6.1. 2014 Ladislav Černý

Bazar: Volkswagen Caddy 1.6 TDI - Plně vytížený

 

V autobazaru jsme viděli skříňovou dvouletou Caddy za dvě třetiny ceny nové. Lákadlo jsme si nenechali ujít.

Volkswagen Caddy už má deset let za sebou a oprávněně si vysloužilo výbornou pověst. Dlouhou výdrž hlavních komponent vozu však velmi dobře znají také prodávající, proto neváhají klesat s cenou ve vztahu ke konkurenci nejméně. Z tohoto důvodu nás velmi překvapil testovaný vůz, který během dvou let ztratil třetinu své ceny. Vůz za 235 100 korun bez daně můžeme srovnat s aktuální cenou za nový 301 612 Kč bez DPH, ale je vhodné dopočítáním příplatkové klimatizace (32 957 korun bez daně) a tempomatu (7443 Kč bez DPH) k novému vozidlu dorovnat jeho výbavu se zkoušeným.

Nájezd jako hrom

Tak velký pokles ceny musel být něčím vyvážen. Příčinu jsme našli při pohledu na ukazatel ujetých kilometrů s číslicí 131 100. Ročním nájezdem cca 70 000 km (vůz byl přihlášen až v červenci 2011) se malá dodávka naprosto vymyká všem zvyklostem. Rozměry patří spíše do města, kde by nemohla zvládnout najet 70 000 km ročně ani kdyby se u ní vůbec nevypínal motor, jak to známě u autobusů společnosti Student Agency (samozřejmě s výjimkou servisních prohlídek).

Nutné investice

Vůz dovezený ze zahraničí měl tedy „nalétáno“ tolik, že jej čekala velká servisní prohlídka s výměnou rozvodů. Je fakt, že Caddy před dvěma měsíci skončila základní záruka, a tedy nový majitel se návštěvou neautorizovaného servisu nemusí obávat o dvouletou záruku. V rámci blokové výjimky sice není nutné i v době záruky navštěvovat autorizovaný servis, avšak následné dokazovací břímě, že zásahem neautorizovaného servisu nebyla případná závada zapříčiněna, leží na majiteli vozidla. Tato obava však u zkoušeného Caddy nehrozila, ale přesto je nutné počítat s investicí kolem deseti tisíc korun.

Specialita

Na levé části přístrojové desky se nacházela trojice zelených diod, které měly hlídat funkčnost chladícího zařízení v nákladovém prostoru. V nabízeném vozidle však zůstaly pouze elektrické koncovky čnící do ložného prostoru na levé straně za řidičem. Jelikož kabely neměly připojení, trojice rozsvícených zelených kontrolek nám výstražně signalizovala, že v nákladovém prostoru nefunguje to, co už tam vůbec nebylo.

Téměř jako pokojíček

Nákladový prostor po dvouletém byť velmi intenzivním používání neměl vážný šrám. Pouze na pravém podběhu bylo odražené vrchní lakování, nicméně základní nátěr se nacházel v dobrém stavu a stačilo pouze nanést vrchní lak.

Velkou zásluhu na téměř nepoškrábané podlaze měla dřevotřísková deska o tloušťce 12 mm, která umožňovala posun břemen po podlaze bez jejího poškození.

Ideální turbodiesel

Ze sedmi pohonných jednotek dostupných pro zkoušenou poslední generaci Caddy nám do ruky padla 1.6 TDI/55 kW. Jasná volba turbodieselu při tak obrovském ročním nájezdu kilometrů je bez pochyb, v cenové kalkulaci před nákupem zkoušené Caddy mohly také hrát roli alternativní pohony 2.0/80 kW CNG či 1.6/75 kW LPG. Pokud však vůz byl provozován na neměnné delší trase a nebyla na ní plnicí stanice plynu, pak tyto varianty okamžitě postrádaly smysl.

Na stavu agregátu nás překvapila silná rez na naftových vstřikovačích, která nebývá vidět ani na osmiletých vozidlech. Během jízdy však vstřikovače pracovaly bez zaváhání. Motor startoval téměř okamžitě, běžel pravidelně a při prudkých změnách polohy akcelerátoru reagoval přiměřeně tabulkovému výkonu a točivému momentu.

Hrozba zvaná DPF

Kilometrový nájezd 130 000 km už může být také aktuální pro servis filtru pevných částic. Uzavřený systém pracuje tak, že popel ze spálených sazí postupně zaplňuje kanálky filtru a zmenšuje plochu pro průchod výfukových plynů. Roste protitlak výfukového traktu a to rozhodně není fakt k přehlédnutí. Velký počet ujetých kilometrů odkazuje na značné množství dálničních úseků, tudíž nebyl problém s regenerací filtru (spálením sazí na popel), ale brzy bude třeba jemný prášek z kanálků filtru buď dostat ven nebo pořídit nový DPF v řádu několika desítek tisíc korun.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor1.6 TDI
Typpřepl. vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3)1598
Chlazeníkapalinou
Největší výkon (kW/min-1)55/4000
Točivý moment (N.m/min-1)225/1500
Převodovkapětistupňová manuální
Pohonpředních kol
Spotřeba (l/100 km)6,5/5,1/5,6
Nejvyšší rychlost (km/h)150
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)16,7
Délka/šířka/výška (mm)4405/1802/1833
Rozvor (mm)2682
Provozní hmotnost (kg)1418
Celková hmotnost (kg)2159
D/š/v nákl. prostoru (mm)1781/1558/1257
Šířka mezi podběhy (mm)1170
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg)700
Hmotnost brzděného přívěsu (kg)1500
Objem nákladového prostoru (m3)3,2
Základní cena (Kč bez DPH)235 100
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…