6.1. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bazar: Volkswagen Caddy 1.6 TDI - Plně vytížený

 

V autobazaru jsme viděli skříňovou dvouletou Caddy za dvě třetiny ceny nové. Lákadlo jsme si nenechali ujít.

Volkswagen Caddy už má deset let za sebou a oprávněně si vysloužilo výbornou pověst. Dlouhou výdrž hlavních komponent vozu však velmi dobře znají také prodávající, proto neváhají klesat s cenou ve vztahu ke konkurenci nejméně. Z tohoto důvodu nás velmi překvapil testovaný vůz, který během dvou let ztratil třetinu své ceny. Vůz za 235 100 korun bez daně můžeme srovnat s aktuální cenou za nový 301 612 Kč bez DPH, ale je vhodné dopočítáním příplatkové klimatizace (32 957 korun bez daně) a tempomatu (7443 Kč bez DPH) k novému vozidlu dorovnat jeho výbavu se zkoušeným.

Nájezd jako hrom

Tak velký pokles ceny musel být něčím vyvážen. Příčinu jsme našli při pohledu na ukazatel ujetých kilometrů s číslicí 131 100. Ročním nájezdem cca 70 000 km (vůz byl přihlášen až v červenci 2011) se malá dodávka naprosto vymyká všem zvyklostem. Rozměry patří spíše do města, kde by nemohla zvládnout najet 70 000 km ročně ani kdyby se u ní vůbec nevypínal motor, jak to známě u autobusů společnosti Student Agency (samozřejmě s výjimkou servisních prohlídek).

Nutné investice

Vůz dovezený ze zahraničí měl tedy „nalétáno“ tolik, že jej čekala velká servisní prohlídka s výměnou rozvodů. Je fakt, že Caddy před dvěma měsíci skončila základní záruka, a tedy nový majitel se návštěvou neautorizovaného servisu nemusí obávat o dvouletou záruku. V rámci blokové výjimky sice není nutné i v době záruky navštěvovat autorizovaný servis, avšak následné dokazovací břímě, že zásahem neautorizovaného servisu nebyla případná závada zapříčiněna, leží na majiteli vozidla. Tato obava však u zkoušeného Caddy nehrozila, ale přesto je nutné počítat s investicí kolem deseti tisíc korun.

Specialita

Na levé části přístrojové desky se nacházela trojice zelených diod, které měly hlídat funkčnost chladícího zařízení v nákladovém prostoru. V nabízeném vozidle však zůstaly pouze elektrické koncovky čnící do ložného prostoru na levé straně za řidičem. Jelikož kabely neměly připojení, trojice rozsvícených zelených kontrolek nám výstražně signalizovala, že v nákladovém prostoru nefunguje to, co už tam vůbec nebylo.

Téměř jako pokojíček

Nákladový prostor po dvouletém byť velmi intenzivním používání neměl vážný šrám. Pouze na pravém podběhu bylo odražené vrchní lakování, nicméně základní nátěr se nacházel v dobrém stavu a stačilo pouze nanést vrchní lak.

Velkou zásluhu na téměř nepoškrábané podlaze měla dřevotřísková deska o tloušťce 12 mm, která umožňovala posun břemen po podlaze bez jejího poškození.

Ideální turbodiesel

Ze sedmi pohonných jednotek dostupných pro zkoušenou poslední generaci Caddy nám do ruky padla 1.6 TDI/55 kW. Jasná volba turbodieselu při tak obrovském ročním nájezdu kilometrů je bez pochyb, v cenové kalkulaci před nákupem zkoušené Caddy mohly také hrát roli alternativní pohony 2.0/80 kW CNG či 1.6/75 kW LPG. Pokud však vůz byl provozován na neměnné delší trase a nebyla na ní plnicí stanice plynu, pak tyto varianty okamžitě postrádaly smysl.

Na stavu agregátu nás překvapila silná rez na naftových vstřikovačích, která nebývá vidět ani na osmiletých vozidlech. Během jízdy však vstřikovače pracovaly bez zaváhání. Motor startoval téměř okamžitě, běžel pravidelně a při prudkých změnách polohy akcelerátoru reagoval přiměřeně tabulkovému výkonu a točivému momentu.

Hrozba zvaná DPF

Kilometrový nájezd 130 000 km už může být také aktuální pro servis filtru pevných částic. Uzavřený systém pracuje tak, že popel ze spálených sazí postupně zaplňuje kanálky filtru a zmenšuje plochu pro průchod výfukových plynů. Roste protitlak výfukového traktu a to rozhodně není fakt k přehlédnutí. Velký počet ujetých kilometrů odkazuje na značné množství dálničních úseků, tudíž nebyl problém s regenerací filtru (spálením sazí na popel), ale brzy bude třeba jemný prášek z kanálků filtru buď dostat ven nebo pořídit nový DPF v řádu několika desítek tisíc korun.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor1.6 TDI
Typpřepl. vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3)1598
Chlazeníkapalinou
Největší výkon (kW/min-1)55/4000
Točivý moment (N.m/min-1)225/1500
Převodovkapětistupňová manuální
Pohonpředních kol
Spotřeba (l/100 km)6,5/5,1/5,6
Nejvyšší rychlost (km/h)150
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)16,7
Délka/šířka/výška (mm)4405/1802/1833
Rozvor (mm)2682
Provozní hmotnost (kg)1418
Celková hmotnost (kg)2159
D/š/v nákl. prostoru (mm)1781/1558/1257
Šířka mezi podběhy (mm)1170
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg)700
Hmotnost brzděného přívěsu (kg)1500
Objem nákladového prostoru (m3)3,2
Základní cena (Kč bez DPH)235 100
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy, která vede statistiky

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy,…

Vítězný rváč se začíná projevovat. Už 35 zápasů v řadě, do kterých Paul Pogba nastoupil, nezažil porážku.…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…