Možná se vám to už někdy stalo. Přijedete k čerpací stanici, v hlavě fůra starostí a místo po černé tankovací pistoli omylem sáhnete po zelené. Následky dost záleží na rychlosti vašeho jednání.
Ze zkušenosti mohu říct, že Citroen Xantia HDi benzín příliš nemusí. Při poměru 50:50 sice jede několik dní jako šlak, ale špatně startuje. Největší negativum směsi je, že se po dojetí nádrže zadře >:-[]
chapu, ze pro vas majitele chrochtu to je nocni mura
ale pochopte vy co tema chrochtama jezdite, ze pro nas ostatní to je naopak dar z nebes, protože zadrenej chrochtak nechrochta, a tedy nevypousti zadny jedy ani rakovinu.
Bohužel u dnešních vozů jsou opravy drahé pokud dojde k natankování benzínu do dieselového vozu a k nastartování, je nutné vyměnit vysokotlaké čerpadlo.... Což je třeba 40tis Kč neříkám ze to tak mají všichni a u všech modelů ale může to člověka potkat. Horší je když se sejde pár náhod a do dieselového vozu natankujete benzín odjedete z benzínky a vozidlo se rozhodne provést regeneraci filtru pevných částic..... Auto zhořelo ale to jsem viděl jen jednou.
Není chrochták jako chrokták, v tuhých mrazech jsme bežně tankovali do dieselu cca 20-30% benzínu a jen si to mlaskalo. Ale to byly ještě podávací čerpadla Motorpal a podobné značky. S dnešními auty aby se člověk bál vyjet. Stejně auto zahubí časovná životnost a bio složky.
me se to stalo u minule generace Toleda 2.0TDI ..... odjel jsem s tim z benzinky a po 500 metrech to chciplo na dalnici.
autu se nic nestalo ale nadrz benzinu 2000, odtah 2000, cisteni a novy palivovy filtr a tak asi 5000 takze uplnej zaklad za to je cca 10000 kc ... pod to se asi nedostanete ....
takze proste nepospichat za milenkou a nemyslet pri tankovani na jiny veci .... no bylo to hned >:D
po tom toledu uz 10 let kupuju jen benzinaky .... ne kvuli tomu ale diesel mi nejak nesedel
umí jezdit na naftu i benzín. Sice jí není vždycky jedno, co do ní zrovna člověk naleje, ale skutečně motor umí obě paliva, je to i v příručce. Není mi úplně jasné jak je to možné když nemá zapalovací svíčky (v manuálu se psalo snad jen něco o domontování podávacího čerpadla a seřízení vstřiků), ale prostě to tak je.
ja sem zas do fichtla lil cistej petrolej
jezdilo to v phode, jen to nechtělo startovat
muselo se do sani párkrát vstriknou stříkačkou benzin aby se to ohralo a pak to normalne jelo.
jen se strasne zakarbonovaval vejfuk
IMHO to do válce stříkne benzin prakticky v tekutý formě (ne rozprášenej), ten se pak začne odpařovat a zapálení proběhně už stejně jako u nafťáku. Dobře to tomu motoru ale asi nedělá :-)