Bentley Continental Flying Spur: Modelový rok 2009 a silnější Speed
Bentley Continental Flying Spur s dvakrát přeplňovaným motorem W12, který používá společnou podvozkovou platformu s Volkswagenem Phaeton, je nejprodávanějším dvanáctiválcovým luxusním automobilem současnosti. Přesto podstoupí pro modelový rok 2009 mírné omlazení.
Vizuální změny se dotknou přední a zadní části – nový je tvar masky chladiče, mohutnější nasávací otvor v předním nárazníku a přepracovaný zadní nárazník. Mřížka v masce chladiče je pochromovaná, na přání mohou být stejně provedeny i výplně nasávacích otvorů v předním nárazníku. Změny podstoupí také optika předních i zadních světel.
Po technické stránce proběhne jen několik úprav. Stabilizační systém ESP 8.1 dostane navíc sportovní režim. Řízení Servomatic prošlo úpravou, aby měl řidič lepší zpětnou vazbu. Nové příplatkové brzdové kotouče z karbonu CCB o průměru 420 mm vpředu a 356 mm vzadu, stejně jako standardní s průměrem 405 mm, resp. 335 mm, jsou největší, které se v současné době dodávají pro osobní auta.
Karbonové kotouče jsou o 20 kg lehčí. Toto snížení neodpružené hmoty se projeví na lepších jízdních vlastnostech. Navíc karbonové kotouče netrpí „vadnutím“ účinku ani se nezkroutí při extrémním tepelném namáhání. Při běžném používání vydrží kotouče po celou dobu životnosti auta a interval výměny brzdových destiček je dvojnásobný.
Novinky se dotknou standardní a příplatkové výbavy. Na přání bude do Flying Spur montován plně automatický aktivní tempomat s radarem, který funguje od 0 km/h do rychlosti nastavené řidičem a udržuje zvolený odstup od aut jedoucích před Continentalem. Exkluzivně navržený audiosystém od britské firmy Naim obsahuje 1100W zesilovač. Tento výkon je nejvyšší, který se dodává do sériového auta. Součástí systému je nový procesor a 15 reproduktorů, včetně dvojitého subwooferu.
Vylepšeno bude odhlučnění interiéru, které je už nyní na špičce luxusní třídy. Nová je konstrukce sedadel i použité materiály. V pětimístné konfiguraci interiéru bude možné nově elektricky nastavovat krajní místa v zadní řadě. Novinkou je také možnost lemování švů kontrastní barvou nebo v barvě sedadel.
Nabídka se dále rozšíří o dvě nové barvy interiéru, tři barvy karoserie a čtyři dvoubarevné kombinace laku.
Analogicky ke Continental GT Speed u Bentley vytvořili Continental Flying Spur Speed. Proti běžnému provedení má vyšší výkon motoru o 37 kW a točivý moment o 100 Nm, snížený podvozek o 10 mm a upravené řízení. Zvenku se odlišuje tmavou maskou chladiče, tmavými výplněmi nasávacích otvorů a speciálními 20palcovými koly. Posílená limuzína má maximální rychlost 322 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 4,8 s.
Bentley Continental - modelový rok 2009 | ||
Model | Flying Spur | Flying Spur Speed |
Zdvihový objem [cm3] | 5998 | 5998 |
Válce/ventily | 12/4 | 12/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 412/6100 | 449/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 650/1600 | 750/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 312 | 322 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,2 | 4,8 |
Zrychlení 0-160 km/h [s] | 11,3 | 10,4 |
Zrychlení 80-120 km/h [s] | 3,3 | 3,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 16,6 | 16,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2475 | 2475 |