Bentley v Ženevě: luxus s lidskou tváří

Bentley v Ženevě: luxus s lidskou tváří

 
 

Bentley sice není to co Rolls-Royce nebo Maybach, ale taky tolik neodlehčí vašemu švýcarskému kontu. osobní setkání se smečkou Bentleyů na stánku v Palexpu patří k největším zážitkům, které jsme si minulý týden ze Ženevy odvezli.

Bentley sice není to co Rolls-Royce nebo Maybach, ale taky tolik neodlehčí vašemu švýcarskému kontu. Osobní setkání se smečkou Bentleyů na stánku v Palexpu patří k největším zážitkům, které jsme si minulý týden ze Ženevy odvezli.

Koncern Volkswagen v Ženevě sklidil úspěch na několika frontách. Na stánku značky VW se netrhnuly dveře u nového passatu, sousedící Škoda zaujala konceptem Yeti, naproti situovaný Seat představil studii nové generace modelu Leon a Audi v pohodové atmosféře předváděla několik dílčích novinek. Luxusní značky koncernu se nenechaly zahanbit a vyrukovaly s důležitými vozy. Například Bugatti (až překvapivě komorně) představilo sériový Veyron a Lamborghini novou studii. Největší zájem vzbudil Bentley s modelem Continental Flying Spur.

Continental Flying Spur
Model R-Type (1952) společně se sedanem Flying Spur (1957) stanovila tradiční britská automobilka ovládaná od roku 1998 německým koncernem jako základní pilíře inspirace při stavbě nového modelu, jenž převzal od svého pradědy narozeného v roce 1957 dokonce i jméno. Za klasickým jménem se ovšem ukrývá soudobá technika. Ocelový skelet spočívá na sportovně laděném podvozku, s mírnými úpravami převzatém z Continentalu GT včetně aktivního vzduchového pérování.

Permanentní pohon všech kol přenáší na vozovku 405 kW z šestilitrového dvanáctiválce do W vyrobeného v továrně v Crewe přes šestistupňovou samočinnou převodovku ZF s řazením Tiptronic. Výsledkem je zrychlení 0-100 km/h za 5 sekund a nejvyšší rychlost 312 km/h, což jsou rekordní hodnoty mezi všemi čtyřdveřovými Bentleyi. Pečlivě vyladěné přeplňování dvěma turbodmychadly zase poskytuje maximální kroutící moment již od 1600 otáček.

Maximální brzdný účinek zajišťují obrovské kotouče s průměrem 405 mm. V interiéru se pochopitelně snoubí nejvyšší úroveň kvality. Každá plocha je pokryta drahým materiálem – zejména jemnou kůží a ušlechtilým dřevem. Na ruční vyčalounění jednoho interiéru spotřebují řemeslnící celkem 11 vydělaných hovězích kožek. Obytný prostor je v souladu s klientovým přáním konfigurován jako pěti případně čtyřmístný.

V tom případě disponuje každý z pasažérů motorizovaným polohováním své sedačky a individuálním nastavením klimatizace. Všem se potom stará o komfort a přístup k informacím nejmodernější dostupný infotainment systém. Dle filozofie značky je veškerá výbava již obsažena, zákazník však má volnou ruku v prakticky neomezené přizpůsobitelnosti stylu svému vkusu. Přesto tvarování některých detailů naopak připomíná slavnou tradici, např. tvarování výdechů ventilace.

Ceny se podle zvyklostí nesdělují každému na potkání, v tomto případě již stanoveny byly a prý přibližně kopírují kupé GT. V kuloárech se hovoří o částce 170.000 Euro. Do prodeje se první kusy dostanou v dubnu. Bentley předpokládá veliký zájem, což dokázala i prezentace v Ženevě, a proto mateřský koncern uvažuje, že přesune část výroby do málo vytížené skleněné továrny v Drážďanech. Phaetony, které se v továrně vyrábějí, totiž nejdou na odbyt.

Arnage RL
V rohu stánku vměstnaný Arnage RL sice má svá nejlepší léta za sebou, ale stále má bohatým zákazníkům co říci. Ostatně posuďte sami charisma tohoto vozu z naší fotogalerie. Velké písmeno L v názvu značí, že jde o model R s prodlouženým rozvorem, jehož 3365 mm zajišťuje vskutku luxusní cestování v přepychově vyvedeném interiéru. Celková délka 5640 mm samozřejmě výrazně překonává nový Continental Flying Spur (5300 mm), Rolls-Royce Phantom (5835 mm) i Maybach (5730 mm) jsou i v základních provedeních ještě dále. Jinde jsou také ceny. Rolls-Royce Phantom se ve Švýcarsku prodává za 575.000 CHF, Bentleye Arnage R za 390.000 CHF, Arnage RL za 438.300 CHF a Arnage T za 414.000 CHF. Kupé Continental GT za 256.600 CHF proti tomu s dvanácti válci pod kapotou vypadá za 256.500 CHF jako poměrně výhodná koupě.

Arnage Drophead Coupé se snad ani nepokusíme komentovat, to se prostě musí vidět.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…