Vznětová devatenáctistovka od koncernu VW se stala doslova modlou českých motoristů. Co za touto, snad až nezdravou oblibou, stojí? A je opravdu tento motor tak spolehlivý, jak se říká?
U Audi 80 existovala i verze TDI s 55 kW (kód motoru AFF). A nepletu si to s komůrkovou verzí o shodném výkonu (AAZ).
A opět musím editovat: 1,9 TDI rozhodně nikdy nebyl v Passatu v B3 a ani v Transporteru T4 (bohužel).
Jestli se hodnotí hlavně spolehlivost, spotřeba a jednoduchá údržba pak bude horkým kandidátem motor Praga RND. Strejda v Chorvatsku ho má v bárce a ta už obkroužila xkrát zeměkouli za těch skoro 80 let provozu >:D Kadli kadli kadli zní jak jednoválec nikdo nevěří že to je čtyřválec díky nízkým otáčkám >:D
Re: Kdykoliv jsem jel s koncernovým autem s tímto motorem,
Nevím, v čem jsi seděl, ale každý diesel je hlučný, všechno uvnitř je jen a pouze o kvalitě odhlučnění. Zvenku je poznat každý diesel bez ohledu na značku, všechny vrčí tak nějak stejně. Jako prvního diesela vůbec jsem nafasoval Kangoo 47 kW bez turba, takový traktor, do kopce i z kopce stejně rychle. Jelikož šlo o dodávkové auto, snesitelně v něm bylo tak do 100 km/h, ve 120 km/h už nebylo slyšet rádio.. :-) Proti tomu krámu je v dieselové Octavii ticho jako v katedrále... :-)
Re: Kdykoliv jsem jel s koncernovým autem s tímto motorem,
Tady soudruzi uberwagenisti přeci tvrdili, že moderní diesel už venku od benzínu nepoznáš. Taky sem zatím poznal každej, asi by soudruzi měli navštívit ušní >:D
Re: Kdykoliv jsem jel s koncernovým autem s tímto motorem,
Mě spíš fascinuje jak novináři vždy chválí tichost dieselů při jejich uvedení na trh, když zkouší nezajetý motory. No a pak po 50 tisících stejně každý diesel zhrubne a je z něj traktor >:D Dokonce bych řekl že předkomůrkový historický exempláře jsou ve stáří tišší než přímovstřiky.
Re: Kdykoliv jsem jel s koncernovým autem s tímto motorem,
Moje zkusenost je jina - cca. 500 - 1 000 km je diesel tichy a kultivovany, pak se to zhorsuje ale po vymene oleje opet klid atd., nicmene to zhorsovani je stale mene vyrazne. Olej menim po 15 tis. km bez ohledu na servisku.
Re: Kdykoliv jsem jel s koncernovým autem s tímto motorem,
Nejel jsem v ničem hlučnějším, než v naftové O1 1,9TDI. Kdysi jsem ženě koupil Peugeota 309 1,9D (za 20tis., fakt mr.dka) a nedalo se to srovnat. Staré Oktávky duní, kadla kadla je v pořádku.
Re: Kdykoliv jsem jel s koncernovým autem s tímto motorem,
Já měl v minulost 306 1,9 TD (ještě komůrkáč) a ten motor byl výbornej. Celý auto chatrný a sypalo se (zejména podvozek, kde se některý díly musely měnit každý jaro typicky čepy, silentbloky ramen, zadní nápravy a táhla stabiku,) ale motor jezdil jak víno a to měl 3 kila na hrbu. Něco jako spotřeba oleje neexistovalo. Co jsem tam nalil to jsem po 15 tis vypustil. I když bylo -20 tak stačilo jen 2x nažhavit a hned chytnul. Tenhle motor se Peugeotu fakt povedl. :yes:
To je titulek jako z Blesku :-). Kvalitní jistě, ale zda nejlepší na světě se říct nedá. V minulosti bylo mnoho spolehlivých motorů např od Mercedesu a dalších značek.
"Naproti tomu všechny varianty s výkonem 81 kW a také verze s 66 kW pro Euro 3, tedy od roku výroby 2000, dostaly choulostivější turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek"
no nevim, nedavno jsem videl turbo z O1 / 81kW rok 98 a uz melo proměnnou geometrií lopatek...
Ale za těch 16 let a 330 Tis km na kontě je stále ve skvělé kondici. Turbo s proměnnou geometrií lopatek nepíská a táhne jako za mlada, váha vzduchu původní, Egr nečištěný, motor nekouří, zdvihátka necvakají. Jen měním pravidelně olej+ filtry a původní proměnlivý servisní interval jsem zkrátil na 1x ročně nebo 15 000 Km. Motor je sice na dnešní poměry hlučný a těch 66Kw už není taky žádný terno ale stále jezdí za pěkných 5,2 v průměru. A co se týká vypouštěných škodlivin, nedělám si iluze že nové diesely jsou na tom zásadně lépe.
Původní 1.9 TDI/66kW proměnlivou geometrie lopatek nemělo, to měla až pozdější verze 81kW.
Najel jsem s ním (66kW) 275 tis km, a když jsem ho prodával, tak kupec trval na prohlídce turba...
Zjistilo se, že je zcela v pořádku.
Původní 1.9 TDI/66kW proměnlivou geometrie lopatek nemělo.
Najel jsem s ním 275 tis km a když jsem ho prodával, tak kupec trval na prohlídce turba...
Po demontáži se zjistilo že je zcela v pořádku!
Pokud si se k němu choval jako člověk tj. nehonil ho studený, nechával ho dochladnout a nenechal ho žvýkat olej 30 tis, tak není důvod, aby to turbo nevydrželo. ;-)
No mě píská už 140 tis, ale táhne taky jako za mlada. Ono to chce ten motor občas pořádně prohnat. Jinak mám podobný zkušenosti. Jen ty hydroštely umí pozlobit. mě se dokonce rozsypal výfukový na 3. válci, takže jsem je musel měnit. Teď je motor už zase potichu a běží jak novej. Fakt je že to hydro jde možná na vrub i mýmu používání. Občas zapomenu co mám pod kapotou a chovám se k tomu jak k soutěžnímu speciálu >:D
Měl jsem 1,9 TDi 81 kW (268 000 km, v cca 80 000 přečipováno), pak TDI PD 77 kW (238 000 km, ve 30 000 km přečipováno), následně 1,8 TSI 118 kW (zemřelo díky blbovi v protisměru ve 118 000 km), pak 1,6 TDI CR 77 kW (oper. leasing, vráceno při 177 000 km) a nyní nově 2,0 TDI CR 110 kW. Nejvíce problémů bylo s 1,8 TSI, byla to verze s těmi špatnými napínáky a projevovala se vysoká spotřeba oleje díky dvoukruhovým pístům, ale zase ten motor jel nejlépe ze všech uvedených). Nikdy jsem neměl problém s turbem, vstřiky nebo EGR ventilem, ale používám trvale přídavné aditivum do nafty a vzhledem k vysokým nájezdům se mění olej 2x ročně. Nikdy jsem necítil pokles výkonu a pokud se včas vyměnili žhavící svíce, motor startoval za každého počasí, teploty vzduchu a teploty motoru. Dokonce i při vybitém aku na 75% motor za mrazů ráno chytil. Ovšem jsem si hlídal vychlazení turba.
Když vypočítám všechny závady na motoru, tak u prvního nic, u druhého nic, u třetího napínák rozvodů, u čtvrtého těsně před vrácením odešlo vodní čerpadlo. Ze závad auta motorek zamykání LZ dveří, ovládání naklápění světel u levého světlometu, přerušovač blinkrů (nakonec zjištěno, že problém způsoboval prach v kontaktech páčky) jedna z dvojice houkaček a u TDI PD mi docela brzy odešly zadní tlumiče, což považuji za závadu. U 1,6 TDI CR mi kuna prokousala hadičku od ovládání turba a u 1,9 TDI PD mi jiná kuna prokousala kabel ovládání klimatizace... :-)
Když to porovnám, tak nejhorší vlastnosti měla 1,9 TDI PD, sice výkon dobrý (místo 77 měla už v základu 87 kW), ale motor byl hlučný, měl z dieselů největší spotřebu a při rozjezdu nesnášel rychlejší pouštění spojky, to se ozvala tvrdá rána a motor zdechl... Na druhé straně když nemrzlo, studený chytal bez žhavení. PD se prostě Němcům nepovedlo.
Co se týká chování motoru a zvuku, tak jasně vede 1,8 TSI. I na šestku se s ním dalo jezdit po městě padesátkou... Jen mu nechutnal N95 horší kvality, dobře jezdil jen na MaxxMotion od ÖMV.
A hlavně jsem neznal problém dvouhmotových setrvačníků.
Popsané závady v článku, jako prodřená zdvihátka a netěsné čerpadlo či vstřiky jdou na vrub opotřebení provozem nebo nesprávném termínu výměn oleje, zvlášť TDI PD bylo na předepsaný typ a výměnnou lhůtu citlivé. Když si člověk spočítá, že se motor za dobu, kterou je většinou provozován, udělá miliardu otáček, tak už má právo na nějaké to opotřebení.
Měl jsem tu smůlu, že jsem najel cca 200000 s VW Caddy pro 5 lidí 1,9TDI-PD a nikdy bych si to už nechtěl zopakovat.
Když pominu jízdní vlastnosti (přeci jen to není osobák) a to, že to v zimě netopilo a neustále něco nefungovalo a zaměřím se jen na motor,tak to byla holá katastrofa. Za prvé: za těch 200000 jsme vyměnili 4x startér právě kvuli dlouhým teplým startům. Za druhé: servisní interval byl 15000, dával se kvalitní, předepsaný olej a stejně se v cca 170000 měnila hlava, protože byla vymačkaná od vstřikovačů tak, že přetěsnění nepomohlo...
A za třetí: jezdil jsem hodně na spotřebu a stejně jsem se nedostal v létě pod 8 a v zimě pod 8,5... A ať se na mě nikdo nezlobí,ale auto, který si dokáže na cestu Dc- Norimberk a z5 vzít dvě skoro šedesátilitrové nádrže za ten jízdní zážitek a dynamiku,kterou Caddy nabízí... To je ostuda.
Caddy v 1,6 benzínu měl kolega, studené to po nějaké době nechtělo nastartovat, musel nechat dlouho točit motorem, což byla pro startér zátěž (ale přežil) - v servisu nedokázali najít příčinu (kopyta, nefungovalo čidlo teploty do ŘJ). Jízda v něm nebyla žádné terno, to je pravda... Ale s tím motorem nevím, spíš si myslím, že mechanici ojebávali (kradli) a nechávali v motoru část starého oleje, pak je jakákoli výměna ohledně mazání k ničemu, protože 0,5 l starého oleje odpráskne olej nový. Nalítal jsem s tím (přečipovaným) motorem 238 000 km na long life olej 5W-30 a neměl jsem jediný problém. Ale jak říkám - do nafty přídavné aditivum od Bishopa a do oleje jednou za rok přísadu do oleje, rovněž od Bishopa. Ale ta spotřeba, co píšeš, je vysoká, kolega s tou 1,6 v benzínu jezdil okolo 7 litrů.
Nějak mi ty Vaše počty nesedí DC-Norimberk je i ze zajížďkou 350km, tam a zpět tedy sedmset km. Takže i kdyby Vám to žralo těch osm litrů tak to musíte dát na jednu šedesátilitrovou nádrž.
To snad není možný. Jak může Tomáš Dusil psát o věcech, kterým vůbec nerozumí. Tolik nesmyslů v jednom článku jsem neviděl. Např. TDI nikdy nemělo mechanické čerpadlo, EDC15 není čerpadlo, ale řídící jednotka, s tím turbem - v nízkých otáčkách nejsou lopatky nakloněné k rotoru, ale naopak - nastudujte si princip VNT, spadnutí ventilu na dno pístu kvůli hydrozdvihátku - to jako vážně? A mohl bych pokračovat. V podstatě co věta, to polopravda, či nesmysl. Smutné. Tento člověk motor 1.9TDI viděl tak maximálně skrz plastový kryt. Ale neví o něm nic, jen si něco vygooglil a splácal to do článku, který jen mate laickou veřejnost. ;-\
protože v kombinaci s pozinkovanou kastlí těch smrdutých krumplů to znamená, že nám můžou otravovat život klidně nějakých 25-30 let. Přitom kdyby je sešrotovali včera, bylo to pozdě. Nechápu, že má něco takového jako O1 TDI nebo G4 TDI v roce 2017 povolený vjezd do centra města...
Přesně tak, hlavně on když je ten motor v pořádku tak čudí naprosto neznatelně. Jasně pokud je už motor vylágrovanej nebo to nějaký doveda v garáži "odborně" načipuje tak umí hulit i nový auto. Jenže to nelze považovat jako standard. Taky jsem nedávno jel za novou A6 3,0 TDI a co se jí linulo z výfuku za dým za to by se nemusela stydět ani T815 a taky kvůli tomu nebudu zatracovat 3,0 TDI. Prostě to dostalo do ruky prase, ale ten motor za to nemůže.
..ano at slouží 30let..kdyby se tak dělala všechna auta,,byla by jich na planetě třetina.Otravujou život nové hnusy,,jejich neekologická nadvýroba a jepičí život...
A co takhle tuším verze 1,9 bxe a sériová vada v podobě praskajících ojnic! Ve firme se to stalo 3x a u mého vozu taky, vydržel mi cca 260.000km. Spotřeba dobra hlučnost priserna.
A co takhle tuším verze 1,9 bxe a sériová vada v podobě praskajících ojnic! Ve firme se to stalo 3x a u mého vozu taky, vydržel mi cca 260.000km. Spotřeba dobra hlučnost priserna.
A zapomnělo se taky na praskající klikovky. To se děje hlavně teď a vtipné na tom je, že motor s prasknutou klikovkou jede, jenom je trochu hlučnější. Ložiska klikovky to totiž udrží na místě, než selžou.
Cokoliv má přímý vstřik, má problém se spolehlivostí. Ale už to jede oproti starým komůrkáčům, hlavně bez turba. TD snad všechny napříč trhem trpí na praskání hlav.
Legendární jsou komůrky od Peugeotu 1.9D 47 kW a taky menší 1.8 44 kW. Do těchto motorů je lila jenom nafta a měnil olej. V kombinaci s kratší převodovkou a lehkým autem byla dynamika dostačující v době uvedení do provozu (před 30 lety).
Z dnešního pohledu to není trhač asfaltu a bez turbo kopance.
Tyhle motor jsme měli doma, ale karosérie umřela dříve. Nyní jezdíme na HDi, tam jsou trochu obavy, ale na tom prvním 2.0 66 kW (RHY) mám 400 tkm a krom rozvodů, oleje a řemenice na klice se nic neměnilo.
Myslím, že i další najdou u jiných značek spolehlivější diesely než modla TDI.
Je to poplatné době a hlavně výkonu. Při potřebě 40-50... ale i těch slavných 66kW nebyly na motor takové nároky jako dnes.
SDI nebo tehdy ještě jen 1.9D bylo a je opravdu nezničitelné. Kde nic není, nemá se co pokazit.
Jinak z konce devadesátých let je těch kvalitně postavených motorů mnohem více. Třeba první CR od Fiatu (1.9JTD) nebo Mercedesu (2.2CDI) nejsou o nic horší. Vzhledem k bídné kultuře chodu motoru spíše lepší než tlučné TDI. Starší 2.3TD plně vyrovnaný soupeř. Dále jedna z prvních malorážek Peugeot 1.4HDI atd.
Já jsem na PSA, proto ty diesely znám. Na obyč se nemělo co pokazit (včetně 1.4D a 1.5D ve 106tce), TDčka trpěly na praskání hlav a u 2.1TD se kazilo čerpadlo Lucas. Pak přišly HDi 66 a 80 kW. Motory v pohodě, jen odchází řemenice na klice. Pak přišly verze s FAP - problémy jsou jasné. Nějak zásadně se ale do dnešních dnů HDička nekazí (nevymykají se ostatním značkám), snad krom prvních 1.6 HDi 16V, tam nějaký inženýr dal sítko k turbu, aby do něj nelítal bordel. Sítko se ucpalo a turbo nemazalo = kaput. Řeší to zkrácený interval oleje.
Bohužel v tom dnešním přetechnizovaném a ekologickém světě si neumím z novějších motorů vybrat. Nejraději bych ten, kde se nemá co pokazit, to je ještě i to první HDičko, co mám. Klidně bych koupil i benzín, ale ideálně atmosférický, to taky dneska moc nepochodím. A jsem bohužel v začarovaném kruhu... budu jezdit ve starém pekáči. >:D
Proto jsem koupil 500X s atmosferickou 1.6... funguje výborně.
Ale pořád mě hlodá, že ji po 3 letech vyměním za Multiair... životnost asi nebude taková... ale začínám docházet k pocitu, že ještě pořád bude životnost toho auta vyšší, než moje.
V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing je
To same dneska s multiairem. Genialni reseni, vyborne funguje... a skoro nikdo o tom nevi. :-(
Dojit k takovemu reseni... nejak jina znacka, tak vyhlasi zmenu sveta, zatmeni slunce... nebo tak neco. :-)
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
Motory TDI byly v podstatě obrovský úspěch marketingu. Charakteristika motoru nic - kopanec - nic, které odpovídají křivky točívého momentu a výkonu je vpravdě spíše prúser. Když ale dokážeme přesvědčit lidi o skvělém tahu motoru odspodu (sice jen ve velmi omezeném rozsahu otáček), tak tady máme perfektní obchodní úspěch.
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
velmi usporne, aj napriek charakteristike dost dynamicke, velmi velmi spolahlive a odolne a lahko chipovatelne do velkych cisel, marketing to v tomto pripade byt nemusel, su to najlepsie diesle z pociatku 90tok
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
Tak tady bych hodně polemizoval. Co bavorácké TDS? Krásně točivý motor s dobrou spotřebou. No a následné jejich Common railové nafty (opět počátek devadesátek).
A chipovatelné - myslíš tím ty auta, ze kterých jdou oblaka černého kouře?
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
si robis * nie? TDS je aj bol uplny hnoj aj v ociach bavorakov, poruchovy, praskali hlavy, tazky a lenivy... krasny tocivy ? ano ine diesle sa nedali tak jednoducho a lacno prifuknut ako TDI preto aj vznikol taky kult okolo nich a aj to vydrzali...
nie som fanusik dieslov a ani zhorsovania emisii tymi chipmi, ale co je pravda to treba napisat... 1.9 boli naj
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
Pro Tebe jo, pro mně ne. Druhý pohled na véc. Možnost chipu mě nezajímá, dále jejich průbéh točivého momentu je v reálu prostě nanic - předjíždíš, jede to a zrazu nic. Taky nejsou zrovna nejlehčí. Kultura chodu mizivá - prostě traktor, takźe zbývá jenom ta spotřeba, kterou já osobně neřeším. Takže možná je nej pro Tebe, ale pro mně prostě ne.
PS moc hezká Primera.
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
priebeh krutiaku je o radeni, do 4 islo kazde tdi s rotackou, PD uz vadli viac co sa tyka 1,9 kazdopadne je to moj nazor, s tym motorom mam nieco odjazdene a moje okolie tiez, ver ze nemam dovod ho obhajovat
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
Marketingový majstrštyk o to působivější, že evidentně funguje ještě po 25 letech... ale tím nezpochybňuji, že měl i své přednosti.
Jen nezapomínej na ty nevýhody... a nepropadej nekritickému nadšení.
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
marketing bolo vsetko ine ohladom VW ale tento motor sa podaril... marketing o nemeckej kvalite atd to boli vsetko kraviny a podvozky zaostale a priemerne... rozhodne nie som VW fanusik to mi verte obaja >:D
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
Věřím. Prosté každý máme prostě jiné chutě a to je dobře. ;-) TDi bych bral do čistě pracovního auta na dlouhé vzdálenosti, tam bych ho asi i ocenil. Jen jsem nikdy nepochopil tu jeho přehnanou glorifikaci v našich končinách.
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
samozrejme... TDI som nikdy nebral ako nieco pre pozitok, dalo sa s tym povozit ale na poriadny tocivy benzinak sa to nechyta o to nejde ja to nezrovnavam s benzinom... ja iba som objektivne napisal jeho vyhody a poprel ten clanok ktory je uplne o nicom a zufaly aby nahnal kazdy KLIK
Re: V zasade souhlas... a ano, to jak Italum nejde marketing
Marketing není vždycky podvod! :-)
V tomto případě marketingu pomáhalo, že bylo co chválit... ale to neznamená, že motor byl dokonalej.
Ten citovanej baworáckej diesel byl uživatelsky fakt o hodně lepší... ale ty máš pravdu v tom, že ho shazovala spolehlivost. Praskající hlavy jsou legendární...
Mam vyzkouseno, ze zasadni pro diesely i motory vubec je interval vymeny oleje. Kdo se drzi 20 - 30 tis. podle servisky, nebo ceka na vyzvu infopanelu, tak ten sice trochu usetri, ale motor zhuntuje vlemi rychle a zadelava sobe nebo tomu, kdo to v bazaru koupi, na nakladne opravy. Ten, kdo meni v 15 tis. nebo jednou rocne je v pohode a motor mu vydrzi "nekonecne".
Nejhorsi motor, ktery jsem mel, byl Volvo S60 diesel 120 kW a to mne skutecne prekvapilo. Ve 40 tis. nekolkanasobna oprava turba, v 75 tis. roztrzeny rozvodovy remen. Takze tak asi.
Mám vyzkoušeno s 1,9TDI, prodloužený interval po 30.000km, a v 525.000km je motor OK. Olej už trochu bere, ale nic dramatického co by neodpovídalo nájezdu.
Záleží za jak dlouho těch 30 najedeš. Pokud to budeš šmudlat 2 roky, tak je to pro motor průser. Pokud to najedeš za půl roku na dlouhých štrekách s minimem studených startů, tak to pak není problém a motoru to neuškodí.
No a v takovém případě si auto řekne o výměnu samo a dřív než po 30.000km.
Stejně jako když ho ženu na plnej kotel po dálnici.
A pokud si neřekne samo je to napsáno v manuálu.
Mám Roomstera s 1.9TDI 77kW - po 120tis. kdy jsem jej používal coby služební, byly ve Škodovce vyměněny rozvody vč. čerpadla. Nyní s ním jezdí moje lepší polovička, ale bohužel převážně trasy do 15km :'-( . Takovým stylem jezdí již 4 roky a najela za tu dobu cca 8tis km. Byl jsem se ve Škodovce optat, kdy mám nechat udělat znovu rozvody a jak je v článku psáno stejně tak mi bylo odpovězeno, že až po dalších 120tis km. To mi připadá MOC - než moje najezdí tolik km to bude rozvodový řemen dávno na cucky ne opotřebením, ale věkem. Máte někdo zkušenosti/doporučení, kdy se vrhnout do nových rozvodů. Díky za radu.
Ja by som odporúčal vymeniť dízel za benzín ..... pokiaľ nemá auto externé kúrenie pre nahriatie motora, tak je to len trápenie motora a ten skôr či neskôr prejavý svoju nespokojnosť
je o přístupu a údržbě auta, jakéholikv. Já u všech měním olej po 15 tis km. Měl jsem O1 s 81 kW, živí motor na dobu vzniku. Pak 01 po faceliftu opět 81 kW, ten byl trošku uškrcený, pak Passat B5,5 96kW, O3 77 kW, jel jsem na zkoušku i Golfem IV 110kw, což byla raketa. Nutno podotknout, že těmto motorům nebránil k životu DPH.. Jediné, co se podělalo, byla hadice k turbu u Pašíka, oprava 4,5tis. Spotřeba u Passatu, pokud jsem jel na spotřebu, pod 5L, pokud jsem to nehlídal, 5,5 - 6L. Dnes jsou motory kurvítka udušená, a to jak nafta, tak i benzin.
1,6 TD byla v Passatu B3. r. 1988 -1993, 59 kW. Na B3 v kombíku byla radost pohledět. Hladký předek bez žebrování masky. B4 a další již od toho odešli. No a návrat 1,6 TDI s CR je již znám.
,,za me teda 1.6TD,SB,,1.9tdi 1Z,,2.5 Tdi AEL..Ty oktavkový AGR apod,,ano,jsou dobrý,,ale už choulostivý jak to borec ve článku psal..Tady u těch starých ingotu základ nečipovat a pak slouží,, žadný nouzáky,žadný vahy ,o nich ani člověk neví,jezdijezdit,oleje,rozvody,kontrola a zase jezdit.V pul milionu mrknout na vstřiky a jede se dál.Ty dněšní pseudoekouchylárny jsou hnus.Podbízivě vošklivé tvary,dementní asistenty pro neřidiče a nafukové se pak dělaj ,,že je to ten správný eko life style...Kdyby se ta auta dělala dodnes s fejsliftama ,nemuselo by se tolik vyrábět,,,,aut by stačila třetina,, ekonorma 4 uplně postačuje...Jo a jiný značky teda krom audi vw MB,by mohli třeba pect rohlíky,,vyjímaje exotická vozidla...nebo se vrhnout na elektrický srandy a jak by bylo dobře..A nechápu pitomce co zatracují dizly..je to to nejlepší co se vymyslelo..a že to čoudí..?nečoudí..To jen český majitel najel na vstřikách třičtvrtěmega..Když byly zanovní,nečoudily..Povinně po 250tis repase vstřiku,vyměna katu a to by bylo aby to nebylo cajk..To benzín se už na nic nehodí..teda do aut myslím..
Dízel je niekde vhodný ... ale pre malé autá či krátke trasy je to čistý nezmysel.
Neviem prečo toľko dízlov smrdí ... ale fakt je, že sú násobne "smrdlavejšie" ako benzíny.
Také "dementné" ABS je niečo čo profík naozaj nepotrebuje ... ale tých naozaj nie je veľa .. zato je veľa takých čo si len myslia, že ho nepotrebujú ...
S tým, že netreba meniť Ford model T si tiež Henry Ford dlho myslel .... až mu skoro odišiel vývoj ....a jeho autá boli akurát do grotesiek ....
Takže to určite nie je tak benzínovo-dízlovo jasné :-!
1,9 tdi 77kw dsg o2, jezdi a jezdi. Momentalne 180k, startuje okamzite, nikdy nebyl problem s nicim. Po zahrati mene hlucna, ale benzin je benzin.. Oproti manualu je citit mensi vykon, ale ne vzdy. Nestarate se o nic, jen jedete. Coz je u dieselu to hlavni. Hlavne nic neopravujte, dokud se to nerozbije. Usetrite majlant.
Vždy som bol v strese, keď sa ozval ten strašný rachot tejto "legendy" pri štarte >:D
Nikdy som si na ten kravál nezvykol a to, že v iných ohľadoch bol ten motor dobrý nemôže vyvážiť jeho hlučnosť. Našťastie som to ´počúval iba málo, nemal som to "šťastie" mať ho v súkromí či v práci.
Známy najazdil s tým motorom vo svojej Octavii cez 500 tis. km, ale pre ten rachot radšej kúpil ako nové auto francúzky dízel. ...už používal mobil a cez ten "legendárny" rachot sa mu dosť ťažko telefonovalo ....
teda tohle je na facku. Doporučoval bych autorovi podívat se na konstrukci hlavy motoru, pak by nenapsal takový nesmysl. Jak může ventil, který je držený na svém místě pružinou spadnout po destrukci hydroštelu do motorovýho prostoru??? Nic takového samozřejmě nenastane. Stane se "jen" to, že vačka přestane ovládat ventil, takže zůstane zavřený. Rozhodně nespadne do motoru. Osobně jsem se s touto závadou na svém motoru potkal.
Tuhle závadu jsem na svém autě taky řešil, tak jsem se zajímal o příčinu. Jak se píše v článku může za tím být vychozený startér nebo slabá baterie, která na pohled ještě točí dobře, ale teplý auto prostě nechce chytit. Případně kombinace obojího. Zajímal jsem se o to proč ale studený auto chytne hned a teplý točí dlouho. V jednom servisu jsem dostal zajímavou odpověď. Nějaký idiot ve VW prý vymyslel, že u studenýho motoru dá čerpadlo naftu hned bez ohledu na to jak rychle se motor točí. U teplýho motoru dá čerpadlo naftu až při dosažení určitých otáček (tuším 750 ot min) pokud to vlivem slabý baterky případně vychozenýho startéru není možný takový ot dosáhnout, naftu to prostě nepustí. Až po nějaký době řídící jednotka usoudí, že už to točí dlouho tak ji dá. Tenhle nesmysl jde prý softwarově vypnout, takže řídící jednotka nerozlišuje mezi studeným a teplým startem a dá pokyn aby čerpadlo dalo naftu hned. Neví někdo co je na tomhle tvrzení pravdy?