Diskuse

Ojetá Škoda Suberb I (3U): Vyplatí se vůbec ještě kupovat jedničkový superb?

11.1.2018

Čas letí, takže i nejmladším ojetým superbům první novodobé generace je letos deset let a těm nejstarším už táhne na sedmnáct. Co nabízí po letech první velká škodovka?

 

  • 411 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 11.01.  19:21

    Kecy

    Stačí sáhnout po 1,9TDI PD 96kW a budete v pohodě. Není to žádný pevgeot.
    • 46 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 11.01.  20:27

      « Re: Kecy

      V podstatě asi jediná volba, pokud nutně chcete chrochták. Akorát to bude nejspíš žrát víc oleje než nafty, ale to už je holt PD.
      • 16 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 11.01.  22:06

        « Re: Re: Kecy

        Blbost přes blbost.

        a) auto bez motoru nemá smysl kupovat.
        b) V motorech TDI olej ubývá, protože olej maže motor, zatímco v padělaných francouzských dieselech se olej ředí naftou a proto se jeho hladina nemění.
        c) se způsobem vstřikování spotřeba oleje nesouvisí

        Závěrem: Superb I. je kus poctivého auta, není třeba se ho bát ani po pár letech provozu. Moje volba to však není, je příliš nízký a nemá verzi kombi 4x4 a zvýšenou světlou výšku.
        • 40 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 11.01.  22:25

          « Re: Re: Re: Kecy

          I když, a ani nevím proč :-) , mám k tvým příspěvkům často antipatii, tak i přes to dnes k bodu
          a) ano (i když jinak, než to myslíš ty ;-) )
          b) ano (i když jinak, než to myslíš ty ;-) )
          c) ano bez výhrad

          K závěru - tvoje volba resp. každého svobodný názor. (S dodatkem nevýhod tebou preferovaného systému PD, dnes již konečně chápaným konečně i ve VW jako "slepá ulička" pro motory této a podobných kategorií.)

          • 41 Reagovat !

            foto fostek

            fostek 11.01.  22:33

            « Re: Re: Re: Re: Kecy

            No tak hlavní důvod (ale ne jediný) odpískání PD je jeho blbá kompatibilita s DPF. JInak BMW to málem mělo taky , zařízlo PD až v poslední možné chvíli před nasazením do výroby.
          • 14 Reagovat !

            foto Ada-je-zase-tady

            Ada je zase tady 11.01.  23:09

            « Re: Re: Re: Re: Kecy

            Systém PD se nedokázal plně uplatnit, protože VW jeho další vývoj zaříznul. CR je totiž výrobně levnější než PD a vyšší poruchovost po prvních 100 tis km výrobce netrápí. Když firmu řídí ekonomové a ne odborníci, je takový postup logický. Je zajímavé, že třeba Scania si tu "slepou uličku" dovolila dále vyvíjet a dosáhla s ním lepších výsledků, než s CR. Podobně i další výrobci velkých aut, které najezdí miliony km, potřebují proto řádově vyšší spolehlivost a minimalizaci spotřeby. Podívej se po síti, kolik dieselů používá systém UIS (což je jen anglický výraz pro PD) a budeš asi překvapen, že tam najdeš výrobce, jako je Volvo, Mercedes, DAF, Iveco a dokonce i Renault...
            • 10 Reagovat !

              foto gil54

              gil54 12.01.  00:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kecy

              Asi jsi to nedočetl do konce, kde píšu "motory této a podobných kategorií."

              Jakou vyšší poruchovost po prvních 100 tis. km máš konkrétně na mysli ?
        • 61 Reagovat !

          foto mufik-martin

          mufik.martin 12.01.  09:18

          « Re: Re: Re: Kecy

          Ne ze bych se chtěl nejak extra zastavat Francouzu, i když tedy jednoho mam doma, ale neivm o tom, ze by by HDI trpeli na zereni oleje naftou. PSA vyuziva vstrikovani EOLYS a prave diky tomu nedochazi k redeni oleje narozdil od konkurence, která tento systém nemá a prave kvůli tomu se olej redi vice. Jak to funguje nevim, jen parafrazuji odborne clanky na internetu, kde prave diky EOLYS (INFENIUM) ne nižší teplota regenerace a ve FAPu se neusazuje tolik popilku, ale prave Cerinu, který vznika z EOLYSu. Nevim, co je na franzouckem motoru "padelane" když prave VW mel problémy s podvody a PSA byli jedni z prvních, kdo comonrail zacal používat a naopak VW vyuzil zkusenosti všech ostatních znacek při nasazeni vlastního comonraileu. A první HDI ve 406, xantiich atd mají najete taky neskutecne porce kilometru a stále jezdi.
      • 40 Reagovat !

        foto hittman

        hittman 12.01.  13:16

        « Re: Re: Kecy

        Do 1,9 TDI jsem nikdy neměl potřebu dolévat olej.
        • 01 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 14.01.  09:18

          « Re: Re: Re: Kecy

          Asi jsi ho nekupoval nový. Spotřeba oleje byla největší u nového vozu. Potom klesala a když byl motor zajetý (po prvních 100 tis km) ustálila se mi vždy okolo 1l oleje na 7 - 8000km
          • 10 Reagovat !

            foto mufik-martin

            mufik.martin 15.01.  08:01

            « Re: Re: Re: Re: Kecy

            Takže mezi výměnami za 15 tis km bylo potřeba 2 litry dolít? Tolik mi nežrali ani 405 v TD co jsem měl doma a to měli najeto přes 300 tis km všechny. To samé golf 1,9TD ještě bez "i" mi taky nebral nic, maximálně jsem za 15 tis km dolil třeba 2 - 3dcl.
      • 20 Reagovat !

        foto lvy

        lvy 12.01.  13:41

        « Re: Re: Kecy

        Má osobní zkušenost s tímto motorem od 0 do 335000km je taková, že bez závad, olej měněn co dva roky čili 30 - 45 tkm. Spotřeba oleje na servisní interval 0,5 - 1l tedy na minimálně 30000km. Z mého pohledu dobrý motor, jediné co by se dalo vytknout je poněkud hlasitější chod.
    • 33 Reagovat !

      foto sachs800

      sachs800 12.01.  16:17

      « Re: Kecy

      1.9 TDi PD nesahá HDi ani po kotníky.
      • 01 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 14.01.  09:19

        « Re: Re: Kecy

        Je fakt, že například v tendenci lámat vačky se HDi opravdu nevyrovná... :no:
  • 53 Reagovat !

    foto Joky

    Joky 11.01.  19:56

    při dnešní nabídce se hlavně nevyplatí

    kupovat ani Superb III.....
    • 11 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 12.01.  08:02

      « Re: při dnešní nabídce se hlavně nevyplatí

      Ty musíš být Ada, rozdvojená osobnost a Joky funguje taky ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 12.01.  13:19

      « Re: při dnešní nabídce se hlavně nevyplatí

      Jednička byla bomba. Neměl jsem Supa, ale Pašíka 1,9 TDI 96kw s 6ti kvaltem. Motor jedna báseň, hlučnost na úrovni dnešních motorů, v kabině byl Ok, spotřeba kolem 5ti litrů, podvozek jedna radost, po D1 to byla jízda jak po polštáři. Křesla jedna báseň (né jak v S3, kde lítám zprava doleva), dveřní textilní výplně, parádní palubka, slza v oku. Do dnešní doby nejlepší auto se čtyřválcem, jaké jsem kdy měl...
      • 31 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 12.01.  21:05

        « Re: Re: při dnešní nabídce se hlavně nevyplatí

        No ja neviem. Vsetky TDI pred CR duneli a ich prejav bol taky turbovity. Najprv dlho nic, potom kopanec a potom zase nic. Ale proti gustu ... :-)
      • 21 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 13.01.  21:42

        « Re: Re: při dnešní nabídce se hlavně nevyplatí

        to si asi delas kozy s tim hlukem, ne? mel jsem passat 1,9tdi 96kW 4motion a na volnobeh totalni traktor, vibrujici pedaly i palubovka, ktera chytala rezonanci (v urcitych otackach). tohle byl standard turbodieselu pred prichodem cr (nejen vw a pd). pak jsem presedl do 2,0tdi cr a napred jsem nechapal, ze to je naftak. vibrace pedalu neexistuji, drnceni palubovky neni, rezonance to nechyta. proste z hlediska hluku a vibraci nesrovnatelny s dnesnimi naftovymi motory.

        jinak po mechanicke strance to bylo vytecne auto. vsechny nasledujici passaty jsou proti tomu sragory (mam b8).
  • 41 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 11.01.  20:07

    Poctivá klasika

    První Sup je vcelku fajn auto, nyní spíš pro nadšence, jinak ostatní jej klasicky dojezdí. Pokud bych po něm koukal, zvolil bych 2,8 v plynu. Pokud auto nabízí V6, je chyba nebrat, zvlášť zde. Paradoxně, kdo na to má (z důvodu zmíněného drahého servisu, který jakžtakž vyváží nižší spotřeba) může zkusit ono 120 kW TDI, které mi učarovalo tím přerývavým zvukem, který nabídnou jen mechanická vstřikování - je zkrátka slyšet už zdaleka, že jede V6! >:D Ale racionální to není, je lepší míň jetá 2,8 na LPG a vystaráno, tedy pokud nevadí rezerva v kufru, ale sedan stejně není stěhovák, že.
    • 31 Reagovat !

      foto Xonik

      Xonik 11.01.  20:37

      « Re: Poctivá klasika

      2.8 je určitě z dnešního pohledu ideální volba, ale plynem bych to nekazil.
      • 31 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 11.01.  21:10

        « Re: Re: Poctivá klasika

        Já 2,8 v plynu měl a neřekl bych, že by fungoval hůř.
        • 41 Reagovat !

          foto Xonik

          Xonik 11.01.  21:26

          « Re: Re: Re: Poctivá klasika

          Nemyslel jsem že by fungovala hůř, ale zbytečně se zbastlí zajímavé auto. Takový L&K v 2.8... :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Dzakobo

            Dzakobo 11.01.  22:47

            « Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

            Asi takhle, na tom autě není moc co pokazit, kdo by chtěl mít Supa po letech ve stavu jako před přestavbou, tak stačí z vrakoviště koupit originální sací potrubí. Vše ostatní se dá jednoduše demontovat (toroid, hadičky, atd.)
            • 11 Reagovat !

              foto Xonik

              Xonik 11.01.  23:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

              To není jen o sacím potrubí, to že v autě byl plyn bude poznat už navždy, ale spíš mi uniká smysl toho to do průměrně 15ti leté ojetiny dodělávat. Vzhledem k poměru ceny auta/ceny přestavby/potřebného nájezdu pro návratnost/stáří vozidla je to opravdu pouze pro fandy plynu.
              • 21 Reagovat !

                foto Tycoon

                Tycoon 12.01.  09:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                Ten motor je obecně ideálním kandidátem na přestavbu. A pak už je to jen o kalkulaci. Pokud je auto zachovalé a budou se jezdit delší trasy, tak to smysl má i v dnešní době. Stačí tam dát nějakou levnější sekvenci za necelých 30 tisíc a návratnost bude tak 30 tkm.
                • 10 Reagovat !

                  foto Xonik

                  Xonik 12.01.  13:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                  To ano, ale v době kdy byl nový nebo to byla smysluplná ojetina. Dneska by to do toho montoval skutečně jenom blázen a nebo skalní fanda.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Tycoon

                    Tycoon 12.01.  14:11

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                    Já bych si to auto určitě nekoupil. Ale když už by si to někdo chtěl koupit, tak by to dávalo logiku pro zachovalý kus.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Xonik

                      Xonik 12.01.  21:29

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                      No právě u zachovalého kusu by to byla největší škoda... ;-\
          • 22 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 12.01.  06:19

            « Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

            Superb je zajímavé auto? To je odvážné tvrzení
            • 20 Reagovat !

              foto Xonik

              Xonik 12.01.  13:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

              Superb sám o sobě ne, ale verze 2.8 která se zpravidla kombinovala s nejvyšší výbavou nebo dokonce L&K jednou zajímavá bude, jako momument toho že škodovka kdysi dosáhla na techniku audi. :yes:
              • 20 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 12.01.  14:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                Ako sa to vezme, mám za to, že Superb I. je natiahnutý čínsky Passat B5, teda viac VW ako Audi, či sa mýlim?
                • 00 Reagovat !

                  foto twistedTSD

                  twistedTSD 12.01.  14:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                  Nemýlíš. Ale Passat B5 měl k Audi podstatně blíže než jeho nástupci.
                • 00 Reagovat !

                  foto Xonik

                  Xonik 12.01.  21:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                  V podstatě máš pravdu, sup vycházel z passatu B5 který stál taktéž na platformě PL45 (resp. v případě supu a z něj vycházející verze pro čínský trh PL45+), což však byla platforma a technika audi.
              • 22 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 12.01.  17:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                A není prostě Superb jen zbastlený Passat? Technika Audi je něco extra? Superb je spotřební zboží střední třídy největšího producenta aut na světe.
                • 12 Reagovat !

                  foto Xonik

                  Xonik 12.01.  21:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                  Je, a tehdejší passat byl zase jen přebalené audi, a použití techniky premium segmentu ve škodovce něco extra skutečně bylo, už se to nikdy neopakovalo, dneska je sup skutečně pouze běžný mainstream s technikou odpovídající kompaktu.
                  • 31 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 12.01.  23:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                    Ale v té době byl v kompaktu taky šestiválec, viz Golf .... A v této třídě tady byl šestivále celkem normální, resp. kdo jej tehdy nabízel?
                    • 10 Reagovat !

                      foto Xonik

                      Xonik 12.01.  23:42

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                      Nemluvíme jen o šestiválci (opomíjím rozdíl ve VR6 v golfu a klasické vidlicové V6), ale o technickém základu jako takovém. Tzn. motory, nápravy, převodovky atd, zkrátka celá platforma audi. Už jen podélně uložený vidlicový šestiválec byl ve střední třídě v mainstreamu zvláštnost už tenkrát (dneska to je scifi), marně teď pátrám v paměti kolik dalších modelů krom passatu/superbu to mělo.
                      • 00 Reagovat !

                        foto frite

                        frite 15.01.  08:58

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                        No, podélně uložené V6 běžné nebyly - ono už z principu je to u předokolky konstrukční nesmysl, ale V6 jako takových bylo dost - C5, Vektra, Mondeo, Peugeot 406, AR 156, 166...
                        Vlastně problém je najít spíš zástupce střední třídy který V6 neměl..
                        • 00 Reagovat !

                          foto Xonik

                          Xonik 15.01.  16:20

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                          Ano správně, příčnou v6 měl kdekdo, podélnou právě jen premie a passat + superb (možná ještě někdo, ale fakt mě teď nenapadá kdo), v tom spočívá ta zásadní odlišnost. Díky lepší konstrukci to mělo pochopitelně lepší přínost v jízdních vlastnostech, bohužel odvrácenou stranou je vyšší cena plynoucí z dražší konstrukce a větší prostorová náročnost, proto se dnes i ve střední třídě až na tu premii využívá levnější a prostorově nenáročnější řešení původem z kompaktů.
            • 21 Reagovat !

              foto hittman

              hittman 12.01.  13:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

              Proč ne? Krásný dálniční koráb za dobrý peníz.
              • 10 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 12.01.  17:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

                Ještě jednou, v čem je zajímavý natolik, že by se neměl do něj dávat LPG, resp. proč by tohle auto mělo být uchováváno a hýčkáno, krom toho, že má ve dveřích deštník?

                Jo a mimochodem, krásný? :-O
    • 11 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 11.01.  20:39

      « Re: Poctivá klasika

      VR6 na plyn není špatná volba, záleží ale na tom, jak dlouho to na plyn jezdilo. S velkým nájezdem budou nejspíš v pytli minimálně ventily... Jinak samozřejmě když se na VR6 něco začně kazit, je to za dost peněz. Navíc je ke všemu takový horší přístup. Moc jich nejspíš beztak na prodej nebude, takže bude případný výběr o to jednodušší.
      • 20 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 11.01.  20:43

        « Re: Re: Poctivá klasika

        nebola to iba V6 ?
        • 30 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 11.01.  21:10

          « Re: Re: Re: Poctivá klasika

          bola :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Horst-Fuchs

            Horst Fuchs 12.01.  10:36

            « Re: Re: Re: Re: Poctivá klasika

            Pravda, byla to V6 z A6. V podstatě tím hůř, měnit případně gufera na 30 ventilech...
    • 30 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 11.01.  21:57

      « Re: Poctivá klasika

      jeden mladý sused mal V6 TDi a to bolo pošušnaníčko ked to štartoval studené,ono to ale aj tak riadne ramcalo keď bol teplý ten motor - nezameniteľný zvuk. S druhým susedom si notovali a ten mal pre zmenu R3 1.4TDi >:D
      Tá V6 s automatom mu aj tak vraj chľamstala 9L a aj viac
      • 00 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 11.01.  22:56

        « Re: Re: Poctivá klasika

        Jj, u velkoobjemových MPI se LPG vyplatí a současně se projevují veškeré výhody klasického zážehového motoru - na ty já nedám dopustit ;-) Názorný příklad je BMW - M54, co je novější, to je krám bez výdrže.
        • 10 Reagovat !

          foto Xonik

          Xonik 11.01.  23:12

          « Re: Re: Re: Poctivá klasika

          Řekl bych že on mluví o naftě a né velkoobjemovém benzínu :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Habakuk14

        Habakuk14 12.01.  14:24

        « Re: Re: Poctivá klasika

        Měl jsem 2 roky 2,5TDI 112kW nedám na ten motor dopustit ten zvuk V6 byl nakažlivý v manuálu jezdil kolem 7 L/100
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 13.01.  00:54

      « Re: Poctivá klasika

      Tak nevím...LPG bude vždycky problém pro ventily..jeté auto s LPG = malá GO motoru...koupit jeté auto + instalace LPG je na pováženou...jestli se vyplatí investice do přestavby a kolik km auto ujede bez investic,aby se vrátila pořizovačka LPG.
      Kdo si dnes koupí ojetej Superb první generace? Možná taxikář?
      • 10 Reagovat !

        foto mufik-martin

        mufik.martin 15.01.  07:56

        « Re: Re: Poctivá klasika

        LPG je vrati podle obsahu většinou po ujeti + - 30 tis km. Sam jsem měl Vectru, měla najeto 200 tis km na benzin + dalších 100 tis na plyn. Takže celkem 300 tis km a motor byl na tom autě v tom nejlepším stavu. Problém byla korze, překousané kabely od kuny a různě zpuchřelé hadičky a trubičky, ale motor si nevzal ani kapku vody nebo oleje. Takže rozhodně se původnímu majiteli LPG vyplatilo i přesto, že auto mělo již 200 tis km za sebou. Rozhodně u starších konstrukcí motorů bych se nebál toho, že bude potřeba dělat menší nebo větší GO jen kvůli tomu, že motor začne jezdit na LPG.
  • 05 Reagovat !

    foto H0nz490

    H0nz490 11.01.  20:39

    Sedan fuj

    Byt to v kombajnu , tak beru hned. Ale ten sedan je katastrofa , nebo aspon liftback. Vzadu mista pro decka furu parada , ale kufr ....
    • 62 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 11.01.  20:57

      « Re: Sedan fuj

      na co kufr? staci platebni karta a jedna mala sportovni taska
    • 33 Reagovat !

      foto holden2

      holden2 12.01.  21:22

      « Re: Sedan fuj

      tohle byla tak blbe tuha karoserie ze se kroutila i v klidu na slunicku a ty bys z toho chtel udelat kombajn >:-[]
  • 81 Reagovat !

    foto RS

    RS 11.01.  20:57

    Superb

    Na svůj věk vypadá Superb pořád celkem důstojně, především po faceliftu. Ve spojení s tímto vozem se mi však vybaví vždy jen dvě věci. První je kolosální neochota zatáčet a zpožděné reakce řízení, což mě jímá hrůza, když dnes vidím jak s tím někdo letí po okreskách v domnění, že má sporťák. A druhá "vzpomínka" je z pozice spolujezdce (tradičně taxi), kdy TDI nesnesitelně duní celou karoserií.
  • 10 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 11.01.  21:40

    Přátelé,

    nevíte někdo co znamenají u verze 2,0 TDI s filtrem pevných částic ty aditiva? Jedná se o klasickou močovinu, nebo něco specifického? Z článku to nejde moc poznat.
    • 10 Reagovat !

      foto DaveCZ

      DaveCZ 11.01.  22:31

      « Re: Přátelé,

      Něco jako Eolys u citroenu, vstřikovalo se přímo do nádrže.
      • 00 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 12.01.  09:21

        « Re: Přátelé,

        Přesně tak.
        Ta kapalina od VW se jmenuje Satacen, stojí něco přes tisícovku za litr.
    • 00 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 13.01.  21:57

      « Re: Přátelé,

      filtr pevnych castic s zadnou mocovinou nepracuje a nikdy nepracoval. system redukce nox za pomoci mocoviny (adblue) je samostatny, na dpf zcela nezavisly, system.
  • 02 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 12.01.  00:10

    T

    fdislu na hlinach nie je o com :-)
    Inak treba si uvedomit , ze vtedajsi vlhky sen 1.8T je s parametrami dnesnej 2l atmosfery.
    • 31 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 12.01.  01:15

      « Re: T

      Obávám se, že tehdejší vlhký sen 1.8T 132kW, 235 Nm a stovkou pod 8 sec. natrhne prdku většině dnešních atmosférických dvoulitrů udušených emisními normami.
      • 11 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 12.01.  08:59

        « Re: Re: T

        Ja sa zase obavam, ze ked pod clanku o Superbe I , kde sa spomina "1.8 20V Turbo/110 kW " ako najlepsia motorizacia napisem "vtedajsi", tak nemyslim nieco ine.
        Inak co je to za parameter motoru stovka za X sec ? To mam teraz argumentovat, ze MX5 da 100 za 7.3 ? :-)
        • 41 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 12.01.  11:48

          « Re: Re: Re: T

          Mluvil jsi o "vlhké snu" a to 1,8T v Superbu nebyl ani omylem, vlhký sen v Supu byly jednoznačně šestiválce a 1.8T byl vlhký sen v Octavii.
          Argumentovat můžeš čím chceš, ale zrychlení v daném typu auta, zde v Octavii, je parametr jasný a srozumitelný všude na světě.
    • 11 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 12.01.  09:08

      « Re: T

      Která dvoulitrová atmosféra má průběh výkonu takový, že mezi 1750 a 4600 otáčkami točivý moment neklesne pod 210 Nm? Já teda o žádné nevím.
      BTW Je zajímavé, že třeba Mazda 6 se 121 kW dvoulitrovým Skyactivem má maximálku 213 km/h, zatímco Superb 1.8 T 110 kW má 216 km/h. Němečtí koně jsou prostě silnější
      :-)
      • 21 Reagovat !

        foto michal-t

        michal.t 12.01.  10:49

        « Re: Re: T

        Tak třeba civic 9g má s 1.8 atmo prakticky stejnou maximálku (215 kmh) jako ten Superb, ale stačí mu k tomu o cca 8 japonských koní (104 kW) méně než Superbu. Opravdu věříš v nějakou "nadrasovost" germásných ořů? ;-) Což takhle se zamyslet nad aerodynamikou a čelní plochou auta?
        • 20 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 12.01.  11:24

          « Re: Re: Re: T

          A kromě té čelní plochy bych k tomu přidal ještě hmotnost.
          • 20 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 12.01.  14:06

            « Re: Re: Re: Re: T

            a sprevodovanie neberiete do úvahy? >:D
            • 10 Reagovat !

              foto michal-t

              michal.t 12.01.  14:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: T

              Nevím jak u Mazdy, ale pokud jde srovnávání C9G a Superbu, tak v tom převody budou zřejmě nevinně … pokud jsou při maximálce aktuální otáčky velmi blízko otáčkám, při kterých je dosahován max. výkon, tak je to prostě ideální stav a zpřevodováním se ta maximálka už zlepšit nedá. U civicu 9G 1.8 tomu tak téměř je, u Superbu nevím, ale u 1.8 turbo předpokládám mnohem plošší vrchol výkonové křivky než u atmosféry, což je dobrý dobrý předpoklad toho, že motor také pracuje v pásmu max. výkonu při maximálce.
          • 00 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 13.01.  22:03

            « Re: Re: Re: Re: T

            hmotnost se podepisuje zejmena na zrychleni, na maximalni rychlosti prakticky vubec (s hmotnosti lehce roste pouze valivy odpor, ktery se da stejne do znacne miry eliminovat dohustenim pneu). zatimco odpor vzduchu, ktery dominantne ovlivnuje maximalku u takto rychlych aut, je u nalozeneho i u prazdneho auta stejny. pokud teda neni soucasti nakladu treba rakev na strese :-). samozrejme zrychlovani nalozeneho vozu je vlaznejsi, ale teoreticky (rovnez prakticky) se to auto na rovine vysplha na +- stejnou rychlost jako kdyby bylo prazdne. akorat to proste dele trva.
        • 10 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 12.01.  14:03

          « Re: Re: Re: T

          Ano, nad tím jsem se samozřejmě zamyslel. Obě auta mají totiž skoro stejnou čelní plochu, přičemž Mazda se chlubila, že snížila koeficient Cx na velmi dobrou hodnotu 0,26, zatímco Superb má na dnešní dobu spíše podprůměrných 0,30. Tím spíše by měla Mazda jet rychleji, ale nejede. Na fórech jsem zaznamenal, že Mazda má sice krásné papírové údaje o průběhu výkonu, ale při měření na brzdě to nepotvrzuje. A Němci to dělají tak, že často uvádějí nižší výkon a pak to vypadá, že ti koně jsou silnější.

          Když do úvahy vezmeme Civic 9G, tak máme opět skoro stejnou čelní plochu a Cx rovno 0,27. A tady už mi přijde ta maximálka odpovídající.
          • 00 Reagovat !

            foto michal-t

            michal.t 12.01.  14:29

            « Re: Re: Re: T

            Jj, může být… u 1.8 Civicu jsem taky viděl o cca 10 k vyšší naměřený výkon, než uváděný (jako tomu myslím bývá u většiny aut, ne jen německých)…. A u Mazdy 6 ve Světě motorů zase opakovaně naměřili kupodivu nižší, než oficiální hodnoty. To by to vysvětlovalo.
            Ale překvapuje mě ta stejná čelní plocha… Superb zřejmě opticky klame, připadá mi výrazně užší, než Mazda 6.
            • 00 Reagovat !

              foto Tycoon

              Tycoon 12.01.  15:52

              « Re: Re: Re: Re: T

              Superb je užší, ale i vyšší.
              Ta výška je samozřejmě problematický údaj, záleží na tom, při jakém zatížení ji výrobce uvádí a pro daný model může existovat více výšek podvozku. Vzal jsem jen jednoduše výšku a šířku uváděnou na wikipedii a vynásobil jsem to a vyšly podobná čísla.
              Samozřejmě lze polemizovat o tom, že tímto jsme nevypočítali skutečnou čelní plochu, protože auto viděné z předního profilu nemá tvar obdélníku. Ale nic lepšího po ruce nemáme, velikostí čelní plochy se automobilky nechlubí.
        • 00 Reagovat !

          foto jam2015

          jam2015 13.01.  19:48

          « Re: Re: Re: T

          Tak si do Civicu posaď troch dospelých a potom meraj. ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 12.01.  12:11

        « Re: Re: T

        Priebeh krivky som ako samozrejmost pri turbe nespominal, islo mi o to naladenie vykonu a momentu. Je jedno, v akom aute to je.
        Argumentovat max rychlostou pri motore je este vacsi nezmyslel ako zrychlenim na 100. A este nejakym 3km/h rozdielom :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 12.01.  14:10

          « Re: Re: Re: T

          Já jsem tím neargumentoval, to byla jen taková "perlička", která dokresluje situaci.

          Průběh výkonové křivky je dle mého názoru důležitý. Zvlášť, když se dnes k autům dávají hodně dlouhé převody.
      • 00 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 12.01.  12:12

        « Re: Re: T

        -
    • 21 Reagovat !

      foto wikinko

      wikinko 12.01.  10:36

      « Re: T

      Beefcake, stary 1,8T 110kw by s dnesnymi atmo 2,0 aj vtedajsimi atmo 2,0 vytieral podlahu. Bud si nikdy v zivote 1,8T nesiel alebo si nikdy nesiel dnesnou 2,0 atmo.
      • 00 Reagovat !

        foto Toky1

        Toky1 12.01.  10:41

        « Re: Re: T

        No ano, pokial turbo funguje ako má, tak 1,8T dvojlitrovej atmosfére s cca rovnakou hmotnosťou auta naloží určite.
  • 32 Reagovat !

    foto berka

    berka 13.01.  10:44

    Superb I

    Na rozdíl od mnohých nejsem příznivcem tohoto modelu. Auto jehož design nudí snad i se zavřenýma očima a jehož stáří (teď už opravdu velké) je vidět na první pohled ve mne vzbuzuje dojem auta pro lidi kteří jeho koupí ukazují "naleštěnou bídu". Prostě mám "supa"- ale jakého?! Jediné co obdivuji je podélný vnitřní prostor, ale jinak je to pro mne bezcenné auto za kterým se ani neohlédnu.
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 17.01.  19:39

      « Re: Superb I

      Udržovaný sup 2.8 myslím má něco do sebe. Problém je, že většina jich asi udržovaných není (překvapuje mě, že i benzínový vrchol mívá velmi vysoké nájezdy).
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 14.01.  23:50

    Nevyplatí

    za mléně peněž je lepší Chrysler Sebring 2,0 nebo 2,7 V6 s lepším výkonem 203 HP, lepší výbavou a není to okoukaná tuctová plečka ;-) :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Paroubková po vyhraném soudu o dceru: Alimentům se směju, za milenku utratí víc!

Paroubková po vyhraném soudu o dceru: Alimentům se…

Obvodní soud pro Prahu 5 včera přiřkl dceru rozvádějících se manželů Jiřího Paroubka (65) a Petry Paroubkové…

Už ani měsíc: Klausová odmítla zůstat na Slovensku do léta a zmínila Kuciaka

Už ani měsíc: Klausová odmítla zůstat na Slovensku…

Vztahy mezi Českou republikou a Slovenskem jsou nadále výjimečné a i přes případné rozdílné názory politiků na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Divoké derby v Sofii: fanoušci Levski explozí vážně zranili mladou policistku

Divoké derby v Sofii: fanoušci Levski explozí vážně…

Čtyři desítky fanoušků fotbalového klubu Levski Sofia byly zatčeny při středečním obávaném městském derby s CSKA…

 

Reflex.cz

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v Izraeli do Jeruzaléma. Současný stav je podle něj absurdní

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v…

Premiér Andrej Babiš zaslal organizátorům petice za přesun ambasády do hlavního města Izraele dopis, ve kterém…

Kim Čong-un udělil své tajemné a ostýchavé manželce titul první dámy

Kim Čong-un udělil své tajemné a ostýchavé manželce…

Severokorejský vůdce Kim Čong-un udělil své mladé, elegantní manželce titul první dámy. Uvedla to dnes agentura…