Frankfurt živě: Bentley Mulsanne – První dojmy

Frankfurt živě: Bentley Mulsanne – První dojmy

 
 

Nové Bentley Mulsanne zastínilo nejen menší Continental ale i svého předchůdce Arnage.

Po zveřejnění oficiálních fotografií vzbudil nový Bentley Mulsanne kontroverze, a to především designovým řešením světel na přídi. Živé setkání tento rozporuplný dojem ale napravuje – tvary navržené britskou automobilkou jsou elegantní a linky na přídi dávají smysl.

Zatímco jiné automobilky spíše hovoří o své DNA, u Bentley jsou si je svých tradic velmi dobře vědomi. V tvarech nového Mulsanne tak je vidět jasná linie velkých limuzín z posledních šedesáti let. Na bocích nalezneme podobné tvary jako u kupé Brooklands postaveného na základě předchozího modelu Arnage. Je to právě boční profil, který dodává Mulsanne na atraktivitě. Vysoký ponton, zaoblené prolisy, nízká okna a masivní pozvolna klesající zadní sloupek dodávají novému Bentley svalnaté sportovní tvary, design Arnage tak vedle něj vypadá až příliš banální.

Příď, na oficiálních fotkách kontroverzní, má ve skutečnosti ladné tvary. Design vychází z Arnage Final Series a řady Continental Speed. Maska chladiče je kolmější než u Continental, rozmístění světel je ale velmi podobné, jen se vnitřní světlomety zvětšily a vnější naopak zmenšily. Tvary zádě jsou sofistikované. Až při živém setkání vynikne, jak komplexní přístup designéři zvolili. Zadní světla se inspirují u Continental, vytažené víko zavazadlového prostoru pak reflektuje design všech poválečných britských limuzín.

Rozměry Mulsanne jsou impozantní – délka 5575 mm, šířka 1926 mm a výška 1526 mm znamenají dostatečný odstup od běžné produkce, včetně vlajkových lodí Mercedesu nebo BMW. Na živo působí nový Bentley impozantně, ale nikoliv za cenu těžkopádnosti. Je to jednoduše elegantní kus auta, určitou lehkost mu také dodávají standardní 20palcová kola (pneu 265/45, za příplatek 265/40 ZR21) a 3266 mm dlouhý rozvor.

Interiér je plný dřeva. Tolik zmiňovaný odkaz na velký Bentley 8 Litre z 30tých let se odráží především v masivních dřevěných lištách pod okny. Společně s bohatým dřevěným dekorem palubní desky, dřevěnými díly na sloupcích a lištou za zadními sedadly vytvářejí souvislý pás dřeva obepínající kabinu ve výšce ramen. Luxusní interiér vyžaduje také přesnou a zdlouhavou montáž – podle představitelů automobilky celých 170 hodin ruční práce, polovinu doby nutné na sestavení celého vozu.

Pod kapotou se nachází kompletně přepracovaný osmiválec o objemu 6,75 litru. Aby vyhověl přísným emisním limitům a požadavkům na nízkou spotřebu, je nově vybaven variabilním časováním ventilů a jako první auto v luxusním segmentu odpojením válců. Při jízdě mimo zátěž tak motor ve skutečnosti jede jen na čtyři válce z osmi.

Odlehčeny byly všech pohyblivé části v motoru. Výsledkem je výkon 377 kW a obří točivý moment 1020 Nm dostupný už od 1800 min-1. Odpovědí na moderní požadavky je použití osmistupňové automatické převodovky. Jízdní výkony zatím zveřejněny nebyly.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Bentley zvažuje luxusnější model než je Mulsanne Bentley zvažuje luxusnější model než je Mulsanne

Bentley Mulsanne může být sesazen z vrcholu nabídky své…

Bentley zvažuje výrobu velkého kabrioletu Bentley zvažuje výrobu velkého kabrioletu

Bentley v současnosti nabízí jízdu s větrem ve vlasech…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…