Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bild: Zavedení mýtného na německých dálnicích se odsouvá

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Zavedení mýtného pro osobní automobily na německých dálnicích se zpozdí kvůli právním krokům, které proti Německu chystá Evropská komise. V rozhovoru poskytnutém německému deníku Bild to uvedl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt.

"Zahájením řízení pro porušení Smlouvy zabrzdí Evropská komise realizaci poplatku z infrastruktury," řekl ministr Dobrindt s tím, že vláda vyčká případného rozhodnutí soudu, a mýtné tak oproti plánu během roku 2016 nezavede.

Důvodem odkladu zavedení mýtného je podle Dobrindta hlavně právní nejistota, kterou kroky Evropské komise vůči Německu vyvolávají. Není prý proto možné vypsat výběrová řízení na provozovatele mýtného systému.

Přípravy na spuštění mýta budou podle německého ministra dopravy ale nadále pokračovat. "Spolková vláda jednoznačně prokázala, že zákony o mýtném jsou v souladu s právem Evropské unie," uvedl Dobrindt. Výběr provozovatele zahájí vláda však až poté, co rozsudek v případu vynese Soudní dvůr EU. "Od našeho cíle zavést na německých silnicích větší spravedlnost, se nenecháme odradit," dodal v rozhovoru ministr.

Evropská komise by se dnes měla vyjádřit k případnému zahájení řízení pro porušení Smlouvy s Německem kvůli mýtnému. Komise kritizuje především to, že německé mýtné prakticky dopadne jen na zahraniční řidiče, neboť těm německým se zároveň sníží daň z vlastnictví vozidla. Evropské právo přitom znevýhodňování občanů jiných států zakazuje.

Německé mýtné v chystané podobě odmítají i některé země sousedící s Německem, včetně Rakouska, Nizozemska a České republiky.

Výše poplatku by měla podle dosavadních plánů záviset na ekologické náročnosti provozu auta. Rozpětí ročního poplatku by mělo být 22 až 130 eur (asi 600 až 3550 Kč).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Avatar - Bully_
18. 6. 2015 17:09
Re: Narovna nespravedlnost?
Podpora elektromobilu a obnova vozoveho parku zni sice logicky, jenomze je to v ramci puvodniho navrhu naprosty nesmysl. Pokud Nemci tak "nediskriminacne" chteji vybirat dalnicni poplatky pouze od cizincu, potom je nebude nutit vubec nic, aby si porizovali elektromobil, nebo novejsi vuz. Neusetri tim totiz ani cent.
Na druhou stranu cizinec, ktereho jedineho se puvodni navrh tyka, nebude pro dalkovy tranzit typicky pouzivat elektromobil a rozhodne si ho nekoupi (nebo ten novy vuz) kvuli usetreni par € rocne za jinou vinetu, pokud se pres to Nemecko obcas vypravi.
Avatar - Bully_
18. 6. 2015 15:12
Re: Narovna nespravedlnost?
Ano, Euro IV. . Dnesni benzinove primovstrikove turbo mikromotory vyprodukuji techhle rakovinotvornych castic minimalne stejne mnozstvi a skodlive latky nejsou zdaleka jenom pevne castice. Navic svym naftakem po Nemecku vozim 4-5 osob (+pes :-) + naklad), pri cca 2-nasobne spotrebe u 2-mistneho coupe, se kterym jezdim sam, mne jednoduchou matematikou vychazi cca desetinasobna! spotreba na 1 prepravovanou osobu. Realny ekologicky dopad snad uz nijak zpochybnovat nechces. Proc rozebirat detaily (a jeste sporne), misto debaty o jadru problemu- ze jde o spatne nastavene ekovypalne a ne o nejaky opodstatneny dalnicni poplatek na obnovu dalnic podle miry poskozeni vozovky.
PS: nijak ses mne nedotkl, ten muj Accord sice neni nejnovejsi, ale ma porad polovicni vek, nez je prumerny vek osobnich automobilu v CR ;-) O jeho technickem stavu nemluve. Jeho provozovani je rozhodne ekologictejsi, nez ho nechat stejne provozovat nekym jinym a zadat si do vyroby treba novy Prius >:D
Edit- CTR uz celkem dlouho nemam, pisu o 2-mistnem coupe. A mel skutecne zhruba dvojnasobnou spotrebu nez Accord, muj dlouhodoby prumer byl cca 13 l./100 km.
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2015 15:12
Re: Narovna nespravedlnost?
To bychom ovšem my sami nezaplatili...
18. 6. 2015 15:07
Re: mytne
Tak já myslím že proti zavedení známek není naše země ani evropská komise.
To co všem vadilo bylo jen to že by se týkala jen některých (ne-němců resp. aut registrovaných jinde než v Německu) což je v rozporu s evropským právem.
Pokud si plošní sníží či zruší silniční daň a známky zavedou všem, tak je to naprosto v pořádku.
To co ovšem chtěli zavést byla právní obezlička na kterou by jim neskočilo 8mi leté dítě.
Ten návrh byl naprostá blbost a ví ti i Merkelová a celá německá vláda, ale museli jej předložit protože si jej v rámci volebního populismu vymohla bavorská CSU.
18. 6. 2015 14:43
Re: Narovna nespravedlnost?
nechci se ti bully dotknout, ale ten tvůj obstarozni naftak s pravdepodobne euro4, tedy nejspis bez filtru pevnych castic, a tedy produkujici rakovinotvorne castice a jedy NOx, ma k ekologicnosti hodne daleko, podobne jako všechny dyzly. ano, ma nižší produkci neskodneho CO2, ale to je tak všechno.
ten tvůj motor vypoustejici rakovinu je na tom v nejlepsim pripade tak dobře, nebo spis tak spatne, jako benzinovy euro1, tedy uz skoro ctvrt stoleti stary motor, protože i ten ctvrtstoleti stary benzinovy motor dostane zelenou plaketu umožňující vjezd do nizkoemisnich zon a nechrli kolem sebe tolik rakovinotvorných castic, jako kazdej naftak.

a neverim, ze jestliže naftovej accord pojede dalnici za 6, tak benzinovej civic pojede ve stejnem tempu za 12.