Moderní design je stále méně fotogenický. Psali jsme to včera u Maserati a dnes to u Bentley zopakujeme znovu – auto, které vypadá na fotkách neforemně, má ve skutečnosti zajímavé a pohledné tvary.
az na to ze ked robil Rasto Chvala test RR tak z neho nebol tak nadseny pretoze tam nasiel prvky ktore v tejto triede aut nemaju co hladat a v tom Bentley exceluje napriklad to ze jedine co je plastove v B su mozno cudliky pri navigacii a vsetko ostatne je drevo koza kov ano aj RR to ma tak ale ma viac tych srandiciek ktore tam nepatria ked tak si to najdi na nete je to jeden nemenovany dennik alebo ako by som to nazval a este jedna vec RR vyzera nemotorne s tym vysokym predkom (len moj nazor)
Je to o prioritách. Pokud bych se chtěl vozit vzadu, šel bych do Rollse. Je o malinko reprezentativnější a komfortní výbavou dál. Bentley bych chtěl, pokud bych řídil. Místo 250 jede 322 a jak tak automobilku znám, nebude tu ta absence omezovače nadarmo. Určitě bude jízdně o dost sportovnější než RR. Zkrátka se mi zdá, že Bentley dělá lepší auta pro řidiče a Rolls pro cestující na zadních sedadlech...
Hlavně si myslím, že dělat převlečené meďáky bylo pro tak zvučnou automobilku osudové. Ono totiž vzít esko, prodloužit ho, dát na něj jinou masku a dvoubarevné lakování a prodávat to za takový prachy... trošku naivní, nemyslíš?
S-klasse má podle mne dostatečnou prestiž. Ostatně se dělá také v 6,5 metrové verzi, tedy ještě větší než Maybach 62, nicméně to je kusovka, kterou je nesmírně těžké získat (Daimler si hodně vybírá, komu ji prodá, ale po odchodu Maybachu by měla být dostupnější). Prostě neodhadli cílovou skupinu. Přecenili její velikost a celý projekt stál na té naprosté zákaznické špičce. Zaujmout se jim podařilo, jejich zákazníci utráceli mnohem víc než zákazníci RR. V době, kdy byl Maybach na vrcholu, se většina Phantomů prodala bez individualizace, u Maybachu to bylo přesně naopak. Jak byla klientela bohatá, tak byla náročná. Dodnes v nabídce RR nenajdeš některé prvky, které po Maybachu vyžadovali a kvůli zájmu je museli začít nabízet i v menším modelu. Tady samozřejmě platí nic není nemožné, jen je levnější, když je něco takového ve standardní nabídce.
Ve chvíli, kdy sis to auto chtěl sám řídit, byla problémem zastaralost. Pokud narážíš na design, tak ve skutečnosti S-klasse opisovala od Maybachu a v době uvedení S-klasse to bylo bráno pozitivně (pro S-klasse), byť to asi nebyl nejšťastnější krok. Mluvit o převlečeném Mercedesu může jen člověk, který si do Maybachu ani nesedl. On to Mercedes byl a všichni to věděli. A přesto byl o tolik víc (s výjimkou Pullmanu). O ceně nebylo pochyb. Asi nejdražší kousek jsem viděl v Hong Kongu, přes 90 milionů.
Pokud nenabídnou odpovídající náhradu, tak tu zůstane možnost nechat si S-klasse natáhnout/ smrsknout, záleží na úhlu pohledu. Myslím si, že velká část jejich zákazníků by mohla zůstat věrná, protože Maybach nabízel něco trochu jiného. Jestli budou mít na kapotě hvězdu, nebo MM, je už celkem jedno. Jen tak mimochodem, i ten převlečený "meďák" dokázal v přímém srovnání Phantom porazit. A vzhledem k tomu, že Rolls Royce nemá vlastní vývoj, ten probíhá v Německu u BMW, tak jde vlastně o BMW s exkluzivním jménem. I motor a karoserie jsou z Německa (a mnohem více dílů, které pak sestaví dohromady v UK).
:-) Když si porovnáš Mini a Smart, Rolls Royce a Maybach, tak je vidět, kdo má schopnější vedení. Je škoda, že jim to nevyšlo, ale pokud bude Mercedes nabízet odpovídající verze S-klasse (s těmi úžasnými vychytávkami Maybachu), tak to pro mne není žádná ztráta. Měla by přijít ve čtyřech délkách, tak jsem zvědavý.