To není pravda. Problém je právě v tom, že pro různá auta je ta norma NEDC stejná, kupříkladu všechna auta s manuálem musí ze trojky na čtyřku přeřazovat při 50 km/h. Jenže je rozdíl, když tohle aplikuješ u Fabie HTP nebo u šestiválce. Paradoxně to zvyšuje normovanou spotřebu u aut s těsněji odstupňovaným šestistupňovým manuálem (proto "eko" verze Octavií, Focusů či Golfů dostávaly pětikvalt). Dříve existovalo hodně aut, co reálně uměly jezdit za méně, protože v praxi jsi u nich mohl řadit vyšší stupně dřív, než předepisuje norma NEDC.
Když jezdí majitelé CX-5 dlouhodobě za 7,5 litru mimo laboratoř (a vláčet s sebou pohon 4x4, SUV kola a obrovskou čelní plochu), není důvod proč by nemohli majitelé nových šestek jezdit za nějakých 6 litrů bez laboratoře, navíc pak s dietněji naladěným motorem a rekuperací.
No jo, ale tam je zhruba polovina CX-5, co jsou jen předokolky (FWD) a měly by tudíž jezdit za 6,0. A nevidím tam ani jednoho, co by takto jezdil. Tím neříkám, že těch 7,5 je špatný výsledek (naopak, je to velmi slušné číslo, zvlášť u těch čtyřkolek), ale realita se od té "normované pohádky" prostě dost liší.
Nejsem si jistý, jestli zrovna Německo s hustou dálniční sítí a neomezenou max je zrovna reprezentativní model. ;-) Toto je celkem reálný případ: [odkaz]
Nechtěl jsem to dávat někam do reakce, ale uvědomte si, že M6 je v podstatě hybrid, takže by odklon od normovaný neměl být tak dramatický.
Otázka spíše je, jak se podepíše kondenzátor na výsledné spotřebe oproti "klasické" baterce.
Např. u mě dlouhodobá zkušenost s Priusem je taková, že od nornované spotřeby (3.8l na 100) je nárost celkem minimální (4.5l na 100).
Počkejme na reálné testy kamarádi:)
Ale sám odhaduju, že v normálním provozu (ne brzda silnic, ale jinak spíše plavná jízda) by to mohlo brát okolo 6-6.5l na 100.
Hybrid to sice úplně není, ale svým zůsobem se za to dá považovat, to je fakt. Tu rekuperovanou elektřinu, pokud se nepletu, používá k pohonu elektrických součástí jako jsou světla, klima, rádio a podobné věci, nikoli k pohonu. Bude i tak příjemné, když klime nesežere výkon motoru a nebude zvyšovat spotřebu. Když se dívám na spotřeby třeba 118kW Tiguanu a Passatu (analogie k CX-5 a M6), tak tam je rozdíl spotřeby zhruba půl litru. Dá se tedy předpokládat, že i M6 bude jezdit zhruba o půl litru úsporněji než CX-5. Průměr bych tedy čekal někde kolem 7,5-7,7 litru. Za což tedy jezdím s dvoulitrem střední třídy už dnes (papírově 7,9), ale taky téměř 16 let starým :-) Myslím ale, že se najdou lidi, kteří bez větších problémů srazí spotřebu i k těm šesti litrům
8litrov benzinu mas na M6 uz dnes...nova pojde 100% nizsie ako stara...ale presne ako hovoris,roznym stylom jazdy sa najdu rozne hodnoty...to vidim aj u seba ked porovnam s inymi autami na spritmonitore...verim,ze sa realna bude pohybovat velmi blizko predpisanemu...ale mat take auto,si to bude vyzadovat silnu davku ovladania sa...lebo ekonomicka jazda si to vyzaduje :-)
No, nynější M6 má ve dvoulitru cca 8,6, takže čekám litr dolů (samozřejmě v "celosvětovém" SM průměru). Osobně dokážu jezdit pod udávanou spotřebou, ale to je EURO2 auto z roku 97. Nevím, zda by se mi to dařilo s takto novým autem. Ono kdybych dokázal jezdit s dvoultrovým benzinovým autem 4,8 metru dlouhým pod 5,5 litru, to by byla krása :-)
A sice tzv. mikrohybrid - rekuperovaná energie se používá pro napájení palubní sítě. Především při akceleraci, kdy je možné odpojit alternátor. Výkon tak může jít místo do ventilátorů, rádia.. do pohonu. Bývá to obyčejně výkon okolo 1kw.
Něco podobného používá BMW pro snad všechny modely, s tím že používá téměř klasický olověný aku.
Dále existují mild a full hybridy, paralelní a sériové atd.
Tak i-Eloop je spíš podpůrný systém pro "ostatní" spotřebiče energie v autě, rozhodně se nejedná o hybrid - pohon je výlučně na spalovací motor, rekuperovaná energie v kondenzátoru nepomáhá ani při akceleraci. Jinak chápu, jak jsi to myslel i jak to myslela Mazda a jsem přesvědčen, že jezdit za 6,5 l půjde, ale asi to nezvládne žádný firemní zákazník ;-) . Zatímco brždění a následná akcelerace se u hybridu nijak zásadně na spotřebě neprojeví (pokud se mýlím, oprav mě, ty máš asi zkušenosti s reálným provozem), tak u systému Mazdy bude úspora minimální (ale nějaká tam asi z dlouhodobého hlediska bude).
Spotřebu a emise dnes honí každý a ukrajuje se i po desetinkách procent.
Jinak já to pochopil tak, že v některých zemích je výhodné vlastnit ve firmě auta s "papírovými" nízkými emisemi. Pokud se za ně platí daň nebo poplatek a úspora na poplatku je větší než prodražení vyplývající z vyšší spotřeby oproti naftě, tak se to může vyplatit. Jenže pak proč nesáhnout po Priusu ...
Tak především pro firemní flotily nemusí být nafta vždycky výhrou, pokud auta jezdí věčně po městě, v zácpách atp., je problém s vypalováním filtru. Prius není sedan/kombi střední třídy.
To právě zmiňuji, že nafta nemusí být výhodou - pokud jezdí daný zákazník většinou po městě, nebude mít ani tolik najetých km, aby se nafta vyplatila, nebude mít problém s filtrem a bude mít menší daň. Otázkou je, jestli ve takhle velké auto zrovna na tento účel vhodné... Prius je kategorie sama o sobě a pro tento styl používání je podle mě skoro ideální.
zda sa, ze mazda vobec neplanuje robit sestku vo verzii liftback. ja mam staru sestku prave ako liftback a mi to pride ako najpraktickejsia verzia karoserie. vyuzitie kufra je daleko praktickejsie ako pri sedane a auto vyzera elegantnejsie ako kombi. navyse kombi casto poskytuje nadbytok priestoru, ktory clovek na 95% nema kedy vyuzit. bola by podla mna skoda, ak by 6stka zostala iba ako sedan a kombi. ake % potencialnych zaujemcov v europe si dnes kupi klasicky sedan? ak nechcu kombi, mazda pre nich neponuka riesenie.
Ano, neplánuje (i když to všechny české motoristické servery po sobě papouškovaly ještě v srpnu). Automobilce zřejmě nejde o to, aby prodávala pár tisíc liftbacků v Evropě. To raději prodá pár desítek tisíc sedanů v USA.
No prostě Mazda slibné auto zazdívá debilní politikou. V Evropě to chce liftback, který patrně nebude (manažérské sedany obhospodařuje zejména Passat a A4, běžní zákazníci zde upřednostní spíše páté dveře - viz prodeje nynější M6 nebo Mondea v liftbacku, v sedanu to auto v podstatě nelze vidět). Také nerozumím tomu, proč je 2,5 výhradně v automatu. Jasně, s manuálem jich asi moc nebude, ale třeba osobně by se mi liftback ve 2,5 náramně líbil.
Vzhledem k tomu, že nová šestka sedan je globální auto, určené především pro severoamerický trh (proto taková délka a takový rozvor), je model 2.5 s automatem logickou volbou. Čísla prodeje v Evropě budou stejně marginální a Mazda to nabídla do Evropy "když už to vyrábíme pro USA, tak vám dáme možnost koupit si to taky".
Nevím, zda je to až tak moc pravda. Třeba naftový Sky-D je dost cílený do Evropy, tak je škoda, že to nedotáhli ještě trochu více. Takhle ty prodeje v Evropě skutečně budou marginální.
Pravda to věru je, neboť zavřeli továrnu ve Flat Rock, kde dělali prodloužené 6 GH pro severoamerický trh. S novým modelem jede veškerá produkce z Hirošimy a oni potřebovali nahradit prodlouženou GH novým fullsize sedanem. Proto je sedan větší, zatímco kombi se proti GH zvětšilo jen minimálně. Sedan i kombi jsou stejné až po B sloupek, proto mohou vzít ze sedanu 2.5 spárovaný s automatem a namontovat do kombíku.
tak toto som si nevsimol :-(
do teraz som rozmyslal, ze nabuduci rok v lete by to bola celkom slusna volba na dialnicne presuny. 2.5 + manual. s automatom veru nie ;-\
skoda, uvidime co na to nove mondeo
jazdil som nove BMW 118i par mesiacov (aj s automatom) co bol asi najlepsi automat s akym som sa kedy stretol. no predsa ma nepresvedcil oproti manualu. ano, v meste je to parada, hlavne v zapchach. no kedze soferovanie si chcem uzit naplno .... proste manual je manual ;-)
Ten automat je vynikající, zkoušel jsem ho v CX5 (a to nejsem moc příznivec automatů).
Mondeo nebude také špatná volba, jen bys musel koupi auta odložit, protože se to Fordu nějak nepovedlo a jestli bude v prodeji ke konci roku je pořád ještě otázkou...
v com si sklamany? No pokial mas pocit,ze skoro 200koni je malo...pisalo sa o MPS verzii pre M6...ale ci to bude MPS ci kupe...neviem...ale bude tam novy (vraj) 2,0T a dufam,ze nepojdu nizsie ako s 2,3T Disi 260k :-)
Ja som skorej sklamany,ze auto velke jak krava ma v zaklade trojvalec o 1litry...nech je to i motor roka.
kupovat planujem jun/jul buduci rok. dufam, ze dotedy bude co porovnavat (M6 vs. Mondeo). proste nieco na dlhe dialnicne presuny DE SR. moj megane RS mi je luto nicit na dialnici. nie je to ziadny problem. nemecke a rakuske dialnice su OK aj na CUP podvozok. ale mat na hot-hatchi 50tis km rocne tiez nie je moj ciel.
Jo, jasně... nic proti, je škoda že ho Mazda vyřadila, tím spíš že jich na trhu moc není (z hlavy mě napadá Insignia, Mondeo, Superb a Laguna... A5...).
Tohle auto se mi líbí, je to přesně to co bych si při svém nájezdu do rodiny představoval. S cenou do půl mega a solidní výbavou je to reálně konkurent Octavie, ale pro mě osobně je Mazda lákavější nabídka.
Cílit může kam chce, ale v ČR bude reálně soupeřit o zákazníky s lépe konfigurovanou Octavií, která bude IMO cenově na podobné úrovni, tj. kolem půl mega za slušně konfigurované auto.
Český zákazník, jako jakýkoliv jiný zákazník, chce za své peníze co nejlepší auto. Na druhou stranu ale logicky tíhne k produkci domácí automobilky. Co se fleetových prodejů týče, tam má Octavia samozřejmě velkou výhodu v servisu, šíři modelové nabídky a v tom, že již ve spoustě fleetů působí. Některé firmy navíc záměrně volí česká auta... a díky bohu za to :-).
That said, Mazda 6 bude zřejmě za ty peníze objektivně lepší koupě.
Já tím měl na mysli, že za své peníze chce především větší kus plechu. S tím problém nemám, také raději větší auto byť s kompromisy ve výbavě. Ačkoli je otázka, jaká může být 6ka za 500k, pokud vůbec.
Základní ceníková cena je 539.000, nicméně v základu jsou i 17" kola, klima, plná bezpečnostní výbava. Za kombík se nepřiplácí a 2.0G je použitelný motor. Myslím, že dostat se do půl mega nebude problém (za pár měsíců).
:yes: ok, to pak jo! Ono tím pádem to možná pude hned, třeba u mitsubishi dávají od prvního dne prodeje slevu na Outlandera 10 % (takže 60 tis. a víc), u mazdy by možná šlo sjednat cenu.
Těžko říct, u úplné novinky a ještě k tomu v základu... ale nakonec i těch 540 je celkem příznivá cena, na kterou se s Octavií III Combi nejspíš dostaneš raz-dva.
v tomto pripade hra rolu aj to ze ak si kupis benzin namiesto diesla ako sukromna osoba, rozdiel v spotrebe bude napr liter...
ale na sluzobnom aute kde sa jazdi brzda plyn bude rozdiel 3 litre
Naše firma vyměnila 11 Octavek ,za nyní dosluhující generaci Mazda 6 a roční náklady na údržbu a provoz se snížily o cca 23%. To je reálná úspora nákladů.Když si to vynásobíš x 4 roky,což je doba životnosti auta ve firmě.Tak máš velmi zajímavé peníze,které jsou do kapsy firmě,resp.majiteli.
A já už se těším,na další generaci.Ta dosluhující je ale fantastická.Motor,jizda jsou naprosto jinde,než Passat,nebo Octavia(nic proti nim,ale je to neporovnatelné)
mě to taky zajímá, především kolik let a km měli octavie a kolik dosazené m6? Protože firmy často kupují auta nová a zároveň mírně zánovní (do 100tis km) neprodávají. Jestlipak to nebylo tak, že octavie měli 200 000km a m6 se koupili nové?