:-| Jestli jo, tak teda nevim s jakym motorem ... protze tendle trilitr uz je v podstate na urovni M-ka ... a nerikejete mi ze tam chteji narvat osmival >:D
až budete příště psát o hořčíkových motorech, tak se prosím nejdříve přesvědčete, že nepíšete bludy. motor v x35i modelech je postaven na základě hliníkového 3-litru z minulé generace řady 3. nový Mg-Al blok by přeplňování neustál.
Len pre poriadok: ten "hlinikovy 3-liter" tiez nie je cisto hlinikovy, ale je to zliatina hlinika s dalsimi stopovymi kovmi. Cisty hlinik ma malu pevnost a je tak makky, ze by si mohol donho robit ryhy nechtom. Ale dnes je asi moderne hovorit "celohlinikovy", aj ked v automobilovom priemysle to ma iny vyznam (celohlinikovy = blok kompletne z hlinikovej zliatiny, t.j. cylindricke vlozky valcov nie su z ineho kovu)...
1čka sem mi velmi líbí od začátku její výroby, 3dv pak dotáhl její dynamické křivku pro mě k dokonalosti. Byl jsem na velkých pochybách když jsem viděl Coupe/Cabrio, víko kufru s odkazem na 7 a 6ku mi moc nesedělo. Nejsem ani přítelem přemotorovaných potenciálních zbraní v rukách nezkušených řidičů…
Ale musím říct, že pohled zezadu, ta silueta, je skvělý a opět mě dostal. Tohle auto snad nemohli marketingu vysvětlit, to si ve vývoji BMW hráli a jen tak oslavují automobilismus. Snad se dočkám Touringu nebo „SAV“ na levelu 1, ať to pak vysvětlím v rodině… >:D
Na zacatek bych rad upozornil, ze mam rad BMW a jejich produkdy. Libi se mi dokonce i soucasna petkova rada, coz je mnohymi motoristickymi fanousky povazovano za nebezpecnou uchylku, ale k celemu napadu jednickove rady proste ne a ne prilnout. Krome toho, ze uz samotna koncepce levneho rodinneho baby bavoraku pada s absurdnimi cenami a vnitrnim prostorem poskytujicim dostatek mista pro ctyrclennou pygmejskou rodinu, je tu pro mne osobne par subjektivnich "vad na krase". Uz zakladni provedeni jednickove rady totiz vynika designovymi kreacemi, ktere z nej cini vytvor, na ktery se zalibenim pohledne tak astigmaticky krtek z pul kilometru. Predni svetla zdedene po starsim trojkovem brachovi, zadni darovane nejspis hodnymi navrhari z Koreje. Bocni profil delany na obednavku Adidasu jako reklama na jejich obuv. Bocni prolis, ktery je kombinaci nesikovnosti kolegy Helmuta, jez nedopatrenim uprostred proslapl zmeseny model jednickove rady tesne pred jeho prezentaci vedeni a forku lidi od crashtestu, kteri do konecneho navrhu propasovali jeste vysledek zkousek bocniho narazu - 5 hvezdicek za bezpecnost, 0 za design. A kdyz uz jsem si myslel, ze to na spodnim konci modelove nabidky BMW nemuze byt horsi, tak se hosi vytasili s verzi Coupe/Toupe. Proc Toupe? Duvody jsou dva. Prvni je ten, ze auto z bocniho pohledu vypada, jako kdyby navrhari vzali foto trojkoveho Coupe a ve Photoshopu cca o 30 % zvetsili horni cast vozu. Celek pak pusobi vytribene vyvazenym, prirozenym dojmem klasickeho kupe, ktere ma na kabine ... tupe. Velikost a proporce kabinove casti vuci zbytku auta na me pusobi ve srovnani s Coupe trojkove rady vylozene komicky. Dalsi vec je, ze uz jako napad je BMW 1 Coupe tupe. Kdo a proc si koupi auto, ktere je sice vybavene trisetkonovym motorem, podle toho je taky ocenene, ale smesne vypada a je v nem dostatek mista tak pro dva a civavu. Kdo chce zabavne svezeni v kupe, koupi si Audi TT nebo Nissan 350Z, ktere na rozdil od 1 dobre vypadaji. Komu jde o prestiz a BMW ma na vytahovani, tomu mnohem lip poslouzi nejslabsi verze trojkoveho kupe, nez to nejsilnejsi z beemvackeho low-endu. Jedine co by mohlo toto auto spasit jsou jizdni vlastnosti tak na urovni M3 CSL, kterymi ovsem bude vybaveno jen tezko. Nezbyva, nez doufat, ze tech par kusu, co se vyrobi, odkoupi postarsi "machri", co chteji kupe od BMW, ale nemaji na trojku a ze exemplare z teto nepovedene evolucni vetve nevydrzi dloho, kdyz majitelum, predvadejicim se pred barbinou sbalenou na beemvaka, pri kroceni tech tri set koni spadne do oci jejich tupe a zapricini totalni havarii tohoto priserneho Coupe.
Dekuji za urazky, mel jsem pocit, ze diskusni fora jsou na to, aby na nich lidi vyjadrovali sve nazory, ale ocividne maji slouzit k tomu, aby nekdo neco napsal a jiny, kdo s nim nesouhlasi ho za to mohl zvat zajimavymi jmeny.
Na zaklade coho tu pises svoj nazor? Auto si v zivote nevidel a patrne si nejazdil ani na hatchbacku, inak by si nepisal nezmysly. Ty si to auto vobec nepochopil. Naco je dobry taky nazor?
Taky mně nějak nesedí, působí tak nějak nekompaktně, ale každopádně je třeba nechat hodnocení až to člověk uvidí v reálu, o A5 jsem si taky myslel podle obrázků, že se moc nevyvedla, ale v reálu je nádherná.