Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší svého druhu

Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší svého druhu

 
 

Před třemi lety zazářila hvězda luxusního segmentu po křídly Volkswagenu. V Paříži byl tehdy představen Continental GT, který dodnes patří k populárním modelům značky. Nyní se představuje inovované provedení a také silnější a rychlejší GT Speed.

Nejprve trochu historie. Bentley uvádí, že inspiraci si marketingové oddělení tentokrát našlo ve zlatém věku automobilismu. Standardní Bentley 3-litre byl už sám o sobě v době své slávy etalonem pro ovladatelnost a dobré brzdy, ale W.O. Bentley si všiml, že existuje celkem početná skupina majetných gentlemanů, kteří by byli ochotni připlatit za ještě silnější provedení. Tak v roce 1923 vznikl 3-litre ‘Speed Model’ s dvojitými karburátory, zvýšeným kompresním poměrem a vyšším výkonem.

Nový Speed se představuje spolu s faceliftem Continentalu GT. Hlavní zprávou je rozdělení modelové řady kupé na slabší a silnější verzi. Vzniká tak nejrychlejší silniční Bentley všech dob a první vůz této značky, který pokoří hranici 200 mph (322 km/h).

Bentley Continental GT a GT Speed
ModelContinental GTContinental GT Speed
Motor6,0 W12 Turbo6,0 W12 Turbo
Zdvihový objem [cm3]59985998
Válce/ventily12/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]412/6100449/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]650/1600750/1750
Max. rychlost [km/h]318326
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,84,5
Komb. spotřeba [l/100 km]16,616,6

Motor, převodovka, pohon všech kol
Srdcem obou modelů Continental GT je widlicový dvanáctiválec - člen rodiny modulárně zkonstruovaných motorů Volkswagen, které mají velmi úzké úhly mezi řadami válců a jsou tak velmi kompaktní a jednoduše zabudovatelné do automobiolu. Čtyřventilový rozvod má plynule variabilní časování ventilů.

Oběma výkonovým provedením je společná nová konstrukce klikové skříně snižující vnitřní ztráty, nový výfukový systém a účinnější systém čištění výfukových plynů, lehčí řetězový převod pohánějící vačkové hřídele, nový software řídicí jednotky motoru a rychlejší odezva snímačů na vačkových hřídelích.

Conti GT má i nadále motor o výkonu 412 kW (522 bhp resp. 560 k) při 6100 ot./min a 650 Nm od 1600 ot./min. Silnější verze má 449 kW (600 bhp resp. 610 k) při 6000 ot./min a 750 Nm od 1750 ot./min. Rozdílů je celá řada. Silnější provedení má odlehčené ojnice pro rychlejší odezvu motoru, nové písty odolávající vyšším tlakům ve válcích a nový software řídicí jednotky. Oba modely se chlubí snížením spotřeby paliva o 3,5 % ve srovnání s loňským modelem, ale absolutní hodnota 16,6 l/100 km přirozeně stále patří k těm nejvyšším v odvětví.

Automatická převodovka ZF 6HP26 přemosťuje hydrodynamický měnič již brzy po rozjezdu, řidič může kdykoliv ovládnout vůz svou volbou převodového stupně. Pohon všech kol s centrálním mezinápravovým diferenciálem TorSen rozděluje točivý moment na základě zákonů mechaniky. Ze standardního rozdělení 50:50 se během zlomků sekundy stává nerovnoměrné přerozdělení hnací síly na kola v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách.

Inovován byl také stabilizační systém ESP (8.1), který má mj. režim "Sport Traction", který mění reakce systém na skluzy v nízkých rychlostech a nechává tak řidiče více řídit. "Dynamic Mode" dovoluje skluzy i ve vyšších rychlostech, ale následný zásah systému je pak na kritické mezi o to nekompromisnější.

Podvozek
Většina dílů podvozku je vyrobena z hliníkových slitin, vpředu je modifikovaná lichoběžníková konstrukce nápravy, vzadu víceprvková náprava. U GT Speed byl zaveden nový pomocný rám vpředu, tužší dorazy odpružení a zesílené stabilizátory na obou nápravách. Vzduchové odpružení je společné oběma modelům, ale pro GT Speed je snížena světlá výška o 10 mm resp. 15 mm (vzadu), zesíleny tlumiče a pružinové jednotky a změněn software pneumatického pružení. GT Speed obouvá na nová širší kola 9,5 x 20 palců pneumatiky Pirelli P Zero 275/35 R20 (u GT je standard 275/40 R19). Změn doznala také mechanika řízení a posilovač Servotronic s variabilním účinkem. Změny na podvozku se podle výrobce projevily na lepší ovladatelnosti a přesto, že GT Speed má tužší odpružení, zůstává jízdní komfort na úrovni předchozího běžného modelu 2007.

Bentley uvádí, že Continental GT a GT Speed jsou vybaveny největšími brzdami, jaké se dnes na sériové auto montují. Přední kotouče mají průměr 405 mm a tloušťku 36 mm, vzadu je rozměr 355 x 22 mm. Na obou nápravách je použita konstrukce kotoučů s vnitřním chlazením. Za příplatek jsou dostupné ještě větší vrtané keramické kotouče (420 x 40 mm, resp. 356 x 28 mm) s osmipístkovými třmeny. I přes větší rozměry, podstatně stabilnější brzdný účinek, dlouhou životnost (kotouče mají vydržet po celou dobu životnosti auta, obložení asi dvakrát déle než o standardního) lze tímto nákladným způsobem ušetřit 20 kg neodpružených hmot, což zlepšuje odezvu řízení a ovladatelnost.

Celková úspora hmotnosti činí proti loňskému provedení asi 35 kg (pro oba modely). Kilogramy se ušetřily na odpružení, systému chlazení a nápravách (více hliníkových dílů).

Design
Dirk van Braeckel, šéfdesignér Bentley, který má zkušenosti i s vozy Škoda, měl za úkol ukázat exkluzivitu rychlejšího GT Speed, ale zachovat přitom typické znaky úspěšného modelu. Změn tak není mnoho.

Oba modely mají nyní mírně upravenou vzpřímeněji orientovanou masku, nový nárazník se širšími vstupy pro chladicí vzduch a chromované ozdoby kolem světlometů. Continental GT Speed má temně chromované mřížky na masce a vstupních otvorech, ale světlejší chrom si můžete objednat bez příplatku. Sportovní charakter podtrhují nové širší koncovky výfuků a dvacetipalcová kola na přání dodávaná také v temném finiši.

Interiér GT Speed vychází ze sady Mulliner Driving Specification (za příplatek dostupná i pro GT). Zákazníci můžou vybírat ze 16 standardních barevných odstínů (z toho 2 nové) a ze 17 barev interiérů (2 nové).

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

 
 

Tapety

Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Bentley Continental GT naživo: Fotky neklamaly, vypadá fantasticky! Bentley Continental GT naživo: Fotky neklamaly, vypadá fantasticky!

Pokud ve vás úvodní snímky zcela nového Continentalu GT…

Bentley Continental GT: Změny pro rok 2018 jsou radikální Bentley Continental GT: Změny pro rok 2018 jsou radikální

Inovovat musejí i prestižní značky, jako je ta…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…