Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší svého druhu

Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší svého druhu

 
 

Před třemi lety zazářila hvězda luxusního segmentu po křídly Volkswagenu. V Paříži byl tehdy představen Continental GT, který dodnes patří k populárním modelům značky. Nyní se představuje inovované provedení a také silnější a rychlejší GT Speed.

Nejprve trochu historie. Bentley uvádí, že inspiraci si marketingové oddělení tentokrát našlo ve zlatém věku automobilismu. Standardní Bentley 3-litre byl už sám o sobě v době své slávy etalonem pro ovladatelnost a dobré brzdy, ale W.O. Bentley si všiml, že existuje celkem početná skupina majetných gentlemanů, kteří by byli ochotni připlatit za ještě silnější provedení. Tak v roce 1923 vznikl 3-litre ‘Speed Model’ s dvojitými karburátory, zvýšeným kompresním poměrem a vyšším výkonem.

Nový Speed se představuje spolu s faceliftem Continentalu GT. Hlavní zprávou je rozdělení modelové řady kupé na slabší a silnější verzi. Vzniká tak nejrychlejší silniční Bentley všech dob a první vůz této značky, který pokoří hranici 200 mph (322 km/h).

Bentley Continental GT a GT Speed
ModelContinental GTContinental GT Speed
Motor6,0 W12 Turbo6,0 W12 Turbo
Zdvihový objem [cm3]59985998
Válce/ventily12/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]412/6100449/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]650/1600750/1750
Max. rychlost [km/h]318326
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,84,5
Komb. spotřeba [l/100 km]16,616,6

Motor, převodovka, pohon všech kol
Srdcem obou modelů Continental GT je widlicový dvanáctiválec - člen rodiny modulárně zkonstruovaných motorů Volkswagen, které mají velmi úzké úhly mezi řadami válců a jsou tak velmi kompaktní a jednoduše zabudovatelné do automobiolu. Čtyřventilový rozvod má plynule variabilní časování ventilů.

Oběma výkonovým provedením je společná nová konstrukce klikové skříně snižující vnitřní ztráty, nový výfukový systém a účinnější systém čištění výfukových plynů, lehčí řetězový převod pohánějící vačkové hřídele, nový software řídicí jednotky motoru a rychlejší odezva snímačů na vačkových hřídelích.

Conti GT má i nadále motor o výkonu 412 kW (522 bhp resp. 560 k) při 6100 ot./min a 650 Nm od 1600 ot./min. Silnější verze má 449 kW (600 bhp resp. 610 k) při 6000 ot./min a 750 Nm od 1750 ot./min. Rozdílů je celá řada. Silnější provedení má odlehčené ojnice pro rychlejší odezvu motoru, nové písty odolávající vyšším tlakům ve válcích a nový software řídicí jednotky. Oba modely se chlubí snížením spotřeby paliva o 3,5 % ve srovnání s loňským modelem, ale absolutní hodnota 16,6 l/100 km přirozeně stále patří k těm nejvyšším v odvětví.

Automatická převodovka ZF 6HP26 přemosťuje hydrodynamický měnič již brzy po rozjezdu, řidič může kdykoliv ovládnout vůz svou volbou převodového stupně. Pohon všech kol s centrálním mezinápravovým diferenciálem TorSen rozděluje točivý moment na základě zákonů mechaniky. Ze standardního rozdělení 50:50 se během zlomků sekundy stává nerovnoměrné přerozdělení hnací síly na kola v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách.

Inovován byl také stabilizační systém ESP (8.1), který má mj. režim "Sport Traction", který mění reakce systém na skluzy v nízkých rychlostech a nechává tak řidiče více řídit. "Dynamic Mode" dovoluje skluzy i ve vyšších rychlostech, ale následný zásah systému je pak na kritické mezi o to nekompromisnější.

Podvozek
Většina dílů podvozku je vyrobena z hliníkových slitin, vpředu je modifikovaná lichoběžníková konstrukce nápravy, vzadu víceprvková náprava. U GT Speed byl zaveden nový pomocný rám vpředu, tužší dorazy odpružení a zesílené stabilizátory na obou nápravách. Vzduchové odpružení je společné oběma modelům, ale pro GT Speed je snížena světlá výška o 10 mm resp. 15 mm (vzadu), zesíleny tlumiče a pružinové jednotky a změněn software pneumatického pružení. GT Speed obouvá na nová širší kola 9,5 x 20 palců pneumatiky Pirelli P Zero 275/35 R20 (u GT je standard 275/40 R19). Změn doznala také mechanika řízení a posilovač Servotronic s variabilním účinkem. Změny na podvozku se podle výrobce projevily na lepší ovladatelnosti a přesto, že GT Speed má tužší odpružení, zůstává jízdní komfort na úrovni předchozího běžného modelu 2007.

Bentley uvádí, že Continental GT a GT Speed jsou vybaveny největšími brzdami, jaké se dnes na sériové auto montují. Přední kotouče mají průměr 405 mm a tloušťku 36 mm, vzadu je rozměr 355 x 22 mm. Na obou nápravách je použita konstrukce kotoučů s vnitřním chlazením. Za příplatek jsou dostupné ještě větší vrtané keramické kotouče (420 x 40 mm, resp. 356 x 28 mm) s osmipístkovými třmeny. I přes větší rozměry, podstatně stabilnější brzdný účinek, dlouhou životnost (kotouče mají vydržet po celou dobu životnosti auta, obložení asi dvakrát déle než o standardního) lze tímto nákladným způsobem ušetřit 20 kg neodpružených hmot, což zlepšuje odezvu řízení a ovladatelnost.

Celková úspora hmotnosti činí proti loňskému provedení asi 35 kg (pro oba modely). Kilogramy se ušetřily na odpružení, systému chlazení a nápravách (více hliníkových dílů).

Design
Dirk van Braeckel, šéfdesignér Bentley, který má zkušenosti i s vozy Škoda, měl za úkol ukázat exkluzivitu rychlejšího GT Speed, ale zachovat přitom typické znaky úspěšného modelu. Změn tak není mnoho.

Oba modely mají nyní mírně upravenou vzpřímeněji orientovanou masku, nový nárazník se širšími vstupy pro chladicí vzduch a chromované ozdoby kolem světlometů. Continental GT Speed má temně chromované mřížky na masce a vstupních otvorech, ale světlejší chrom si můžete objednat bez příplatku. Sportovní charakter podtrhují nové širší koncovky výfuků a dvacetipalcová kola na přání dodávaná také v temném finiši.

Interiér GT Speed vychází ze sady Mulliner Driving Specification (za příplatek dostupná i pro GT). Zákazníci můžou vybírat ze 16 standardních barevných odstínů (z toho 2 nové) a ze 17 barev interiérů (2 nové).

Spolupracujeme s TipCars.com
Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
 

Tapety

Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Breitling oslavuje model Continental Supersports speciálními hodinkami Breitling oslavuje model Continental Supersports speciálními hodinkami

Breitling for Bentley Supersports B55 je novinkou, která…

Bentley Continental GT jako stylový shooting brake Bentley Continental GT jako stylový shooting brake

Verze shooting brake byly zejména v Británii svého času…

 



 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…