezdí a to dobře. Mělo tenkrát nějakých 90tis, dnes má 200.
Je to 2.0 HDi bez filtru, tedy 100kw výkonu a k tomu dávka sazí když na to šlápnete. Název výbavy nevím, ale mám oproti základu prošívané sedačky (ne kožené), 17" kola a xenony.
Auto má různé odřeniny - ať už přední převis (jak je zmíněno v testu, nemůžete mít SPZ v rámečku, ten jde pryč okamžitě u první nerovnosti; musí být přišroubována), tak i drobnosti na laku způsobené používáním.
Interiér pořád drží, i když se tu a tam ozve něco zezadu, což mě hrozně sere. A začala asi bouchat zadní náprava, i když jsou tlumiče OK - netušíte někdo co to bude?
Servis:
- olej, každých 15k km jezdím na výměnu
- odešel větrák sahary, dle peugeot fóra častý problém
- začíná se ozývat spojka, prokluzuje - ruku v ruce s tím jde bohužel (jako u 2.0 TDi) dvouhmota, je to drahá sranda
- jednou odešlo zadní ložisko
Do autorizovaného servisu už nejezdím. Po tom, co jsem zjistil u jednoho člena PC, který dělá právě jen 407, hromadu závad, které autorizáky vymlčely, už k nim nepláchnu.
Kamarád měl 407 Coupe 2.7 HDi - úkony na servis byly stejně drahé jako na jeho nový XK 5.0 V8!
Jízda:
Auto se hooodně houpe a hoooodně naklání, ale stopu drží. Předek je samozřejmě těžký jako kráva, takže se při špatném nájezdu okamžitě hrne ze zatáčky ven.
Ale mně to celé vyhovuje. Ono u tohohle auta všechno zapadá do sebe. Není tak precizní jako Passat, ale to ani být nemá. Passat je postaven a naladěn tak, aby nikoho vyloženě nenasral. Tohle je postaveno tak, aby to jednu stranu 100% uspokojilo a druhou 100% vytočilo.
Jízda je tichá a pohodlná i ve 4 lidech, kdy ale už 2.0 nafta dost ztrácí. Na tachometrových 210 se auto rozjede bez problému, ale sami vidíte, že se tohle není pro něj, je to spíš doména varianty Coupe.
V čem 407 exceluje je místo vpředu. Na šířku je to vážně paráda, široké sedáky a takový gaučový posaz. Můžete se v sedačce hýbat jak chcete a pořád pojedete komfortně aniž by vás tlačily do zad bočnice.
Ovládání palubní elektroniky má jednu super věc - páčku pod volantem. I když z něj musíte v zatáčce jednu ruku sundat, vynahradí vám to hezkým volantem, který nic neprzní. Počty tlačítek a jejich dostupnost nechám na každém, osobně ovládám vše právě páčkou pod volantem.
ESP zasahuje minimálně, měl jsem jednu zatáčku za naším domem, kde jsem jej donutil vždy šílet. Po opravě asfaltu už nemůžu :-(
Výsledné pro:
- i při velkém nájezdu pořád tiché a hezké auto
- skvělý interiér (palubní deska má zpracování a vzhled prémie - velká, krásné tvary a měkčené plasty tak, že je stlačíte prstem o notný kus dolů)
- stěhovák
- při rozumné jízdě se dá ujet 1000km na nádrž (66l)
- pro aktuální kupce naprosto neodolatelná cena, dají se sehnat krásné kusy za 130k Kč - za tu cenu se prodává passat minulé generace nebo extrémně ojetý superb
- překvapivě komunikativní řízení
- pořád je to zatraceně krásné auto
Výsledné proti:
- pár technických much, které mohou v případě problémů pořádně prodražit servis (např. větrák na sahaře - mají 4 druhy dle roku výroby, jsou řízeny elektronikou přímo ve ventilátoru, nový tedy stojí 12k Kč)
- už se něco málo z interiéru ozývá
- přední převis je někdy fakt peklo, můžete si při rychlé jízdě při zhoupnutí škrtnout
- prodejní cena (jako druhý majitel bych ji prodal vážně za pár Kč, ale v plánu je nechat si ji do umření)
====================
Tahle recenze je pohledem člověka, který si 407 vybral protože chtěl. Pro někoho nebude v některých věcech tak dobrý jako třeba Mondeo nebo Passat, ale já takový nejsem. Věděl jsem, co dostanu. To jsem taky dostal
Měl jsem 407sw 2.0 HDI 6AT r.v. 07 - zhruba dva roky.
Přesně jak píšeš, 407 je velice komfortní vůz. Svezení je díky nastavení podvozku velmi příjemné, zvlášť na velmi dlouhé vzdálenosti. S elektronikou jako takovou jsem neměl absolutně žádný problém (měl jsem integravanou navi) jen auto-telefon byl takový nedotažený - musela se používat samostatná SIM. Dalo se částečně řešit používáním dualSIM, ale to moc nefungovalo, byl jsem neustále nedostupný...ale jinak vše fungovalo. Sedačky jsou perfektní a co se týče prostoru vzadu - je pravda že není tak veliký, ale 2 lidi se tam v pohodě vejdou a i delší vzdálenost zvládnou bez újmy :-) . Kufr je na dnešní poměry skutečně malý.
Co se týče jízdy s automatem, tak vřele doporučuji!! Auto s ním bylo ještě pohodlnější a jízda velmi komfortní. Na závodění to ale určitě není. Jen si musíte dát při koupi pořádný pozor jak řadí !! Pořádně vyzkoušet. Mě se na 200 tis.km stávalo, že začal pozdě přeřazovat - což si vyžádalo komplet opravu za pěkných pár tisíc...ale šel bych do něho znova!!
Ještě jsem musel nechat vyměnit naftové čerpadlo. Byť jsem tankoval, myslím aspoň trochu kvalitní naftu (VERVU), tak stejně čerpadlo odešlo...do dneška mi není jasné proč - možná oblož ze strany servisu...Co vás zaručeně bude rozčilovat, je samostatně výklopné sklo pátých dveří - neustále rezonovalo!! Dá se to ale řešit dotážením zámku.
Auto se mi i dnes pořád líbí, byť jezdím už něčím jiným. Nebál bych se jít do něho znovu, zvlášť když díky nástupu 508 šli ceny podstatně dolů a dají se sehnat pěkné kusy za slušné peníze - tak že za mě určitě ANO.
Coby velmi spokojený uživatel jedné a majitel druhé 407 mohu jen potvrdit slova kolegy Jeycoma.
S firemní 407 (nejvyšší výbava, 2.0 HDI+6°AT Aisin jsem najel šťastných, spokojených a velmi spolehlivých 150.000 km po Česku, Slovensku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Rakousku a Německu - a "moje" 407 mi jedno ráno (6/4/2009, 155 kilometr D1) zachránila zdraví, když jsem předjížděl Kiu Ceed Combi, jedoucí v "pomalém" pruhu. Když jsem byl tak 3 metry za ním (v jeho slepém úhlu), tak mi tam v klidu vjel... Jelikož pažoutík byl týden před tím na servisní prohlídce a já na to dupnul mohutnou rumcajsí silou (183 cm / 115 kg), tak já to zvládnul ubrzdit. Chlapi jedoucí za mnou bohužel nikoliv a tak jsem si na vlastní kůži ověřil, že Pežó dělá velmi robustní a pevná auta.
Když pak v qětnu 2011 šlo autíčko pryč, jeho nástupcem se stala (překvapivě) opět 407, opět s motorem 2.0 HDI, opět se 6°AT Aisin - ale tentokráte v provedení SW, čili combic.
A i tento vůz mi zachránil život, když do mne (když jsem stál před přechodem) najel magor, sedící za volantem 40tunové cisterny
Tehdy jsem se stal šťastným majitelem bílé kombíkové C5 (překvapivě :-) opět v kombinaci 2.0 HDI+6°ATAisin) a s tímto vozítkem setrvávám v úspěšné symbióze až dodnes
[odkaz]
HDI bez filtru hmm. To si podle zdejších ekologů ovšem prase >:D Když se řešilo kuchání filtrů tak tu spousta lidí na adresu takových hříšníků čpěla síru a fakt že se to donedávna běžně vyrábělo jim jaksi nedochází >:D
Samozřejmě ten ho nemá už z výroby. Já jen narážel na to jak se tu někteří čílili u článku o kuchání DPF jaká je to strašná prasárna a pomalu by tady takový lidi křižovali a už jim nedochází že např. Peugeot až po EU4 včetně vyráběl nafťáky bez filtru, takže kolem nás jezdí tisíce CR diselů bez filtru už originál z výroby. ;-)
čuchat k výfuku určitě zdravé nebude. To je bez debaty, ale co se týče technické kontroly resp. emisí. Tak platí jiná kritéria pro 20 let staré aut a jiná kritéria pro nové auto. Defacto musí splňovat to podle čeho bylo v době uvedení na trh homologované. Proto auta jako Trabant nebo Š120 pořád udělají emise. ;-)
S tím křižováním to přeháníš. Součastnost prostě DPF vyžaduje, dříve to tak nebylo. Proč asi? Nejspíš se přišlo na to, že je to škodlivé. Dneska se tahle diskuze vede o estrogenech v odpadních vodách ( oj to budou náklady za nové čističky!) zítra možná o nanočásticích. S novými technologiemi (přímý vstřik etc.) přichází nová rizika. Zdravotní poškození moderním dieslem bez filtru není žádná fikce, proto mi přijde bezohledné vystavovat okolí ale i sebe a svoji posádku takovým rizikům. Zkráceně řečeno-kuchnout je to prasárna. A jo, ušetříš...
Souhlasím s tebou, ale kolik myslíš, že jezdí po silnicích CR motorů sériově bez filtru a kolik vykuchaných? A o kolik by se zlepšila kvalita ovzduší kdyby ty vykuchaný byly nevykuchaný? Ideální by bylo kdyby auta nečudili vůbec, ale k tomu jsme se zatím nedopracovali.
Já to nechci omlouvat. Jen jsem osobně zvyklý řešit problémy nejdřív od nejpalčivějšího. Tohle je prostě fenomén, který se se zavedením DPF objevil. Nedá se s tím nic moc dělat, ale postupem času to vyšumí jako třeba kuchání katalyzátorů. Nehledě na to, že čase přijde třeba lepší technologie, která třeba výrazně prodlouží životnost DPF a nebude tak potřeba nic kuchat. Snažit se proti tomu bojovat nemá smysl. Byl by to boj s větrnými mlýny.
Mozno si si to zle precital. Tak znova, 7 tryskovy kommonrailovy vstrekovac s 2000bar vytvori mikroskopicke pevne castice, ktore sa ti cez pluca vstebaju do krvi a sposobia rakovinu krvi. Castice z bezfiltrovych motorov sice smrdia rovnako hnusne, ale zachytia sa ti "iba" na plucach. Tak uz chapes, preco je kuchanie zivotu nebezpecne?
ááá potrefená husa. Dobře že ses ozval. Já si to přečetl dobře. Bavíme se o HDI motoru což je ten tvůj vysokotlaký vstřikovač, který tvoří ty mikroskopické částice co tu o nich zcela správně píšeš a který v sérii už od konce 90tých let až donedávna filtr neměl. O tom, že to způsobuje to o čem tu píšeš se přít nechci to máš pravdu. Jako řešení se nabízí vrátit se o cca 14 let zpátky a zamezit PSA produkovat HDI motory bez FAP protože po světě takových aut jezdí statisíce a teď proti tomu už nejde nic dělat. Proti tomuhle množství je pár vykuchaných DPF jen kapka v moři. Čili mi přijde naprosto zbytečný proti tomu zbrojit. Nesnažím se nijak zpochybnit fakt, že je to škodlivý, jen chci poukázat na to, že řešíš malicherně malou část, která ve skutečnosti nemá na celkový znečištění mikro částicemi zásadní dopad.
1. ano VĚTŠINA "raději" (tuctový) 2.0 - JEJICH "chyba" :-)
2. není to ŠKODA? ;-)
PS: Kdy (kde) se vám naposled podařilo zrychlovat z 0 na 100 km/h?? Já si popravdě VŮBEC NEvzpomínám..
..to třeba z 80ti (od Tankstelle) na 220-230 km/h (v levém dálničním) to ANO = a na to je V6 3.0 Bi-turbo :yes::yes::yes: "pohoda klídek", to (moc dobře) UMÍ (nebo předjet VELMI "svižně" 2 kamiony za sebou),
PPS: za 10 vteřin? To i do "dlouhého táhlého" s 5ti pasažery na palubě po strop plným zavazadelníkem a přívěsem vzadu je snad rychlejší, ne...? ;-)
nechci ti brat iluze, ale nemam 3 litra BiTurbo (jen 2.4 bez turba, zato v o chlup tezsim aute), a to co pipisujes s tim zrychlovanim v jakemkoliv rozsahu, tak me dava lepe nez prave to BiTurbo v 407 ktere tak vychvalujes, tady bude asi neco spatne?
nevychvaluj slepe porad jen nejvetsi motorizace jen proto ze by jsi je chtela a protoze maj vic turb nez kocka zivotu :-)
Tak (pokud já vím) kočka má DEVĚT životů - a zatím jsme se dostali jen k 3 turbům.. ;-)
Jako že atmosferické 2.4 má lepší pružnost než V6 3.0 s dvěma turby? To vám spíš NE"sbaštím" :-)
NEvychvaluji "největší" - za OPTIMUM pro vozy C5 (či tento P407) považuji spíš 2.2 HDi Bi-turbo ;-)
PS: Ten třílitr je jen "třešnička" (a že se takový motor dá koupit za 850 t. (včetně docela slušně vybaveného auta na podvozku vyšší střední..) považuji za BOMBU :yes::-)
to ze to nezbastis, me je tak nejak celkem fuk, ja jsem s nim spokojenej a namerene hodnoty z Hradeckeho letiste me zcela vyhovuji, vcetne toho ze nemusim mit obavu ze neco jako turbo nekdy odejde a budu ho muset menit, pac tam zadny neni
2.4 V6 121kW, na brzde namereno 142kW, podruhe 145kW, upravy pouze pridana jednotka pro provoz na E85, na letisti akcelerometrem namereno 0-100 za 8.44s, na D11 smer Praha cca kousek za prvni benzinkou pomoci GPS namerena maximalka 239km/h (budik ukazoval mezi 240-250, spis k 250), naslednej kopecek u Dobrenic kde uz dal neslo dostat z auta vic, dlouhodobej prumer spotreby mam 10.1l/km, coz na kombik vazici 1540kg za spatne opravdu nepovazuju
tohle je smerem od Prahy, odjezd od benzinky u Hummercentra smer HK [odkaz] takze si nemyslim ze bych nejak trpel akceleraci i v rychlostech nad 80km/h
jinak 3 litr BiTurbo jsem bohuzel nasel u P407 pouze u Coupeckek, daval se vubec do sedanu a SW?
- také jsem s 3litrovým bi-turbem SPOKOJENA :-)
- ty "bajky" o odcházejících turbech apod. ... ono to NEní až tak zlé. Jako REÁLné považuji že turbo(-a) odejde jednou za "životnost" vozu, nějaký výdaj to samozřejmě je, ale...
..ale při dodržování "normálních" zásad (s mým "dodatkem" NEtankovat v česku ;-) ) se nijak NE"bojím" a myslím že mám "slušnou" šanci příští rok vůz prodat BEZ "ztráty květinky" - a ANO, může se stát že příštího majitele bude výměna turb(a) čekat..
- můj minulý vůz měl 155 kW (byl to ale V6 - také atmosferický), takže VÍM že vámi uváděná hodnota na "pohodové" BEZproblémové ježdění (předjíždění) "stačí" (nicméně těch nějakých 32-35 kW která dává bi-turbo navíc věru JE znát + ultraplochá křivka točivého momentu umožňující onu SUPER elasticitu z víceméně JAKÉKOLI rychlosti je znát ještě VÍC :yes::-)
..i když jsem s ním jela také "jen" těch 240 km/h (tachometr také někde "těsně nad 245 km/h :-)
- vůz (motor) moc NE"šetřím" (dodržuji ale pravidlo prvních 10 minut/10 km "pomaloučku polehoučku" - mám ho MOC ráda ;-) ) nicméně pak... "právě NAOPAK" :-)
PS: NEmyslím že byste nějak "trpěl" při akceleraci - to by ale MOHLO nastat kdybychom zrychlovali VEDLE SEBE ;-)
PPS: Jestli se dával i do ostatních verzí opravdu NEvím (myslím ale že snad ANO?) - já opravdu JEN ten Citroën (tady jsem se "přidala" také JEN kvůli tomu motoru.. :-)
ja si ale v Brne sprintik s C5kou s 3 litrem daval na okruhu, a C5ka byla v cili za mnou (jen cilovka, tedy prima jizda), a to jsem ani netusil ze se jedna o BiTurbo, sakra skoda ze jiz nemam 2.7T v A6, ta byla opoznani pruznejsi a rychlejsi, co teprv ta by s tim udelala, nastesti jsem nasel rozum a poridil neturbo
podle vseho by ta C5 s dieselovim 3 litrem mela mit 0-100 jen o par desetin, respekrive 5 lepsich nez mam ja s A6, takze jestli tohle udela dieselovich 32-35kW s dvema fenama, tak je to rekl bych spise k smichu u auta co je opoznani novejsi a provoznimi naklady opoznani drazsi
Na provoz dalsiho trilitru nejsou love, uz takhle je to s jednim vikendovym dost na hrane. Nemyslim si, ze by benzinova V6 od PSA byla neco extra, takze bych do ni LPG klidne soupnul. Auto by slouzilo na poskakovani po meste a dlouhe cesty (dvakrat mesicne 1100 km streka).
BiTurbo je podle vseho raketa (nejel jsem, videl jsem), o tom zadna, ale ten benzin je automatem uplne zabitej. Nehlede na pomaly reakce mu ubira pocitove dost slusnou cast vykonu - aspon ve 406 to tak bylo..
Jinak je to skvely auto, bohuzel mam zkusenost jen s nejslabsima naftama. Kdyz to auto letelo, jeste jsem nemel ridicak. >:D
Benzínový V6 3.0 (také jsem ho měla) byl "něco (HODNĚ) extra" v dobách vozů Citroën Xantia apod. (90tá léta minulého století) a "slušný" ještě v C5 minulé generace (před 11ti lety) - dnes už samozřejmě...
Ten automat má (32?) stupňů "nastavení" a když vůz "pořádně rozpohybujete" (naučíte ho řadit v tom NEJ"ostřejším" módu) docela to i "jezdilo" (no a nebo řadit ručně - to byl záběr ještě větší... na 2hý 3tí stupeň někde mezi 5ti-6ti tisíci ot. to NEbylo vůbec zlé.. ;-)
..a při cestě (z Němec) do Prahy (po D5) těsně před cílem to dlouhé stoupání od Loděnice (?) vzhůru tam NEbyl problém se rozjet přes 200 km/h - já bych ten motor zas tak NE"odepisovala" (byť svá "optimální" léta již má... :-)
Jako "tehdy" když se ještě vyráběl? Tak SOUHLASÍM s jeho tehdejším (těch třeba 10-15 let starým hodnocemím že to je možná NEJkultivovanější V6 na trhu... a to včetně motorů "prémiových" značek ;-)
MÁM PEUGEOTA 407 SW 12/2005 A ČLÁNEK VYSTIHUJE VŠECHNY SLABINY PUEGEOTU 407.OD SLÁBNOUCÍHO DIPLEJE AŽ PO KNOFLÍK NA OTVÍRÁNÍ ZADNÍHO OKNA.JEN MÁM VÝTKU K MÍSTU NA ZADNÍCH SEDADLECH.ŘEKL BYCH ŽE MÍSTA JE TAM HABAKUP A TŘI LIDÉ VZADU JEZDÍ VELMI ČASTO A NIKDO SI NIKDY NESTĚŽOVAL. JEN SEM MAJITELEM 1.8 BENZÍN A ŘEKNU TO ZKRÁCENĚ - MÁ NAJETO POCTIVÝCH 215000 KM A ŽÁDNOU ZTRÁTU KOMPRESE NA ČTVRTÉM VÁLCI NEPOZORUJU. MOTOR ŠEVELÍ A ŽERE O LITR VÍC JAK 2.0 HDI. KDYŽ SE V MOTORU PRAVIDELNĚ MĚNÍ OLEJ TAK NEPOTŘEBUJE ŽÁDNÉ INVESTICE. MĚL SEM TEN SAMÝ MOTOR JEN VE DVOULITROVÉM PROVEDENÍ DŘÍVE VE 206 GTI, A NIKDY V ŽIVOTĚ MĚ NEZKLAMAL.MOTOR 1.8 A 2.0 BENZÍN JE NAPROSTO STEJNÝ JEN SE LIŠÍ JINÝM ZDVIHEM PÍSTU.NA 206 JEDNOU ODEŠEL EGR PO SKORO 200000KM ALE JINAK NIC ZVLÁŠTNÍHO. MOTOR JE TO DRŽÁK NAROZDÍL OD 2.0 HDI (MÁ HO KOLEGA A POŘÁD NĚCO DPF FILTR, VSTŘIKY, PRASKLÉ VAHADÝLKA NA VENTILECH - DOHROMADY INVESTICE 55000 TISÍC - SPOTŘEBOU SE MU TO NE A NE VRÁTIT - ROZDÍL 1 LITR NA 100 KM PROTI MÉMU.)ZÁTAH MÁ VĚTŠI ALE NAJETO MÁ TĚĎ 120000 KM A POŘÁD NĚJÁKÝ PROBLÉM.TOTO JSOU MOJE ZKUŠENOTI S PEUGEOTY 407.
Kricet v diskusich je prinejmensim neslusne. Navic se to neda cist.
Na klavesnici uplne vlevo je klavesa s velkou sipkou smerujici dolu, nekdy je u ni napsano "Caps Lock". Zkus ji priste pouzit... ;-)
Clovece, mne ne. Kylie velka pismena pouziva jako duraz - na slabiku nebo slovo. Ma to jistou specifickou logiku a vety se daji normalne rozeznat.
Naproti tomu prispevek napsany jenom velkymi pismeny, navbic bez odstavcu je jenom necitelnou smesi pismen. Ono by se to samozrejme prelouskat dalo, ale to se mi opravdu nechce...
Mne to tiez sposobuje problemy, chce to hodne sustredenia a ja vacsinou citam ako Lenin - kazde 5iate slovo :-) takze sorry Kylie, tvoje prispevky radsej preskakujem :'-(
..no to je právě to KLIŠÉ - platí to všude (cca) S-T-E-J-N-Ě ;-)
PS: Ale VÍM že i člověk co si pročte statistiky TÜV (a zjistí že dlouhodobě jsou na tom C5 a Passat ca STEJNĚ - C5 je dokonce "o fous" lepší) a pak si přečte (nejnáročnější) dlouhodobé testy na 100.000 km (pro "préměrného" řidiče to znamená 6 let provozu vozu) a dočte se že C5 je STEJNĚ spolehlivý jako audi A6 či A4, tak..
..tak stejně "ví" (jen neví odkud ;-) ) že francouzské vozy jsou... a naopak německé jsou.. :-)
NAROZDÍL OD 406 MÁM ZKUŠENOSTI ZE 407 A SOUHLASÍM S TERMÍNEM, ČÍM MÉNĚ ELEKTRONIKY, TÍM POTÉ MÉNŠ NÁROČNÉ NA SERVIS.TAK NEVÍM KDO JE INTERNETOVÝ TEORETIK. A CAPS LOCKEM MŮŽU PSÁT JAK CHCI A KAM CHCI. A KDYŽ POŘÁD BÁSNÍŠ O TÉ HOSPODĚ, TAK SI TAM ASI HODNĚ ČASTO, PROTOŽE TVŮJ PŘÍSPĚVEK DO DISKUZE JE NULOVÝ, ŽÁDNÝ TVŮJ NÁZOR NA 407 TU NEVIDÍM JEN TU DO VŠECH REJPEŠ :-!
Psal jsem ti to uz vys, mozna jsi to nezaregistroval - vypni si Caps Lock. Psani velkymi pismeny je povazovano za neslusne. V teto podobe to opravdu nikdo nebude po tobe cist, navic za to muzes dostat BAN - jak spravne pise SamanAR.
Pokud chces na me reagovat, napis to jako normalni clovek, pak si to prectu.
doporuceni ne odeme, ale od diskuteru, je zajimave ze i dnes kdy je mozno s benzinakama celkem bezproblemu jezdit na E85 jeste nekdo doporucuje mnohem nachylnejsi nafty? je nejaky duvod proc utracet v prumeru o 10-14 kacek za litr vic? i s tim nejvetsim benzinakem v tomto clanku, se da prakticky jezdit levneji, nez s tou nejuspornejsi naftou zde zminemou
spousta aut "prestavbu" vubec nepotrebuje a pokud ano, tak je to investice od 3 do 10 tisic, na V6 od Audi me to prislo na 5300 i s praci, E85 se prodava normalne bezne u benzinek a to jak tech "znackovich", tak i tech "neznackovich", prijde me ze ho maj snad skoro vsude kde maj normalni N95, a se spotrebou je to ruzne, u nekterych aut klesne, u jinych stoupne, me kuprikladu mirne klesla, respektive auto jede pocitove oneco lepe, a tak jsem sel spotrebou asi o pul litru dolu
vseobecne se ma pocitat se zvisenim spotreby od 0 do 30% podle typu motoru
vyhodou je ze se da s Naturalem 95 normalne michat, takze kdyby nevyhovovala jizda na E85, da se porad normalne jezdit i na N95, nebo na kombinaci tech 2 paliv
Má zkušenost je z kupé s manuální převodovkou.
- úžasně tichý, kultivovaný na volnoběh prakticky není slyšet, nulové vibrace.
- výborný zvuk motoru i výfuku na 4 tis otáček
- nad 4tis dostatečně pružný
- dlouhodobá spotřeba 9,8 l
- včera po 300km převážně dálnice do 160km/h (70%), zbytek okresky spotřeba 9,3l
- rychlé přesuny po dálnici s rychlostí 160-190 za 11 l
- V Praze po magistrále na tempomat 50-70 za 8,4l
-Skákání v koloně, neustále rozjíždění 18l
Škoda, že tento motor měl manuál jen v kupé, automat ho dost škrtí.
-Co se týče podvozku...Dle mého názoru ideální podvozek na české silnice. Adaptivní podvozek krásně žehlí nerovnosti, 18 kola neposkakují. Auto se minimálně naklání, nehoupe se, nepředklání při brzdění. Lze přitvrdit přepnutím na sport. V táhlých zatáčkách, třeba dálniční sjezdy, generuje podvozek výbornou přilnavost, rychlost průjezdu zatáčkou mě vždy překvapí.
-Podélná stabilita ve vysokých rychlostech. Z auta cítíte klid a nadhled i nad 200km/h.
-Výborně akusticky odhlučněno, a to má kupé bezrámové dveře.
A problémy s elektronikou? Možná u starších kousků z let 2004/2005. Já provádím servis dle plánu Peugeot a vše funguje jak má ťuk ťuk ;-) .
Většina problémů se stejně týká motorů HDi s FAP, el posilovačů řízení atd. Nic takového se u V6 benzinu nedočkáte...A ceny náhradních dílů? Pokud neberu v úvahu ceny karosářských dílů kupé...jsou na přijatelné úrovni a stále klesají. Navíc Peugeot dává v různých akcích slušné slevy na origo díly...
:yes::-)
PS: K tomu "nad 4 t. ot. dostatečně pružný" dodám že nad 5000 (rsp. mezi 5-6000) i velmi (opravuji VELMI) příjemný zvuk a i do prudkého kopce moc příjemný zátah.. :yes:;-)
jj to můžu jen potvrdit, nad 5tis nádherný šestiválcový ryk. Tak zvukově příjemně laděný motor v celém spektru otáček, bych od PSA nečekal. V nízkých o něm nevíte, ale když se na něj tlačí ozve se jak má.
Znovu musím vyzdvihnout zvuk samotného motoru, ne jen výfuku. Dneska se automobilky snaží zvuk motoru dohánět laděním výfuku...ale to není ono. Ten pak v otáčkách nepříjemně duní, přitom samotný motor se projevuje stále nevýrazně.
Já si (v době kdy jsem ho měla v C5) půjčila (minulou generaci) BMW 330i a popravdě byla spíše ZKLAMANÁ. Papírově (zřetelně) vyšší výkon sice byl trochu znát, ale v reálném provozu spíš méně než jsem čekala a zvuk nebyl problém, ale (a vím že je to skoro "svatokrádež" to o R6 říkat) snad byl i "horší" než.. ;-)
407 rozhodne nema problemy s kolisajucim napatim v sieti, s tym mala problem 307. Na pezot fore snad nieje ani jeden s tymto problemom.
Spodny cap sa zacal dodavat v posilnenej verzii s dvoma tesneniami od roku 2006, odvtedy je bezproblemovy.
V roku 2006 sa opravilo dost vela veci, od roku 2007 by som sa rozhodne nebal kupit 407cku. Suhlasim s tym, ze je dost specificke auto po stranke dizajnovej a z uzitkovych vlastnosti je to snad najhorsie auto v strednej triede, ale po stranke pomerov komfortu/jazdnych vlastnosti sa v triede najde konkurent len velmi tazko.
Ja mam 407sw 2,0hdi s automatom a napriek tomu, ze som jazdil ovela drahsie a lepsie auta, tak mi toto auto absolutne vyhovuje a tak skoro ho nevymenim.
Po stranke spolahlivosti asi tolko, ze prva zavada co na nom bola je, ze odisla baterka po 4roch rokoch a 160 000km. Teraz po 5tich rokoch a 180 000km odisiel servomotorcek klimy. A este mi vyhodi hlasku kazde dva tyzdne o vypalenej hmlovke(sposobuje to zle ukostrenie na zadnom svetle, treba precistit)
Ak sa mam pozriet na ceny jazdeniek, tak 407 je definitivne najlepsia kupa na trhu prave koli pokazenemu menu. Nechapem, ze taka predrazena oktavka stoji ovela viac ako 407, ved to su auta, ktore sa ani nedaju porovnat.
este k tej SPZtke.... to si vy odbornici neviete tu SPZtku posunut o 2cm vyssie? Ved ma to stalo asi 5 minut odsrobovat 4sroby, posunut drziak SPZtky a znovu naskrutkovat.
Doteraz som nemal problem ani v BA uzkych podzemnych garazach, ci retarderoch s podvozkom.
Peugeota 407 jsme koupili na jare. Je teda fakt ze se nam hned rozpadlo turbo, ale jinak jezdi krasne. Motor 1.6Hdi ma dostatecnou dinamiku. Proste klasickej prijemnej francozskej koráb.