Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší svého druhu

Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší svého druhu

 
 

Před třemi lety zazářila hvězda luxusního segmentu po křídly Volkswagenu. V Paříži byl tehdy představen Continental GT, který dodnes patří k populárním modelům značky. Nyní se představuje inovované provedení a také silnější a rychlejší GT Speed.

Nejprve trochu historie. Bentley uvádí, že inspiraci si marketingové oddělení tentokrát našlo ve zlatém věku automobilismu. Standardní Bentley 3-litre byl už sám o sobě v době své slávy etalonem pro ovladatelnost a dobré brzdy, ale W.O. Bentley si všiml, že existuje celkem početná skupina majetných gentlemanů, kteří by byli ochotni připlatit za ještě silnější provedení. Tak v roce 1923 vznikl 3-litre ‘Speed Model’ s dvojitými karburátory, zvýšeným kompresním poměrem a vyšším výkonem.

Nový Speed se představuje spolu s faceliftem Continentalu GT. Hlavní zprávou je rozdělení modelové řady kupé na slabší a silnější verzi. Vzniká tak nejrychlejší silniční Bentley všech dob a první vůz této značky, který pokoří hranici 200 mph (322 km/h).

Bentley Continental GT a GT Speed
ModelContinental GTContinental GT Speed
Motor6,0 W12 Turbo6,0 W12 Turbo
Zdvihový objem [cm3]59985998
Válce/ventily12/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]412/6100449/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]650/1600750/1750
Max. rychlost [km/h]318326
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,84,5
Komb. spotřeba [l/100 km]16,616,6

Motor, převodovka, pohon všech kol
Srdcem obou modelů Continental GT je widlicový dvanáctiválec - člen rodiny modulárně zkonstruovaných motorů Volkswagen, které mají velmi úzké úhly mezi řadami válců a jsou tak velmi kompaktní a jednoduše zabudovatelné do automobiolu. Čtyřventilový rozvod má plynule variabilní časování ventilů.

Oběma výkonovým provedením je společná nová konstrukce klikové skříně snižující vnitřní ztráty, nový výfukový systém a účinnější systém čištění výfukových plynů, lehčí řetězový převod pohánějící vačkové hřídele, nový software řídicí jednotky motoru a rychlejší odezva snímačů na vačkových hřídelích.

Conti GT má i nadále motor o výkonu 412 kW (522 bhp resp. 560 k) při 6100 ot./min a 650 Nm od 1600 ot./min. Silnější verze má 449 kW (600 bhp resp. 610 k) při 6000 ot./min a 750 Nm od 1750 ot./min. Rozdílů je celá řada. Silnější provedení má odlehčené ojnice pro rychlejší odezvu motoru, nové písty odolávající vyšším tlakům ve válcích a nový software řídicí jednotky. Oba modely se chlubí snížením spotřeby paliva o 3,5 % ve srovnání s loňským modelem, ale absolutní hodnota 16,6 l/100 km přirozeně stále patří k těm nejvyšším v odvětví.

Automatická převodovka ZF 6HP26 přemosťuje hydrodynamický měnič již brzy po rozjezdu, řidič může kdykoliv ovládnout vůz svou volbou převodového stupně. Pohon všech kol s centrálním mezinápravovým diferenciálem TorSen rozděluje točivý moment na základě zákonů mechaniky. Ze standardního rozdělení 50:50 se během zlomků sekundy stává nerovnoměrné přerozdělení hnací síly na kola v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách.

Inovován byl také stabilizační systém ESP (8.1), který má mj. režim "Sport Traction", který mění reakce systém na skluzy v nízkých rychlostech a nechává tak řidiče více řídit. "Dynamic Mode" dovoluje skluzy i ve vyšších rychlostech, ale následný zásah systému je pak na kritické mezi o to nekompromisnější.

Podvozek
Většina dílů podvozku je vyrobena z hliníkových slitin, vpředu je modifikovaná lichoběžníková konstrukce nápravy, vzadu víceprvková náprava. U GT Speed byl zaveden nový pomocný rám vpředu, tužší dorazy odpružení a zesílené stabilizátory na obou nápravách. Vzduchové odpružení je společné oběma modelům, ale pro GT Speed je snížena světlá výška o 10 mm resp. 15 mm (vzadu), zesíleny tlumiče a pružinové jednotky a změněn software pneumatického pružení. GT Speed obouvá na nová širší kola 9,5 x 20 palců pneumatiky Pirelli P Zero 275/35 R20 (u GT je standard 275/40 R19). Změn doznala také mechanika řízení a posilovač Servotronic s variabilním účinkem. Změny na podvozku se podle výrobce projevily na lepší ovladatelnosti a přesto, že GT Speed má tužší odpružení, zůstává jízdní komfort na úrovni předchozího běžného modelu 2007.

Bentley uvádí, že Continental GT a GT Speed jsou vybaveny největšími brzdami, jaké se dnes na sériové auto montují. Přední kotouče mají průměr 405 mm a tloušťku 36 mm, vzadu je rozměr 355 x 22 mm. Na obou nápravách je použita konstrukce kotoučů s vnitřním chlazením. Za příplatek jsou dostupné ještě větší vrtané keramické kotouče (420 x 40 mm, resp. 356 x 28 mm) s osmipístkovými třmeny. I přes větší rozměry, podstatně stabilnější brzdný účinek, dlouhou životnost (kotouče mají vydržet po celou dobu životnosti auta, obložení asi dvakrát déle než o standardního) lze tímto nákladným způsobem ušetřit 20 kg neodpružených hmot, což zlepšuje odezvu řízení a ovladatelnost.

Celková úspora hmotnosti činí proti loňskému provedení asi 35 kg (pro oba modely). Kilogramy se ušetřily na odpružení, systému chlazení a nápravách (více hliníkových dílů).

Design
Dirk van Braeckel, šéfdesignér Bentley, který má zkušenosti i s vozy Škoda, měl za úkol ukázat exkluzivitu rychlejšího GT Speed, ale zachovat přitom typické znaky úspěšného modelu. Změn tak není mnoho.

Oba modely mají nyní mírně upravenou vzpřímeněji orientovanou masku, nový nárazník se širšími vstupy pro chladicí vzduch a chromované ozdoby kolem světlometů. Continental GT Speed má temně chromované mřížky na masce a vstupních otvorech, ale světlejší chrom si můžete objednat bez příplatku. Sportovní charakter podtrhují nové širší koncovky výfuků a dvacetipalcová kola na přání dodávaná také v temném finiši.

Interiér GT Speed vychází ze sady Mulliner Driving Specification (za příplatek dostupná i pro GT). Zákazníci můžou vybírat ze 16 standardních barevných odstínů (z toho 2 nové) a ze 17 barev interiérů (2 nové).

Spolupracujeme s TipCars.com
Směnárny by měly do dvou hodin vyměněné peníze vrátit zpět, navrhuje změnu zákona ČNB Směnárny by měly do dvou hodin vyměněné peníze vrátit zpět, navrhuje změnu zákona ČNB

Česká národní banka navrhla změny ve směnárenském zákoně,…

Severní Korea vypálila další raketu, zasáhla námořní zónu Japonska Severní Korea vypálila další raketu, zasáhla námořní zónu Japonska

Severní Korea dnes pravděpodobně odpálila další…

Útočník v Hamburku pobodal pět lidí, jeden člověk zemřel Útočník v Hamburku pobodal pět lidí, jeden člověk zemřel

Jednoho mrtvého a čtyři zraněné si dnes vyžádal útok…

 
 

Tapety

Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed Bentley Continental GT Speed
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je…

 



Breitling oslavuje model Continental Supersports speciálními hodinkami Breitling oslavuje model Continental Supersports speciálními hodinkami

Breitling for Bentley Supersports B55 je novinkou, která…

Bentley Continental GT jako stylový shooting brake Bentley Continental GT jako stylový shooting brake

Verze shooting brake byly zejména v Británii svého času…

 



 
Na světě je další elektromobil. Bollinger B1 je spartánská cihla do terénu

Na světě je další elektromobil. Bollinger B1 je spartánská cihla do terénu

Dnes 16:47

Elektrický teréňák je postaven na vlastní hliníkové platformě. O jeho pohon se starají dva elektromotory, každý u jedné nápravy.




Blesk.cz

Do chodců najelo auto: Jeden mrtvý v Helsinkách, další lidé zranění

Do chodců najelo auto: Jeden mrtvý v Helsinkách,…

V centru finského hlavního města Helsinek najel v pátek řidič do davu lidí. Na místě zemřel jeden člověk a…

Přeučil prozradil pohlaví vnoučete: Exmanželka Hůlky a Vojtka porodí každým dnem!

Přeučil prozradil pohlaví vnoučete: Exmanželka Hůlky…

Manželé Jan Přeučil (80) a Eva Hrušková už několik vnoučat mají, ale už se nemohou dočkat přírůstku od syna…

 

iSport.cz

HET liga na Sazka Fantasy. Nové bodování i soutěžení s kamarády

HET liga na Sazka Fantasy. Nové bodování i soutěžení…

A je to tady. Nový ročník HET ligy se o víkendu naplno rozběhne. Nejen fanoušci ale i hráči fantasy se mají na…

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od žen, Plzeň bude i zelená

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od…

Do nové sezony v nových dresech. V lize se řada týmů obleče od prvního kola HET ligy do upravených „pracovních…

 

Reflex.cz

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co všechno to znamená?

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co…

Britský ministr pro imigraci Brandon Lewis dnes oznámil konec volného pohybu pracovníků po březnu 2019, kdy má…

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt dostupnější než voda

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt…

Z předního okénka mám stále tentýž výhled – na čtyři ozbrojence usazené na korbě auta jedoucího před námi.…