Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 1 M Coupé: Silnější, rychlejší, lehčí než M3 E46

Divize BMW M GmbH představila vlastní verzi řady 1, dostala dvakrát přeplňovaný třílitr s 250 kW (340 k).
Zpět na článek
10. 12. 2010 11:12
10. 12. 2010 11:16
10. 12. 2010 11:24
10. 12. 2010 11:42
10. 12. 2010 11:54
10. 12. 2010 12:27
10. 12. 2010 11:49
10. 12. 2010 11:53
10. 12. 2010 11:58
10. 12. 2010 13:23
11. 12. 2010 00:35
11. 12. 2010 12:55
10. 12. 2010 11:31
10. 12. 2010 11:38
10. 12. 2010 12:35
10. 12. 2010 13:00
10. 12. 2010 13:13
11. 12. 2010 00:40
11. 12. 2010 10:09
10. 12. 2010 13:25
10. 12. 2010 13:22
10. 12. 2010 13:34
10. 12. 2010 16:58
10. 12. 2010 14:26
10. 12. 2010 17:14
10. 12. 2010 19:59
10. 12. 2010 23:40
10. 12. 2010 14:48
10. 12. 2010 16:26
10. 12. 2010 17:26
10. 12. 2010 19:51
10. 12. 2010 20:04
10. 12. 2010 20:19
10. 12. 2010 20:38
10. 12. 2010 20:59
10. 12. 2010 21:08
10. 12. 2010 21:30
10. 12. 2010 11:41
10. 12. 2010 11:48
10. 12. 2010 11:59
10. 1. 2011 21:52
10. 12. 2010 12:19
10. 12. 2010 13:56
10. 12. 2010 14:05
10. 12. 2010 13:48
10. 12. 2010 14:03
10. 12. 2010 14:36
10. 12. 2010 14:47
10. 12. 2010 14:59
10. 12. 2010 15:19
10. 12. 2010 15:29
10. 12. 2010 16:04
10. 12. 2010 16:41
12. 12. 2010 16:29
10. 12. 2010 16:13
10. 12. 2010 16:15
12. 12. 2010 16:22
10. 12. 2010 18:13
10. 12. 2010 16:46
10. 12. 2010 18:13
10. 12. 2010 18:14
10. 12. 2010 18:15
10. 12. 2010 18:41
10. 12. 2010 21:48
10. 12. 2010 18:38
10. 12. 2010 18:56
10. 12. 2010 20:35
10. 12. 2010 21:12
10. 12. 2010 21:25
10. 12. 2010 23:18
10. 12. 2010 21:16
10. 12. 2010 22:34
10. 12. 2010 23:19
Avatar - Plautus
10. 12. 2010 11:12
Pekný počin
:yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
10. 12. 2010 11:16
Hmotnost
Hmotnost pod 1,5t, to je u kupátka založeného na kompaktu nějaký světoborný úspěch? Minulá M3 je těžší o nějakých 50kg...

Jinak samozřejmě super hračka...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
10. 12. 2010 11:24
Re: Hmotnost
Ano, u auta s trojlitrovým dvakrát preplňovaným šesťvalcom považujem hmotnosť pod 1,5 tony za výbornú. Veďa daj príklad auta podobnej konfigurácie s nižšou hmotnosťou.
Okrem hmotnosti by som vyzdvihol mechanický samosvorný diferenciál, žiadne EDS, ale poctivé železo. A tiež manuálnu prevodovku.
Za mňa bez jedinej výčitky za 1. :yes:
Avatar - Emel
10. 12. 2010 11:42
Re: Hmotnost
No tak třeba Cayman R, 3.4V6, 243kW, 1295Kg. Jasně, je to dost očesaná verze... ale i běžný Cayman má 1350.
Avatar - white label
10. 12. 2010 11:54
Re: Hmotnost
Souhlas, Cayman je sice cenově je poněkud výš, ale třeba designově je to jak "kráska a zvíře", přitom třeba taková M3 coupé je opravdu velmi pěkné auto...
Avatar - Emel
10. 12. 2010 12:27
Re: Hmotnost
No, designově mě ani Cayman nebere... respektive není to vyloženě krásné a elegantní auto třeba ve stylu Aston Martin.

Ale u Porsche i BMW se mi líbí právě jistá účelovost...
Avatar - white label
10. 12. 2010 11:49
Re: Hmotnost
Mechanický samosvor je super, ale u tohoto auta (vzhledem k jeho ceně v této třídě, výkonu/krouťáku a pouze jedné poháněné nápravě) ho považuju spíš za samozřejmost/nutnost...
Avatar - iudex
10. 12. 2010 11:53
Re: Hmotnost
Súhlasím. Ale samozrejmosť by to mala byť už pri (beriem, že o niečo slabších) hothatchoch, a nie vždy tomu tak je.
Avatar - white label
10. 12. 2010 11:58
Re: Hmotnost
Chytře to řeší třeba Renault u MeganuRS, který samosvor dává až do jeho tvrdší verze CUP.
Avatar - iudex
10. 12. 2010 13:23
Re: Hmotnost
Súhlas, to je ideál, máš sám na výber.
11. 12. 2010 00:35
Re: Hmotnost
Přesně tak :yes:
Avatar - positivemind
10. 12. 2010 15:29
Re: Hmotnost
1,5t je moc, kdyby bylo lehčí o nějakých 200kg, to by byla jiná paráda.
11. 12. 2010 12:55
Re: Hmotnost
Tyhlety výkřiky jsou super. Kdyby byl lehčí o nějakých 200 kg ... . Ve vývoji se počítá s každým gramem! (opravdu nepřeháním).
Na auta je kladeno stále víc požadavků, jak z oblasti bezpečnosti, tak třeba torzní tuhost, je tam standardně spousta výbavy která dřív nebyla. Pokud se nepřejde na něco jiného než železo, tak už opravdu není kde ušetřit hmotnost. Jenže vyvíjet a vyrábět něco co není ze železa je pekelně drahé...
10. 12. 2010 11:31
Design
Aj ked je vnimanie designu subjektivna zalezitost - podla mna je toto hrozne...
Kufor nasilne dorobeny ako na nejakej Thalii, prekomplikovane krivky kde len oko pozrie, naraznik ako keby sa nejaky pubertak hral v garazi s laminatom a gitom... :no:
Obzvlast tento pohlad je KOMICKY: [odkaz]
Jedine co je naozaj pekne (aj ked nie nove) su disky :yes:
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Plautus
10. 12. 2010 11:38
Re: Design
Vec vkusu. Mne ten pohľad nepríde komický a 1 Coupe považujem za vyváženejšie ako 1 HB.
V prípade Thalie, keď si vezmem na mušku jej prvú generáciu odvodenú z Clia, to vidím naopak.
Avatar - white label
10. 12. 2010 12:35
Re: Design
Musím bohužel souhlasit, to vytažení blatníků je z některých pohledů opravdu přes čáru, a to jak vzadu:
[odkaz]
tak vpředu:
[odkaz]
Na různých tuningových srazech to jistě bude obdivováno, ale...
Věřím, že v černé to bude podstatně lepší, vůbec mi ta "skořicově" oranžová metalíza/perleť nejde k charakteru takové verze vozu. Mimochodem mi docela připomíná jednu bývalou populární barvu Škodovky:
[odkaz]
Klasický "Y" design kol nic nezkazí, ale BMW umí u hezčí kola:
[odkaz]
No řekněte sami, nevypadá tahle "obyčejná" 125i mnohem lépe/vkusněji?
[odkaz]

edit - zadní nárazník je taky zbytečně překombinovaný:
[odkaz]
Technika bude určitě vynikající, ale design u mě není za 1 ani zdaleka..
Avatar - kari.laz
10. 12. 2010 13:00
Re: Design
Je pravda, že z některých pohledů působí některé prvky až přespříliš. Obzvláště v porovnání s tou 125i, co jsi tam dal. Ale bude to taky hodně dáno jinou barvou a věřím, že ve tmavších barvách to bude lepší.
Avatar - white label
10. 12. 2010 13:13
Re: Design
Jo, psal jsem, že v černé to bude lepší...
Tenhle "skořicově" oranžový odstín mi přijde už trochu OUT, dost podobný se dřív nabízel třeba i na Hondu Civic...
[odkaz]
11. 12. 2010 00:40
Re: Design
Zrovna na tom Civicu mi ta barva-spolu s tou blankytně modrou přijde nejhezčí ;-) barvy neřeš to je otázka vkusu :-!
Avatar - white label
11. 12. 2010 10:09
Re: Design
Řešit barvy mě docela baví, a otázka vkusu je i celkový design a ten neřešit by bylo docela škoda, na té fotce je ten Civic efektně nasvícený v realu ta barva vypadá o poznání obyčejněji.
[odkaz]
Zrovna včera parkovall Civic v téhle barvě vedle mě... ;-)
10. 12. 2010 13:25
Re: Design
JJ, uplne suhlasim vo vsetkych bodoch >:-[]
Este dodam, ze zadok posobi ako keby sa roztapal 8-s
[odkaz]
Avatar - iudex
10. 12. 2010 13:22
Re: Design
To si vybral skutočne "vydarené" zábery, v ich svetle máš nepochybne pravdu. Každopádne ja oveľa lahšie odpustím kontroverzný dizajn, ak auto 100% plní svoje účelové určenie, a to 1er M bude bezpochyby plniť (obdobne nahliadam na FoFO RS). Naviac ako bonus získalo korunu najvýkonnejšieho auta nižšej strednej triedy.
Avatar - kari.laz
10. 12. 2010 13:34
Re: Design
RS 3 má výkon stejný
Avatar - white label
10. 12. 2010 16:58
Re: Design
Byla to reakce na tu připomínku k designu, proti technice vůbec nic nemám, naopak.
Co se samotného výkonu motoru týče, tak kupé v téhle třídě a s tímto výkonem, už nějakou chvíli existuje (TTRS).

edit - Navíc Audi stačil k tomuto výkonu menší objem motoru, o jeden válec méně a "jednoduché" turbo, nemluvě o tom, že v ve zkrácené limitce z RS5 má mít tento velmi kompatktní motor dokonce přes 400!PS.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 12. 2010 14:07
Re: Design
Chtěl bych zde reagovat na všechny, komu se zdají úpravy 1 series M coupe proti sérii příliš výrazné. Měli byste mít na paměti, že to asi jinak udělat nešlo, pokud na relativně malou kastli chtěli implantovat širší podvozek, aby bylo auto stabilnější díky 250kW motoru. Ten výkon bych zdůraznil. Nebavíme se tady o hot hatchi se 180 koňmi. Myslím, že záměr inženýru byl udělat auto, které bude opravdu fungovat třeba i na závodním okruhu. A to nijak jinak nejde, než trochu poladit šířku. Beru, že se to někomu nelíbí, ale tohle byste si měli uvědomit
Vlastně u praotce tohoto vozu udělali to samé! M3 E30 má kastli úplně jinou než celá řada E30, stejná je pouze střecha. Taky se to tehda mohlo jevit jako přílišné rozšíření. Dnes už je to ovšek klasika, nádhera nádher.
1 series M coupe se mi moc líbí, líbí se mi technické údaje, líbí se mi design, zkrátka nádhera a :yes: :yes: :yes: :yes: pro BMW!!!

P.S. Vám se asi nikdy konstruktéři nezavděčí. Někdy vyplodí rádoby sportovní verzi, která se od série skoro, až na pár lištiček neliší (FRS), a když přijdou s ultimativním sportovním autem, u kterého vzhled odpovídá výkonu motoru, tak se vám to taky nepozdává.... Že by typická česká vlastnost neustálé kritizování všeho?
Avatar - kari.laz
10. 12. 2010 14:26
Re: Design
Tak podle tvého nicku jsem ani jinou reakci nečekal.
Technické parametry nikdo nepopírá a ty jsou opravdu špičkové. To že to prostě vypadá z některých pohledů divně je fakt.
A napsat, že FoFo RS se od serie liší jen pár lištičkami chce hodně odvahy. Jen pro upřesnění ten olištičkovaný FoFo RS má výkon 305 Hp, což je "jen" o 45 hp méně, než toto BMW.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 12. 2010 17:02
Re: Design
Čekal, nečekal...
Promiň, špatně jsem se vyjádřil. Zkratkou FRS jsem měl na mysli Fabii RS. Tam jsem četl neustálou kritiku na absenci větší odlišnosti od běžných modelů. Tomu jsem se jen smál, protože její vylepšení naprosto odpovídala potenciálu vozu a jeho charakteristice. To samé platí zde. Velký potenciál- mnoho vylepšení. Vsadím se, že být to u FRS a 1M, naopak, tak je oheň na střeše taktéž.
Avatar - white label
10. 12. 2010 17:14
Re: Design
S tvým obsahem závorky působí apelování proti kritice BMW trochu komicky, ale já proti technice 1M nic nemám, naopak. Kritický k designu snad být můžu i bez tvého dovolení.
M3/M5 je taky podstatně jinde proti běžným verzím a jejich design to nijak podstatně neruší, naopak, tady ovšem vypadá neeMková 1er lépe než 1M, viz můj odkaz...
FRS, že se opticky nelíší od běžného Focusu? Např. to jeho mega křídlo, nebo sériové 19"ky jsi zatím přehlédl? ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 12. 2010 18:04
Re: Design
Teď opravdu nevím o čem mluvíš. Jak jsem se již omluvil, zkratkou FRS nebyl myšlen Focus RS, ale Fabia RS. Takže ho bych sem vůbec netahal.
Jasně, kritizuj si co chceš, já nikomu nikdy nic neberu ani nevyvracím. Jen jsem měl na mysli fakt, že se zdejším diskutérům (obecně) nejde zavděčit. U Fabie RS těch odlišení bylo málo u 1M je ho moc, ale to je nasnadě s ohledem na jejich výkon. Zkrátka si myslím, že to Vámi nevkusné rozšíření karoserie jinak udělat nešlo, pokud rozšíření podvozku chtěli zachovat že ano. Nic proti, ale určitě byste to neudělali líp než designeři BMW. Nechme to už být. Stejně si myslím, že až se 1M objeví v nějaké slušivěšjí barvě tak mnoho z odpůrců jejího designu změní názor :yes:
Avatar - white label
10. 12. 2010 19:59
Re: Design
Já se svým názorem logicky hned nesrovnávám s designéry BMW, pouze srovnávám design 1M s jinými eM modely. Taková (tvoje) argumentace je o ničem, jsi snad lepší designér, než ti co dělali na Fabii RS? Pokud ne, tak jak si můžeš dovolit mít k ní připomínky? :*) ;-)
To by tady nemohl mít negativní připomínky nikdo k ničemu... a jen by tu mohly být v každé diskusi samé palce nahoru.
O barvě už jsem psal, v černé, nebo nejlépe v hodně tmavě šedé (viz odkaz na 125i) by to vypadalo podstatně lépe a naživo zřejmě taky...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 12. 2010 21:52
Re: Design
Ale já vůbec nic neříkal o doplňcích Fabie RS zda se mi líbí nebo ne, jen jsem přirovnal "stupeň upravenosti" její a 1M. Buď mě nechápeš, nebo nečteš moje příspěvky pořádně. Kašli na to. Každopádně jsem nikdy nikomu nic neříkal proti kritice BMW, ptž vidím, že se tady šíří věty typu o BMW se zde nemůže říct křivého slova. Já zkrátka jen obhajoval šíří blatníků logikou. Jelikož, když se rozšíří podvozek, tak se nutně musí rozšířit i kastle. O ničem jiném se tady nebavíme. Pokud se někomu rozšíření zdá otuzené nebo nevkusné je jen věc jeho osobního vkusu. Já to pouze obhajoval logicky.

Nechci se tady s tebou přít zrovna kvůli takové prkotině, ptž tvoje zdejší názory a příspěvky mají hlavu a patu, což je poměrně vzácný jev ;-)
Avatar - white label
10. 12. 2010 23:40
Re: Design
Ale jo v pohodě. Já jen reagoval na tvou podivnou argumentaci (z 18:04) ve smyslu, že ti, co design úpravy 1M kritizují, by to neudělali lépe: "Nic proti, ale určitě byste to neudělali líp než designeři BMW".
Myslím si, že kritik (obecně) není od toho aby uměl lépe to, co kritizuje, ale aby rozpoznal "lepší od horšího", pokud to dokáže lépe, než ostatní, pak v tom může být dobrý, aniž by to co kritizuje uměl sám výborně... ;-)
Avatar - Dinar
10. 12. 2010 14:48
Re: Design
Ty bys mohl pamatovat, co se nejvíc vytýkalo M3 E30, design, to krabicovité vytažení blatníků, vzhledová neohrabanost. No, z dnešního pohledu to auto vyznívá velmi subtilně, ve své době působilo až nesmyslně brutálně. Otázka pohledu a doby, ale je fakt, že nějakou eleganci designu téhle jedničky nemá moc smysl rozebírat, prostě tam není. Je to technika nějak obalená kastlí z jedničky. Mě se to celkem líbí, i když bych dal menší kola, viděl jsem to naživo olepené folií a dojem je jiný, když stojíš nad tím, než když se, jako tyhle fotky, díváš z úrovně silnice. Mě se na tom autě líbí, že nemá žádná křídla na střeše, "karbonové" falešné průduchy apod., je to čistě jednička na steroidech. ;-)
Avatar - white label
10. 12. 2010 16:26
Re: Design
Jo, s většinou toho co píšeš souhlasím, ale M3 E30 vzniklo opravdu v jiné době a tam ta účelovost úpravy byla zcela přiznaná a bylo na první pohled jasné, že hledisko nějaké "celistvosti" designu šlo stranou. Tady tu snahu o to naopak vidím, ale místy se příliš nepovedla, a částečně i proto, že jí bylo možná až příliš, což u M3 E30 vůbec nehrozilo.
Absenci velkých křídel a falešných průduchů oceňuji také.
On ten můj příspěvek vyzněl asi trochu zaujatě, ale týkal se jen prvního dojmu z designu, navíc pouze z fotek, každopádně si ale myslím, že s tím presentovaným "exluzivním" odstnínem oranžové tomu moc nepomohli, naopak... ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 12. 2010 16:32
Re: Design
Jasně, beru to, že je moc agresivní, ale mi se to líbí. A také hodně oceňuji absenci křídel a nesmyslů, zato difuzor je skvělý. A taky máš pravdu, že ta barva je děs... Předtím to byla nic moc oranžáda u M3 GTS, ted se taky moc nepochlapili.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 12. 2010 16:29
Re: Design
Dyť to říkám, že E30 M3 byla taky dost agresivní a asi moc futuristická na tehdejší dobu a jak to s ní dnes. Legenda. Vůbec bych se nedivil, kdyby 1 M coupe dopadla stejně. Tuplovaně s ne zrovna lichotivým pohledem do budoucnosti, kde nás straší jeden elektromobil vedle druhého... To už nás moc podobných aut nečeká. Takže jak vidím, tak se moc zdejším diskutérům nezalíbila, ale to třeba časem přejde. Je zkrátka moc brutální a na někoho je to moc. Mě se líbí moc a strašně se mi líbí design kol odkazující na M3 E46 CSL. Souhlasím ale se zbytečně velkým průměrem, s tím ale nic nenaděláme, to je další trend dnešní doby. Ve všem ostatním souhlas :-)
Avatar - white label
10. 12. 2010 17:26
Re: Design
Srovnání s M3 E30 docela pokulhavá, byla to jednak jiná doba a hlavně to byla první M3 vůbec, od té doby došly (designově) modely M někam jinam, takže divit se, že se hodnotí design dnešní nové 1M měřítkem současné M3 (ve srovnání s běžnými 3er) a ne té první M3 je trochu nelogické... ;-)
10. 12. 2010 19:51
Re: Design
Kušuj furt, nebo ti neúměrně roztáhnu sandál! >:D
Avatar - white label
10. 12. 2010 20:04
Re: Design
No jo, kritizovat BMW (a Subaru) se tady skoro nesmí. Kdybych napsal něco kritického na koncern, jsem okamžitě miláčkem diskusního "publika" (tím teď samo nemyslím tebe)... >:-[]
;-)
10. 12. 2010 20:19
Re: Design
Vytaženej blatník je známka punku ;-)
Avatar - white label
10. 12. 2010 20:38
Re: Design
Dyť jsem psal, že na tuningových srazech z toho budou doslova paf... :-)
10. 12. 2010 20:59
Re: Design
Na podobný srazy jezdí i šestiválce? No pocem... ;-) :-)
Avatar - white label
10. 12. 2010 21:08
Re: Design
Co máš pod kapotou na těch srazech nikoho nezajímá, leda že bys tam měl cool kryt motoru v barvě karoserie v kombinaci s chromem... :-O 8-s >:-[]
10. 12. 2010 21:30
Re: Design
Nojo, tak to jsem nevěděl... dík za info ;-)
Avatar - DRBNUTY
10. 12. 2010 11:41
Nechapem
Preco musia najrychlejsie a najlepsie verzie jednotlivych modelov prichadzat na konci ich zivotneho cyklu?Napr. Focus RS,Audi RS3,BMW 1M...Predsa ked vysolim nehorazne peniaze za tak male auto, bol by som rad, keby som uz na dalsi rok nemal z neho stary model.V tomto automobilky nechapem.Najvykonnejsie verzie by mali prichadzat na trh ako prve. :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
10. 12. 2010 11:48
Re: Nechapem
Tvoj názor zdieľam v tom, že by nemali exkluzívne verzie chodiť až úplne nakoniec. Dôvod však celkom chápem, a sú to - prekvapivo - peniaze. Skrátka exkluzívny športový model opätovne pritiahne pozornosť k celej modelovej rade a možno pomôže predajom. Preto vystrieľať hneď najsilnejšie kalibre by nebolo veľmi ekonomické.
Avatar - DRBNUTY
10. 12. 2010 11:59
Re: Nechapem
Myslim, ze na konci zivotneho cyklu pritiahne k celej modelovej rade uz len nizka cena.Ja som si tak minuly rok kupil za velku zlavu Audi A3 a myslel som si,ze uz na konci tohto roku budem mat stary model, ale bolo mi to jedno, lebo bola dobra cena.Ale neviem si predstavit, ze by som mal dat za Audi RS3 50000 eur a na dalsi rok mat z neho stary model.
Avatar - Astene
10. 1. 2011 21:52
Re: Nechapem
To je jeden úhel pohledu, že z něj máš za rok "starý" model. Já to vidím spíš tak, že po roce výroby máš jen několik tisíc vyrobených kusů a díky tomu relativně exkluzivní auto. A po skončení prodeje je sice hezké, že vyjede nový model, ale v M úpravě opět až ke konci života, takže po celou dobu výroby novinky máš auto, které by spousta lidí chtělo, ale jako nové už nemají šanci ho koupit. Nemluvě o tom, že novější neznamená vždy lepší. Ne náhodou stojí první generace M3 ve výborném stavu podobné peníze jako minulá E46 a ta ve verzi CSL to, co bude stát nová 1M...
10. 12. 2010 11:55
Bramborák (se šťavnatým česnekem)
No, tak zase jednou po delší době si BMW vzpomnělo, že umí udělat i "řidičské" auto a dokonce ho pustilo i do běžné sériové výroby (a nikoliv jako limitku á la M3 GTS).

Malé, relativně (!) lehké auto, agresivní ale celkem vkusný bodykit - jen ten přední nárazník působí až moc "show", ale uvidíme v reálu. K tomu manuální převodovka a mechanický samosvor (sláva !!).

Cena není zrovna pro Skota, ale ještě není absurdně přemrštěná (jako byla třeba u té M3 GTS).

Takže celkem vzato :yes:

PS: Jen to chce překousnout, že s pár doplňky se cena dostane na úroveň individuálně dovezeného Mustangu Shelby s 550 koníky... :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
10. 12. 2010 12:28
Re: Bramborák (se šťavnatým česnekem)
Mustang ale není jízdně konkurence... když už bys chtěl něco z masových sporťáků z US, pak jedině Corvette...
Avatar - iudex
10. 12. 2010 13:20
Re: Bramborák (se šťavnatým česnekem)
Obe sú to jediné US športové autá, o ktorých sa oplatí uvažovať (tretím bol pre mňa Viper, ale už skončil).
10. 12. 2010 14:19
Re: Bramborák (se šťavnatým česnekem)
Já bych určitě nezatracoval ani Camaro a Challengera...

Jinak Corvette je samozřejmě špička, ale taky jiná liga než 1er M - Corvette už přímo konkuruje Porsche 911 (a u mě by nad ním suverénně vyhrála).
10. 12. 2010 12:07
Jede to jak ďas...
o tom není pochyb ale za ty peníze by to mohlo taky hezky vypadat,o čemž se nedá vůbec mluvit.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
10. 12. 2010 12:53
Re: Jede to jak ďas...
Souhlas...
Avatar - kari.laz
10. 12. 2010 12:19
konečně
Konečně BMW vypadlo jednu variantu hodnou nést písmenko M. Po předešlích pokusech s mastodonty X5 a X6 je to jako živá voda. Takže tleskám. Parametry jsou super. Cena kolem 1,3 milionu je docela v pohodě a nabídne za to opravdu hodně muziky. Možná škoda lehce "tuzingových" dílů, jako je přední nárazník, ale není to nic tragického. Takže konečně zase něco, za co se dá BMW zvednout palec. :yes:
Docela se těším na srovnávací test s Audi RS 3. Ikdyž si myslím, že ty auta si jsou dost odlišná. Jedno je coupe a druhé je Sportback s pěti dveřmi. Takže podobnost jako meri RS 6 a M5, kde jsou oba sedany nebo kombi, tam není. Audi je pekelně rychlé auto více použitelné na běžné užívání. (kufr, pět dveří) a BMW je zaměřeno sportovněji. Ale tím si nemyslím, že by na sebe měli jízdně navzájem něco ztrácet. Mají prakticky stejné výkonové parametry. a jediné více rozdílné je hmotnost Audi vyšší o 80 Kg. Takže srovnání by mohlo být zajímavé.
Rozbalit vlákno
2
10. 12. 2010 13:56
Re: konečně
No, právě. Jakože Audi nesnáším v jakékoliv podobě, tak umírněnost zevnějšku (až na tu příšernou přední masku, která by pasovala spíš na truck), v kombinaci se skvělými technickými parametry a praktičností, dělá z RS3 opravdu zajímavé auto. Hmotnost je taky vysoká, ale je v ní quattro, pět dveří a spousta místa na zavazadla. Jinými slovy, RS3 si umím představit jako univerzální auto pro celou rodinu. BMW 1M těžko. Cena RS3 bude s 1M srovnatelná. Kruci, to bude těžká volba!!!
Avatar - kari.laz
10. 12. 2010 14:05
Re: konečně
Právě že těch srovnatelných položek mají více. Proto se hodně těším na nějaké srovnání. Doufám, že to nebude jenom nějaké statické srovnání, nebo srovnání na základě psaných parametrů, ale že někdo udělá test i jízdně a to nejen na silnici, ale i na uzavřené trati.
10. 12. 2010 12:55
Zase jeden krásný automobil .....
Úplně jsem při své lehké kritice GT zapomněl na tuhle nádheru ... ješiš to snad bych postavil vedle sebe GT, X1 a jeničkovej sedan, ať si znalci vyjímečného stylu pošmáknou ....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
10. 12. 2010 13:03
Re: Zase jeden krásný automobil .....
Teda nevím jestli tím GT myslíš BMW 5GT, ale pokud jo, tak musím za sebe říct že nejošklivější BMW je pro mě X6, X1 a 5GT. Ani jedno z nich mě nějak nenadchlo.
10. 12. 2010 13:26
Re: Zase jeden krásný automobil .....
Jojo ... myslím 5 GT ...
10. 12. 2010 13:48
No,teda
Klucí bavorský, zase palec dolů :no: . Design je prostě odpudivý. Něco jako SUV zpracované nadšeným tunnerem, kterému zbylo padesát metrů laminátovací tkaniny. A jedenapůltunové, malé, lehké, sportovní kupé? Sakra, do téhle váhy narve Ferrari osmiválec a Lotus pomalu dvě auta. A Lamborghini dokáže do tuny dostat V10 a čtyřkolku :-) . Poslední dobou, na co BMW M GmbH sáhne, z toho vyleze obluda: X5M, X6M a teď tohle. Zaplaťpánbůh za M3, zvlášť ve verzi GTS.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - iudex
10. 12. 2010 14:03
Re: No,teda
Si trochu nespravodlivý. Treba si uvedomiť, že ide o auto vychádzajúce z bežného modelu nižšej strednej triedy. Teda žiadny karbónový monokok, žiadne kompozitné materiály, hliník, ako Lambo či Lotus. Základná 120i má 1475 kg, samotný R6 s dvomi turbami niečo váži, pridaj silnejšiu prevodovku, spojku, zavesania kolies, výstuže, širšia kasňa, rozmer diskov a pneu... skrátka s ohľadom na rozdiely 120i vs. 1 M je 120 kg nárast primeraný; v triede to zrejme bude slušná hodnota.

EDIT: 135i má 1530 kg. Teda o 25 kW výkonnejší model so samosvorom a inými vecami naviac váži menej o 35 kg. To rozhodne na pochvalu je.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 12. 2010 14:11
Re: No,teda
Přesně tak, Iudexi!
BRoy- chce to trochu uvažovat... Máš tady vůz se skoro závodním podvozkem, na 19" kolech, tuhou a bezpečnou kastli, R6 turbo motor, velké brzdy do toho vůz má crash test za 5*, spoustu elektroniky, minimálně 6x airbag a když se podíváš, tak ty rozměry taky nejsou úplně malé. Ještě si myslíš, že je 1495kg moc???
Avatar - Dinar
10. 12. 2010 14:36
Re: No,teda
Zbytečné komentovat, tyhle výkřiky, takový cayman S je v mých očích řidičská dokonalost, ale jet s ním do Hamburgu a zpět mě neláká. Tohle emko zvládne roli tryskového přesouvadla v tichu a pohodě, a troufám si doufat, že na náročné silnici nebo okruhu se tomu caymanu bude projevem podobat. ;-)
10. 12. 2010 14:47
Re: No,teda
Chlapi, kruci, sporťák není o tom, jestli má 6 nebo 8 airbagů a pět hvězdiček v EuroNCAP! Kašlat na všechnu elektroniku, když to má mechanický samosvor. K čemu to potřebuje 19" kola, když i závodní vozy FIA GT si vystačí s 18"? Ty 35mm slupky, co na to obouvají, to už je opravdu jenom na okruhové ježdění. Na okreskách je proklejete. Tuhá kastle je fajn, ale za cenu 100-200kg nadváhy? Porsche Cayman taky není samý karbon, má srovnatelné rozměry a váží o dobrých 150kg méně. Dnešní auta jsou, obecně, zbytečně velká a zbytečně těžká. Ale snad aspoň u těch sportovních by to tak být nemělo.
Avatar - Dinar
10. 12. 2010 14:59
Re: No,teda
S koly souhlas, osmnáctky by měli být v základu. Ale to srovnání s caymanem je opravdu mimo mísu, to je dvousedadlovka s motorem uprostřed. Tohle má sedačky čtyři, navíc ani v esku nemá cayman takový výkon, turbomotory nejsou nejlehčí, dál odhlučnění, u tohohle zařadíš šestku a o motoru nevíš, v caymanu o něm víš pořád, což je super pokud to auto nemáš na cestování. To na margo odhlučňovacích hmot, což je vůbec jedna z nějtěžších věcí na autech. Ať chceš nebo ne, s tím co všechno tohle auto dokáže zastat, je jeho váha špičková. Vůbec nepochybuj o tom, že je tu prostor pro "CSL" verzi s plastovými okny, karbonovou haubnou, bez tlumících hmot a zadních sedaček. Pak se váha dostane pod 1350 kg, ale to auto se rázem dostane do kategorie "po-pá garáž, so-ne pár km pro zábavu". To má svoje místo i své kupce, ale "základní" emko musí být sporťák všeuměl.
10. 12. 2010 15:19
Re: No,teda
Uznávám,že motor Caymanu je hlučnější kousek, ale nenapadlo mě,že je to vada ;-) . Ale s tím, že je 1M čtyřsedadlové si snad děláš legraci, ne? Seděl jsem v 135i Coupe a na zadní sedadla narveš max. jednoho člověka. Ale napříč, aby měl kam dát nohy. Jedině, že by's měl 150cm a sedadlo řidiče úplně vpředu. Pochybuju, že s tímhle v M divizi něco dokázali udělat. Prostě, sorry, ale to auto je na své rozměry moc těžké. Na podivný design si člověk časem zvykne, ale...
Avatar - Dinar
10. 12. 2010 15:29
Re: No,teda
Je to čtyřsedadlové auto, je. Sedadla něco váží, o csl verzi jsem psal výše. Jde o to, že v urč. životní situaci (např. v době kdy máš malé dítě, děti) se dá tohle auto mít jako jediné, což u ryzích sporťáků typu caymana nejde, resp. velmi omezeně, buď v ranném mládí nebo na "důchod". V tom je ten rozdíl, stejně jako ve váze, prostě tahle auta srovnávejme z hlediska toho co předvedou na silnici a pak třeba tím prismatem použitelnosti jako dopravního prostředku, ale nehodnoťme vytrženě dvě cifry, je to o ničem.
Avatar - iudex
10. 12. 2010 16:04
Re: No,teda
Presne tak. Kultivovanosť daná vytlmením niečo váži. Kto niekedy držal v ruke plát Dynamatu alebo podobného bitumenového tlmiaceho materiálu, vie, že ticho niečo váži.
V ostatnom poukazujem na svoj príspevok o hmotnosti v porovnaní so slabšími modelmi 1er.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 12. 2010 16:23
Re: No,teda
Nechápu, o čem se tady vůbec bavíme BRboyi. my se ti to snažíme vysvětlit. Jasně, 1495kg je hodně, neříkám, že to je málo, ale doba je hold taková. BMW by jistě umělo postavit na základě jedničky auto bez vymožeností, o kterých jsem mluvil výše, ale to by nikdo nezaplatil a taky asi nikdo nekoupil (až na pár nadšenců). Mnohem větší smysl to dává tak, jak to je teď. Tudíž 1M coupe tak jak ho zde máme s tím, že je velký prostor pro zlepšování k případné verzi CSL nebo GTS.
Toto je třeba si uvědomit. V ostatním ale s tebou souhlasím. Auta jsou dnes moc složitá, moc těžká a neohrabaná. Vše zachraňují pouze moderní technologie a tvrdé podvozky. Auta jako byla E30 M3, nebo třeba 205GTi už nikdo nevyrobí, s tím se musíme smířit. Takže také pod tímto úhlem se musíš na dnešní spor'táky dívat a být rád alespoň za extrémy typu M3 GTS, GT3 RS Cup či Cup verze rencků nebo ostré fordy co se týče dostupnějších modelů aut...
10. 12. 2010 16:41
Re: No,teda
:yes: Ano, pod to se podepíšu. Ale stejně mě Bavoři otrávili. Já jsem fakt věřil, že se mé milované M3 E30 dokáží aspoň přiblížit!
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 12. 2010 17:09
Re: No,teda
Bojím se, že M3 E30 se už asi nikdy nic ani vzdáleně nepřiblíží... Ikdyž uvažovaná 1M CSL nebo GTS by mohla alespoň trochu...
Avatar - Dinar
12. 12. 2010 16:29
Re: No,teda
Nezlob se, ale já v tom cítím takové ty hospodské tlachy. Proč vzdycháš nad "nedostatky" moderního auta, kup si tu M3 E30, vždyť na trhu jsou, s tím 205gti to bude horší. Budeš mít vystaráno. E30 320i kupé bylo moje (pokud nepočítám š105) první auto, v době kdy to byl aktuální model, a nikdy na něj nezapomenu. Ale taky vím, že první M3 je sice opěvovaná ikona, ale udělat takové auto dnes, málokdo by si ho koupil. Už jen pro nezajímavý zvuk motoru, před pár lety udělalo bmw 320si a kolik se ho prodalo? Já se na věc dívám bez předsudků, jsem zvědav, co 1er M předvede a pak ho budu soudit. Plácání o tom, že "mělo" mít o dvěstě kilo míň, protože cayman, je o ničem. ;-)
10. 12. 2010 16:13
Re: No,teda
Nedá mi to a trochu si rýpnu. Až si to BMW 1M pořídíš, rád bych zkouknul, jak dozadu nakládáš malé dítě a kurtuješ jej do sedačky. To bude slušná gymnastika! >:D Tedy, to není, aspoň z mého úhlu pohledu, vada. Já jenom, že ta dvě "sedadla" mají zdůvodnit, proč je o tolik těžší (a zároveň praktičtější) než ten Cayman . ;-)
Avatar - Emel
10. 12. 2010 16:15
Re: No,teda
Jako jediné auto pro rodinu s dětmi? Mám 2+2 auto pro radost, ale jezdit v tom byť s jedním malým dítětem jsem už vzdal...

- sedačka se dozadu špatně dává - je problém s výrazně tvarovaným sedákem, je málo místa na nohy, pomocí pásu se mi ji nepovedlo rozumně upoutat aby držela rovně
- musí se dát dopředu, i tam je to díky anatomickým sedadlům celkem opruz. U sedačky proti směru jízdy se musí dát sedadlo dozadu, aby byl pás dost dlouhý, pak zase není místo vzadu
- druhý dospělý musí sedět vzadu, jenže každé jeho vystoupení vyžaduje buď odvázání sedačky a její odsunutí do noh spolujezdce s dítětem v ruce, nebo sklopení a posunutí sedačky řidiče, která ale zase nemá paměť na původní polohu (uznávám, tohle je asi snadno řešitelné). Navíc tam má tradičně málo místa.
- není kam dát kočárek (+ milion dalších věcí) a dětem se v tom dělá špatně i při vcelku klidné jízdě
Avatar - Dinar
12. 12. 2010 16:22
Re: No,teda
Proboha, já přece netvrdím, že je to rodinné auto, jen říkám, že se jeho váha nedá srovnávat s autem postaveným ryze jako sportovní, dvoumístném kupé či roadsterem s motorem uprostřed. A to proto, že má motor vpředu, dvě sedačky navíc, kufr a je odhlučněno tak, že nevylučuje dlouhé cesty či denní bezkompromisní použití. Není to rodinný uživatelský ideál, ano kufr není největší, místa vzadu je málo, ale JDE používat jako jedinné auto, a v tom je jeho přednost před autem typu caymana. Je to výhoda, která je ale vykoupená vyšší hmotností, jako vždy v autobranži, něco za něco. Nic jiného jsem nepsal.

Mmch. moji kluci po víkendu na zadních sedačkách 911ky nezvraceli, naopak začali u maminky lobovat za povolení k nákupu. :-) ;-)
Avatar - karasjan14
10. 12. 2010 14:17
Jen těch barev by mohlo být krapet víc...
;-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
10. 12. 2010 14:29
Finančně dostupné bavorské železo!
Volali jsme po něm, a je tady. Je tu kombinace ryzího sporťáku s denně použitelným autem, přesně v intencích M filozofie. To první znamená překousnout designové nutnosti jako jsou vytažené zadní blatníky a velká kola s nimiž to auto rozhodně neviniká elegancí, ale upřít mu designovou působivost hrající na svalnatou notu může jen hnidopich. To druhé pak znamená, že je tohle auto postaveno převážně z konvenčních materiálů za použití techniky v rámci bmw běžně dostupné. Přesto jsou parametry tohoto mixu vynikající, brečet nad váhou s poukazem na caymana nebo dokonce ferrari může při vědomí ceny vs. výkony jen jouda. Podle toho, jak jezdí "obyčejná" 135i s performance packetem nemám důvod pochybovat, že 1erM nastaví novou laťku pro sportovní deriváty konfekčních aut v ceně do 1,5 milionu.
:-) :yes:
Rozbalit vlákno
28
10. 12. 2010 15:01
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
S tím joudou jsi to trochu přepísk ;-\ . Základní verze Caymanu stojí skoro totéž, jako odhadovaná cena BMW 1M. Už jsem s ním jel, byť ne do Hamburgu, jak bylo výše zmiňováno :-) , a rozhodně to není žádný kostitřas, ze kterého po 100 km vylezeš jako invalida. A moc se těším na nějaké testy, jestli bude těch 55kW navíc, co BMW má, stačit na to, aby Kajmana převálcovalo.
Avatar - Dinar
10. 12. 2010 15:07
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
U mě stojí cayman na pomyslném vrcholu, až budu mít v životě prostor pro auto čistě pro zábavu, pak nemám nad čím přemýšlet. Denně bych s ním ale nejezdil, nejde o tvrdost, ale o hluk, pár hodin na plno týdně fajn, jet s tím pět set v jednom tahu, díky ne. V tomhle se s emkem rovnat nemůže, a důvody jsou ukryty právě v té váze.
10. 12. 2010 16:02
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Já mám pocit, že si nerozumíme v základní definici toho auta. To, co popisuješ, je vůz grand tourismo, auto na pohodlné a rychlé cestování na velké vzdálenosti. Ale to M u BMW M GmbH původně znamenalo Motorsport! To jsou trochu jiná auta. Lehčí, rychlejší, méně pohodlná, ale o to výkonnější. Stačí se podívat na vývoj: M3E30 měla motor 2,3l/145kW/1250kg a stála cca €26000,-. M3E90 má motor 4,0l, 309kW, 1680kg a stojí cca €105000,-. To není sporťák, to je čistočisté gétéčko. A tahle 1M také není reinkarnací M3E30, ale spíš menším (a levnějším) bratříčkem dnešní M3E90. Což je, podle mého, docela škoda.
Avatar - Dinar
12. 12. 2010 16:36
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Grand tourismo může mít klidně jen dvě místa u kufr na jeden golfový bag. Vůbec nepopisuju gt, ale říkám, že cokoliv od M je sportovní derivát běžné karosářské varianty, má to být sportovní auto zachovávající praktickou stránku daného auta. Ono se plácá o sportu ale zapomíná se, že prvním emkem byl sedan vyšší střední. Ale jak už jsem tu někde psal, dočkej času, postavíme 1er M proti caymanu a uvidíme jestli je důvod chválit nebo nadávat. Do té doby to tu bude jen hromada písmenek.
Avatar - Emel
10. 12. 2010 15:40
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Z pohledu zájemce o sportovní auto s každodenní použitelností na dlouhé trasy... samosvor je super, vyšší výkon nebyl snad ani nutný (ale M si ho žádá) a ty plasty si mohli odpustit :-). Pro mě tedy raděj dejte samosvor s plnou svorností do 135i a bude...

Jinak... Cayman jsem sem zatáhl já, ale ne proto, že bych chtěl ta dvě auta řadit do stejné škatulky... jen se Iudex ptal na příklad auta s podobným výkonem a nižší hmotností. Záleží na co to auto potřebuješ...
Avatar - iudex
10. 12. 2010 16:06
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Nie, Iudex nemyslel len čisto výkon vs. hmotnosť, ale výkon v danej kategórii vs. hmotnosť. Bez zaradenia do triedy by sme totiž skončili pri Lotuse a pod.
Avatar - Emel
10. 12. 2010 16:17
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Nojo, holt těch přímých konkurentů je nějak málo... Audi ani Mercedes nic rozumného nenabízejí...
10. 12. 2010 16:37
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Nové Audi RS3?
Avatar - Emel
10. 12. 2010 17:02
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
RS3 může být rychlé, ale rozhodně ne sportovní...
10. 12. 2010 18:17
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
A čo si, Kefalín, predstavujetě pod takým slovom - športovný?... ;-)
Avatar - Emel
10. 12. 2010 19:54
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Já si představuju auto, které poskytuje nadstandardní množství i kvalitu vjemů z řízení a často vyžaduje větší míru řidičských schopností. Typické znaky jsou:

1) sportovně tuhý podvozek, minimum náklonů
2) přesné řízení s menším počtem otáček, může působit nervózně na dálnici
3) dobré rozložení hmotnosti
4) typicky pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem
5) silný motor vzhledem k hmotnosti auta... ale 200 koní může stačit
6) neinvazivní elektronické systémy (vypínatelné nebo ne příliš úzkostlivé)
7) něco z image - karoserie kupé, spoilery, elektrony apod...

Možná by mě ještě něco napadlo...
10. 12. 2010 21:00
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Hezké :yes: Nebuďme však tak akurátní v tom, co je a co již není ten sportovní model. Například není potřeba vyřazovat ze sportovních modelů předokolky a čtyřkolky.
Avatar - white label
10. 12. 2010 21:09
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Souhlas...
10. 12. 2010 21:17
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Už zas? Kušuj! >:D ;-)
Avatar - white label
10. 12. 2010 21:23
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Zase žárlíš. že nesouhlasím i s tebou... >:-[]
10. 12. 2010 21:35
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
No, hlavně žárlím na to, jak si spokojenej s koncernem a přitom všichni říkaj, že to neni možný! >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - white label
10. 12. 2010 23:28
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
To je velmi jednoduché, jsem prostě skromnej! ;-) :-)
10. 12. 2010 21:13
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Hezké to je a ani neví, že píše o STI, akorát, že vzhledem k jeho bodu "4" je to dokonalý pohoŇ ;-)
Avatar - Emel
11. 12. 2010 15:16
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Však taky píšu "typicky"... samozřejmě existuje i nepřeberné množství sportovních i supersportovních čtyřkolek... a moožná i nějaká ta předokolka :-). Ta základní esence sportovnosti je ale třeba v tom Caterhamu, jak píše Magistr.
10. 12. 2010 20:20
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Nejlíp to vzít na příkladech:

- Je Mercedes S600 Long rychlý? Rozhodně ano. Je sportovní? Ani omylem.

- Je základní Caterham 1.4 Classic rychlý? Maximálkou 176 km/h ani moc ne, to už Punto 1.4 jede víc. Je ten Caterham sportovní? Zcela jednoznačně ANO!
[odkaz]
10. 12. 2010 21:16
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Nojo, ale S600, nebo lépe 65 má třeba v přímce vlastnosti, co by mu kdejaký šotek s přívlastkem sportovní, mohl jen závidět.
10. 12. 2010 21:25
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Ano, ale v tom je ten vtip: rychlost v přímce a sportovní vlastnosti jsou dvě rozdílné věci, které spolu nemají nic společného. Mohou, ale taky nemusí se vyskytovat současně.
Avatar - white label
10. 12. 2010 21:28
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Seš nějakej chytrej, "lékárníku"... :-O >:D
13. 12. 2010 18:26
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
ne, jen ma pravdu >:D
Avatar - white label
13. 12. 2010 20:22
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Bacha, další chytrej... , pro změnu "toaleťák"... >:-[]
10. 12. 2010 21:31
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Tak to je doslova na prášky!
10. 12. 2010 21:44
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
Tak se klidně zastav, nějaké ti tady v regále najdu. Ale nezaručuju, že zaberou, tvoje choroba už je zřejmě v pokročilém stádiu. Sorry. :-(
10. 12. 2010 21:56
Re: Finančně dostupné bavorské železo!
U tebe mám někdy spíš problém, jestli ty medikamenty nemáš spíš v kondomech v bachoru a místo předpisu to rozdáváš rovnou na flešku ;-)
10. 12. 2010 14:56
Co znamená BMW?
Jasně - ofiko výklad známe - tedy předpokládám..... Kdo ne, ať vrátí pampersky, ale zkusme hříčku - B- jako Být - M - Mužem - W - je dvojité Vé - takže rozložíme a máme to tu - Ve Voze - Ano - v BMW a v tomhle roztomile nabubřelém(jsem snad nějaká bloncka?) voze se budete cítit jako - no zkrátka jako muž a to ne ten z přiblblé reklamy na Old Spice(omlouvám se těm, kterým to voní....mně ne)...
V BMW, když zavřete oči, tak se vrátíte ke kořenům, k dobám, kdy stroje byly stroje a ne hračky z Tchajwanu a kdy cítíte to - jak to říci nejlépe - sepětí techniky a člověka(muže ;-) ). Není to přece žehlička ne?
Za tenhle kousek(stejně jako za ostatní v poslední době) si vrtulkáři z Mnichova zaslouží palec nahoru. Vlastně nejenom palec - dlaně dáme cca 30 - 40 cm od sebe dlaněmi k sobě a uvedeme je rychle do pohybu.......... ano tleskáme pánové.... tleskáme........a kdesi v tom brnění konečků prstů cítíme volant - volant tohohle BMW - a to jen pro začátek....................

Díky Vrtule
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ricardo
10. 12. 2010 15:34
Re: Co znamená BMW?
:yes:

Když jsem v poslední době víc a víc kritizoval (nejen BMW, ale i Porsche nebo Subaru), dnes nemůžu jinak než úplně obrátit. Ano BMW, toto se povedlo. Je vidět, že když je odhodlání, tak to najednou jde. Výsledkem je rychlé, pro mě i pohledné a cenově nečekaně konkurenceschopné auto. M3 GTS byla taková limitovaná rozcvička, toto je ostrý pokus, na který mnoho lidí čekalo :yes:
10. 12. 2010 18:13
Re: Co znamená BMW?
Tohle se ti povedlo :yes:
10. 12. 2010 16:46
SVĚTOVÝ DĚLO
Já vždycky, když spatřím bavoráckou jedničku, vytane mi věta ze Zlatého ventilku - "Cee´d by měl stát tolik co BMW1, je to světový dělo, vím co píšu, strejda si ho včera přivez´." Ve spojitosti s horním dravcem ta věta nabývá na velmi pikantním významu...

Ovšm tady plakáti hoří tak jako tak. Totiž mít nad pelestí geterko z přes dva míče, to se bere jako norma. Rozumíš, jde o to, abys tam měl auto, který si nikdy nebudeš moct koupit. Realita z pod balkónu pak nebude okolím vnímaná tak úsměvně. Jenomže, představ si bavoráckou jedničku nad tou pelestí... tam už to jde na dřeň, neustále odpovídat na nejapné otázky, proč ho máš tam a ne pod oknem a podobně. Takže tady holt musíme BMW pokárat za to, že při konfiguraci horního boha jaksi pozapomněl na plakátové kovboje.

Naštěstí to dokonale vyvažuje těm, co ho budou jezdit. Auto, u něhož je brutalita v poipisu pracovní činosti, auto, které ovšem jakkoli je brutální, drží vizuální status jen mírně připilovaného eurodrzka. A to se cení.

Cena v relaci, můžeš za ní mít sice pět až šest méganů, ale pochop, najednou bys je jet stejně nemohl, tak si tyhle dva postav vedle sebe a myslím, že rozhodovat se nebudeš muset ani vteřinu. Cože? že je to světový dělo, no vždyť, píšu o tom nahoře...

Pokud zatím o autech, o světě a o životě vůbec toho víš víc z televizních seriálů než z reálu, pak ti stačí, aby ses dnes naučil krátkou říkanku, je na tři písmena a zní takhle - BMW je BMW je BMW.

Modli se, abys to co nejdřív´ pochopil...

BRAVO BMW :yes:
Rozbalit vlákno
12
10. 12. 2010 17:48
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
:yes:

A mami a fakt, když bude pět šest ceedů ve smečce, tak jedničku neuženou.? Že ne....
Až vyrosteš maličký, tak pochopíš........
Avatar - Krispos
10. 12. 2010 17:57
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
To vis, ze neuzenou. A mami, co kdyz bude zima? Tak se ta jednička schová v garáži za RS3 quattro :-)
10. 12. 2010 18:13
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
:-) :yes:
Avatar - escorpion
10. 12. 2010 17:52
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
Bmw je bmw, súhlas :yes:

Je to sen snáď každého jedinca vlastniaceho vodičský preukaz. O cene sa nebudeme baviť, pretože bmw sa nekupuje na premiestnenie z A do B.

P.S. Na Slovensku tento rok takmer všetky automobilky predali menej ako v roku 2009, ale jedným z mála je bmw, ktoré je v pluse (viac registrácii ako v 2009). To si polepšilo spolu s mini, subaru, mitsubishi.

Žeby sa zlepšila situácia Slovákov v čase krízy ? Lowend je v mínuse a riadnom a prémia v pluse a poriadnom ... Záhada 8-s
Avatar - Krispos
10. 12. 2010 17:56
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
O vietnamskem pradle kolovala kdysi davno hlaska "Nejsem tak bohaty, abych si mohl kupovat levne veci..." >:D
Avatar - escorpion
10. 12. 2010 18:04
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
Asi to bude tak, v TV bežala pred 15-timi rokmi podobná reklama na fairy ultra.
10. 12. 2010 18:14
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
Ano, to je hluboká životní pravda...
10. 12. 2010 18:15
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
Asi jezdci čekali na novou pětku a obsadili letos prodejny. Je to zajímavé.
Avatar - escorpion
10. 12. 2010 18:32
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
Asi.

5-ka je geniálna to sa musí nechať. Keby som mal zvyšné prachy, tak neváham, ale ...

Človek, ktorý chodí normálne do práce od 6.30 do 14.30, si nemôže len tak kúpiť bmw5 aj keby na to mal. To či vyhral v športke, ušetril alebo dedil nikoho nezaujíma. Kúpil si bmw a závisť nielen susedov (nepodstatní), ale hlavne kolegov v práci a vedúcich (v práci veľmi podstatných) je enormná. Mne stačilo keď som si kúpil nové auto - i30 za 400 tisíc a takmer som sa obával o zamestnanie (kde som na to zobral za 5 rokov práce) a podobne :no: :no: :no:
10. 12. 2010 18:41
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
:-( Jo, tohle je hrozné. U nás jde teď v TV reklama na i30, myslím, že by tu časem mohla třicítka trochu více zatopit cee´du, přeci jen, je naladěna více do komfortu, a to by mohlo zabrat. Osobně vnímám v poslední době třicítku jako povedenější. Zdá se mi, že ten její design zraje.
Avatar - Ji/Ri
10. 12. 2010 20:23
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
Můj sen to není a nikdy nebyl..... je nutné přiznat, že tohle je malý velký hnus. Technika super..... to je příklad, kdy míň znamená víc. Opravdu při volbě malého rychlého dravce bych šel do Caymana. Přeci jen je to Porsche.....a tohle nikdo krom fans nepozná.... :no: :no:
Avatar - Leg
10. 12. 2010 21:48
Re: SVĚTOVÝ DĚLO
Že by šrotovné? BMW ani Mini a Subaru sa moc vrámci šrotovného nepredávali...
Avatar - euro89
10. 12. 2010 18:38
pecka!
Tak takhle se mi to líbí! :yes: Pro mě jednoznačně nejatraktivnější současný BMW! :-) Designem je pro mě 1er Coupe nejhezčí současný BMW a jedno z nejhezčích aut na trhu vůbec. A verze "M" z nej dělá už teď legendu... Určitě nejlepší německý auto za posledních několik let. Za tuhle "hračku" před BMW skutečně smekám, nádhera! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Nerez
10. 12. 2010 18:56
Cena
Za ty prachy radši EVO :-)
Rozbalit vlákno
4
10. 12. 2010 20:35
Re: Cena
Za ty prachy radši spoření sliškou ;-)
Avatar - positivemind
10. 12. 2010 21:12
Re: Cena
Za ty prachy radši čtvrtku baráku
10. 12. 2010 21:25
Re: Cena
Nebo šišku uheráku...
Avatar - positivemind
10. 12. 2010 23:18
Re: Cena
Nebo kamion uheráku >:D
Avatar - Amerika
10. 12. 2010 21:16
Tleskám
Tohle auto je přesně to, co jsem očekával již dlouho. 6-ti stupňová manuální převodovka, šestiválec, prostě bomba!!!!! Okamžitě spadá mezi desítku mých vyvolených. :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 12. 2010 22:34
GT
Já se musím přidat k tomu táboru, který zase tak nadšený není. Z technického hlediska super, chválím za samosvor a manuální převodovku, ale jinak jsem z toho auta takový rozpolcený. Když se na něj koukám jako na sporťák, tak selhává. Řekli to tu jiní, prostě to není a neměl být čistokrevný sporťák. V téhle cenové kategorii se role sporťáku lépe zhostí Lotus Elise/Exige, a když si člověk trochu připlatí, tak Cayman. No a když se na něj podívám jako na GT, které očividně má spíš být, tak mě zaráží celkový design. Taková M6 zvládla roli ostrého GT daleko lépe.

Neříkám, že se nebude prodávat, nebo že se mi úplně nelíbí, ale rozhodně z něho nejásám... zatím :-) Možná že se časem v mých očích víc usadí, jedničky jsem nikdy nemohl strávit napoprvé.
Rozbalit vlákno
1
10. 12. 2010 23:19
Re: GT
Já byl taky jednou na táboře...

[odkaz]