Bentley: okřídlené B (+české ceny)

Bentley: okřídlené B (+české ceny)

 
 

Bentley...to jsou luxusní, výkonné vozy a drahé vozy. Pojďme si o nich povědět něco bližšího.

Historie značky Bentley se začíná psát 19. ledna 1919 a již od samého počátku své existence ji její zakladatel Walter Owen Bentley (1888–1971) vedl směrem ke sportovní exkluzivitě. Značka získala cenné úspěchy na závodních tratích a přitom si budovala pověst výrobce vysoce kvalitních vozů s maximálním pohodlím při zachování sportovních vlastností. Tuto vlastnost se značce dařilo zachovat i v období, kdy její vozy do značné míry kopírovaly automobily mateřského Rolls-Royce. Po převzetí značky koncernem VW v roce 1998 však nastal radikální posun právě směrem ke sportovnímu duchu značky. Prvním krokem bylo nasazení sportovních prototypů Bentley do vytrvalostních závodů (Bentley Speed 8 zanechal v Le Mans dobrý dojem), dalším bylo představení elegantního kupé Continental GT a zatím posledním představení modelu Continental GT Speed.

Naším cílem ale není historie, o bohaté minulosti výjimečné anglické značky Bentley bylo napsáno spoustu krásných publikací, my se zaměříme na současnost a malé představení výbavy, jízdních výkonů a v neposlední řadě také cen těchto automobilů.

K vozům této kategorie patří i vynikající technika pod kapotou. Filozofie značky Bentley však zásadně odmítá jakékoli samoúčelné používání technických novinek, které majiteli vozu nepřináší žádný užitek. Proto v konstrukci tohoto vozu nenajdeme žádné převratné inovace, které by nebyly již odzkoušeny a ověřeny v dlouholeté praxi někde jinde. Zlí jazykové mohou tvrdit, že modely Continental nejsou nic jiného něž načančaný Volkswagenem Phaeton. Ano, prodejci ani majitelé to neslyší rádi, je to ale tak. Tedy...z části. I přes shodnou podvozkovou platformu D1, stejný agregát W12 (v Bentley dvojitě přeplňovaný) či například volant jde o jiný vůz. Vozy výrobní řady Continental totiž potvrzují staré moudro, totiž že celek je více než pouhý součet jeho částí. Z těchto vozů sálá aristokracie smíšená s dynamikou, což je mix, který se zákazníkům po celém světě zamlouvá a tak jsou tyto modely velmi prodejně úspěšné. Nechejme nyní stranou staré známé modely Arnage, Brooklands a Azure a pojďme si nyní blíže představit současný základní kámen celé modelové řady automobilky Bentley, vůz Continental GT.

Continental GT je milníkem historie značky Bentley, jelikož je to po 70 letech první zcela nový model. Jeho vznik umožnil nový vlastník značky, koncern VW, který do jeho vývoje a modernizace továrny v Crewe investoval horentních 500 mil. liber. Práce na jeho vývoji začaly v roce 1999 a design byl svěřen Dirku van Braeckelovi. Vzniklo tak kupé s uspořádáním sedadel 2+2, kterému pod kapotou tepe silný šestilitrový widlicový, dvojitě přeplňovaný benzinový agregát. Vynikajícímu využití obestavěného prostoru přispívá nemalou měrou také konstrukce motoru W12 jenž je dlouhý pouhých 513 mm, čímž překonává i mnohé osmiválce a samozřejmě je mnohem kratší než tradiční V12. Dvojité vé v označení označuje základní konstrukci, kdy je dvanáctiválec do V72 stupňů složen ze dvou úzkých šestiválců V15 stupňů. Jak již bylo řečeno, jeho základ pochází od VW, ale konečnou podobu získal u techniků v Crewe. Jeho objem 5998 cm3, čtyřventilová technika, dvanáct válců a původních 309 kW je jistě naprosto dostačující pro každý luxusní vůz, nicméně požadavky Bentleye byly poněkud jiné a tak došlo na masivní úpravy. Na každé nově tvarované sběrné výfukové potrubí pro šest válců bylo instalováno speciálně navržené turbodmychadlo KKK, která motor přeplňují tlakem 0,7 baru. Společně s novými písty, které se střechovitými spalovacími prostory dávají neobvykle vysoký kompresní poměr 9,5:1, novým sacím potrubím a velkým chladičem stlačeného vzduchu byly dosaženy výkonové parametry, které berou dech i na papíře. A představte si, jaké to asi je popohnat Continental GT v „dlouhém táhlém“.

Jak si GT vede ve srovnání se svými bratříčky? Tabulka ukazuje základní údaje, všechny ceny jsou přepočítány z Eur a platí pro český trh.

Bentley Continental
ModelGTGTCFlying SpurGT Speed
Zdvihový objem [cm3]5998599859985998
Válce/ventily12/412/412/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]412/6100412/6100412/6100449/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]650/1600650/1600650/1600750/1750
Max. rychlost [km/h]318312/306312326
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,85,15,24,5
Komb. spotřeba [l/100 km]17,117,117,717,1
Hmotnost [kg]2800290029402800
Emise CO2 [g/km]410410423410
Cena s DPH [Kč]4.819.738,-5.286.063,-4.772.792,-5.498.882,-

Koupit si Bentley, to není jen o tom přijít do autosalonu, ukázat do ceníku a za nějaký čas usednout do nového, voňavého vozu. Tyto vozy mají dlouhý seznam příplatkové výbavy, pomocí které si jej každý zájemce uzpůsobí k obrazu svému. Podívejme se nyní do ceníku nejnovějšího Bentleye, modelu GT Speed. Ačkoliv základní výbava je velmi bohatá (namátkou vyhřívaná přední sedadla, Bi-xenonové světlomety, audiosystém s 10ti reproduktory, bezklíčový vstup, navigační systém, parkovací asistent vpředu i vzadu, palubní deska vykládaná dřevem či pneumatická regulace podvozku), existuje ještě celá dlouhá řada věcí, které si můžete dokoupit. Takové koberečky z jehněčí vlny (+19.000,-), masážní sedadla (+12.300,-), karbon-keramické brzdy (+398.000,-), metalický lak z modelové řady Arnage (+109.300,-) či interiér vykládaný leštěným prémiovým dřevem Chesnut (+72.000,-) se jistě k luxusnímu a výkonnému vozu velmi dobře hodí.

Nákupem luxusně vybaveného automobilu to ale nemusí celé skončit. K vozu Bentley je totiž téměř nutností mít i stylové doplňky (ne, tím opravdu nemyslím teplákovou soupravu a několik zlatých řetězů), které podtrhnou výjimečnost vozu i jeho majitele. V kolekci pro podzim/zimu 2007, která byla vytvořena speciálně pro Bentley, nalezneme například kašmírovou šálu Diamond Jacquard (8.600,-), kožené rukavice Dents Peccary (7.000,-) či psací pero Parker Duofold Fountain (10.800,-). Velmi známá je také spolupráce Bentley s výrobcem luxusních hodinek Breitling. Náramkové hodinky ze série „Breitling for Bentley“ se svou cenou pohybují v řádech stovek tisíců korun. Jak vidíte, svět Bentley není jen o automobilech, i když ty nás pochopitelně zajímají nejvíce.

Autosalon Frankfurt 2017
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 
 

Přidat názorDiskuse: Bentley: okřídlené B (+české ceny)







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 






 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Dnes 18:52

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Do Prahy přijedou hvězdy moderního metalu: Five Finger Death Punch rozhoupou metropoli už v listopadu

Do Prahy přijedou hvězdy moderního metalu: Five…

Už na konci listopadu si fanoušci tvrdé hudby užijí pořádný nářez. Do Prahy totiž přijede americká metalová…

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

 

iSport.cz

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z nejlepších, věří Bartošák

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z…

Vítkovice chtějí dát zapomenout na nevydařenou uplynulou sezonu a zejména v úvodu té aktuální se jim to daří…

Laver Cup strhl diváky i hráče. Jágr zdravil, Federer radil kapitánovi

Laver Cup strhl diváky i hráče. Jágr zdravil,…

Velký tenisový svátek v Praze se rozběhl na plné obrátky! A hned odpolední program Laver Cupu v O2 Areně…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…