Bentley a diesel: zatím ne, do budoucna ovšem ano
Bentley koketuje s nasazením vysokovýkonných dieselových agregátů ve svých vozech již relativně dlouhou dobu. Konzervativní příznivce značky Rolls-Royce před nedávnem vyděsila zpráva o reálných plánech zástavby nyní vyvíjeného dvojitě přeplňovaného vznětového vidlicového osmiválce z dílen BMW, který by se mohl objevit v nejmenším modelu automobilky Rolls-Royce do dvou let.
Ctitelé tradičních hodnot značky Bentley ovšem nyní mají také o něco lehčí spaní. Ředitel prodeje této automobilky, pan Adrian Hallmark, totiž na adresu vznětových agregátů mimo jiné uvedl: „Naši zákazníci mají rádi vysoký točivý moment, který jde ruku v ruce s velkým zátahem motoru v nízkých otáčkách a velké vysokovýkonné dieselové motory tato kritéria bezezbytku naplňují.“ Naštěstí pro všechny konzervativní milovníky této značky se uvažovaný vznětový desetiválec z dílen Volkswagenu pod kapotu Continentalu GT ani Flying Spuru nevejde. U modelu Arnage, kam by se tento agregát vešel, prý ale zatím není dost silná poptávka po naftovém motoru.
Bentley v současné době vzkvétá, za loňský rok ohlásila poprvé za dobu své existence překročení 10 tisíc prodaných vozidel, když prodeje jejích vozů vzrostly meziročně o 7 %. Klíčem k úspěchu je jednoznačně rozšiřování jejích produktových řad. Jedná se jednak o otevřený model Azure odvozený od sedanu Arnage (prodej celé řady Arnage vzrostl průměrně o 44 %), ale také o kabriolet GTC Convertible (prodej celé řady Continental vzrostl o 57 %). Dieselový motor tak může být logické vyústění snahy o zachování stejného nebo dokonce většího tempa expanze značky v následujících letech. Samotné vedení automobilky tuto možnost v žádném případě nevyvrací, ba naopak přichází opatrně s prohlášeními (jako v případě pana Hallmarka), které mají možná skalní fanoušky pomalu na tuto, čím dál tím reálnější, alternativu připravit.