Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 (F20): Velká fotogalerie nové jedničky na Facebooku

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Internetem se dnes začaly šířit oficiální fotografie nového BMW řady 1. Najdete je na facebookovském profilu Auto.cz.

Zřejmě už jen hodiny nás dělí od oficiální internetové premiéry nového BMW řady 1.

Na internetu se ale už dnes začaly šířit oficiální fotografie.

Protože ještě není k dispozici oficiální tisková zpráva, přidáváme k oficiálním snímkům ještě neoficiální informace z dříve zveřejněného článku.

Nový kompaktní model s pohonem zadních kol se představí nejprve jako pětidveřový a třídveřový hatchback (kódová označení F20 a F21). Jejich technika bude odvozena od připravovaného sedanu řady 3 (F30), což znamená zachování pohonu zadních kol.

Nová generace má vyřešit několik neduhů předchůdce. V první řadě půjde o prostor uvnitř a zejména na zadních sedadlech. Špičkové materiály a dekory mají interiér jedničky připravit na útok z Ingolstadtu, kde dokončují vývoj nového Audi A3. Vnější rozměry se změní jen nepatrně a design karoserie také nebude žádnou revolucí. Při zachování charakteristických prvků řady 1 lze očekávat použití detailů z nejnovějších modelů značky, například kupé-roadsteru Z4 nebo sedanu řady 5.

Motory – nejprve známé čtyřválce, později nové tříválce

Mnichovští motoráři připravili pro jedničku bohatou nadílku, která těží zejména z plošného přechodu na přeplňované motory. Základní BMW 116i (100 kW), stejně jako 118i (115 kW) dostanou přeplňované šestnáctistovky sdílené s PSA. BMW 120i (135 kW) bude mít nový přeplňovaný dvoulitr N20, stejně jako 125i (160 kW) a 130i (185 kW). Teprve pod kapotou BMW 135i má být řadový šestiválec N55 s twin-scroll turbem, ale je možné, že zůstane vyhrazen pouze kupé a kabrioletu.

BMW už ale pracuje na nové generaci motoru s interním označením N30. Jeho základní tříválcová verze 1,2 l/50 kW se nejspíš dostane jen do Mini, provedení 1,3 l/100 kW, 1,3 l/125 kW a 1,5 l/135 kW by ale měly obsadit místo pod kapotou 116i, 118i a 120i. Jak naznačují dřívější zprávy, tyto agregáty – zřejmě všechny se třemi válci v řadě – budou pohánět i novou generaci řady 3.

Turbodiesely budou nadále ctít dvoulitrový čtyřválec v mnoha provedeních. Uvidíme proto dvoulitrová BMW 116d (90 kW), 118d (110 kW), 120d (132 kW), 123d (150 kW, dvojité přeplňování twin-scroll) a možná i 125d (jako silnější verzi 123d se 180 kW).

Tříválce se chystají také pro dieselové Jedničky. Vyvíjený agregát N37 má tři válce v řadě přeplňované turbodmychadlem, z objemu 1,5 litru má dávat dle verze 81 nebo 92 kW. Tento motor zaujme roli základní vznětové verze namísto nejslabšího dvoulitru 116d.

Hatch, kupé a kabrio se zadním pohonem, GT s předním

Tří- a pětidveřový hatchback doplní v roce 2012 nové generace kupé řady 1 (F22) a kabrioletu (F23).

Pro další roky se již chystají nové karosářské verze řady 1, které již přinesou pohon předních kol. Jmenovitě se jedná o 1 Gran Turismo (F44) v roce 2013 – pětidveřový crossover, který bude delší než hatchback F20 a díky motoru před přední nápravou nabídne podstatně více vnitřního prostoru. Mnichovská automobilka chce s tímto modelem konkurovat Mercedesu třídy B.

Ve stejné době začne obměňovat své portfolio i Mini. Řada 1 ve verzích s pohonem předních kol s ním bude sdílet nejen motory, ale i platformu a nápravy. Kromě 1 Gran Turismo se na stejném konstrukčním základu vyvíjejí i typy F45 (1 touring) a F46 (1 City).

Kromě nových BMW s předním pohonem se dočkáme i řady 1 GT xDrive. Pohon všech kol převezeme z Mini Coutryman.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 6. 2011 19:50
Re: Palec dolů
Porovnávám a nestačím se divit, jak mohli vůbec tu starou prodávat! 8-s >:-[]
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2011 15:44
Re: Palec dolů
:yes: Mně ani ta X6 tolik nevadí, ale toto?! Kam dali u BMW oči? 8-s
Avatar - boost.
4. 6. 2011 15:14
Palec dolů
Tak tohle, vážení, je nejšerednější BMW, jaké jsem kdy viděl. Jestliže se mi nelíbí X6, tak oproti F20 je krásná. Nejhorší je předek, ty světla vypadají, jakoby je ve p'shopu roztáhli do šířky a.... :no:

Zkuste porovnat:
New: [odkaz]
Old: [odkaz]
4. 6. 2011 15:09
Re: sklamanie
Interier povazuju opravdu za povedeny smerovany vyhradne na ridice, ale exterier mne nechava zmatenym.

Plne chapu, ze nastal trend, kdy zbrusu novy model musi vydrzet v zakladnich proporcich a designu 2x sedmilety cyklus jinak se naklady nevrati tak jak vyrobce chce.

A toto je prave nova etapa cca druheho cca. 7leteho cyklu... Mozna se pletu, ale u uspesnych modelu jistych vyrobcu to jiz tak vypada.

Avatar - Pekelná Micinka
4. 6. 2011 14:59
Re: sklamanie
Je to tak, také jsem nejprve reagoval na tu montáž od carparazzi.