6.1. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bazar: Volkswagen Caddy 1.6 TDI - Plně vytížený

 

V autobazaru jsme viděli skříňovou dvouletou Caddy za dvě třetiny ceny nové. Lákadlo jsme si nenechali ujít.

Volkswagen Caddy už má deset let za sebou a oprávněně si vysloužilo výbornou pověst. Dlouhou výdrž hlavních komponent vozu však velmi dobře znají také prodávající, proto neváhají klesat s cenou ve vztahu ke konkurenci nejméně. Z tohoto důvodu nás velmi překvapil testovaný vůz, který během dvou let ztratil třetinu své ceny. Vůz za 235 100 korun bez daně můžeme srovnat s aktuální cenou za nový 301 612 Kč bez DPH, ale je vhodné dopočítáním příplatkové klimatizace (32 957 korun bez daně) a tempomatu (7443 Kč bez DPH) k novému vozidlu dorovnat jeho výbavu se zkoušeným.

Nájezd jako hrom

Tak velký pokles ceny musel být něčím vyvážen. Příčinu jsme našli při pohledu na ukazatel ujetých kilometrů s číslicí 131 100. Ročním nájezdem cca 70 000 km (vůz byl přihlášen až v červenci 2011) se malá dodávka naprosto vymyká všem zvyklostem. Rozměry patří spíše do města, kde by nemohla zvládnout najet 70 000 km ročně ani kdyby se u ní vůbec nevypínal motor, jak to známě u autobusů společnosti Student Agency (samozřejmě s výjimkou servisních prohlídek).

Nutné investice

Vůz dovezený ze zahraničí měl tedy „nalétáno“ tolik, že jej čekala velká servisní prohlídka s výměnou rozvodů. Je fakt, že Caddy před dvěma měsíci skončila základní záruka, a tedy nový majitel se návštěvou neautorizovaného servisu nemusí obávat o dvouletou záruku. V rámci blokové výjimky sice není nutné i v době záruky navštěvovat autorizovaný servis, avšak následné dokazovací břímě, že zásahem neautorizovaného servisu nebyla případná závada zapříčiněna, leží na majiteli vozidla. Tato obava však u zkoušeného Caddy nehrozila, ale přesto je nutné počítat s investicí kolem deseti tisíc korun.

Specialita

Na levé části přístrojové desky se nacházela trojice zelených diod, které měly hlídat funkčnost chladícího zařízení v nákladovém prostoru. V nabízeném vozidle však zůstaly pouze elektrické koncovky čnící do ložného prostoru na levé straně za řidičem. Jelikož kabely neměly připojení, trojice rozsvícených zelených kontrolek nám výstražně signalizovala, že v nákladovém prostoru nefunguje to, co už tam vůbec nebylo.

Téměř jako pokojíček

Nákladový prostor po dvouletém byť velmi intenzivním používání neměl vážný šrám. Pouze na pravém podběhu bylo odražené vrchní lakování, nicméně základní nátěr se nacházel v dobrém stavu a stačilo pouze nanést vrchní lak.

Velkou zásluhu na téměř nepoškrábané podlaze měla dřevotřísková deska o tloušťce 12 mm, která umožňovala posun břemen po podlaze bez jejího poškození.

Ideální turbodiesel

Ze sedmi pohonných jednotek dostupných pro zkoušenou poslední generaci Caddy nám do ruky padla 1.6 TDI/55 kW. Jasná volba turbodieselu při tak obrovském ročním nájezdu kilometrů je bez pochyb, v cenové kalkulaci před nákupem zkoušené Caddy mohly také hrát roli alternativní pohony 2.0/80 kW CNG či 1.6/75 kW LPG. Pokud však vůz byl provozován na neměnné delší trase a nebyla na ní plnicí stanice plynu, pak tyto varianty okamžitě postrádaly smysl.

Na stavu agregátu nás překvapila silná rez na naftových vstřikovačích, která nebývá vidět ani na osmiletých vozidlech. Během jízdy však vstřikovače pracovaly bez zaváhání. Motor startoval téměř okamžitě, běžel pravidelně a při prudkých změnách polohy akcelerátoru reagoval přiměřeně tabulkovému výkonu a točivému momentu.

Hrozba zvaná DPF

Kilometrový nájezd 130 000 km už může být také aktuální pro servis filtru pevných částic. Uzavřený systém pracuje tak, že popel ze spálených sazí postupně zaplňuje kanálky filtru a zmenšuje plochu pro průchod výfukových plynů. Roste protitlak výfukového traktu a to rozhodně není fakt k přehlédnutí. Velký počet ujetých kilometrů odkazuje na značné množství dálničních úseků, tudíž nebyl problém s regenerací filtru (spálením sazí na popel), ale brzy bude třeba jemný prášek z kanálků filtru buď dostat ven nebo pořídit nový DPF v řádu několika desítek tisíc korun.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor1.6 TDI
Typpřepl. vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3)1598
Chlazeníkapalinou
Největší výkon (kW/min-1)55/4000
Točivý moment (N.m/min-1)225/1500
Převodovkapětistupňová manuální
Pohonpředních kol
Spotřeba (l/100 km)6,5/5,1/5,6
Nejvyšší rychlost (km/h)150
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)16,7
Délka/šířka/výška (mm)4405/1802/1833
Rozvor (mm)2682
Provozní hmotnost (kg)1418
Celková hmotnost (kg)2159
D/š/v nákl. prostoru (mm)1781/1558/1257
Šířka mezi podběhy (mm)1170
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg)700
Hmotnost brzděného přívěsu (kg)1500
Objem nákladového prostoru (m3)3,2
Základní cena (Kč bez DPH)235 100
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc

Tři měsíce budeme prověřovat Caddy s nejsilnějším…

 



 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Michala Prokopa (70) zradilo zdraví: Zpěvák leží v nemocnici! Ruší koncerty

Michala Prokopa (70) zradilo zdraví: Zpěvák leží v…

Oblíbený zpěvák a bývalý politik Michal Prokop (70) skončil v nemocnici. Jeho hudební vystoupení, které bylo s…

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už ani na balkón

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už…

Špatně snáší výkyvy počasí. Královna českého šansonu Hana Hegerová (85) nevychází už ani na balkon! „Jak to…

 

iSport.cz

Jarošova brankářská revoluce v Jihlavě: tréninky jen v angličtině!

Jarošova brankářská revoluce v Jihlavě: tréninky jen…

Šéfuje brankářské revoluci v Jihlavě. Na všech trénincích pod Petrem Jarošem (40) se nově komunikuje pouze…

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela adrenalin, hlásí Navrátil

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Jde na to! Highdiver Michal Navrátil se dnes postaví na úzkou plošinu, sedmadvacet metrů nad…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

Češi v roce 2016 prosázeli rekordních 196 miliard korun

Češi v roce 2016 prosázeli rekordních 196 miliard korun

Češi loni prosázeli 196,4 miliardy korun, meziročně o 29 procent více. Objem vyplacených výher vzrostl rovněž o…