BMW 123d (150 kW): malá dieselová střela
Nový dvoulitrový naftový čtyřválec od BMW se ve své nejsilnější verzi pyšní výkonem 150 kW (204 koní) při 4400 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 400 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Je to první sériově vyráběný celohliníkový dieselový agregát s litrovým výkonem vyšším než 100 koní. Zároveň se bude jednat o první velkosériově vyráběné auto s výkonem nad 200 koňských sil a emisemi CO2 nižšími než plánovaných limitních 140 g/km (emise CO2 činí 138g/km).
Pro dosažení obzvláště rychlé odezvy a získání vysokého výkonu bylo poprvé ve čtyřválcovém motoru BMW zavedeno dvoustupňové přeplňování. Tuto techniku zavedlo BMW nejdříve v šestiválcovém motoru v BMW 535d a nyní je již k dispozici v několika dalších modelech. Konstrukční skupina zajišťující přeplňování se skládá ze dvou turbodmychadel menšího a většího. Menší turbodmychadlo je v činnosti díky malé hmotnosti a minimálnímu momentu setrvačnosti již v otáčkách mírně přesahujících volnoběh. Ve vyšších otáčkách začíná účinkovat také větší turbodmychadlo. Poměrně náročný systém je elektronicky řízen, proud spalin a plnící tlak je rozdělován regulačními klapkami, bypassem a obtokovými ventily.
Nový agregát byl postaven tak, aby efektivita spalování byla co největší a vnitřní ztráty např. ze tření komponent o sebe byly naopak co možná nejmenší. To vede k vyššímu výkonu a menší spotřebě pohonných hmot. Další úspory pak jsou dosahovány zavedením funkcí Start-Stop, Brake Energy Regeneration a elektrickým posilovačem řízení.
BMW 123d by se mělo spokojit pouze s 5,2 l/100 km (měřeno podle metodik Evropské unie). Ke koupi budou tyto vozy připraveny příští rok v rámci modelové řady pro rok 2008 a to ve třídveřové i pětidveřové variantě.