Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Blíží se kolaps prodejů elektromobilů?

Všechny významné automobilky připravují ofenzivu elektrických aut. Ale bude je vůbec komu prodávat? V USA začnou mít velké potíže...
Zpět na článek
26. 4. 2017 14:11
26. 4. 2017 15:58
26. 4. 2017 16:10
26. 4. 2017 17:16
26. 4. 2017 18:08
26. 4. 2017 18:38
26. 4. 2017 21:10
26. 4. 2017 22:29
27. 4. 2017 08:10
27. 4. 2017 08:41
27. 4. 2017 08:50
27. 4. 2017 09:28
27. 4. 2017 09:29
26. 4. 2017 20:30
26. 4. 2017 21:22
28. 4. 2017 08:50
26. 4. 2017 18:36
27. 4. 2017 11:06
27. 4. 2017 12:49
26. 4. 2017 14:11
Je tak
minimálně 20 let čas.
Ale těch pár oslů, co to koupilo zaplatilo vývoj.
V Anglii je nezpočet míst, kde by už současné dobíjení 6ti elektromobilů neunesla síŤ. Aha.
A i kdyby se dobíjelo 15min, umíte si představit "benzínku" na dálnici?
>:D >:D >:D
nakonec ještě v součtu to není ekologické. Tak se najdou v drag závodech...:)
Nopřed 110 lety byly už EV nejrychlejší. proč ne.
Rozbalit vlákno
6
26. 4. 2017 14:18
Re: Je tak
Škoda energie. Na takéto "články" už ani nemá cenu reagovať.
26. 4. 2017 16:13
Re: ALE HOUBY S VOCTEM Mr.FOKTA na elektrokáry se stojí fron
jj
>:D >:D >:D >:D nj hééééle kolik jich je [odkaz] [odkaz] [odkaz] A až se díky megasolárkám [odkaz] [odkaz] v Kaliforniji zlevní eletrika a vláda zatrhne vjezd popelnic do centra města se to teprv celý posrr [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - WinDiesel
26. 4. 2017 17:13
Re: ALE HOUBY S VOCTEM Mr.FOKTA na elektrokáry se stojí fron
bez zatrhnutí vjezdu "popelnic" a bez dotací prodáš houwno ty antimozku
Avatar - CHerokee
26. 4. 2017 17:35
Re: ALE HOUBY S VOCTEM Mr.FOKTA na elektrokáry se stojí fron
Tak nějak..asi jako u nás. Co nekoupí kraj v rámci ekologie, to na ulicích nejezdí.
27. 4. 2017 08:25
Re: ALE HOUBY S VOCTEM Mr.FOKTA na elektrokáry se stojí fron
takhle dobře jsem se dlouho nezasmál >:D dík :-)
Avatar - WinDiesel
26. 4. 2017 17:22
Re: ALE HOUBY S VOCTEM Mr.FOKTA na elektrokáry se stojí fron
bzzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz tak ti to bzučí v hlavě
a to máš dnes v Bohnicích lepší den, zase tě pustili k PC :-)
26. 4. 2017 15:58
aha
takze co je v nadpisu se vlastne vubec nedeje, jiz tahle veta "A to teď čeká nejvýznamnější automobilový trh na planetě" vlastne lze, protoze nejvetsim trhem jak pro fosilni tak elektricka auta neni dnes jiz USA o kterem clanek hovori, ale Asie ;-) takze kdys se trosku snizi odbyt v USA tak to jako polozi celosvetove prodeje EV? no zajimava predpoved >:D to jsem zvedav co s tou predpovedi udela treba Tesla 3, muj odhad je ze to Foktovu teorii totalne rozbori >:D

vsude po svete stoupaji prodeje EV v desitkach procent, jen na auto.cz pan Fokt perli svoje moudra o tom jak se asi blizi kolaps prodeju elektromobilu >:D

ja si taky zavestim, predpovidam kolaps jisteho redaktora auto.cz as ho do par let vyhodej protoze diky nemu jde auto.cz do kopru :-!
Rozbalit vlákno
14
26. 4. 2017 16:10
Re: aha
Vždyť víš, že je tady docela silná parta lidí, co (očekávaný) vývoj u aut poměrně děsí. Michal Fokt jim občas udělá radost nějakým svým článkem a oni pak mají hezký den a ještě k tomu pravdu, protože to přeci říkají pořád, že ty e-auta jsou úplně na nic.
Avatar - WinDiesel
26. 4. 2017 17:16
Re: aha
jo my jsme fakt vyděšení
dokonce i v USA dělá prodej EV a hybridů jen 3%
budeš se divit ale dieselů se tam prodá taky 3% :-)
a v Číně v roce 2025 plánují 10% alternativních vozidel - no v Evropě prodáváme teď 50% v dieselu a to je jaksi 5x více >:D
i Číňani to vidí realističtěji než ekošílenci
26. 4. 2017 18:08
Re: aha
tak kdys se nebojite, tak proc tu vase parta porad siri ty bludy o tom jak to nebude stihat rozvodna sit a dalsi podobny hovadiny, a to porad a porad dokola ktery nakonec rozbori kazdej kdo si to zada do google a skusi si projet par udaju aby videl jaky hovadiny stale pisete a to ke kazdemu clanku o elektrikach >:D
26. 4. 2017 18:38
Re: aha
Samozdrejme, ze rozvodne soustavy nejsou na masivni elektroauta pripravene, o dostavbe elektraren nemluve. Ale to je jen jeden problem. Dalsi jsou doba nabijeni a dojezd. Samozdrejme i cena a take sporna "ekologicnost" takoveho elektroauta.

Jestli se neprodavaji, tak jen dobre.
26. 4. 2017 21:10
Re: aha
Trepeš piate cez deviate o veciach, o ktorých nevieš absolútne nič.
26. 4. 2017 22:29
Re: aha
Ale jdi ty. Napr. v CR, kdyby se ode dneska ve stejnem objemu prodavala uz jen elektroauta (ctvrt milionu kusu rocne) a ani jedno benzinove ci naftove, tvorilo by to necele procento elektriny rocne navic. Kvuli tomu fakt neni treba stavet ani elektrarny ani nejak brutalne upgradovat sit.
27. 4. 2017 08:10
Re: aha
jak jsem psal v jine diskuzi zde na auto.cz, jen za lonsky rok se registrovalo v CR prez 5 tisic odbernych mist kde maji spotrebu nad 1MWh, pritom rychlonabijecky maji dnes maximalne 0.05MWh, takze kdyby se v CR postavilo kazdy den 273 stejnych nabijecek, tak to pro energetiky bude naprosto bezny rok co se tyce pripojenych mist dle vykonu nas 1MW ;-) (rocni prumer vystavby je 18 kusu) a sit na to samozrejme dimenzovana je, jinak by nemohli pripojit ani ty mista co kazdy den pripojuji ;-) vsechny tyto vetsi odberna mista maji rezervovany vykon a musi za jeho rezervaci platit ;-)

kazdorocni vyvoz elektriny z CR by pri dnesnich podminkach uspokojil zhruba 5 milionu elektromobilu ktere by kazdy rok ujelo 20 tisic km pri spotrebe 20kWh na 100km ;-) takze ikdyby vsechny osobni a lehka uzitkova auta v CR byla elektricka, tak by CR mela dostatecne vyrobni kapacity elektriny ;-) mimochodem prumerny najezd v CR je 14-15 tisic kilometru rocne, i pri tech 15 tisicich prumeru by elektrina v CR stacila pro 6.6 milionu elektromobilu ;-) za lonzky rok na vyvazene elektrine CEPS prodelaval, a to prez 20 milionu korun, elektrina se prodavala na burze priblizne 1 korunu za MWh pod naklady (0.98 koruny v prumeru) takze by bylo mnohem lepsi ji spise prodat elektromobilistum, treba za 2-3 tisice za MWh, misto aby se na burze prodala do zahranici za 800-830 korun za MWh ;-) ostatne ti co maji BEV a maji k nemu i porislusny tarif, tak za tu cenu tu elektrinu maji

a je to potreti co tenhle tvuj argument Blatouchu vyvracim v diskuzich na auto.cz, takze zas v dalsi diskuzi, verim ze znova napises ten samej blabol >:D
Avatar - JiVi
27. 4. 2017 08:41
Re: aha
moc pekne prosim .. zkus na klasickem sidlisti, zazadat o primotopy .. prosim prosim .. co dostanes za odpoved :-) odpovim ti hned .. poslou te do * ... s oduvodnenim, ze na to neni pripojne misto pro sidliste dimenzovane... a jak pak chces nechat dobijet vsehcna ta auta, co si tam lide postavi na dobiti pres noc? meles nesmysly 273 pripojek je skutecne nula nula nic ... pro dobijeni par kusu aut ... vem si prumernou kapacitu aku v elektorautech, spocitej si, kolik kW15min potrebujes na jejich dobiti na 80% vynasob to pocetem aut a to vsechno narvi do omezeneho denniho slotu, protoze dobijet bude vetsina ve stejny cas ... a pak mudruj
27. 4. 2017 08:50
Re: aha
Proč by se proboha nabíjela všechna auta rychlonabíjením ve stejný čas? To jako všichni bydlíme na sídlištích? Pro lidi bydlící na sídlišti to prostě zatím není. Nikdo jim to nenutí. Navíc přípojky se budou budovat na parkovištích.
27. 4. 2017 09:28
Re: aha
Jak chceš žádat o přímotopy? V bytě jsme dělali kompletní rekonstrukci, odpojili plyn a vaříme, pečeme a topíme (v koupelně) na elektřinu. Zvýšení na 25A jistič nebyl problém. Neposlali tě někam z toho důvodu, že tam je ústřední topení? Uvažoval jsem o tepelném čerpadlu (taky by nebyl problém), ale vzhledem k nákladům na ústřední topení (které jsou minimální) se mi to nevyplatí.
27. 4. 2017 09:29
Re: aha
na sidlistich se postavej pomale pripojky, je nesmysl aby na sidlisti bylo cokoliv nad 22kW ;-) i Tesla 100D se na takove nabijecce nabije za 6 hodin

jinak ja bydlim v panelaku, 40 bitu, a pripoj toho 44 let stareho panelaku je 400V 6x500A, tedy realne 1.2MWh, to je 30kWh na byt, schvalne co myslis, slo by tam pripojit 40 nabijecich mist po 11-22kW (stacilo by vpohode tech 11kW, i 60kWh Bolt by se nabil za 7-8 hodin)? ano slo a stale by jisteni bylo naddimenzovane ;-) nastesti v CR za dob komancu se extremne naddimenzovavalo, vetsina spotrebicu v te dobe byla extremnich zroutu, takze se muselo pocitat s dimenzovanim na sporak, pracku, susicku, lednici s mrazakem, vysavac a podobne, vsechno spotrebice co v tech dobach mivali i 6-10x vetsi spotrebu a hlavne nabehovou spotrebu proste brutalne vetsi, takze dnes tam je jisteni ktere je predimenzovane, jen pro ukazku dnesni kombinovane lednicky s mrazakem maji spotrebu do 1kW za den (uvadi se rocni, takze do 365 kWh/annum, a spi bejvaj do 280, to je tusim A+ ), pred 20 lety byl problem sehnat se spotrebou pod 3kW na den, cos byla trida G nebo tak nejak :-)

jinak nesmysli meles ty, jak jsem opet psal jinde, tak v CR je neco prez 34 tisic stajanu pro takokovani fosilnich paliv, tedy prez 160 aut na jeden stojan, pritom soucasny stav co se nabijecek a elektroaut v CR tyce je cca 3 BEV na jednu nabijecku, a to si vetsina lidi navic dobiji doma, benzin, ani naftu si doma nenatankujes, vdy musis k tomu stojanu a maximalne si muzes vzit do kanistru ;-) do roku 2020 ma bejt v CR prez 1600 verejnych nabijecich mist (vsech, tedy jak obyc verejnych zasuvek az po rychlonabijeci stojany) a BEV cca 10 tisic, porad to tedy bude smesnych 6-7 BEV na jedno verejne nabijeci misto ;-) pochop ze vetsina elektromobilistu nabiji doma a tak nez nekam vyjedou tak vyjizdi s plnou "nadrzi" ;-) nabijej proste v dobe kdy to auto stoji

proste tak jak to funguje v zahranici, treba v Norsku nebo UK, tak tak to bude casem fungovat i v CR, proste na ulici bude normalni "wallbox" pomala 11-22kW nabijecka a na nem se bude nabijet BEV ;-)

mimochodem ja na panelaku mam 2 wallboxy po 11kW a dvojici zasuvek, prozatim se tam nabiji dva elektroskutry, dobudoucna pribudou asi 2 elektromobili, obcas tam stoji a nabiji Leaf, az si BEV poridim ja, tak tam proste pribude dalsi wallbox u meho parkovaciho stani, pri dnesnich cenach otazka asi 25 tisic i s instalaci technikem ;-)
26. 4. 2017 20:30
Re: aha
A ty uz mas svuj elektro vuz? Nebo ses ten klasickej kriklounek, co je sice strasne pro elektro, ale sam jezdi naftou?
26. 4. 2017 21:22
Re: aha
zadne naftove auto jsem nikdy nevlastnil a vlastnit nebudu, nikdy jsem ani nemel zadny sluzebak s naftakem ;-)
28. 4. 2017 08:50
Re: aha
a proc nemas ten elektromobil, když tak brojis???
Avatar - KANKUNEN
26. 4. 2017 16:19
Ta to na hlavu padlá politika, kdy se lidi skládají
jiným na auto je na hlavu padlá. Ty rozfofrované prachy se měly raději dát na vývoj baterií a elektroauta mohla být s pořádnými baterkami konkurenceschopná bez dotací.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
26. 4. 2017 17:20
Re: Ta to na hlavu padlá politika, kdy se lidi skládají
do vývoje akumulátorů se dává dost
omezení je v technice
z prdu kuličku neuděláš

budoucností jsou mild hybridy s 48V technikou, dosáhnou tak nízkých reálných spotřeb na které budou hledět klasické hybridy z dost velké vzdálenosti
EV se neprodávají, v Holandsku po skončení dotací klesly prodeje z 10 na 5%
A protože se neprodávají pořádně ani s dotacemi, nebude jejich cena klesat, lepší dojezdy jsou v nedohlednu
ALE UŽ ANI NEJSOU V MÓDĚ, REALIZMUS SÍLÍ
státy se vyčerpaly dotacemi a řeší většinou jiné problémy (21 mil € v Německu jde místo do EV do nelegálních migrantů, Itálie dává 4 mld € a příští rok to bude 5 mld €)

tak asi tak, ne EV opravdu nejsou na pořadu dne
Avatar - CHerokee
26. 4. 2017 17:39
Re: Ta to na hlavu padlá politika, kdy se lidi skládají
Taky myslím, že to má spoustu nedořešených otazníků. Třeba ty rozvody elektřiny...kdyby stoupl počet elektrických aut, byl by to asi vážný problém. Pak samo rychlost nabíjení a nedostatek stále vzácnějšího lithia, které potřebujeme i jinde. Budoucnost v tom nevidím, ne blízkou.
Avatar - KANKUNEN
26. 4. 2017 18:08
Re: Ta to na hlavu padlá politika, kdy se lidi skládají
Prosím o vysvětlení, proč by měl hybrid s malou baterkou brát míň než hybrid s velkou baterkou. Velkou baterku nabiju a jedu 50 km, s malou nenaděláš nic. Když zvětšíš 4x napětí 4x snížíš proud, ale nedojedeš dál.
26. 4. 2017 20:15
Re: Ta to na hlavu padlá politika, kdy se lidi skládají
Pokud máš kde nabíjet je PHEV nejlepší volbou, respektive nejuniverzálnější. Jediným důvodem proč by měl mildhybrid žrát míň než PHEV je hmotnost. Ale otázkou je jaký je to rozdíl. Mezi podobně vybavenými XC90 (T6 a T8) je rozdíl cca 250kg. U GLE 400 (V6) vs 500e je rozdíl cca 330kg, protože má pořád i mezinápravu. Technologie mildhybridu bude taky něco vážit, takže rozdíl reálně nemusí být ani 200Kg. Rekuperací možná o moc víc neušetří, ale PHEV pořád umožňuje částečný bezemisní provoz. Jsou lidé jako já, kteří jezdí každý den z garáže a téměř každý den těch 20-50km ujedou. No a i kdyby to bylo jen 250dní v roce, tak nakonec to může být 5-15 tis. km na elektřinu ideálně po městě.
Jednoznáčná výhoda mildhybridu je, pokud nemáš kde nabíjet.
27. 4. 2017 07:44
Re: Ta to na hlavu padlá politika, kdy se lidi skládají
Nejde o to, ze hybrid s malou baterkou bude brat min nez hybrid s velkou baterkou, to nejspis nebude, ale ze mild hybrid bude brat vyrazne min, nez konvencni benzinak. Nejvic auto zere pri postavani v kolonach, rozjezdech a popojizdeni mezi parkovisti... to klidne pokryje baterka na 10km, ktera bude vyrazne levnejsi, nez ta na 50.
27. 4. 2017 09:48
Re: Ta to na hlavu padlá politika, kdy se lidi skládají
Tak nevím, například Honda už mild hybridy vyzkoušela a byla to docela katastrofa. Navíc se obávám, že si trochu pleteš pojmy, mild hybridy totiž jen na elektřinu nejezdí, elektromotor funguje jen jako posílení motoru klasického v případě, kdy je požadován vyšší výkon a je nabitá baterka (klasicky rozjezd nebo obecně zrychlování). Pěkným příkladem mild hybridu jsou formule 1.
27. 4. 2017 10:13
Re: Ta to na hlavu padlá politika, kdy se lidi skládají
Pravda, mel jsem jako definici mild hybridu zafixovano, ze je tam celkove mensi vykon te elektricke casti, ale uz ne, ze je stale propojena se spalovacim motorem

Porad by mild hybridy mohly neco prinest - pokud se pouziji spolu s malymi, slabymi motory. I litrovy Fabie vetsinu casu vyuzivaji jen cast vykonu.
26. 4. 2017 18:36
Baterie
dokud se bude pro získání energie pro elektromotor používat baterka tak je to k ničemu, protože to nikam nedojede, spíš se to plazí a musí se to na celou noc odstavit, aby se to nabilo. A až kvůli tomu dojde Li tak budeme v všichni, protože už nebudeme mít ani pořádný mobil a další věci, které jsou užitečnější a funkčnější ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
26. 4. 2017 19:40
Skrytý úmysl
Co si budeme namlouvat. Za elektroauty se skrývá úmysl, jak vyvinout tlak na naftové těžaře, aby nezvyšovali cenu produktu. Zároveň to slouží ekofašistům, politikům i automobilkám. 3 mouchy jednou ranou. Ať je to jak je to, motorista to nakonec všechno zaplatí.
Logicky bráno, "plug in" elektroauta mají své místo ve městech a blízkém okolí. Proti tomu se jen těžce nachází nějaký praktický argument. Obzvláště, když se rozšíří sluneční kolektory a vyřeší skladování energie pro domácnosti. Pro jízdu na delší vzdálenosti, auta se spalovacími motory jsou košer a odpadá nutnost stavět nové drahé a nepraktické elektročerpačky. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - O5kar
26. 4. 2017 20:09
Tak jsem si jednou dal tu práci.
A na Hybrid.cz jsem si rozklikal, kde a jaké nabíjecí stanice jsou umístěny. Představa, že budu někde mimo trasu hledat nabíjecí stanici kdesi v zapadlém koutě mě děsí. Nebo budu popřípadě v noci budit nákého vrátného, školníka, správce areálu aby mi dal klíč?

Ona asi ta elektřina je, ve dne také bude z těch solárů, které se sice na noc odpojují od sítě, ale v noci je přebytek energie, takže by nešlo o nic . Ale asi bude velkým problémem natahat ty tlusté kabely s dostatečným příkonem k rychlonabíječkám přímo k silnicím tak, aby to bylo pro uživatele příjemné. Já si myslím, že to bude dobré posezení v kiosku, než se vám nabije baterie a budou tam ceny za pohoštění, jako na letišti Václava Havla. No konec konců, když máte na auto za 1 až 3 melouny, proč ne?
Rozbalit vlákno
3
27. 4. 2017 08:38
Re: Tak jsem si jednou dal tu práci.
U auta s dojezdem 500 km je podobná záležitost naprosto irelevantní. Jak často jezdíte za jeden den více než 500 km? Auto jinak nabijete vždy doma z třífázové zásuvky.
Avatar - O5kar
27. 4. 2017 12:56
Re: Tak jsem si jednou dal tu práci.
Všechny auta na baterky takový dojezd nemají. Prostě ty relativně cenově dostupné nemají. A kdo má rodinný domek, tak se vší pravděpodobností tu 3 fázovou zásuvku má. Jenže! Za ampéry se platí. To jistě víte. Takže 3x16A? Na nabíjení auta to třeba bude stačit, ale co to ostatní. Protože jsme přistavěli, tak máme pro 2 domácnosti jistič 3x24A. Velké spotřebiče jsou rozfázované. Když se vaří, tak plotna s troubou papá 6,5 kW. Teď pračka, sušička, myčka, do toho mrazáky TV. Když na to najedou obě domácnosti, tak lítá jistič. A teď ještě elektro auto? Kdo má prosím vás tyto možnosti doma? A už si vůbec nedovedu představit, když tady máme v obytné čtvrti 36 domů na jednu trafostanici včetně veřejného osvětlení, co by na to řekl distributor, kdyby tady bylo ob barák elektroauto? A už vidím, jak na sídlišti z paneláku vedou na parkoviště kabely.

A úplně mne odrovnává představa, že po ránu z Prahy do Brna, nebo opačně jedou po D1 auta na baterky s dojezdem 200 - 300 km. A budou chtít jet zpátky.
27. 4. 2017 18:21
Re: Tak jsem si jednou dal tu práci.
Tak především při běžném denním provozu, kdy ujedeš denně pár desítek kilometrů, ti stačí auto nabíjet nějakými 2 kW přes noc, tedy v době, kdy je spotřeba všeho ostatního v podstatě nulová. Takže naopak by ti distributor poděkoval, protože bys vyrovnával výkyvy v síti.
Avatar - jozephko
26. 4. 2017 22:43
To sú zase len kecy a kecy...
Čo sa babe chcelo, to sa babe prisnilo.
V poslednom čase sa vyrojili ako muchy mnohí "experti" na neúspech elektromobilov.
Takže pekne po poriadku:
1. Pupkom sveta elektromobilov nebude ani USA, ani EÚ, ale Čína. Z 2 dôvodov: jednak tam majú naozaj obrovský smog vo veľkých mestách, a jednak tam majú komunistov. A tí keď zavelia, že sa prejde na elektromobily, tak ostatní jednoducho sklopia uši. Ale to asi ani nebudú musieť urobiť. Je známe, že Číňania milujú nové technologické hračičky.
2. Dotácie slúžili na rozbeh výroby elektromobilov. Ale nielen výroby, ale aj vývoja technológie. A tá je dnes už úplne inde ako pred 10-15 rokmi. Navyše sa vyrába vo veľkom a tým klesá jednotková cena. Aj koncern VW povedal, že bude schopný o pár rokov vyrábať elektromobily za cenu dieslov.
3. Väčšina ľudí, ktorí už raz okúsili čaro elektromobilov, sa už k spaľovákom vrátiť nechce. Tých dôvodov je viac - od tichej jazdy cez parádne zrýchlenie až po nenáročnú údržbu.
4. Jazdiť na elektromobile bude "in". Podobne ako mať dotykový mobil.
5. Nákupná cena je len jednou zložkou nákladov. Ďalšími sú palivo a servis. A tam sú elektromobily neprekonateľné.
6. Keď by aj prestali dotácie na elektromobily, vlády bez problémov zavedú opatrenia, ktoré prevádzku elektromobilov podporia: bezplatné alebo lacnejšie používanie diaľnic a parkovísk, vjazd do centier miest, nižšia cestná daň atď.
Autor článku vníma budúcnosť veľmi staticky - dnešnými očami a dnešnou situáciou. Ale to je ako keď by niekto začiatkom 80.rokov chcel pochopiť, na čo budú slúžiť počítače v budúcnosti, t.j. v našej súčasnosti...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2017 23:21
Re: To sú zase len kecy a kecy...
2. Zatím žádný razantní pokles cen/zvýšení dostupnosti nepozoruji. A vyjádření VW bych bral s velkou rezervou, ti naslibují úplně cokoli, co dá zapomenout na dieselgate.
3. Před lety jsem četl něco méně optimistického. [odkaz]
4. S takovým předvídáním trendů bych byl opatrný.
5. Jakmile by došlo k masivnímu rozšíření elektromobilů, zcela jistě by si vlády nenechaly utíkat ohromné příjmy z prodeje paliv. Servis budiž (do doby, než umře baterie).
27. 4. 2017 08:41
Re: To sú zase len kecy a kecy...
Elektromobily BMW mají s nájezdem cca 160000 km během 4 let v podstatě neměřitelný pokles baterie. A to je baterie o využitelné kapacitě kolem 19 kWh, tedy poměrně malá, která by při takovém využití měla chcípnout rychleji. Tož mi řekněte, kdy tedy ta baterie chcípne?
27. 4. 2017 11:18
Re: To sú zase len kecy a kecy...
2> za 26 let co je lionka na trhu klesla jeji cena vyce nez cca 4x a jeji kapacita na kg naopak cca 4x stoupla, to ze ty to nepozorujes neznamena ze se zmena nedeje ;-) je to asi stejne jako bych ja napsal ze za svuj zivot nepozoruju ze by zlevnoval rohlik v samosce >:D

3> pred lety to byla statistika typu "neverim statistice kterou si sam nezfalsuju" , prodeje BEV stoupaji kazdy rok a nekteri majitele jiz vlastni 2 nebo 3 elektromobil, nejvetsi problem elektromobilu je ten, ze o nich spousta lidi vubec nema tuseni, proste je nezajima co je pod kapotou auta ;-) v autosalonech se o to nezajima vice nez 70% soukromych kupujicich, firmy to taky neresi protoze je pro vetsinu nakupcich jakysi etalon nafta anis by se zajimali dal, tohle se ale rychle meni a spousta firem jiz zacina kalkulovat i s tim ze nafta se jim nevyplaci z mnoha duvodu, a jakmile zacnou firmy kupovat alternativy, zacnou se do par let plnit tema autama i bazary, pak se karta bude obracet hooodne rychle ;-)

4> uplne stejny reci vedli skeptici v dobach kdy se CRT nahrazovalo plazmou a LCD, kdys prisli prvni dotykave smarty, a budou tak psat u kazde novinky co jim nejak lezi v zaludku a nechteji se smirit s tim ze by mohla nahradit tu jejich dosavadni vec do maj tak radi >:D

5> prodej paliv? masivni rozsireni je co? umis malou nasobylku? pokud ano tak si sam dokazes spocitat ze neco jako "masove rozsireni" je u aut a alternativniho pohonu nesmysl, bavime se o radove desitkach let ;-) masivne se akorat siri bludy a lzi o tom jak nebudou stihat el.site a ze nebude dostatecna vyrobni kapacita elektriny >:D tedy to same jako by se psalo ze dochazi ropa a ze nebude benzin a nafta >:D

kuraci nebo popijeci alkoholu prizpivaji v CR na spotrebni dani 3x tolik co vsichni co prizpivaji na spotrebni dani za paliva ;-) a to je v tech danich i nakladni doprava od nakladaku, prez vlaky, lode az po letadla ;-) ten tvuj ohromny zisk znamena ve statnim rozpoctu CR cca 11%, takze i 1 milion elektromobilu kterych se v CR dockame treba za 15-20 let by znamenal ubytek asi o 2%, jo to je oooooohromnej zisk
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2017 11:45
Re: To sú zase len kecy a kecy...
Pro mě jako spotřebitele je přirozeně stěžejní ten rohlík. Koupím rohlík do dvou korun nebo budou elektro-rohlíky nadále za deset, možná devět kč?
27. 4. 2017 16:33
Re: To sú zase len kecy a kecy...
jakoze 5-10x drazsi jo? hmmm....
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2017 17:42
Re: To sú zase len kecy a kecy...
To je jen hyperbolický příklad, abych dostatečně zdůraznil, jaký vítr v rozpočtu běžné české domácnosti by udělal elektromobil za cenu k milionu.
27. 4. 2017 03:14
Další solár na obzoru
A ňoumové to zaplatí, hlavně být smart a sdílet.
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2017 08:09
Baterie nezlevní, je to na prd.
Všichni se tady opírají o to, že baterie minimálně 5X zlevní.

To jsou nám ale předpovědi, které nevyjdou.

Záleží pouze na jednom???
Jak budou drahé baterky???

Ta podpora $5000 je zlomkem ceny baterek.
Rozbalit vlákno
4
27. 4. 2017 08:44
Re: Baterie nezlevní, je to na prd.
Tak jelikož už teď stojí 1 kWh v bateriích včetně všeho balastu do auta kolem 200 dolarů, tak se dá očekávat, že po zavedení nových technologií výroby určených hlavně pro auta (Tesla a její nové větší články) ta cena ještě dále poklesne. Neříkám pětinásobně, ale realistický odhad je za pět let asi na 100 dolarech za kWh. Tedy za 50 kWh baterii, která v podstatě ve všem vyhoví dojezdově normálnímu uživateli (ne obchoďákům apod., ale rodině, lidem jezdícím do zaměstnání apod.) je to asi 5000 dolarů, tedy kolem 125000 Kč v dnešních cenách, koruna bude taky posilovat. To už není nijak zásadní. I kdyby elektromobil stál o těch 125000 korun více než naftová oktávie (což nebude, musíte zase odečíst cenu poměrně drahého naftového pohonného ústrojí včetně převodovky apod.), tak se to na jeho provozu vrátí během pár let (odhadem do 3 let).
27. 4. 2017 09:22
Re: Baterie nezlevní, je to na prd.
A proč???

ty baterie do Tesly stojí přes 1 000 000 ???
27. 4. 2017 09:42
Re: Baterie nezlevní, je to na prd.
Nestojí. Baterie do Tesly o 100 kWh teď stojí asi 20000 dolarů (zhruba půl milionu korun). To je samozřejmě výrobní cena, ne maloobchodní prodejní.
27. 4. 2017 13:40
Re: Baterie nezlevní, je to na prd.
kdo tu pise ze baterky zlevni 5x? muzes to citovat kdys pises ze se o to nekteri opiraji?

a to je 2 roky stare [odkaz]
27. 4. 2017 11:06
....
Koukám jak tady elektromobilní kavárna hezky blinká svoje kraviny, přičemž z některých příspěvků mi vychází že autoři vědí o elektřině tolik, že je v zásuvce.
Rozbalit vlákno
1
27. 4. 2017 12:49
Re: ....
Tak nás poučte prosím.