Beijing C60 a C71: Čínské Saaby na prvních fotografiích
Zatímco mnoho čínských automobilek čerpá tu větší, tu menší inspiraci u modelů zavedených značek, Beijing Auto Work (BAW), součást koncernu Beijing Automotive Industry Holdings Co. (BAIC), zvolila jinou cestu. Loni zakoupila licence na výběhové varianty Saabu 9-3 a 9-5. Místo pouhého přesunutí výroby se ale Číňané rozhodli pro výrazné změny vzhledu.
BAIC v závěru roku zaplatila americkému GM 200 milionů dolarů za práva vyrábět dva starší modely Saabu (a také za příslušná výrobní zařízení). Tehdy tento krok vypadal jako začátek poslední kapitoly historie značky Saab, realita ale byla příznivější – automobilka žije dál pod křídly nového majitele, Spykeru, a GM touto transakcí získal další finanční prostředky.
Z pekingského autosalonu nyní přicházejí první fotografie. V Číně se nespokojili s jednoduchým převzetím starších Saabů. Menší 9-3 MY2006 (tedy před faceliftem) a větší 9-5 první generace prošly kompletním přepracováním přední a zadní části, které jde daleko za pouhou výměnu loga značky.
Menší z modelů dostal nový název C60. Příď nese nové projektorové světlomety, tvarem podobné faceliftovaném 9-3, a diodová světla v předním nárazníku. Nová je i maska chladiče a masivní přední nárazník. Také záď zmohutněla, auto navíc dostalo sportovněji tvarovaná koncová světla a rozšířené boční prahy.
Ještě větší proměnou prošel Saab 9-5, nyní Beijing C71. Zcela nová je příď auta, které dominují protažené bumerangové světlomety s tyrkysovým krycím sklem. Stejnou barvu mají také kryty denních světel a bočních směrovek, které jsou integrovány do zpětných zrcátek. Charakteristický profil předchozí generace Saabu 9-5 zůstává zachován, naopak záď je upravena podobně jako u menšího modelu. Nový tvar koncových světel je propojen s širokou chromovanou lištou, couvací světla mají opět tyrkysové krycí sklo.
Motory by měly zůstat stejné, jaké byly u Saabu – tedy 1,8 Turbo pro BAW C60 a 2,3 Turbo pro BAW C71. Oba modely se budou prodávat jen v Číně.