Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley v Ženevě 2009

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nejvýkonnější a nejrychlejší Bentley všech dob - takovými přívlastky se pyšní nový extremní model Continental Supersports postavený na základě kupé Continental GT Speed a představený ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě.

Continental Supersports

Modely řady Continental značky Bentley prošly v posledních letech modernizací - kupé GT, sedan Flying Spur a naposledy kabriolet GTC dostaly facelift. Nabídka provedení kupé i kabrioletu byla obohacena o výkonnější verzi Speed, která se stala základem pro nové kupé Continental Supersports.

Bentley v tomto modelu svým zákazníkům nabízí to nejlepší, co má aktuálně řada Continental k dispozici. K tomu přidává odlehčenou karoserii přeplňovaný motor W12 naladěný na vyšší výkon a upravený pro spalování E85. Název Supersports je připomínkou modelu 3,0 Litre Supersports z roku 1925, který byl evolucí 3,0 Litre Speed a prvním Bentley schopným pokořit hranici 100 mil v hodině (160 km/h).

Nový model je výsledkem snahy o snížení hmotnosti Continental GT. Konstruktérům se podařilo reálně ušetřit nemalých 110 kg, což znamená, že Continental Supersports má pohotovostní hmotnost 2240 kg. Oficiální zpráva zmiňuje v této souvislosti mimo jiné dva kroky: osazení karbonovo-keramických brzd, které jsou o 20 kg lehčí (navíc se jedná o dosud největší brzdy instalované na sériové auto - průměr kotoučů vpředu je 420 mm a vzadu 356 mm) a použití nových 20palcových kol, která snížila hmotnost o 10 kg. Obě úpravy výrazně ubírají neodpružených hmot, což má příznivý vliv i na ovladatelnost.

Karoserie je ve srovnání s Continental GT vzadu rozšířená, aby ukryla zadní kola s rozchodem rozšířeným o 50 mm. Nově tvarované otvory v přídi dodávají turbodmychadlům a intercooleru o 10 % víc vzduchu a otvory v kapotě odvádí horký vzduch od motoru. Tyto změny vedly také k přínosnému zvýšení přítlaku na přední nápravě, který je vyrovnán pozměněným tvarem zádi.

Šestilitrový W12 je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a má nejvyšší výkon 463 kW (630 koní) při 6000 ot./min (+3,5 % ve srovnání s Continental GT Speed). Maximum točivého momentu bylo zvýšeno o 6,7 % na 800 Nm a je dosaženo o 1700 ot./min napříč téměř celým spektrem otáček motoru až do 5600 ot. Automobilka vedle hodnot výkonu a točivého momentu upozorňuje důrazně na skutečnost, že novinka je jejím prvním modelem schopným spalovat benzin i biopalivo E85 nebo kombinaci obou v jakémkoliv poměru.

Převodovka Quickshift, která je novou variantou šestistupňového automatu ZF 6HP26, byla navržena přímo pro Continental Supersports a řadí o 50 % rychleji než automat v Continental GT. Navíc častěji podřazuje o více stupňů. Mezinápravový diferenciál TorSen má místo neutrálního poměru 50:50 sportovnější nastavení na 40:60.

Nejvyšší rychlost je 329 km/h, tedy o 11 km/h více než u Continental GT Speed. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 3,9 s (-0,9 s), na 160 km/h Continental Supersports akceleruje za 8,9 s.

Na předním čtyřramenném zavěšení je použito více hliníku, což snižuje hmotnost o 4 kg. K lepší ovladatelnosti přispívají tvrdší silentbloky, upravený tvar stabilizátorů a ostřejší nastavení posilovače řízení Servotronic. Vpředu i vzadu se nachází adaptivní tlumiče CDC. Stejně jako u Continental GT Speed byla snížena světlá výška vpředu o 10 mm a vzadu o 15 mm.

V interiéru jsou použity karbon, Alcantara a měkčená kůže. Nová skořepinová sedadla mají odlehčenou konstrukci. Vzadu se místo sedadel pro dva další cestující nachází úložný prostor a rozpěra. V interiéru konstruktéři celkem ušetřili 45 kg.

Do prodeje se Bentley Continental Supersports dostane na podzim letošního roku, v USA až v létě 2010. Tento model je prvním sériovým Bentley schopným spalovat etanol. Do roku 2012 mají mít tuto technologii všechny modely značky.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)