Nejrychlejší čtyřsedadlový kabriolet na světě je podle automobilky Bentley její Continental Supersports Convertible, který má světovou premiéru právě na autosalonu v Ženevě. Druhým velkým lákadlem na stánku britské značky je vlajková loď Mulsanne.

Continental Supersports Convertible

Loňský autosalon v Ženevě byl místem světové premiéry kupé Continental Supersports, který je nejvýkonnějším a nejrychlejším vozem v historii značky Bentley. Letos se na stejném místě představuje jeho mladší příbuzný, který je navíc ještě nejrychlejším čtyřmístným kabrioletem na světě.

Bentley Continental Supersports Convertible převzal jméno od modelu Supersports z roku 1925, polozávodní verze Bentley 3-Litre s motorem naladěným na 85 koní. S nejvyšší rychlostí 100 mil (160 km/h) byl tento Bentley nejrychlejším produkčním autem své doby, takže řada Continental Supersports jeho odkazu v žádném případě ostudu nedělá.

Pod kapotou Continentalu Supersports Convertible je uložen šestilitrový W12 přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který poskytuje maximální výkon 463 kW při 6000 min-1 a točivý moment 800 Nm je dostupný od 2000 do 4500 min-1. Stejně jako kupé i Convertible může vedle benzinu spalovat i palivo E85 nebo jakýkoliv poměr obou.

S motorem spolupracuje převodovka Quickshift, která je odvozena od šestistupňového automatu ZF 6HP26 a byla navržena přímo pro Continental Supersports. Tato převodovka mění převod během 93 milisekund, což je polovina času standardní převodovky z Continental GTC. Navíc častěji podřazuje o více stupňů. Mezinápravový diferenciál TorSen má místo neutrálního poměru 50:50 sportovnější nastavení na 40:60. Maximální rychlost Continentalu Supersports Convertible je 325 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 9,5 s.

Podvozek je převzatý z Continental GTC Speed. Vpředu je snížen o 10 mm, vzadu o 15 mm, disponuje adaptivními tlumiči CDC a tužším zadním stabilizátorem. K zlepšení ovladatelnosti přispívají i tvrdší silentbloky a ostřejší nastavení posilovače řízení Servotronic. Na předním čtyřramenném zavěšení je použito více hliníku, což snižuje hmotnost o 4 kg i přesto je uložení přední nápravy je o 33 % tužší než u GTC Speed.

Kola 9,5Jx20 obouvají pneumatiky 275/35 ZR 20 Pirelli Ultra High Performance a díky odlišnému odsazení ráfků rozšiřují rozchod na přední nápravě o 25 a na zadní o 50 mm. Vpředu i vzadu se nacházejí karbon-keramické brzdy s průměrem 420, resp. 356 mm.

Konstruktéři britské automobilky se snažili i o výrazné snížení hmotnosti. V tiskové zprávě uvádějí, že se jim podařilo ve srovnání s Continentalem GTC Speed ušetřit celých 90 kg. Za touto úsporou hmotnosti stojí použití karbon-keramických brzdových kotoučů, které jsou o 20 kg lehčí, následují 20palcová kola, snižující hmotnost o 10 kg a největší snížení představuje použití lehkých předních sportovních sedadel z karbonu, které uspoří 45 kg.

Nově tvarované otvory v přídi dodávají turbodmychadlům a chladicímu systému o 10 % více vzduchu a otvory v kapotě odvádí horký vzduch od motoru. Tyto změny vedly i k přínosnému zvýšení přítlaku na přední nápravě. Stejně jako kupé i kabriolet Supersports má karoserii vzadu rozšířenou, aby ukryla zadní kola s rozšířeným rozchodem.

Interiér samozřejmě vyniká luxusem v podobě čalounění z kvalitní kůže a Alcantary. Bentley rozšířil i nabídku laků karoserie o šest nových odstínů a pro všechny kabriolety řady Continental bude k dispozici tmavě šedé lakování kapoty. Prodej modelu Continental Supersports Convertible se má rozběhnout v létě letošního roku a od modelového roku 2011 má být pro všechny modely řady Continental standardem možnost spalovat palivo E85.

Mulsanne

Místem světové premiéry Bentley Mulsanne se sice stala již loni v srpnu přehlídka automobilové elegance Concours D'Elegance v kalifornském Pebble Beach a evropská premiéra se odehrála na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, ale teprve v Ženevě automobilka odhalila bližší technické informace.

Bentley Mulsanne čerpá inspiraci z modelu Bentley 8-Litre vyráběného v letech 1930 až 1931 – to alespoň tvrdí oficiální tiskové informace. Inspirace je ale spíše symbolická, 8-Litre byl posledním modelem před převzetím automobilky konkurenčním Rolls-Roycem a byl považován za nejlepší automobil své doby. Žádný Bentley před ním ani později neměl větší motor. Cena převyšující i Rolls-Royce Phantom II způsobila, že se 8-Litre vyráběl jen dva roky a vzniklo pouze 100 kusů.

Označení Mulsanne není pro Bentley novinkou i zde můžeme nalézt zajímavou historickou paralelu. Nejdelší rovinka v závodu Le Mans, který Bentley pětkrát vyhrál, dala jméno sedanu vyráběnému v letech 1980 až 1992. Ten přišel na počátku osmdesátých let, v době, kdy značka stála na pokraji zániku, a začal novou éru historie Bentley, která přinesla postupné vymezení vůči sesterským Rolls-Roycům.

Mulsanne svým designem navazuje na odkaz velkých limuzín i kupé, které automobilka Bentley vyráběla za posledních šedesát let. Linie boků může někomu připomínat například kupé Brooklands postavené na základě modelu Arnage. Vysoký ponton, zaoblené prolisy, nízká okna a masivní pozvolna klesající zadní sloupek dodávají novému Bentley svalnaté sportovní tvary.

Rozměry limuzíny Bentley jsou impozantní – délka 5575 mm, šířka 1926 mm a výška 1521 mm. Nápravy jsou od sebe vzdáleny 3266 mm. Rozchod předních kol je 1605 mm a zadních 1651 mm. Standardně bude Mulsanne stát na 20palcových kolech s pneumatikami 265/45 ZR 20 a za příplatek budou k dispozici 21palcová kola obutá do pneumatik 265/40 ZR 21.

Interiér vozu je plný dřeva. Tolik zmiňovaný odkaz na klasický Bentley 8 Litre se odráží především v masivních dřevěných lištách pod okny. Společně s bohatým dřevěným dekorem palubní desky, dřevěnými díly na sloupcích a lištou za zadními sedadly vytvářejí souvislý pás dřeva obepínající kabinu ve výšce ramen. Luxusní interiér vyžaduje také přesnou a zdlouhavou montáž – podle představitelů automobilky celých 170 hodin ruční práce, polovinu doby nutné na sestavení celého vozu.

Součástí standardní výbavy je multimediální systém s 40 GB pevným diskem, satelitní navigací, audio/video, hands-free a Bluetooth. Ve středu palubní desky je ukryta 8palcová obrazovka a po celém interiéru je rozmístěno 14 reproduktorů. Za příplatek bude k dispozici audio systém s výkonem 2200 Wattů a 20 reproduktory.

K pohonu Mulsanne slouží kompletně přepracovaný přeplňovaný osmiválec o objemu 6,75 litru. Zdvihový objem je skutečně 6750 cm3, blok motoru i hlavy válců jsou z hliníkové slitiny. Odlehčeny byly taky písty, ojnice a kovaná kliková hřídel. Velká pozornost byla věnována snižování vnitřních ztrát. Aby vyhověl přísným emisním limitům a požadavkům na nízkou spotřebu, je nově vybaven variabilním časováním ventilů a odpojováním válců. Při jízdě mimo zátěž tak motor ve skutečnosti jede jen na čtyři válce z osmi. Odlehčeny byly všechny pohyblivé části v motoru. Odpovědí na moderní požadavky je i použití osmistupňové automatické převodovky ZF

Motor je přeplňován turbodmychadly, což mu pomáhá k mamutímu točivému momentu 1020 Nm již od 1750 min-1. Nejvyšší výkon 377 kW (512 kW) je dosahován už ve 4200 min-1. Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou zvládá motor urychlit Mulsanne z 0 na 100 km/h za 5,3 s a s charakteristickým osmiválcovým bubláním dokáže ručku tachometru poslat až k rysce s 296 km/h. Kombinovaná spotřeba ultraluxusní limuzíny činí 16,9 l/100 km.

Zcela nový podvozek má vpředu lichoběžníkovou nápravu, vzadu víceprvkové řešení, adaptivní podvozek (tlumiče, vzduchové odpružení) nabízí tři standardní režimy nastavení: Bentley, Sport a Comfort. Čtvrtý mód umožňuje individuální nastavení jednotlivých komponent skrz palubní informační systém.

První vozy budou dodány v létě 2010, základní cena bude 220 tisíc liber, tedy zhruba 6,5 milionu Kč.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
OKD v březnu propouštělo, na karvinsku ale stále horníky shání OKD v březnu propouštělo, na karvinsku ale stále horníky shání

ěžební společnost OKD, která je od loňska v úpadku, sice…

Kapsch zvažuje nabídnout státu satelitní systém na výběr mýta Kapsch zvažuje nabídnout státu satelitní systém na výběr mýta

Správce mýtného systému v ČR, společnost Kapsch, zvažuje…

Hotelový řetězec EuroAgentur expanduje, buduje síť vlastních restaurací Hotelový řetězec EuroAgentur expanduje, buduje síť vlastních restaurací

Největší tuzemský hotelový řetězec otevřel první…

Číňané kupují druhého největšího výrobce kondomů na světě Číňané kupují druhého největšího výrobce kondomů na světě

Konsorcium čínských firem Humanwell Healthcare Group a…

 
Zdroj: redakce

Štítky Bentley Ženeva 2010

 

Přidat názorDiskuse: Bentley v Ženevě 2010

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Petr z Výměny manželek: Lenka mi řekla, že potřebuje milence! Rosťa se zhroutil

Petr z Výměny manželek: Lenka mi řekla, že potřebuje…

Ve středu se vysílal díl Výměny manželek, ve kterém se prohodily Lenka, která je matkou jednoho miminka, a Věra,…

Muž dostal záchvat a spadl do kolejiště: Metro C skoro hodinu stálo

Muž dostal záchvat a spadl do kolejiště: Metro C…

Ve čtvrtek ráno krátce před osmou hodinou byla zastavena dopravním podnikem linka C pražského metra. Důvodem byl…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Poslední rok v Buffalu? Vězení, ukázal Fin na módní kolekci

TOP zajímavosti z NHL: Poslední rok v Buffalu?…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Zlín slaví! United mu pomohli do Evropské ligy, dostane 70 milionů

Zlín slaví! United mu pomohli do Evropské ligy,…

Takhle si to malovali. Nejdříve vyhrát český pohár a pak sledovat triumf Manchesteru United ve finále Evropské…

 

Reflex.cz

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův 4kilometrový kolos nepřivítal jediného hosta

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův…

Sklony k megalomanii jsou typické pro takřka všechny diktátory a nacistický vůdce nebyl žádnou výjimkou. Už jen…

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně rychlý růst objemu plateb v kryptoměně bitcoin je na…