Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Beijing Auto představuje další čínskou kopii. Tentokrát jde o křížence Jeepu a Hummeru

Stanislav Kolman
Diskuze (17)
Novinka jménem BJ40L Plus právě míří na čínský trh. Hádáte správně, design se opět nechal inspirovat věhlasnějšími konkurenty.

Není to tak dávno, co jsme vás seznámili s horkou novinkou automobilky Beijing Auto, která až nápadně připomíná G63 AMG 6×6. O pár týdnů později představuje čínská značka další vůz a světe div se: opět je podobný konkurenci. BJ40L Plus tvoří špičku nabídky modelu a jde o další auto v nabídce, nikoliv facelift či nástupce. „Plusko“ dostalo širší blatníky, takže nyní kromě Jeepu nechává vzpomenout i na ikonický Hummer.

Automobil v přiložené galerii je v základní výbavě a přijde na 124.800 čínských jüanů, což v přepočtu dělá necelých 550 tisíc českých korun. Připlatíte-li si za vyšší výbavou či silnější pohonnou jednotku, vyšplhá se cena na 615 tisíc korun.

Společnost BAIC, vlastník automobilky Beijing Auto, nakoupila v roce 2009 práva na motory a platformy značky Saab. BJ40L Plus tak pohání dvoulitrové turbo s výkonem 204 koňských sil, případně silnější pohonná jednotka s objemem 2,3 litru a výkonem 250 koní. V obou případech se motor páruje se šestistupňovým samočinným ústrojím.

Největší změny se ve srovnání se standardním provedením odehrály uvnitř. Zcela nová je palubní deska s digitálním přístrojovým panelem, 12,3“ dotykovou obrazovkou, kulatými větracími otvory a širším středovým tunelem, kde nechybí ani elektronická parkovací brzda.

Všimnout si můžete odnímatelné části střechy. Pohotovostní hmotnost automobilu činí 2055 kilogramů, snížit se ji podařilo hlavně díky odlehčeným panelům karoserie. Zajímavým detailem je odznak modelu na zádi ve zlaté barvě, zatímco na dřívějších fotografiích byl stříbrný. Vcelku pěkný detail, avšak název automobilky zůstává v původní stříbrné, což působí trochu nesourodě.

Stanislav Kolman
Diskuze (17)
12. 6. 2018 18:42
Re: NO A? HEZKÉ!
jono, tohle už je opravdu moc >:D
Avatar - Emel
12. 6. 2018 16:45
Re: NO A? HEZKÉ!
Ne, máš pravdu, prošel jsem pořádně galerii a souhlasím, že v tomhle případě to je celkem ok, z nijak originálních přísad přece jen namíchali vlastní recept.

Já to bral spíš obecně... pokud je pro mě něco plagiát nad rámec slušnosti, tak si to nekoupím. Tohle by asi prošlo, třeba s LandWind Evoque už bych měl morální problém
[odkaz]
Avatar - Emel
12. 6. 2018 16:41
Re: A
Tak na zdraví :-) . Jsou to hrozně drobné nuance a nejsem si jistý, že to má slovenština stejně. Ale vysvětlím svůj pocit:

Kýč = záměrně přehnaně expresivní design, snažící se hrát na city, často nevkusně sentimentální nebo přehnaně roztomilý, berušky na kytičkách a tak. Google vrací různé příklady, např. [odkaz] , když se vrátíme k autům tak třeba [odkaz]

Funkční design = strohý design bez zbytečných kudrlinek, striktně orientovaný na funkci. U aut mě napadá třeba [odkaz] nebo ještě spíš [odkaz] (tady se s tím trošku peru, protože jak na jednu stranu funkčnímu designu fandím, tak Sharan je strašná krabice :-) ).
12. 6. 2018 10:22
Re: NO A? HEZKÉ!
Dobře, takže značkám jako je Audi atp půjdu říct, že okopírovali od Lincolnu linkově spojená zadní světla??? Nebo mám jít do Kie, že jejich zadní světla na Stingeru se až moc podobají Ddogi CahrgerMMM Co jako chceš dnes vymýšlet neustále za nový design? V každém autě dnes najdeš kus toho či onoho... Nedávno tu bylo srovnání zelené Kony a zeleného koncepčního čehosi od škodovky a bylo až zarážející, jak moc je koncept škodovky podobný Koně... Plagiát to dle mého není, jen je to podobné a inspirující se jeepem a hummerem.
11. 6. 2018 23:37
Re: NO A? HEZKÉ!
A že se ta kastle při prvním větším nárazu nezmáčkne i v oblasti kabiny jak plechovka od sardinek... :-O