Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší svého druhu

Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší svého druhu

 
 

Před třemi lety zazářila hvězda luxusního segmentu po křídly Volkswagenu. V Paříži byl tehdy představen Continental GT, který dodnes patří k populárním modelům značky. Nyní se představuje inovované provedení a také silnější a rychlejší GT Speed.

Nejprve trochu historie. Bentley uvádí, že inspiraci si marketingové oddělení tentokrát našlo ve zlatém věku automobilismu. Standardní Bentley 3-litre byl už sám o sobě v době své slávy etalonem pro ovladatelnost a dobré brzdy, ale W.O. Bentley si všiml, že existuje celkem početná skupina majetných gentlemanů, kteří by byli ochotni připlatit za ještě silnější provedení. Tak v roce 1923 vznikl 3-litre ‘Speed Model’ s dvojitými karburátory, zvýšeným kompresním poměrem a vyšším výkonem.

Nový Speed se představuje spolu s faceliftem Continentalu GT. Hlavní zprávou je rozdělení modelové řady kupé na slabší a silnější verzi. Vzniká tak nejrychlejší silniční Bentley všech dob a první vůz této značky, který pokoří hranici 200 mph (322 km/h).

Bentley Continental GT a GT Speed
ModelContinental GTContinental GT Speed
Motor6,0 W12 Turbo6,0 W12 Turbo
Zdvihový objem [cm3]59985998
Válce/ventily12/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]412/6100449/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]650/1600750/1750
Max. rychlost [km/h]318326
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,84,5
Komb. spotřeba [l/100 km]16,616,6

Motor, převodovka, pohon všech kol
Srdcem obou modelů Continental GT je widlicový dvanáctiválec - člen rodiny modulárně zkonstruovaných motorů Volkswagen, které mají velmi úzké úhly mezi řadami válců a jsou tak velmi kompaktní a jednoduše zabudovatelné do automobiolu. Čtyřventilový rozvod má plynule variabilní časování ventilů.

Oběma výkonovým provedením je společná nová konstrukce klikové skříně snižující vnitřní ztráty, nový výfukový systém a účinnější systém čištění výfukových plynů, lehčí řetězový převod pohánějící vačkové hřídele, nový software řídicí jednotky motoru a rychlejší odezva snímačů na vačkových hřídelích.

Conti GT má i nadále motor o výkonu 412 kW (522 bhp resp. 560 k) při 6100 ot./min a 650 Nm od 1600 ot./min. Silnější verze má 449 kW (600 bhp resp. 610 k) při 6000 ot./min a 750 Nm od 1750 ot./min. Rozdílů je celá řada. Silnější provedení má odlehčené ojnice pro rychlejší odezvu motoru, nové písty odolávající vyšším tlakům ve válcích a nový software řídicí jednotky. Oba modely se chlubí snížením spotřeby paliva o 3,5 % ve srovnání s loňským modelem, ale absolutní hodnota 16,6 l/100 km přirozeně stále patří k těm nejvyšším v odvětví.

Automatická převodovka ZF 6HP26 přemosťuje hydrodynamický měnič již brzy po rozjezdu, řidič může kdykoliv ovládnout vůz svou volbou převodového stupně. Pohon všech kol s centrálním mezinápravovým diferenciálem TorSen rozděluje točivý moment na základě zákonů mechaniky. Ze standardního rozdělení 50:50 se během zlomků sekundy stává nerovnoměrné přerozdělení hnací síly na kola v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách.

Inovován byl také stabilizační systém ESP (8.1), který má mj. režim "Sport Traction", který mění reakce systém na skluzy v nízkých rychlostech a nechává tak řidiče více řídit. "Dynamic Mode" dovoluje skluzy i ve vyšších rychlostech, ale následný zásah systému je pak na kritické mezi o to nekompromisnější.

Podvozek
Většina dílů podvozku je vyrobena z hliníkových slitin, vpředu je modifikovaná lichoběžníková konstrukce nápravy, vzadu víceprvková náprava. U GT Speed byl zaveden nový pomocný rám vpředu, tužší dorazy odpružení a zesílené stabilizátory na obou nápravách. Vzduchové odpružení je společné oběma modelům, ale pro GT Speed je snížena světlá výška o 10 mm resp. 15 mm (vzadu), zesíleny tlumiče a pružinové jednotky a změněn software pneumatického pružení. GT Speed obouvá na nová širší kola 9,5 x 20 palců pneumatiky Pirelli P Zero 275/35 R20 (u GT je standard 275/40 R19). Změn doznala také mechanika řízení a posilovač Servotronic s variabilním účinkem. Změny na podvozku se podle výrobce projevily na lepší ovladatelnosti a přesto, že GT Speed má tužší odpružení, zůstává jízdní komfort na úrovni předchozího běžného modelu 2007.

Bentley uvádí, že Continental GT a GT Speed jsou vybaveny největšími brzdami, jaké se dnes na sériové auto montují. Přední kotouče mají průměr 405 mm a tloušťku 36 mm, vzadu je rozměr 355 x 22 mm. Na obou nápravách je použita konstrukce kotoučů s vnitřním chlazením. Za příplatek jsou dostupné ještě větší vrtané keramické kotouče (420 x 40 mm, resp. 356 x 28 mm) s osmipístkovými třmeny. I přes větší rozměry, podstatně stabilnější brzdný účinek, dlouhou životnost (kotouče mají vydržet po celou dobu životnosti auta, obložení asi dvakrát déle než o standardního) lze tímto nákladným způsobem ušetřit 20 kg neodpružených hmot, což zlepšuje odezvu řízení a ovladatelnost.

Celková úspora hmotnosti činí proti loňskému provedení asi 35 kg (pro oba modely). Kilogramy se ušetřily na odpružení, systému chlazení a nápravách (více hliníkových dílů).

Design
Dirk van Braeckel, šéfdesignér Bentley, který má zkušenosti i s vozy Škoda, měl za úkol ukázat exkluzivitu rychlejšího GT Speed, ale zachovat přitom typické znaky úspěšného modelu. Změn tak není mnoho.

Oba modely mají nyní mírně upravenou vzpřímeněji orientovanou masku, nový nárazník se širšími vstupy pro chladicí vzduch a chromované ozdoby kolem světlometů. Continental GT Speed má temně chromované mřížky na masce a vstupních otvorech, ale světlejší chrom si můžete objednat bez příplatku. Sportovní charakter podtrhují nové širší koncovky výfuků a dvacetipalcová kola na přání dodávaná také v temném finiši.

Interiér GT Speed vychází ze sady Mulliner Driving Specification (za příplatek dostupná i pro GT). Zákazníci můžou vybírat ze 16 standardních barevných odstínů (z toho 2 nové) a ze 17 barev interiérů (2 nové).

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Babišův projekt přežil. Těsně Komentář Martina Čabana: Babišův projekt přežil. Těsně

Pro premiéra v demisi Andreje Babiše to byl veskrze…

ČEPS stoupl zisk o 40 procent. I díky přeshraničním aukcím elektřiny ČEPS stoupl zisk o 40 procent. I díky přeshraničním aukcím elektřiny

Provozovateli tuzemské přenosové soustavy ČEPS loni…

Žalobci obstavili spolumajiteli Žalobci obstavili spolumajiteli "zakleknuté" FAU majetek za desítky milionů

Stíhanému spolumajiteli opavské firmy FAU Vojtěchu…

 
 

Tapety

Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Bentley odhaluje nový Continental GT3 pro závodní okruhy Bentley odhaluje nový Continental GT3 pro závodní okruhy

Bentley Continental GT se koncem letošního léta…

Bentley Continental GT naživo: Fotky neklamaly, vypadá fantasticky! Bentley Continental GT naživo: Fotky neklamaly, vypadá fantasticky!

Pokud ve vás úvodní snímky zcela nového Continentalu GT…

 



 
DAF to jsou i speciály pro armádu. Podívejte se na terénní, obojživelné i obrněné stroje

DAF jsou i speciály pro armádu. Podívejte se na terénní, obojživelné i obrněné stroje

Dnes 08:00

DAF je firma vnímána jako jeden z největších výrobců nákladních vozidel v Evropě, na svém kontě má i řadu typů pro armádní využití.




Blesk.cz

Dnes naměříme až 29 °C, léto ale překazí bouřky. Sledujte radar

Dnes naměříme až 29 °C, léto ale překazí bouřky.…

Během pondělka bude přes Česko přecházet výrazná studená fronta od západu, na které se budou místy tvořit…

Módní policie: Hvězdy versus průšviháři v trestu

Módní policie: Hvězdy versus průšviháři v trestu

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Flyers po přestřelce končí, Guentzel dal čtyři góly. Dál jde Nashville

Flyers po přestřelce končí, Guentzel dal čtyři góly.…

SOUHRN | Hokejisté Pittsburghu zvítězili i díky čtyřem gólům Jakea Guentzela v Philadelphii 8:5 a postoupili do…

 

Reflex.cz

Žhavá Andalusie: Země, kde slunce svítí 300 dnů v roce

Žhavá Andalusie: Země, kde slunce svítí 300 dnů v roce

Obdivovat budete monumentální památky, krev v žilách vám zastaví atmosféra býčích zápasů, odpočinek najdete…

Král afrického státu změnil název své země. Pletou si nás se Švýcarskem, stěžoval si monarcha

Král afrického státu změnil název své země. Pletou…

Není na světě mnoho lidí, kteří mohou změnit název státu. Ale král, jeden z posledních panovníků v diarchii na…