17.1. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bazar: Volkswagen Caddy 2.0 SDI - Nesmrtelný

 

Model Caddy patří mezi malými furgonu k luxusnímu zboží. Vyplatí se pořídit ojetinu s vyšší cenovkou?

U nákupu použitých užitkových vozidel nejde na rozdíl od osobních automobilů o částečně imageovou záležitost. Mladá generace nemající na koupi nového vozidla si raději pořídí letité BMW řady 3 těsně před rozpadem než zachovalejší vůz jiné značky. Na to se u užitkových furgonů nehraje, protože jde o prostředek k práci a finančního zisku.

Devět let bez potíží

Současná řada Caddy pochází z roku 2003, kdy se odvodila od Golfu a rodinného modelu Touran, ale kvůli dosažení vyšší nosnosti obdržela tuhou zadní nápravu a listové pružiny. Během let přišla do prodeje také prodloužená verze Caddy Maxi, ale v bazarech ji objevíme jen výjimečně. Proto jsme si vybrali základní délku modelu s motorem 2.0 SDI, který se v poslední generaci Caddy nachází od jejího uvedení.

Pětiletý automobil jakoby na první pohled ani nebyl provozován. Pouze drobné šrámy na kapotě se staly svědky nepříjemných událostí. Kdo by čekal odlupující se povrch plastů či šupiny na nich, nemůže směřovat k byť k letitému caddy.

Ani po otevření kapoty motoru na plynových vzpěrách jsme nezaznamenali ani náznak koroze v citlivých místech přechodů či napojení jednotlivých dílů karoserie. Pětileté provozování odhalovalo pouze uvolněné odhlučnění na přepážce mezi motorovým prostorem a interiérem i narezlé spojky motorových součástí.

Jako v pokojíčku

Čekat u Caddy z roku výroby 2008 prošoupané potahy sedadel či nadměrně vyleštěný volant a hlavici řadicí páky je zbytečné. Přístrojová deska při slušném zacházení vydrží dalších deset let, aniž by na ní byl znát zub času. Největší opotřebení vykazovala gumová podlaha u řidiče a tím výčet vzhledově změněných součástí interiéru skončil. Kdo viděl několik udržovaných vozů volkswagen po pěti či šesti letech, ví o čem je řeč.

Dostal zabrat

Zcela odlišný pohled poskytl nákladový prostor. Není divu, zkoušené caddy v době prodeje patřilo k nejdražším ve své kategorii a ani jako ojetina nemění cenové proporce. Kdo si caddy koupí, ten jej také bude patřičně honit, aby se mu investice brzy vrátila. Proto byl nákladový prostor vozidla obložen dřevotřískou, mimochodem velmi precizně vyhotovenou. Původní majitel pravděpodobně počítal s pozdějším prodejem, protože kromě podlahy nebyl ložný prostor výrazně poničený.

Přestože majitel nešetřil na výběru modelu, nepořídil si ani jedny boční posuvné dveře. Začátek roku 2008 ještě nebyl nahlodán ekonomickým úpadkem a nejistotou zakázek, takže majitel si byl jist dlouhodobým rozvozem lehkých břemen, která snadno vyndal zadními dvoukřídlými dveřmi.

Podvozek ouvej

Během první jízdy s caddy na počítadle kilometrů 155 000 jsme s povzdechem konstatovali, že i toto použité auto je klasikou značky Volkswagen. Caddy s interiérem jako novým a slušným nákladovým prostorem prozradilo největší slabinu. Ložiska zadních kol hučela z obou stran, zadní brzdové kotouče se nám nepodařilo vyhladit ani po několika desítkách kilometrů.

Ramena přední nápravy měla na silentblocích malé vůle, ale kdybychom vozidlo hodlali používat více let, i zde bychom investovali. Zato řízení a řazení jakoby svou přesností právě vyjelo z továrny. Jde o všechny očekávané náklady v nejbližších měsících?

Motor jako koťátko

Doba atmosférických vznětových jednotek nenávratně skončila s příchodem emisní normy Euro 5, což z pohledu ekologů s omezeným rozhledem může vypadat pozitivně. Faktem však je, že čtyřválec 2.0 SDI, který nahradil 1.9 SDI z minulé generace Caddy, patří do rodiny motorů schopných při slušném zacházení přežít celé vozidlo a najet v pohodě půl milionu kilometrů. Pokud ekologický pohled nezaměříme jen na aktuální produkci škodlivin při běhu motoru, ale také jeho životnost a tudíž odpovídající ekologickou stopu při jeho výrobě a likvidaci, pak agregát SDI předčí současné turbodiesely pracující s vysokým přeplňováním a vstřikovacími tlaky 220 MPa.

Tím však hlavní klady atmosférického dieselu končí, protože již v době prodeje stejně jako po pěti letech se k práci příliš neměl. Jednotka nejela ani v nízkých či vysokých otáčkách a opět jsme si připomněli hlášku z filmu Jáchyme, hoď ho do stroje: „tentokrát se nebudem pouštět do větších akcí“.

Jednotka SDI však měla ještě jeden kladný fakt, že je na palivo velmi skromná. Nám se během jízd mimo dálnici nepodařilo překročit průměrnou spotřebu 4,6 litru, přestože jsme se rozjížděli na plný plyn a motor vůbec nešetřili. Kvůli slabému výkonu i točivému momentu byl agregát velmi krátce zpřevodován. Dálniční trasy s motorem v otáčkách přes 3500/min jsou utrpením nejen co do hluku, ale také spotřeby kolem deseti litrů.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 SDI
Typ vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Největší výkon (kW/ot. za min) 51/4000
Točivý moment (N.m/ot. za min) 140/2200
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon předních kol
Spotřeba (l/100 km) 6,3
Nejvyšší rychlost (km/h) 142
Délka/šířka/výška (mm) 4405/1802/1833
Rozvor (mm) 2682
Provozní hmotnost (kg) 1380
Celková hmotnost (kg) 2200
D/š/v nákladového prostoru (mm)1781/1558/1257
Šířka mezi podběhy (mm) 1170
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 700
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1200
Objem nákladového prostoru (m3) 3,2
Základní cena (Kč bez DPH) 158 500

Spolupracujeme s TipCars.com
Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem

Zákaz kouření v restauracích snížil obchodníkům…

SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

 
Zdroj: AutoProfi

Štítky Volkswagen Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba

Model Caddy se do víru pohonu na levné CNG vydal s…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

 



 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Včera

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky doživotí. Soud: „Mimořádně nechutný čin“

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky…

Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři ČSSD bouří proti vládě s Babišem

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři…

Proti vládě s hnutím ANO se ve středu jasně postavili senátoři ČSSD. Vadí jim trestně stíhaný člen vlády, nutná…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…