Bezdrátové dobíjení elektromobilů by se mohlo rozšířit do tří let
Ačkoliv u nás nejsou elektromobily zase tak rozšířeným a především oblíbeným zbožím, jejich podíl na trhu stejně poroste. O méně rozšířené síti dobíjecích stanic nemá smysl začínat delší proslovy, i tak se ale v relativně krátkém čase dočkáme velké revoluce – bezdrátového dobíjení.
Dnes si řekneme něco systému „Halo“ americké společnosti Qualcomm. Jedná se o bezdrátový indukční dobíjecí systém elektromobilů, který firma nainstalovala do BMW i3. Vůz slouží jako výukové náčiní pro závody šampionátu Formule E a v brzké době se objeví také v modelu i8, který zde plní funkci safety caru.
Systém odbourává nutnost zapojení elektromobilu do běžné elektrické sítě, což s sebou kromě komfortních výhod přináší také jistá revoluční řešení. Halo funguje spolehlivě a není tedy problém jej použít také pro běžné produkční elektromobily, které jsou v současnosti na vzestupu. Hned tak to ale nebude, což ostatně předpověděl Anthony Thompson, jinak zodpovědná osoba za rozvoj obchodu a marketingu společnosti Qualcomm. V rozhovoru pro britské Auto Express zmínil, že bychom se systémem v reálných podmínkách mohli setkat přibližně do tří let.
Za vším jsou samozřejmě peníze a příplatky, které s nimi u produkčních vozidel souvisí. Už z toho pohledu bychom se v první fázi mohli s indukčním dobíjením setkat u luxusních vozů, kde se (lidově) nějaká ta stovka tisíc ztratí. Dominanci takového systému Anthony Thompson rovněž předpovídá, ovšem v horizontu příštích deseti let.