Diskuse

Bertone krachuje, přestal platit zaměstnancům

27.12.2013

Bertone se nemůže dostat z vleklých finančních potíží a na záchranu to nevypadá.

 

  • 53 Reagovat !

    foto jozephko

    jozephko 27.12.2013  12:58

    Z prototypov sa vyžiť nedá

    Naopak - každý prototyp stojí veľké peniaze. Prežiť môžu, len ak budú mať objednávky.
    Ale väčšina veľkých firiem má vlastných dizajnérov a dizajnové štúdia. A oveľa zriedkavejšie ako v minulosti si nechávajú robiť dizajn "na kľúč" u externej firmy.
    Bertone by mal svoju firmu výrazne zoštíhliť.
    Z talianskych dizajnérskych firiem Giugiaro, Bertone, Pininfarina mi Bertone "šmakuje" najmenej.
    • 45 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 27.12.2013  13:32

      « Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

      moja rec, mas recht, palec hore

      mnoho vyrobcov v italii akosi nechape ze zo studii sa vyzit neda ( alfa, lancia, fiat, de tomaso a podobne su v biede aj vdaka mnozstvu nepredajnych kuskov )

      je fajn mat nejaku tu studiu "na ukazku sily a techniky" ale zisky znackam robia realne seriovo vyrabane auta nie "muzealne kusy na ukazku" akych ma taliansko viac nez dost. Len si zober kolko ma alfa romeo nezmyselnych nevyrabatelnych studii ( co to stalo prachov ) ale v praxi mas od alfy v showroome 2 auta ktore si mozes realne kupit tusim ( MiTo a Giullieta, viac asi nie ),

      Myslim ze tadial cesta k zachrane ( formou vyrabania nepredajnych aut ) nevedie ale flegmatickym talianom to este trosku potrva kym na to pridu, len sa obavam ze uz vcera bolo neskoro a dizajnerske studio bertone je len prva vlastovka na zozname talianskeho krachu, coskoro sa zosype aj alfa aj lancia, de tomaso je uz roky mrtve

      kde ze su casy aut ako stara dobra lancia delta, alfa romeo zagato, alfa romeo GTV, de tomaso panthera alebo fiat barchetta ci fiat copue, no jo, tie stare dobre casy su uz pekne v haji
      • 33 Reagovat !

        foto vrkuboy

        vrkuboy 27.12.2013  14:21

        « Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

        Můžu vědět kolikrát jsi byl v Itálii, že toho tolik víš o italském automobilovém průmyslu? To jsou perly! >:D Gilgita svojí "odborností" pobavíš :-)
        • 43 Reagovat !

          foto Gilgit

          Gilgit 27.12.2013  14:53

          « Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

          Dneska je Topper zase ve forme, plácá páté pres deváté. Jak správne píses, co veta to perla!

          Nevýhoda (nebo mozná výhoda) Toppera je v tom, ze nerozumí ani jezdení autem, ani technice, ani výrobe aut, ani prodeji, ale zato kecá do vseho.

          Nedávno velice pobavil, kdyz v clánku o tom, ze Volkswagen uvazuje o postavení továrny na výrobu dodávkových vozu v Polsku, nejprve primitivne urazil Poláky jako národ (tím tedy samozrejme nepobavil, ale ukázal co je zac), a potom poradil Volkswagenu, aby postavil tu továrnu v Estonsku a poukázal na nejaké clánky. Já mám Estonsko rád, byl jsem tam nejmín 10x, mám tam nekolik známých, ale na postavení velké automobilky se Estonsko z nekolika duvodu nehodí. Ale Topper to samozrejme ví líp, a v jeho jednoduchosti ho nenapadne, ze kdyby to vázne bylo tak výhodné, tak uz by tam nekdo tu automobilku postavil.

          Ted si tedy hraje na experta na italský prumysl. Uvidíme k cemu se bude kvalifikovane vyjadrovat vecer.
          • 12 Reagovat !

            foto vrkuboy

            vrkuboy 27.12.2013  16:00

            « Re: Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

            No jasně Polsko je nevhodné pro automobilový průmysl >:D :yes: Topper to musí vědět!
            Výrobci: Fiat, Ford, Solaris, Autosan, Jelcz...
            Výroba dílů pro: Mercedes, BMW, Jaguar, Ferrari, Volvo, MAN...
            Pokud jde o VW tak pro něj je Polsko ideální. Právě VW, GM a Fiat investovali v devadesátých letech nemalý peníze. A VW v polsku dělalo i motory a v továrně v Poznani Caddy, Transporter T5. Dokonce i motory pro Isuzu, Hondu, Toyotu.
            Škoda toho úpadku FSO-Daewoo ale holt Daewoo má evidentně jiné trhy na které se hodlá orientovat (východ)... ostatně jak dopadl v EU pohrobek Daewoo Chevrolet víme takže Daewoo ví co dělá.

            Gliwice - Opel
            Tychy - Fiat + Ford (dříve i Bielsko Biala)
            Wratislaw - Volvo
            Krakow - MAN

            Stejně tak jako ví prd o Polsku tak úplně stejné prd ví o Itálii.
            • 33 Reagovat !

              foto Gilgit

              Gilgit 27.12.2013  16:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

              Presne tak. Dovolím si jen ten seznam polských továren výrobcu automobilu (bez výrobcu komponentu) trochu upresnit:

              Fiat - Tychy (Fiat 500, Abarth 500, Lancia Ypsilon, Ford Ka) a Bielsko-Biala (motory)

              General Motors - Gliwice (Opel Astra III sedan, Astra IV hatchback, sedan a GTC, Cascada), Tychy (motory - bývalá továrna Isuzu)

              Toyota - Walbrzych (motory, prevodovky), Jelcz-Laskowice (motory)

              Volkswagen - Poznan (VW Caddy vsechny, VW T5 nekteré, odlitky), Polkowice (motory), krome toho vyrábí Sitech - dcerinná spolecnost VW - cásti sedadel ve mestech Polkowice a Glogów

              K tomu je treba pripocítat úspesnou výrobu autobusu, hlavne MAN, Solaris a Volvo a nákladních automobilu MAN. Jelcz jiz vyrábí jen nákladní vozy pro armádu, tradicní výrobce autobusu Autosan má monentálne problémy.

              A samozrejme je v Polsku mnoho výrobcu komponentu pro vsechny dulezité evropské znacky.

              Ale, jak ríkám, Topper je chytrejsí.

              Jinak jeste drobná poznámka: Daewoo jako výrobce osobních automobilu jiz dnes neexistuje, dnes je to GM
              • 11 Reagovat !

                foto vrkuboy

                vrkuboy 27.12.2013  16:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

                Ale v Asii se tuším stále prodávají auta pod brandem Daewoo nebo ne?
                • 22 Reagovat !

                  foto Gilgit

                  Gilgit 27.12.2013  17:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

                  Osobní vozy pod znackou Daewoo se dnes prodávají uz jenom v Rusku, Kazachstánu, na Ukrajine a v nekolika dalsích zemích bývalého SSSR. Jedná se o vozy Daewoo Matiz, Nexia a Gentra (modernizovaný Lacetti), které vyrábí továrna General Motors Uzbekistan v Uzbekistánu. Paradox ale je, ze v samotném Uzbekistánu se i tyto staré modely (plus minivan Damas) prodávají pod znackou Chevrolet. Jinak jiz nikde na svete osobní automobily znacky Daewoo nelze koupit.

                  Nadále existují velké nákladní automobily a autobusy Daewoo, ale to jsou zcela jiné firmy.
                  • 51 Reagovat !

                    foto vrkuboy

                    vrkuboy 27.12.2013  20:44

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

                    Tady kecáme a Topper nikde... čím to? >:D
                    • 05 Reagovat !

                      foto Berenika-ANTIDIESEL

                      Berenika ANTIDIESEL 27.12.2013  23:13

                      « Re: "Burn rubber, not gasoline!"

                      Jen z disajnu není člověk živ ;-) Chce to taky občas výkony [odkaz] [odkaz] [odkaz]
                      >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[]
                    • 21 Reagovat !

                      foto Gilgit

                      Gilgit 28.12.2013  09:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

                      Kdyz se Topperovi dokáze, ze napsal blbost, tak vetsinou mlcí, protoze nemá formát slusne reagovat. Zároven ovsem je jiste dost vytízený vymýslením dalsích blbostí.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Nicco

                    Nicco 28.12.2013  18:14

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

                    3 vase komentare su lepsie ako niektore z tunajsich clankov.
                    • 21 Reagovat !

                      foto Gilgit

                      Gilgit 28.12.2013  19:14

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

                      Díky za pozitivní komentár, ale v podstate je to smutné. Kvalita nekterých clánku na Auto.cz je fakt dost nízká.
        • 12 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 27.12.2013  18:18

          « Re: Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

          já myslím, že slovní spojení "flegmatičtí Italové" to vystihuje dost dobře samo o sobě...
          >:D
      • 30 Reagovat !

        foto pumpkin

        pumpkin 27.12.2013  15:07

        « Re: Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

        Sám si vlaštovka. >:D Ti tuším nejak uniká, že Bertone autá len navrhuje a nerozhoduje o tom čo pôjde do výroby. Časy keď sa im zákazky len tak sypali sú už bohužiaľ minulosťou, tak ako podľa teba majú zaujať?
        Pininfarina robí dizajn od fliaš, cez mestské elektromobily až po električky a tiež nemá ružovú budúcnosť.
    • 11 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 27.12.2013  21:24

      « Re: Z prototypov sa vyžiť nedá

      Ako sa dá zoštíhliť svetoznáma firma so 165 ľuďmi?
      Čo vyriešiš, ak namiesto 165 zamestnancov budeš živiť len polovicu? Akurát predĺžiš agóniu.
  • 10 Reagovat !

    foto Johny-Rico

    Johny.Rico 27.12.2013  13:01

    :-(

    ...
  • 30 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 27.12.2013  14:10

    Přijde mi,

    že vůbec končí doba samostatných designerských a karosářských studií. Bertone krachuje, Italdesign je součástí VW. Otázka je, jak dlouho vydrží Pinin.

    Celkově situace moc nepřeje malým samostatným firmám v autoprůmyslu.
    • 20 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 27.12.2013  14:44

      « Re: Přijde mi,

      Pininfarina má úplně stejné trable a je už více než rok pod kuratelou věřitelských bank (UniCredit etc.) a rodina Pininfarina tam ztratila jakoukoliv kontrolu. Celkový dluh je cca 190 mio. eur. a firma dosáhla dohody s bankami o odkladu splácení tohoto dluhu na rok 2018
      Takže se dá předpokládat, že další lámání chleba v Pininfarině nastane v roce 2018, protože nelze předpokládat, že banky budou chtít zůstat v pozici majitele.
    • 06 Reagovat !

      foto Berenika-ANTIDIESEL

      Berenika ANTIDIESEL 27.12.2013  23:09

      « Re: Přijde mi,

      Celý Evropský autoprůmysl to má nahnutý, protože permanentně dělá spalovací kraviny a leje €uro do zahraniční ropy [odkaz] [odkaz]
  • 31 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 27.12.2013  14:46

    165 zamestnancov?

    Nie je to na súčasnú situáciu nejak veľa? Vlastne sa čudujem ako vôbec Bertone prežilo posledných 10 rokov. Je ale smutné, že o takú slávnu značku nemá záujem ani Čína. Asi majú nejaké nereálne predstavy, alebo bohvie kde je háčik.
    • 11 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 27.12.2013  15:02

      « Re: 165 zamestnancov?

      Háček je v tom, že velcí výrobci si zřídili svoje studia a protože mají málo práce na řadových projektech, tak se pustili i do vod, kde kdysi "lovili" jen specializované firmy jako Bertone...asi tak....
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 28.12.2013  18:16

        « Re: Re: 165 zamestnancov?

        Takze teraz ide o to, kedy dizajnove studia predstavia spolocnu platformu a zacnu si vyrabat vlastne auta >:D
    • 33 Reagovat !

      foto mozgog

      mozgog 27.12.2013  17:13

      « Re: 165 zamestnancov?

      přesně, těch 165 zaměstnanců mi taky vyrazilo dech, čekal bych 35, max 50 lidí, malá, dynamická, pružná firma, 165 lidí to je spíš státní designérský moloch, to by mohlo přežít leda u frantíků
      • 21 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 27.12.2013  21:30

        « Re: Re: 165 zamestnancov?

        Skús si tipnúť, koľko z tých 165 ľudí sú dizajnéri. Dizajnové štúdio úrovne Bertone, to nie je len pár chlapcov pri počítačoch.
        • 03 Reagovat !

          foto mozgog

          mozgog 28.12.2013  12:15

          « Re: Re: Re: 165 zamestnancov?

          obávám se, že jestli to bude polovina, že to je hodně, proto to taky krachuje, protože na tu "výrobní" složku jsou nabalený desítky parazitů
          • 42 Reagovat !

            foto Gilgit

            Gilgit 28.12.2013  12:52

            « Re: Re: Re: Re: 165 zamestnancov?

            Promluvil hlavní mozgog lidstva.

            Kdyz to tak presne vís, tak se podel informacemi. Jaká je struktura zamestnancu firmy Bertone, jak mají rozdelené úkoly, jak se to projevuje nákladove. Taky by bylo zajímavé vedet víc o hlavních zakázkách posledních let, co se pro koho delalo a za kolik. Vsechno údaje, které by byly rozhodne zejímavé.

            A pokud tyto veci nevís, tak si bez hrát na pískoviste a neotravuj.
  • 20 Reagovat !

    foto Lukixe

    Lukixe 27.12.2013  15:10

    Doba vševednosti a dokonalej blbosti

    Zakontrujem vám chlapci,načo sú nám ženy,veď ich vôbec nepotrebujeme,urobíme si to predsa sami >:D Žvásty...Evolúcia dizajnu zdravých firiem už tak nepotrebuje tieto štúdia a ostatný kreslia a kopírujú čo chcú takže tý ich tiež nepotrebujú.Bola by škoda keby popadali,uvidíme časom.
  • 30 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 27.12.2013  15:14

    Velmi smutné čtení...

    Těch malých italských studií je mi vážně moc líto, vždyť to bylo opravdu italské trojhvězdí špičkového designu.... Alespoň Giugiaro se zachránil pod křídly VW, ale co Pininfarina a teď i Bertone...
    Dobře si pamatuju, s jakou hrdostí jsem před čtvrt stoletím na náš rodinný Favorit lepil štítky s nápisem "Bertone" a typickým lomeným b... :-(
    • 22 Reagovat !

      foto Gilgit

      Gilgit 27.12.2013  16:48

      « Re: Velmi smutné čtení...

      Presne tak. Clovek zároven myslí na jména jako Ghia, Vignale a dalsí. Nastestí existuje v Itálii jeste nekolik mensích studíí, která nejsou tak známá.
    • 22 Reagovat !

      foto Mr-Murphy

      Mr.Murphy 27.12.2013  16:54

      « Re: Velmi smutné čtení...

      co se dá dělat - globazice a jiné trendy přejí v automotive něčemu úplně jinému než malým, nezávislým karosárnám a designérským studiím.....

      Prostě doba kdy se na auta nahlíželo aspoň trošku umělecky je dávno pryč, vítězí image, dlouhé záruky a blbuvzdornost a samozřejmě, ekonomická hlediska.....

      Zas než aby Bertone designoval petflašky, nesmyslné eko-autíčka atd., no tak ať holt zmizí.

      Už teď je legendou - všechny možné kupátka od AR, Fiat X 1/9 (to tipuju že dělali oni, googlit to nebudu) a spoustu jiných aut už jim nikdo nevezme a aspoň to logo na těch starých autech zachová svoji hodnotu.... Lepší, než aby se objevovalo například na sračkových čínských mobilech a podobných produktech....

      Takže: Grazie, signore Bertone :yes:
      • 12 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 27.12.2013  17:19

        « Re: Re: Velmi smutné čtení...

        Tezko ríct, jakou roli v tomto vývoji hraje globalizace.

        Stánky firem jako Bertone a Pininfarina patrily po desetiletí ke stálým bodum zájmu na autosalónech jako treba v Zeneve. Zastavení na techto stáncích je skoro soucást "návstevního rituálu" v Zeneve. Skoda, pokud by firmy Bertone a Pininfarina zcela zmizely.
        • 12 Reagovat !

          foto Mr-Murphy

          Mr.Murphy 27.12.2013  17:22

          « Re: Re: Re: Velmi smutné čtení...

          jasný, ale návštěva stánku je jedna věc a utracení reálných peněz za konkrétní produkt je věc jiná.... a v tom je ten problém....
          • 12 Reagovat !

            foto Gilgit

            Gilgit 27.12.2013  17:28

            « Re: Re: Re: Re: Velmi smutné čtení...

            Bohuzel. To byl jenom takový nostalgický povzech.
            • 22 Reagovat !

              foto Mr-Murphy

              Mr.Murphy 27.12.2013  17:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Velmi smutné čtení...

              jestli mají auta za 20 let jezdit bez zásahu řidiče, tak je už pomalu jedno kdy kdo zkrachuje.... Nostalgie je na místě....
              já mám snad nějakou vánoční depresi nebo co.... :-| :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 27.12.2013  21:55

        « Re: Re: Velmi smutné čtení...

        jo jo, nejen, že 1 / 9 navrhnul... on ji pak taky vyráběl!
        :-)
    • 37 Reagovat !

      foto mozgog

      mozgog 27.12.2013  17:08

      « Re: Velmi veselé čtení...

      "italské trojhvězdí špičkového designu" ??? Asi každý žijem na jiné planetě >:D . Ten jejich "špičkový design" může fungovat jedině, když to bude státní, něco jako frantíci a jejich umělecké filmy. Sice se na to nikdo (kromě pár ekoložek) nedívá, jsou to totální divácké i finanční propadáky, ale platí to stát, a tak je to umění.

      Italové místo hnusu alá Giulietta, MiTo apod. musí přijít s něčím opravdu povedeným (Mazda3, Focus hatchback, Auris, BRZ ...), jinak skončí tam, kam patří už dávno. A zaslouží si to.

      A navíc si myslím, že tvorba designu odtrženě od samotného vývoje a výroby té automobilky, jde blbě, a že pro ty automobilky je praktičtější a výhodnější mít svoje designérská a vývojová centra.
      • 34 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 27.12.2013  17:14

        « Re: Re: Velmi veselé čtení...

        Mozgogu, más pravdu, ty fakt zijes na jiné planete. A kam sis zase dal ten svuj mozgog? A pokud ho najdes, tak si pokus nastudovat, jaké studie a sériové modely firmy jako Bertone, Pininfarina a Ital Design za poslední desetiletí navrhly.

        Jinak muzes vysvetlit ty tvoje kecy a co myslís slovy jako "státní"?:
      • 52 Reagovat !

        foto Mr-Murphy

        Mr.Murphy 27.12.2013  17:25

        « Re: Re: Velmi veselé čtení...

        historii firmám jako Bertone a Pininfarina nikdo nevezme.... Pininfarina dělal spoustu Ferrari, Bertone Alfy atd. Kdybys o autech a době nedávno minulé věděl aspoň něco, nepsal bys tady takové bludy....
        Sám sebe tím usvědčuješ z naprosté automobilové imbecility..... 8-s

        Samozřejmě, životaschopnost takových firem v dnešní realitě je něco jiného.....
        • 22 Reagovat !

          foto Gilgit

          Gilgit 27.12.2013  17:27

          « Re: Re: Re: Velmi veselé čtení...

          :yes: :yes: :yes:
        • 13 Reagovat !

          foto mozgog

          mozgog 27.12.2013  19:11

          « Re: Re: Re: Velmi veselé čtení...

          historii asi nikdo nikomu nevezme, ale málokoho to uživí, vsaď se, že v reálu to u toho Bertoneho bude vypadat tak, že tam budou dřepět u compů studentíci a absolventi za minimální prachy, jen aby nebyli na pracáku, a budou to ti, kteří se nedostali přímo do těch automobilek ... ale když se potom podíváš na fakturu, od nějakého kultivovaného, elegantního padesátníka, s hodinkama za mega, tak budeš mít pocit, že nekupuješ návrh designu, ale zlaté cihly ... doba se změnila, a těmhle chytrákům s historií, když nejsou napojení na stát, tak už pšenka moc nepokvete
        • 12 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 27.12.2013  19:51

          « Re: Re: Re: Velmi veselé čtení...

          Pinin Farina dělal i Alfy - a asi ty nejslavnější.
          Spidera dělal právě on... a i mojí 164 dělal on - a dodnes se všichni shodnou, že je krásná.
          Zvenku i vevnitř. Krásná i praktická...
          :-!
          • 01 Reagovat !

            foto mozgog

            mozgog 28.12.2013  12:17

            « Re: Re: Re: Re: Velmi veselé čtení...

            "všichni" ne >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 28.12.2013  18:19

        « Re: Re: Velmi veselé čtení...

        Focus 3 HB mi nepride ako extra povedeny.
  • 32 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 27.12.2013  18:26

    Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě smutnější!

    Kde už, když ne tady, by mělo zaznít jaká je škoda, že lidstvo, minimálně to euroamerické, se zblázniloa kuopuje uniformní ošklivosti, jen když jimv televizi řeknou, že je to levné a má to náskok díky technice...
    Tam je kořen této situace... a místo toho?
    Kecy a žvásty.. a utvrzování se v tom, že když to říkali v televizi, tak to musí být pravda!

    :-!
    • 23 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 27.12.2013  18:40

      « Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě smutnější!

      No a najsmutnejšie je, že si len pridal ďalší žvást. >:D
      • 22 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 27.12.2013  18:50

        « Re: Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě smutnější!

        myslíš?
        Zkus si to přečíst pomaleji.. věřím, že to pochopíš.
        Nemusíš se mnou souhlasit! Ale zkus si dát tu práci a odhalit obsah toho sdělení.

        >:-[]
        • 12 Reagovat !

          foto pumpkin

          pumpkin 27.12.2013  19:59

          « Re: Re: Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě smutnější!

          Neboj, pochopil som. Otázne len je, či je tvoj príspevok hodnotnejší ako tie "žvásty" nad ním. Podľa mňa ani nie... ;-)
          • 21 Reagovat !

            foto Katikakus

            Katikakus 27.12.2013  20:54

            « Re: Re: Re: Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě smutnější!

            Vypada to, zes opravdu nepochopil.
            • 12 Reagovat !

              foto pumpkin

              pumpkin 27.12.2013  21:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě smutnější!

              Áno? Tak buď tak dobrý a ozrejmi mi to. Vďaka.
  • 11 Reagovat !

    foto kdojekdo

    kdojekdo 27.12.2013  20:17

    To je ale novinka

    Firma Bertone krachuje 3 roky a nepomohlo, že od nich koupil Fiat celou výrobní fabriku.
  • 12 Reagovat !

    foto euro89

    euro89 27.12.2013  21:29

    Je to smutné...

    ... přitom, když se podívám, co jezdí po silnicích, tak by většina automobilek měla stát u Bertoneho frontu, aby jim udělal auto, na které se dá koukat. :-( Jestli zkrachuje, tak už z tradiční italské školy designu zbyde jen Pininfarina a mistr Zagato. Ale i kdyby už Bertone skutečně žádné sériové auto nenavrhl, tak minimálně díky překrásně hranaté Alfě Romeo 90 bude u mě nesmrtelný! :yes:
  • 32 Reagovat !

    foto Autoservis

    Autoservis 27.12.2013  21:35

    Italům

    Se všeobecně moc nedaří. Fiat by mohl vyprávět, tuším že je pořád nejzadluženější firma světa. Nebýt to tak velký koncern tak už o nich čteme jen ve starých číslech motoristických časopisů na půdách.
    • 02 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 27.12.2013  22:00

      « Re: Italům

      ???
      To bych od Tebe nečekal - většinou jseš v obraze: tady (= na tomhle webu) rádi a často citují Fiat jako jeden z nejméně vydělávajících koncernů... vztaženo na jedno vlastní prodané auto je to možná i pravda.
      Akorát už nikdo neřeší, že ty "dluhy" jsou investice = součet aktiv je pořád daleko daleko před součstem pasiv... nehledě na to, že i běžný hospodářský výsledek je v pohodě.. jenom zisk je udělanej jinde, než jen na prodejích osobních aut.
      Ty určitě víš, které všechny ostatní značky používají Fiat motory.... tedy Fiat Powertrain.
      Do skupiny patří i IVECO... atd.
      ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto Autoservis

        Autoservis 27.12.2013  22:09

        « Re: Re: Italům

        Fiat jako automobilku drží nad vodou vedlejší příjmy koncernu v minulém roce byl ve ztrátě v přepočtu 13,5 miliardy korun. Tedy tolik co "jiní" v plusu :-! Automobilka Fiat je v podobných sra.kách minimálně 12 let. Nemít vedlejší příjmy v koncernu tak už dávno není mezi živými.
    • 00 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 27.12.2013  22:01

      « Re: Italům

      :-!
  • 00 Reagovat !

    foto briza

    briza 27.12.2013  21:49

    Já se tomu nedivím

    Mít takovou konkurenci, (navíc s podobným jménem) jako Bertoňák s Jardou by položilo i větší firmu. 8-s
  • 34 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 27.12.2013  23:03

    BERTOŇÁK

    Tady Bertoňák, tak se zase s Jardou hlásíme. Už předem vám píšu, že jedeme s Jardou pořád v klasickým tuningu. Trochu jsme to ale zmodernizovali, boucháme to teď v elektrice. A fest. To říká Jarda, já nevím co znamená "fest" tak nehodnotím, moje zásada, každopádně nám to pěkně sype. Tedy, spíš než sype to kope, ale abych vám to napsal od začátku. Asi si pamatujete, že jsme jim s tím u Alfy s Jardou sekli, nebudem se jich neustále doprošovat, máme svojí tuningářskou hrdost. A taky máme pořád naší dvojgaráž. Jo, přesně, jak v ní nesvítí světlo. My s Jardou ale na práci vidět nepotřebujem, jdem na to po hmatu a od srdce.

    Tak abych vám to jako všechno vypsal, jedem teď v tý elektrice. Na burze jsme koupili pět tisíc nabíjecích monočlánků i přilepili jsme je na korbu naší multikáry, ovšem ten pravej tuningářskej rajc tomu dodal Jarda. Nevíme tedy kde nabíjej bavoráci, ale sázím se, že na náš systém zatím nepřišli. S Jardou jsme totiž natáhli kovový lanka přímo od zdroje, ze semaforu, co svítí tam na křižovatce, poblíž dvojgaráže. Všechno fachčí, během dvaceti minut máme nabito, akorát to holt trochu při nabíjení kope, ale my s Jardou jsme v klasickým tuningu znalí a něco vydržíme. Například včera jsem při nabíjení dostal od korby takovou šlehu, že mi to vymlátilo čtyři zuby, ale tohle s Jardou považujem za daň velkejm věcem, který děláme. Vy už přece víte, že my s Jardou vlastně malý věci ani dělat neumíme. A vůbec, Jarda je dobrej a já jdu v tuningu stále za ním. I bez zubů.

    Jo, abych nezapomněl, na ty monočlánky ujedem na plnej céres patnáct metrů. Nic moc, ale jak říká Jarda - Edison se u svý první žárovky taky asi moc neopálil.

    Tak čus, zas se ozvem. Bertoňák

    P.S. U Alfy mlčí, asi sháněj monočlánky.
  • 11 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 28.12.2013  02:18

    Bertone krachuje? No, nedivím se..

    Svět nepotřebuje ani tak krásná, jako spíše hezká a praktická auta. Například za tu kreaci na titulním obrázku bych jako výrobce designérům moc nezaplatil, protože bych takových vozů (co mají spláclou střechu, jsou dlouhá jako jezevčík a tahají břicho po zemi) asi na trhu moc neprodal. Vždyť se s tím nedá ani vyjet z hotelové garáže, aby to nezůstalo viset na břichu :no: To taková lada Granta je proti tomu designérský zázrak - neurážející tvary, vyšší světlá výška... A hlavně: kolik se jich prodá!
    Až tohle ti kreaturci kreatur pochopí, budou na poloviční cestě k nápravě. Zatím se mohou zamýšlet nad tím, proč design vozů koncernu VW má mezi kupujícími takový úspěch.. :*)
    • 10 Reagovat !

      foto VelkejChytrak

      VelkejChytrák 28.12.2013  23:41

      « Re: Bertone krachuje? No, nedivím se..

      Ádo, zkusil sis někdy představit, jak by byl svět narýsovanej tebou děsně nudnej a stereotypní? Všechny auta na světě by byly jen VW nebo BMW. Všechny holky jistě vylízaný prsatý blondýny. Všechna hudba jen, střílim od boku, Kabát nebo Landa. Panebože, Ádo, ty jseš ještě větší chytrák než já!
      • 01 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 29.12.2013  09:42

        « Re: Re: Bertone krachuje? No, nedivím se..

        :yes: :yes: :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Překvapení na premiéře muzikálu Iago Janka Ledeckého: Dcera Ester přivedla tajemného fešáka!

Překvapení na premiéře muzikálu Iago Janka…

Zpěvák Janek Ledecký se konečně dočkal premiéry svého muzikálu Iago. A jeho rodina ho v tom nenechala. Všichni…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup v Praze začíná! Na úvod hrají Čilič s Tiafoem

ONLINE: Laver Cup v Praze začíná! Na úvod hrají…

Chorvat Marin Čilič a Američan Frances Tiafoe jsou prvními tenisty, kteří zahájí v pražské O2 areně premiérový…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

Islamizace Evropy: Turecko vsadilo na čas, který je teď jeho nejlepší zbraň

Islamizace Evropy: Turecko vsadilo na čas, který je…

Jakou má budoucnost Turecko proti budoucnosti naší Evropy? O tom jsem přemýšlel během své návštěvy Istanbulu,…

Peníze na zdravotnictví budou – zase – chybět. Chybět nebude pohodlnost a zbabělost politiků

Peníze na zdravotnictví budou – zase – chybět.…

Ty dvě stručné věty si zapamatujme: Letos to může být naposledy, kdy celý systém veřejného zdravotního pojištění…