Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 M Coupé: Nové fotografie a video

David Bureš
Diskuze (8)
Americké zastoupení BMW zveřejnilo nové fotografie nejmenšího modelu upraveného divizí M GmbH.

BMW 1 M Coupé se představuje na nové sadě fotografií a videu. Kompaktní dvoudveřový model na základě kupé řady 1 vrací divizi M ke svým kořenům, tedy k menším, lehčím a cenově dostupnějším autům.

Na nově zveřejněných fotografiích se objevuje americká verze, která se oproti té evropské liší například oranžově zbarvenými předními směrovými světly a několika dalšími detaily nezbytnými pro severoamerickou homologaci.

Model 1 M Coupé pohání třílitrový řadový šestiválec s označením M TwinPower Turbo. Ten se výkonově vyrovná třetí generaci BMW M3 (3,2 l/254 kW, 2000-2007), dosahuje 250 kW již při 5980 min-1. Točivý moment však díky přeplňování vrcholí 450 Nm v širokém rozpětí od 1500 do 4500 min-1, díky funkci overboost je při maximálním stlačení pedálu akcelerátoru krátkodobě navýšen o dalších 50 Nm.

Vysokovýkonný šestiválec rozjede 1 M Coupé na 100 km/h za 4,9 sekundy, na 200 km/h za 17,3 sekundy a zastaví jej až omezovač při 250 km/h. Kombinovaná spotřeba 9,6 l/100 km přitom bude asi zajímat málokterého z budoucích majitelů.

Oficiální čas BMW 1 M Coupé na Severní smyčce Nürburgringu zatím zveřejněn nebyl, německý magazín Sport Auto však malý sporťák vyzkoušel na zkráceném okruhu Hockenheimring. Tam 1 M Coupé zajelo letmé kolo za 1:14,1, což bylo o desetinu sekundy rychlejší než čas M3 E92 s paketem Competition.

Designové úpravy automobilu měly za cíl zlepšit jeho aerodynamiku a chlazení, zároveň také zdůrazňují jeho výkonnostní potenciál. Přední nárazník proto dostal agresivnější tvarování, než má řada 1 s M paketem. Přídavné zářezy před předními koly ale mají i důležitou aerodynamickou funkci: vedou vzduch skrz podběhy a usměrňují jeho proudění kolem disků kol, aby se eliminovaly nežádoucí turbulence.

Radikální rozšíření karoserie je způsobeno především rozšířením blatníků. Design zpětných zrcátek je inspirován aktuální generací M3, jejich tvar je ale výsledkem samostatného vývoje v aerodynamickém tunelu. Záď nese mohutný integrovaný spoiler, který zvyšuje přítlak na zadní nápravu. Zářezy v zadním nárazníku mají naopak čistě estetický význam, reflektují stejný tvar na předním nárazníku.

Aerodynamický bodykit zároveň výrazně mění vnější rozměry auta. 1 M Coupé měří na délku 4380 mm (+20 mm), na šířku 1803 mm (+55 mm) a na výšku 1420 mm (-3 mm). Společně s tím se výrazně změnil rozchod kol: nyní je na obou nápravách 1541 mm místo 1474 a 1507 mm u výchozího kupé.

Cena BMW 1 M Coupé byla v lednu na českém trhu stanovena na 1.300.000,- Kč, což je o 482 tisíc korun méně než cena M3. Na výběr jsou tři barvy karoserie: Alpine White, Sapphire Black a exklusivní Valencia Orange, vždy společně s 19palcovými litými koly z lehkých slitin, která obouvají pneumatiky 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - DawQa
21. 5. 2011 08:02
Re: Video
je pravda že kdyby to nabídli i jako hatchback, tak by to zvedlo ještě větší zájem.. :yes:
A na kdy je očekáváv příchod nové generace a jak dlouho už je tady ta současná?? ;-) Díky
Avatar - peter222
20. 5. 2011 15:26
M 1
No určite to bude velmi zábavne auto ,ale aj tak by som do toho nešiel . Veď je to len
jednotka ! To už skôr 335i alebo 535i ,lebo to M v názve je pridrahé. :-|
20. 5. 2011 14:11
Re: Video
Normálně to sem nepíšu...ale To je hnůůůs :-)
Avatar - Dinar
20. 5. 2011 14:10
Re: Video
Právě to GT v tom dělá "bordel", úplně jiná koncepce, kdo ví, co na čem nakonec postaví. Taková jednička v kombíku jako předohrab s tříválcovým dýzlem, čisté Freude am Fahren. :-) ;-)
20. 5. 2011 14:04
Re: Video
Někde jsem četl, že spolu s GT řadou bude na podvozku terénního Mini.

Souhlas, stejně jsem si pořád v zatáčkách hrál s voličem, aby mi nepřeskakovaly kvalty ;-)