Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental GT: Nové kupé s okřídleným B v roce 2017

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Bentley do dvou let nahradí stávající kupé Continental GT novou generací. Měla by dostat i nedávno představený šestilitrový motor W12.

Kupé Bentley Continental GT se vyrábí už od roku 2003, tedy dlouhých dvanáct let. Největší modernizací prošel přes 2,3 tuny vážící a 4,8 m dlouhý mastodont před čtyřmi lety. Design, na kterém původně pracovali Raul Pires a Dirk van Braeckel, se měnil jen v detailech, druhý jmenovaný autu „vyhladil vrásky.“ Poslední úpravy přišly letos v únoru. V současnosti se do něj v Crewe montují dva motory. Šestilitrový dvanáctiválec do W doplňuje čtyřlitrový vidlicový osmiválec, šestistupňovou samočinnou převodovku nahradila v „nové generaci“ osmistupňová od ZF, pohon všech kol má od začátku. A odvozená okruhová verze jezdí poměrně úspěšně závody sportovních vozů v kategorii GT3.

Nástupce, určitě se shodným názvem, dostane mohutný dvoudveřový elegán s okřídleným B ve znaku do dvou let. Prototypy už se pilně testují, zatím jde o muly s karoseriemi Porsche. Místo stávající luxusní platformy D1 koncernu VW s rozvorem 2746 mm se může pochopitelně těšit na novou MSB, podle britského Auto Expressu ji bude mít ve srovnání s příštím Porsche Panamera zkrácenou. To ale také znamená, že oproti současnému modelu, který sice podává zajímavé výkony, ale je přece jen příliš těžký, zhubne a kromě pohonu obou náprav se chystá také zadokolka. Vnější tvary převezmou některé linky z ženevského konceptu EXP 10 Speed 6, ten Britové v německých rukou určitě nepostavili jen tak pro legraci. Hlavně světlomety a mřížka chladiče se od něj příliš lišit nebudou.

Čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel v útrobách určitě zůstane. Dočkáme se také plug-in hybridu (i Bentley potřebuje snížit normované emise CO2 na značku). Wolfgang Dürheimer, současný šéf značky, už na autosalonu v Šanghaji řekl: „V příští generaci GT a Flying Spuru budou k dispozici i hybridy, musíme je mít. Jsou pro nás řešením, taková technika se uplatní v automobilovém průmyslu po dlouhou dobu.“ Elektromobily však nechystají. „Prostor pro čistě elektrický pohon bez spalovacích motorů tu je, ale pro Bentley to není správná věc. Podmínky se mohou změnit, baterie jsou však stále příliš těžké, mají omezenou kapacitu a jízdní dosah není srovnatelný s vozy s konvenčním pohonem. Tudíž pro nás elektromobily nejsou důležité.“

Nevidíme ovšem důvod, proč by se pod kapotami neměl objevit také nový šestilitr se stále unikátními válci do W. Agregát TSI s výkonem 447 kW a točivým momentem 900 N.m představil Volkswagen minulý týden ve Vídni. Právě Continental GT by s ním mohl zvládnout onen avizovaný sprint z klidu na stovku pod čtyři vteřiny a přes 300 km/h pojede určitě. Po kupé můžeme očekávat klasický kabriolet s plátěnou střechou a znovu tedy i odvozený sedan Flying Spur, který už jméno Continental nenosí.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)