Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bertone krachuje, přestal platit zaměstnancům

Bertone se nemůže dostat z vleklých finančních potíží a na záchranu to nevypadá.
Zpět na článek
27. 12. 2013 13:01
27. 12. 2013 14:10
27. 12. 2013 14:44
27. 12. 2013 21:29
27. 12. 2013 21:35
27. 12. 2013 22:00
27. 12. 2013 22:09
27. 12. 2013 22:01
27. 12. 2013 23:03
Avatar - jozephko
27. 12. 2013 12:58
Z prototypov sa vyžiť nedá
Naopak - každý prototyp stojí veľké peniaze. Prežiť môžu, len ak budú mať objednávky.
Ale väčšina veľkých firiem má vlastných dizajnérov a dizajnové štúdia. A oveľa zriedkavejšie ako v minulosti si nechávajú robiť dizajn "na kľúč" u externej firmy.
Bertone by mal svoju firmu výrazne zoštíhliť.
Z talianskych dizajnérskych firiem Giugiaro, Bertone, Pininfarina mi Bertone "šmakuje" najmenej.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
27. 12. 2013 13:32
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
moja rec, mas recht, palec hore

mnoho vyrobcov v italii akosi nechape ze zo studii sa vyzit neda ( alfa, lancia, fiat, de tomaso a podobne su v biede aj vdaka mnozstvu nepredajnych kuskov )

je fajn mat nejaku tu studiu "na ukazku sily a techniky" ale zisky znackam robia realne seriovo vyrabane auta nie "muzealne kusy na ukazku" akych ma taliansko viac nez dost. Len si zober kolko ma alfa romeo nezmyselnych nevyrabatelnych studii ( co to stalo prachov ) ale v praxi mas od alfy v showroome 2 auta ktore si mozes realne kupit tusim ( MiTo a Giullieta, viac asi nie ),

Myslim ze tadial cesta k zachrane ( formou vyrabania nepredajnych aut ) nevedie ale flegmatickym talianom to este trosku potrva kym na to pridu, len sa obavam ze uz vcera bolo neskoro a dizajnerske studio bertone je len prva vlastovka na zozname talianskeho krachu, coskoro sa zosype aj alfa aj lancia, de tomaso je uz roky mrtve

kde ze su casy aut ako stara dobra lancia delta, alfa romeo zagato, alfa romeo GTV, de tomaso panthera alebo fiat barchetta ci fiat copue, no jo, tie stare dobre casy su uz pekne v haji
27. 12. 2013 14:21
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
Můžu vědět kolikrát jsi byl v Itálii, že toho tolik víš o italském automobilovém průmyslu? To jsou perly! >:D Gilgita svojí "odborností" pobavíš :-)
27. 12. 2013 14:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 16:00
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
No jasně Polsko je nevhodné pro automobilový průmysl >:D :yes: Topper to musí vědět!
Výrobci: Fiat, Ford, Solaris, Autosan, Jelcz...
Výroba dílů pro: Mercedes, BMW, Jaguar, Ferrari, Volvo, MAN...
Pokud jde o VW tak pro něj je Polsko ideální. Právě VW, GM a Fiat investovali v devadesátých letech nemalý peníze. A VW v polsku dělalo i motory a v továrně v Poznani Caddy, Transporter T5. Dokonce i motory pro Isuzu, Hondu, Toyotu.
Škoda toho úpadku FSO-Daewoo ale holt Daewoo má evidentně jiné trhy na které se hodlá orientovat (východ)... ostatně jak dopadl v EU pohrobek Daewoo Chevrolet víme takže Daewoo ví co dělá.

Gliwice - Opel
Tychy - Fiat + Ford (dříve i Bielsko Biala)
Wratislaw - Volvo
Krakow - MAN

Stejně tak jako ví prd o Polsku tak úplně stejné prd ví o Itálii.
27. 12. 2013 16:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 16:56
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
Ale v Asii se tuším stále prodávají auta pod brandem Daewoo nebo ne?
27. 12. 2013 17:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 20:44
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
Tady kecáme a Topper nikde... čím to? >:D
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
27. 12. 2013 23:13
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
Jen z disajnu není člověk živ ;-) Chce to taky občas výkony [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[]
28. 12. 2013 09:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2013 18:14
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
3 vase komentare su lepsie ako niektore z tunajsich clankov.
28. 12. 2013 19:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 12. 2013 18:18
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
já myslím, že slovní spojení "flegmatičtí Italové" to vystihuje dost dobře samo o sobě...
>:D
Avatar - pumpkin
27. 12. 2013 15:07
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
Sám si vlaštovka. >:D Ti tuším nejak uniká, že Bertone autá len navrhuje a nerozhoduje o tom čo pôjde do výroby. Časy keď sa im zákazky len tak sypali sú už bohužiaľ minulosťou, tak ako podľa teba majú zaujať?
Pininfarina robí dizajn od fliaš, cez mestské elektromobily až po električky a tiež nemá ružovú budúcnosť.
27. 12. 2013 21:24
Re: Z prototypov sa vyžiť nedá
Ako sa dá zoštíhliť svetoznáma firma so 165 ľuďmi?
Čo vyriešiš, ak namiesto 165 zamestnancov budeš živiť len polovicu? Akurát predĺžiš agóniu.
27. 12. 2013 14:10
Přijde mi,
že vůbec končí doba samostatných designerských a karosářských studií. Bertone krachuje, Italdesign je součástí VW. Otázka je, jak dlouho vydrží Pinin.

Celkově situace moc nepřeje malým samostatným firmám v autoprůmyslu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
27. 12. 2013 14:44
Re: Přijde mi,
Pininfarina má úplně stejné trable a je už více než rok pod kuratelou věřitelských bank (UniCredit etc.) a rodina Pininfarina tam ztratila jakoukoliv kontrolu. Celkový dluh je cca 190 mio. eur. a firma dosáhla dohody s bankami o odkladu splácení tohoto dluhu na rok 2018
Takže se dá předpokládat, že další lámání chleba v Pininfarině nastane v roce 2018, protože nelze předpokládat, že banky budou chtít zůstat v pozici majitele.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
27. 12. 2013 23:09
Re: Přijde mi,
Celý Evropský autoprůmysl to má nahnutý, protože permanentně dělá spalovací kraviny a leje €uro do zahraniční ropy [odkaz] [odkaz]
Avatar - pumpkin
27. 12. 2013 14:46
165 zamestnancov?
Nie je to na súčasnú situáciu nejak veľa? Vlastne sa čudujem ako vôbec Bertone prežilo posledných 10 rokov. Je ale smutné, že o takú slávnu značku nemá záujem ani Čína. Asi majú nejaké nereálne predstavy, alebo bohvie kde je háčik.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - praděda7
27. 12. 2013 15:02
Re: 165 zamestnancov?
Háček je v tom, že velcí výrobci si zřídili svoje studia a protože mají málo práce na řadových projektech, tak se pustili i do vod, kde kdysi "lovili" jen specializované firmy jako Bertone...asi tak....
28. 12. 2013 18:16
Re: 165 zamestnancov?
Takze teraz ide o to, kedy dizajnove studia predstavia spolocnu platformu a zacnu si vyrabat vlastne auta >:D
27. 12. 2013 17:13
Re: 165 zamestnancov?
přesně, těch 165 zaměstnanců mi taky vyrazilo dech, čekal bych 35, max 50 lidí, malá, dynamická, pružná firma, 165 lidí to je spíš státní designérský moloch, to by mohlo přežít leda u frantíků
27. 12. 2013 21:30
Re: 165 zamestnancov?
Skús si tipnúť, koľko z tých 165 ľudí sú dizajnéri. Dizajnové štúdio úrovne Bertone, to nie je len pár chlapcov pri počítačoch.
28. 12. 2013 12:15
Re: 165 zamestnancov?
obávám se, že jestli to bude polovina, že to je hodně, proto to taky krachuje, protože na tu "výrobní" složku jsou nabalený desítky parazitů
28. 12. 2013 12:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Lukixe
27. 12. 2013 15:10
Doba vševednosti a dokonalej blbosti
Zakontrujem vám chlapci,načo sú nám ženy,veď ich vôbec nepotrebujeme,urobíme si to predsa sami >:D Žvásty...Evolúcia dizajnu zdravých firiem už tak nepotrebuje tieto štúdia a ostatný kreslia a kopírujú čo chcú takže tý ich tiež nepotrebujú.Bola by škoda keby popadali,uvidíme časom.
Rozbalit vlákno
0
27. 12. 2013 15:14
Velmi smutné čtení...
Těch malých italských studií je mi vážně moc líto, vždyť to bylo opravdu italské trojhvězdí špičkového designu.... Alespoň Giugiaro se zachránil pod křídly VW, ale co Pininfarina a teď i Bertone...
Dobře si pamatuju, s jakou hrdostí jsem před čtvrt stoletím na náš rodinný Favorit lepil štítky s nápisem "Bertone" a typickým lomeným b... :-(
Rozbalit vlákno
15
27. 12. 2013 16:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 16:54
Re: Velmi smutné čtení...
co se dá dělat - globazice a jiné trendy přejí v automotive něčemu úplně jinému než malým, nezávislým karosárnám a designérským studiím.....

Prostě doba kdy se na auta nahlíželo aspoň trošku umělecky je dávno pryč, vítězí image, dlouhé záruky a blbuvzdornost a samozřejmě, ekonomická hlediska.....

Zas než aby Bertone designoval petflašky, nesmyslné eko-autíčka atd., no tak ať holt zmizí.

Už teď je legendou - všechny možné kupátka od AR, Fiat X 1/9 (to tipuju že dělali oni, googlit to nebudu) a spoustu jiných aut už jim nikdo nevezme a aspoň to logo na těch starých autech zachová svoji hodnotu.... Lepší, než aby se objevovalo například na sračkových čínských mobilech a podobných produktech....

Takže: Grazie, signore Bertone :yes:
27. 12. 2013 17:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 17:22
Re: Velmi smutné čtení...
jasný, ale návštěva stánku je jedna věc a utracení reálných peněz za konkrétní produkt je věc jiná.... a v tom je ten problém....
27. 12. 2013 17:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 17:31
Re: Velmi smutné čtení...
jestli mají auta za 20 let jezdit bez zásahu řidiče, tak je už pomalu jedno kdy kdo zkrachuje.... Nostalgie je na místě....
já mám snad nějakou vánoční depresi nebo co.... :-| :-)
Avatar - Ja Prvni 123
27. 12. 2013 21:55
Re: Velmi smutné čtení...
jo jo, nejen, že 1 / 9 navrhnul... on ji pak taky vyráběl!
:-)
27. 12. 2013 17:08
Re: Velmi smutné čtení...
"italské trojhvězdí špičkového designu" ??? Asi každý žijem na jiné planetě >:D . Ten jejich "špičkový design" může fungovat jedině, když to bude státní, něco jako frantíci a jejich umělecké filmy. Sice se na to nikdo (kromě pár ekoložek) nedívá, jsou to totální divácké i finanční propadáky, ale platí to stát, a tak je to umění.

Italové místo hnusu alá Giulietta, MiTo apod. musí přijít s něčím opravdu povedeným (Mazda3, Focus hatchback, Auris, BRZ ...), jinak skončí tam, kam patří už dávno. A zaslouží si to.

A navíc si myslím, že tvorba designu odtrženě od samotného vývoje a výroby té automobilky, jde blbě, a že pro ty automobilky je praktičtější a výhodnější mít svoje designérská a vývojová centra.
27. 12. 2013 17:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 17:25
Re: Velmi smutné čtení...
historii firmám jako Bertone a Pininfarina nikdo nevezme.... Pininfarina dělal spoustu Ferrari, Bertone Alfy atd. Kdybys o autech a době nedávno minulé věděl aspoň něco, nepsal bys tady takové bludy....
Sám sebe tím usvědčuješ z naprosté automobilové imbecility..... 8-s

Samozřejmě, životaschopnost takových firem v dnešní realitě je něco jiného.....
27. 12. 2013 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 19:11
Re: Velmi smutné čtení...
historii asi nikdo nikomu nevezme, ale málokoho to uživí, vsaď se, že v reálu to u toho Bertoneho bude vypadat tak, že tam budou dřepět u compů studentíci a absolventi za minimální prachy, jen aby nebyli na pracáku, a budou to ti, kteří se nedostali přímo do těch automobilek ... ale když se potom podíváš na fakturu, od nějakého kultivovaného, elegantního padesátníka, s hodinkama za mega, tak budeš mít pocit, že nekupuješ návrh designu, ale zlaté cihly ... doba se změnila, a těmhle chytrákům s historií, když nejsou napojení na stát, tak už pšenka moc nepokvete
Avatar - Ja Prvni 123
27. 12. 2013 19:51
Re: Velmi smutné čtení...
Pinin Farina dělal i Alfy - a asi ty nejslavnější.
Spidera dělal právě on... a i mojí 164 dělal on - a dodnes se všichni shodnou, že je krásná.
Zvenku i vevnitř. Krásná i praktická...
:-!
28. 12. 2013 12:17
Re: Velmi smutné čtení...
"všichni" ne >:D
28. 12. 2013 18:19
Re: Velmi smutné čtení...
Focus 3 HB mi nepride ako extra povedeny.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 12. 2013 18:26
Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě smutn
Kde už, když ne tady, by mělo zaznít jaká je škoda, že lidstvo, minimálně to euroamerické, se zblázniloa kuopuje uniformní ošklivosti, jen když jimv televizi řeknou, že je to levné a má to náskok díky technice...
Tam je kořen této situace... a místo toho?
Kecy a žvásty.. a utvrzování se v tom, že když to říkali v televizi, tak to musí být pravda!

:-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pumpkin
27. 12. 2013 18:40
Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě s
No a najsmutnejšie je, že si len pridal ďalší žvást. >:D
Avatar - Ja Prvni 123
27. 12. 2013 18:50
Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě s
myslíš?
Zkus si to přečíst pomaleji.. věřím, že to pochopíš.
Nemusíš se mnou souhlasit! Ale zkus si dát tu práci a odhalit obsah toho sdělení.

>:-[]
Avatar - pumpkin
27. 12. 2013 19:59
Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě s
Neboj, pochopil som. Otázne len je, či je tvoj príspevok hodnotnejší ako tie "žvásty" nad ním. Podľa mňa ani nie... ;-)
Avatar - Katikakus
27. 12. 2013 20:54
Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě s
Vypada to, zes opravdu nepochopil.
Avatar - pumpkin
27. 12. 2013 21:00
Re: Zpráva samotná je smutná... ale ta diskuze tady ještě s
Áno? Tak buď tak dobrý a ozrejmi mi to. Vďaka.
27. 12. 2013 20:17
To je ale novinka
Firma Bertone krachuje 3 roky a nepomohlo, že od nich koupil Fiat celou výrobní fabriku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
27. 12. 2013 21:29
Je to smutné...
... přitom, když se podívám, co jezdí po silnicích, tak by většina automobilek měla stát u Bertoneho frontu, aby jim udělal auto, na které se dá koukat. :-( Jestli zkrachuje, tak už z tradiční italské školy designu zbyde jen Pininfarina a mistr Zagato. Ale i kdyby už Bertone skutečně žádné sériové auto nenavrhl, tak minimálně díky překrásně hranaté Alfě Romeo 90 bude u mě nesmrtelný! :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 12. 2013 21:35
Italům
Se všeobecně moc nedaří. Fiat by mohl vyprávět, tuším že je pořád nejzadluženější firma světa. Nebýt to tak velký koncern tak už o nich čteme jen ve starých číslech motoristických časopisů na půdách.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
27. 12. 2013 22:00
Re: Italům
???
To bych od Tebe nečekal - většinou jseš v obraze: tady (= na tomhle webu) rádi a často citují Fiat jako jeden z nejméně vydělávajících koncernů... vztaženo na jedno vlastní prodané auto je to možná i pravda.
Akorát už nikdo neřeší, že ty "dluhy" jsou investice = součet aktiv je pořád daleko daleko před součstem pasiv... nehledě na to, že i běžný hospodářský výsledek je v pohodě.. jenom zisk je udělanej jinde, než jen na prodejích osobních aut.
Ty určitě víš, které všechny ostatní značky používají Fiat motory.... tedy Fiat Powertrain.
Do skupiny patří i IVECO... atd.
;-)
27. 12. 2013 22:09
Re: Italům
Fiat jako automobilku drží nad vodou vedlejší příjmy koncernu v minulém roce byl ve ztrátě v přepočtu 13,5 miliardy korun. Tedy tolik co "jiní" v plusu :-! Automobilka Fiat je v podobných sra.kách minimálně 12 let. Nemít vedlejší příjmy v koncernu tak už dávno není mezi živými.
27. 12. 2013 21:49
Já se tomu nedivím
Mít takovou konkurenci, (navíc s podobným jménem) jako Bertoňák s Jardou by položilo i větší firmu. 8-s
Rozbalit vlákno
1
27. 12. 2013 23:04
Re: Já se tomu nedivím
:-) :yes:
27. 12. 2013 23:03
BERTOŇÁK
Tady Bertoňák, tak se zase s Jardou hlásíme. Už předem vám píšu, že jedeme s Jardou pořád v klasickým tuningu. Trochu jsme to ale zmodernizovali, boucháme to teď v elektrice. A fest. To říká Jarda, já nevím co znamená "fest" tak nehodnotím, moje zásada, každopádně nám to pěkně sype. Tedy, spíš než sype to kope, ale abych vám to napsal od začátku. Asi si pamatujete, že jsme jim s tím u Alfy s Jardou sekli, nebudem se jich neustále doprošovat, máme svojí tuningářskou hrdost. A taky máme pořád naší dvojgaráž. Jo, přesně, jak v ní nesvítí světlo. My s Jardou ale na práci vidět nepotřebujem, jdem na to po hmatu a od srdce.

Tak abych vám to jako všechno vypsal, jedem teď v tý elektrice. Na burze jsme koupili pět tisíc nabíjecích monočlánků i přilepili jsme je na korbu naší multikáry, ovšem ten pravej tuningářskej rajc tomu dodal Jarda. Nevíme tedy kde nabíjej bavoráci, ale sázím se, že na náš systém zatím nepřišli. S Jardou jsme totiž natáhli kovový lanka přímo od zdroje, ze semaforu, co svítí tam na křižovatce, poblíž dvojgaráže. Všechno fachčí, během dvaceti minut máme nabito, akorát to holt trochu při nabíjení kope, ale my s Jardou jsme v klasickým tuningu znalí a něco vydržíme. Například včera jsem při nabíjení dostal od korby takovou šlehu, že mi to vymlátilo čtyři zuby, ale tohle s Jardou považujem za daň velkejm věcem, který děláme. Vy už přece víte, že my s Jardou vlastně malý věci ani dělat neumíme. A vůbec, Jarda je dobrej a já jdu v tuningu stále za ním. I bez zubů.

Jo, abych nezapomněl, na ty monočlánky ujedem na plnej céres patnáct metrů. Nic moc, ale jak říká Jarda - Edison se u svý první žárovky taky asi moc neopálil.

Tak čus, zas se ozvem. Bertoňák

P.S. U Alfy mlčí, asi sháněj monočlánky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2013 02:18
Bertone krachuje? No, nedivím se..
Svět nepotřebuje ani tak krásná, jako spíše hezká a praktická auta. Například za tu kreaci na titulním obrázku bych jako výrobce designérům moc nezaplatil, protože bych takových vozů (co mají spláclou střechu, jsou dlouhá jako jezevčík a tahají břicho po zemi) asi na trhu moc neprodal. Vždyť se s tím nedá ani vyjet z hotelové garáže, aby to nezůstalo viset na břichu :no: To taková lada Granta je proti tomu designérský zázrak - neurážející tvary, vyšší světlá výška... A hlavně: kolik se jich prodá!
Až tohle ti kreaturci kreatur pochopí, budou na poloviční cestě k nápravě. Zatím se mohou zamýšlet nad tím, proč design vozů koncernu VW má mezi kupujícími takový úspěch.. :*)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - VelkejChytrák
28. 12. 2013 23:41
Re: Bertone krachuje? No, nedivím se..
Ádo, zkusil sis někdy představit, jak by byl svět narýsovanej tebou děsně nudnej a stereotypní? Všechny auta na světě by byly jen VW nebo BMW. Všechny holky jistě vylízaný prsatý blondýny. Všechna hudba jen, střílim od boku, Kabát nebo Landa. Panebože, Ádo, ty jseš ještě větší chytrák než já!
29. 12. 2013 09:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.