Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Benzinová Mazda 6 chce oslovit více firemních zákazníků než dosud

Na českém trhu se nová generace šestky začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2013.
Zpět na článek
27. 11. 2012 11:10
27. 11. 2012 11:12
27. 11. 2012 11:41
27. 11. 2012 11:49
27. 11. 2012 12:19
27. 11. 2012 12:39
27. 11. 2012 20:13
27. 11. 2012 11:58
27. 11. 2012 12:03
27. 11. 2012 12:31
27. 11. 2012 12:46
27. 11. 2012 13:23
27. 11. 2012 14:55
27. 11. 2012 18:23
27. 11. 2012 13:08
27. 11. 2012 13:18
27. 11. 2012 13:19
27. 11. 2012 13:30
27. 11. 2012 16:25
28. 11. 2012 09:58
27. 11. 2012 14:00
27. 11. 2012 19:18
27. 11. 2012 18:29
27. 11. 2012 18:34
27. 11. 2012 19:23
27. 11. 2012 21:19
27. 11. 2012 21:34
27. 11. 2012 21:40
27. 11. 2012 21:36
27. 11. 2012 21:42
27. 11. 2012 22:28
27. 11. 2012 19:21
27. 11. 2012 22:29
27. 11. 2012 13:36
27. 11. 2012 15:15
27. 11. 2012 15:30
27. 11. 2012 20:30
28. 11. 2012 22:28
27. 11. 2012 14:59
27. 11. 2012 18:21
27. 11. 2012 19:31
28. 11. 2012 09:29
28. 11. 2012 10:01
27. 11. 2012 18:54
27. 11. 2012 21:51
27. 11. 2012 22:29
28. 11. 2012 00:05
28. 11. 2012 22:07
28. 11. 2012 22:47
Avatar - wladyk
27. 11. 2012 11:10
spotřeba
.......to odpovídá kombinované spotřebě 5,5 l/100 km. Chybí dovětek, že pouze v laboratoři. V praxi je to nedosažitelné. :no:
Rozbalit vlákno
13
27. 11. 2012 11:12
Re: spotřeba
Norma je v EU pro všechny stejná, takže to bude víceméně žrát stejně jako ostatní auta s deklarovanou spotřebou 5,5...
27. 11. 2012 11:41
Re: spotřeba
motor nema turbo, mozno to nebude az take zle >:D
27. 11. 2012 11:49
Re: spotřeba
Předpokládám, že s e tím bude dát v klidu pohybovat kolem 7litrů
27. 11. 2012 12:39
Re: spotřeba
To není pravda. Problém je právě v tom, že pro různá auta je ta norma NEDC stejná, kupříkladu všechna auta s manuálem musí ze trojky na čtyřku přeřazovat při 50 km/h. Jenže je rozdíl, když tohle aplikuješ u Fabie HTP nebo u šestiválce. Paradoxně to zvyšuje normovanou spotřebu u aut s těsněji odstupňovaným šestistupňovým manuálem (proto "eko" verze Octavií, Focusů či Golfů dostávaly pětikvalt). Dříve existovalo hodně aut, co reálně uměly jezdit za méně, protože v praxi jsi u nich mohl řadit vyšší stupně dřív, než předepisuje norma NEDC.
27. 11. 2012 20:13
Re: spotřeba
Přesně tak, norma je stejná pro všechny. :-)

Nemám rád příběhy o tom jak je reálná spotřeba vyšší.

Kdo umí benzínové auto této velikosti se stejným/nižším zrychlením z 0-100km/h a stejnou/nižší spotřebou? Kromě hybridů.

Mazda :yes:
Avatar - Shr3k
27. 11. 2012 11:58
Re: spotřeba
Když jezdí majitelé CX-5 dlouhodobě za 7,5 litru mimo laboratoř (a vláčet s sebou pohon 4x4, SUV kola a obrovskou čelní plochu), není důvod proč by nemohli majitelé nových šestek jezdit za nějakých 6 litrů bez laboratoře, navíc pak s dietněji naladěným motorem a rekuperací.
27. 11. 2012 12:03
Re: spotřeba
tu su realne spotreby [odkaz]
zacina to na nejakych 7, bezne okolo 8... uvidime ked pride M6 ako to bude...
Avatar - Shr3k
27. 11. 2012 12:31
Re: spotřeba
Však právě proto píšu 7,5.
27. 11. 2012 12:46
Re: spotřeba
No jo, ale tam je zhruba polovina CX-5, co jsou jen předokolky (FWD) a měly by tudíž jezdit za 6,0. A nevidím tam ani jednoho, co by takto jezdil. Tím neříkám, že těch 7,5 je špatný výsledek (naopak, je to velmi slušné číslo, zvlášť u těch čtyřkolek), ale realita se od té "normované pohádky" prostě dost liší.
Avatar - Shr3k
27. 11. 2012 13:23
Re: spotřeba
Nejsem si jistý, jestli zrovna Německo s hustou dálniční sítí a neomezenou max je zrovna reprezentativní model. ;-) Toto je celkem reálný případ: [odkaz]
27. 11. 2012 14:55
Re: spotřeba
Zdaleka ne každý jezdí v německu 200 km/h.
27. 11. 2012 18:23
Re: spotřeba
[odkaz]

treba si pozret styl jazdy...neni 7litrov ako 7litrov :-)
27. 11. 2012 12:46
Nezapomínejte na i-Eloop
Nechtěl jsem to dávat někam do reakce, ale uvědomte si, že M6 je v podstatě hybrid, takže by odklon od normovaný neměl být tak dramatický.

Otázka spíše je, jak se podepíše kondenzátor na výsledné spotřebe oproti "klasické" baterce.

Např. u mě dlouhodobá zkušenost s Priusem je taková, že od nornované spotřeby (3.8l na 100) je nárost celkem minimální (4.5l na 100).

Počkejme na reálné testy kamarádi:)
Ale sám odhaduju, že v normálním provozu (ne brzda silnic, ale jinak spíše plavná jízda) by to mohlo brát okolo 6-6.5l na 100.
Rozbalit vlákno
7
27. 11. 2012 13:04
Re: Nezapomínejte na i-Eloop
Hybrid to sice úplně není, ale svým zůsobem se za to dá považovat, to je fakt. Tu rekuperovanou elektřinu, pokud se nepletu, používá k pohonu elektrických součástí jako jsou světla, klima, rádio a podobné věci, nikoli k pohonu. Bude i tak příjemné, když klime nesežere výkon motoru a nebude zvyšovat spotřebu. Když se dívám na spotřeby třeba 118kW Tiguanu a Passatu (analogie k CX-5 a M6), tak tam je rozdíl spotřeby zhruba půl litru. Dá se tedy předpokládat, že i M6 bude jezdit zhruba o půl litru úsporněji než CX-5. Průměr bych tedy čekal někde kolem 7,5-7,7 litru. Za což tedy jezdím s dvoulitrem střední třídy už dnes (papírově 7,9), ale taky téměř 16 let starým :-) Myslím ale, že se najdou lidi, kteří bez větších problémů srazí spotřebu i k těm šesti litrům
27. 11. 2012 18:28
Re: Nezapomínejte na i-Eloop
8litrov benzinu mas na M6 uz dnes...nova pojde 100% nizsie ako stara...ale presne ako hovoris,roznym stylom jazdy sa najdu rozne hodnoty...to vidim aj u seba ked porovnam s inymi autami na spritmonitore...verim,ze sa realna bude pohybovat velmi blizko predpisanemu...ale mat take auto,si to bude vyzadovat silnu davku ovladania sa...lebo ekonomicka jazda si to vyzaduje :-)
27. 11. 2012 18:59
Re: Nezapomínejte na i-Eloop
No, nynější M6 má ve dvoulitru cca 8,6, takže čekám litr dolů (samozřejmě v "celosvětovém" SM průměru). Osobně dokážu jezdit pod udávanou spotřebou, ale to je EURO2 auto z roku 97. Nevím, zda by se mi to dařilo s takto novým autem. Ono kdybych dokázal jezdit s dvoultrovým benzinovým autem 4,8 metru dlouhým pod 5,5 litru, to by byla krása :-)
27. 11. 2012 20:03
Re: Nezapomínejte na i-Eloop
Jen pro info. Hybrid to je.

A sice tzv. mikrohybrid - rekuperovaná energie se používá pro napájení palubní sítě. Především při akceleraci, kdy je možné odpojit alternátor. Výkon tak může jít místo do ventilátorů, rádia.. do pohonu. Bývá to obyčejně výkon okolo 1kw.

Něco podobného používá BMW pro snad všechny modely, s tím že používá téměř klasický olověný aku.

Dále existují mild a full hybridy, paralelní a sériové atd.
27. 11. 2012 13:07
Re: Nezapomínejte na i-Eloop
Tak i-Eloop je spíš podpůrný systém pro "ostatní" spotřebiče energie v autě, rozhodně se nejedná o hybrid - pohon je výlučně na spalovací motor, rekuperovaná energie v kondenzátoru nepomáhá ani při akceleraci. Jinak chápu, jak jsi to myslel i jak to myslela Mazda a jsem přesvědčen, že jezdit za 6,5 l půjde, ale asi to nezvládne žádný firemní zákazník ;-) . Zatímco brždění a následná akcelerace se u hybridu nijak zásadně na spotřebě neprojeví (pokud se mýlím, oprav mě, ty máš asi zkušenosti s reálným provozem), tak u systému Mazdy bude úspora minimální (ale nějaká tam asi z dlouhodobého hlediska bude).
Spotřebu a emise dnes honí každý a ukrajuje se i po desetinkách procent.

Jinak já to pochopil tak, že v některých zemích je výhodné vlastnit ve firmě auta s "papírovými" nízkými emisemi. Pokud se za ně platí daň nebo poplatek a úspora na poplatku je větší než prodražení vyplývající z vyšší spotřeby oproti naftě, tak se to může vyplatit. Jenže pak proč nesáhnout po Priusu ...
Avatar - Shr3k
27. 11. 2012 13:34
Re: Nezapomínejte na i-Eloop
Tak především pro firemní flotily nemusí být nafta vždycky výhrou, pokud auta jezdí věčně po městě, v zácpách atp., je problém s vypalováním filtru. Prius není sedan/kombi střední třídy.
27. 11. 2012 18:25
Re: Nezapomínejte na i-Eloop
To právě zmiňuji, že nafta nemusí být výhodou - pokud jezdí daný zákazník většinou po městě, nebude mít ani tolik najetých km, aby se nafta vyplatila, nebude mít problém s filtrem a bude mít menší daň. Otázkou je, jestli ve takhle velké auto zrovna na tento účel vhodné... Prius je kategorie sama o sobě a pro tento styl používání je podle mě skoro ideální.
27. 11. 2012 13:08
liftback?
zda sa, ze mazda vobec neplanuje robit sestku vo verzii liftback. ja mam staru sestku prave ako liftback a mi to pride ako najpraktickejsia verzia karoserie. vyuzitie kufra je daleko praktickejsie ako pri sedane a auto vyzera elegantnejsie ako kombi. navyse kombi casto poskytuje nadbytok priestoru, ktory clovek na 95% nema kedy vyuzit. bola by podla mna skoda, ak by 6stka zostala iba ako sedan a kombi. ake % potencialnych zaujemcov v europe si dnes kupi klasicky sedan? ak nechcu kombi, mazda pre nich neponuka riesenie.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Shr3k
27. 11. 2012 13:18
Re: liftback?
Ano, neplánuje (i když to všechny české motoristické servery po sobě papouškovaly ještě v srpnu). Automobilce zřejmě nejde o to, aby prodávala pár tisíc liftbacků v Evropě. To raději prodá pár desítek tisíc sedanů v USA.
27. 11. 2012 13:19
Re: liftback?
No prostě Mazda slibné auto zazdívá debilní politikou. V Evropě to chce liftback, který patrně nebude (manažérské sedany obhospodařuje zejména Passat a A4, běžní zákazníci zde upřednostní spíše páté dveře - viz prodeje nynější M6 nebo Mondea v liftbacku, v sedanu to auto v podstatě nelze vidět). Také nerozumím tomu, proč je 2,5 výhradně v automatu. Jasně, s manuálem jich asi moc nebude, ale třeba osobně by se mi liftback ve 2,5 náramně líbil.
Avatar - Shr3k
27. 11. 2012 13:30
Re: liftback?
Vzhledem k tomu, že nová šestka sedan je globální auto, určené především pro severoamerický trh (proto taková délka a takový rozvor), je model 2.5 s automatem logickou volbou. Čísla prodeje v Evropě budou stejně marginální a Mazda to nabídla do Evropy "když už to vyrábíme pro USA, tak vám dáme možnost koupit si to taky".
27. 11. 2012 16:25
Re: liftback?
Nevím, zda je to až tak moc pravda. Třeba naftový Sky-D je dost cílený do Evropy, tak je škoda, že to nedotáhli ještě trochu více. Takhle ty prodeje v Evropě skutečně budou marginální.
Avatar - Shr3k
28. 11. 2012 09:58
Re: liftback?
Pravda to věru je, neboť zavřeli továrnu ve Flat Rock, kde dělali prodloužené 6 GH pro severoamerický trh. S novým modelem jede veškerá produkce z Hirošimy a oni potřebovali nahradit prodlouženou GH novým fullsize sedanem. Proto je sedan větší, zatímco kombi se proti GH zvětšilo jen minimálně. Sedan i kombi jsou stejné až po B sloupek, proto mohou vzít ze sedanu 2.5 spárovaný s automatem a namontovat do kombíku.
27. 11. 2012 14:00
Re: liftback?
tak toto som si nevsimol :-(
do teraz som rozmyslal, ze nabuduci rok v lete by to bola celkom slusna volba na dialnicne presuny. 2.5 + manual. s automatom veru nie ;-\
skoda, uvidime co na to nove mondeo
Avatar - ZaklinacTristan
27. 11. 2012 18:19
Re: liftback?
Ale no, ved tomu automatu skus dat sancu :-) Vraj je velmi dobry.
27. 11. 2012 19:18
Re: liftback?
jazdil som nove BMW 118i par mesiacov (aj s automatom) co bol asi najlepsi automat s akym som sa kedy stretol. no predsa ma nepresvedcil oproti manualu. ano, v meste je to parada, hlavne v zapchach. no kedze soferovanie si chcem uzit naplno .... proste manual je manual ;-)
27. 11. 2012 18:29
Re: liftback?
Ten automat je vynikající, zkoušel jsem ho v CX5 (a to nejsem moc příznivec automatů).
Mondeo nebude také špatná volba, jen bys musel koupi auta odložit, protože se to Fordu nějak nepovedlo a jestli bude v prodeji ke konci roku je pořád ještě otázkou...
27. 11. 2012 18:34
Re: liftback?
Mazda 6 ma zaklad 2,0 Sky...Mondeo 3valcovy 1,0 EBT :-)
27. 11. 2012 19:23
Re: liftback?
v tomto som sklamany z mazdy. mondeo ma super 2.0T s 240 konmi (ocakavam, ze bude aj v novom). mazda ma len 2.5 :-( dufam ze to vaha zachrani
27. 11. 2012 21:19
Re: liftback?
v com si sklamany? No pokial mas pocit,ze skoro 200koni je malo...pisalo sa o MPS verzii pre M6...ale ci to bude MPS ci kupe...neviem...ale bude tam novy (vraj) 2,0T a dufam,ze nepojdu nizsie ako s 2,3T Disi 260k :-)

Ja som skorej sklamany,ze auto velke jak krava ma v zaklade trojvalec o 1litry...nech je to i motor roka.
27. 11. 2012 21:34
Re: liftback?
ja som osobne o MPS este necital. ak pride tak to pravdepodobne nebude hned z uvedenim M6 na trh. ak hej tak to bude horuci kandidat
27. 11. 2012 21:40
Re: liftback?
Urcite nepride hned...a nie je iste ake to vlastne bude aj auto...tusim aj tu pisali,ze kludne to moze byt na styl BMW GT :-|
27. 11. 2012 21:36
Re: liftback?
ford predava len to co ludia chcu a kupuju ;-\
uvidis ze ten 1.0 a 1.6 budu najpredavanejsie verzie :-(
27. 11. 2012 21:42
Re: liftback?
Niet sa co cudovat...Ford zrejme nevie urobit poriadnu atmosferu s Euro 6...a tak downsizing a turbo...

to je presny opak Mazdy :yes:
Avatar - Ozzman
27. 11. 2012 22:28
Re: liftback?
Hlavně, alespoň z mého subjektivního pohledu bude nové Mondeo ošklivější než Mazda 6, takže já bych volil M6 :-) a to sem fanoušek Fordu :-)

p.s. neni drtivá většina Mondeí v TDCi?
27. 11. 2012 19:21
Re: liftback?
kupovat planujem jun/jul buduci rok. dufam, ze dotedy bude co porovnavat (M6 vs. Mondeo). proste nieco na dlhe dialnicne presuny DE SR. moj megane RS mi je luto nicit na dialnici. nie je to ziadny problem. nemecke a rakuske dialnice su OK aj na CUP podvozok. ale mat na hot-hatchi 50tis km rocne tiez nie je moj ciel.
Avatar - Ozzman
27. 11. 2012 22:29
Re: liftback?
Mgeane RS :yes: >:-[]
Avatar - Emel
27. 11. 2012 13:36
Re: liftback?
Nový kombík vypadá docela dobře..
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2012 15:15
Re: liftback?
Ale liftback je liftback. :-)
Avatar - Emel
27. 11. 2012 15:30
Re: liftback?
Jo, jasně... nic proti, je škoda že ho Mazda vyřadila, tím spíš že jich na trhu moc není (z hlavy mě napadá Insignia, Mondeo, Superb a Laguna... A5...).
27. 11. 2012 20:30
Re: liftback?
Ještě BMW 5 GT a v budoucnu asi 3 GT.

A Octavia, tady se porovnává i se střední třídou :-)

[odkaz]
28. 11. 2012 22:28
Re: liftback?
Pro Evropu je hlavně kombi. Sedan dostal typicky americké rozměry. Mazda není v pozici, kdy by si mohla dovolit vykrývat v Evropě skulinky na trhu.
Avatar - Emel
27. 11. 2012 13:11
Možná další auto?
Tohle auto se mi líbí, je to přesně to co bych si při svém nájezdu do rodiny představoval. S cenou do půl mega a solidní výbavou je to reálně konkurent Octavie, ale pro mě osobně je Mazda lákavější nabídka.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Shr3k
27. 11. 2012 13:41
Re: Možná další auto?
No nejsem si jistý, jestli zrovna tohle auto s délkou 4,87 metru a rozvorem 2,83 metru cílí zrovna na Octavii. >:D
Avatar - Emel
27. 11. 2012 13:43
Re: Možná další auto?
Cílit může kam chce, ale v ČR bude reálně soupeřit o zákazníky s lépe konfigurovanou Octavií, která bude IMO cenově na podobné úrovni, tj. kolem půl mega za slušně konfigurované auto.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 11. 2012 13:48
Re: Možná další auto?
Taky si myslím, že toto vystihuje mentalitu zdejšího zákazníka.
Avatar - Shr3k
27. 11. 2012 13:50
Re: Možná další auto?
Tak s tím se dá 100% souhlasit. >:D
Avatar - Emel
27. 11. 2012 14:04
Re: Možná další auto?
Český zákazník, jako jakýkoliv jiný zákazník, chce za své peníze co nejlepší auto. Na druhou stranu ale logicky tíhne k produkci domácí automobilky. Co se fleetových prodejů týče, tam má Octavia samozřejmě velkou výhodu v servisu, šíři modelové nabídky a v tom, že již ve spoustě fleetů působí. Některé firmy navíc záměrně volí česká auta... a díky bohu za to :-).

That said, Mazda 6 bude zřejmě za ty peníze objektivně lepší koupě.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 11. 2012 16:39
Re: Možná další auto?
Já tím měl na mysli, že za své peníze chce především větší kus plechu. S tím problém nemám, také raději větší auto byť s kompromisy ve výbavě. Ačkoli je otázka, jaká může být 6ka za 500k, pokud vůbec.
27. 11. 2012 18:38
Re: Možná další auto?
má kopirovat cennik CX-5..jak vybavou aj cenou...vraj...
27. 11. 2012 14:12
Re: Možná další auto?
A taky nevím, esi m6 půjde cenově do půl míče.
27. 11. 2012 15:00
Re: Možná další auto?
Půjde, jako dvouletá v bazaru.
Avatar - Emel
27. 11. 2012 15:28
Re: Možná další auto?
Základní ceníková cena je 539.000, nicméně v základu jsou i 17" kola, klima, plná bezpečnostní výbava. Za kombík se nepřiplácí a 2.0G je použitelný motor. Myslím, že dostat se do půl mega nebude problém (za pár měsíců).
27. 11. 2012 15:34
Re: Možná další auto?
:yes: ok, to pak jo! Ono tím pádem to možná pude hned, třeba u mitsubishi dávají od prvního dne prodeje slevu na Outlandera 10 % (takže 60 tis. a víc), u mazdy by možná šlo sjednat cenu.
Avatar - Emel
27. 11. 2012 15:49
Re: Možná další auto?
Těžko říct, u úplné novinky a ještě k tomu v základu... ale nakonec i těch 540 je celkem příznivá cena, na kterou se s Octavií III Combi nejspíš dostaneš raz-dva.
27. 11. 2012 15:52
Re: Možná další auto?
:yes:
27. 11. 2012 18:39
Re: Možná další auto?
Su u vas mozne zlavy na CX-5? U nas veru teda malo...lebo ich je vseobecne malo a dopitu vela... :-(
Avatar - Shr3k
28. 11. 2012 10:00
Re: Možná další auto?
Proč by slevovali něco, co se prodává jak housky na krámě a ještě na to jsou fronty?
Avatar - Pekelná Micinka
27. 11. 2012 13:50
Jako facka
Firmy bude zajímat jediné - náklady. Takže provoz, servis.
Rozbalit vlákno
12
27. 11. 2012 14:59
Re: Jako facka
Firmy zajímá hlavně spotřeba. Kdyby je zajímaly provozní náklady, nekupovali by všichni do svých fleetů dehet.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 11. 2012 16:37
Re: Jako facka
Provozem jsem měl tedy na mysli i náklady na PHM.
27. 11. 2012 18:21
Re: Jako facka
v tomto pripade hra rolu aj to ze ak si kupis benzin namiesto diesla ako sukromna osoba, rozdiel v spotrebe bude napr liter...
ale na sluzobnom aute kde sa jazdi brzda plyn bude rozdiel 3 litre
27. 11. 2012 19:31
Re: Jako facka
S timto tvrzenim nemohu nez souhlasit.
Avatar - Ham.
28. 11. 2012 09:29
Re: Jako facka
I víc, služební auto=závodní speciál, soukromé auto=leštěnka. :-)
28. 11. 2012 10:01
Re: Jako facka
:yes: :yes: :yes:
27. 11. 2012 18:54
Re: Jako facka
Naše firma vyměnila 11 Octavek ,za nyní dosluhující generaci Mazda 6 a roční náklady na údržbu a provoz se snížily o cca 23%. To je reálná úspora nákladů.Když si to vynásobíš x 4 roky,což je doba životnosti auta ve firmě.Tak máš velmi zajímavé peníze,které jsou do kapsy firmě,resp.majiteli.
A já už se těším,na další generaci.Ta dosluhující je ale fantastická.Motor,jizda jsou naprosto jinde,než Passat,nebo Octavia(nic proti nim,ale je to neporovnatelné)
27. 11. 2012 21:51
Re: Jako facka
ake mate motory a vybavu?
27. 11. 2012 22:29
Re: Jako facka
no tak to by me zajimalo - muzes to prosim rozepsat? motorizace Oct. VS M6? najezd?
28. 11. 2012 00:05
Re: Jako facka
Připojuju se:)

Taky by mě zajímalo co za co se měnilo. 23 procent zní fantasticky.
Avatar - RWD
28. 11. 2012 22:07
Re: Jako facka
mě to taky zajímá, především kolik let a km měli octavie a kolik dosazené m6? Protože firmy často kupují auta nová a zároveň mírně zánovní (do 100tis km) neprodávají. Jestlipak to nebylo tak, že octavie měli 200 000km a m6 se koupili nové?
28. 11. 2012 22:47
Re: Jako facka
Firmy zajímají celkové náklady. Jedno, komu musí zaplatit, platit musí. Ať jsou to daně, poplatky, palivo, servis.