Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 2 Active Tourer: Nové motory a pohon všech kol

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
První MPV z Mnichova už není výhradně předokolkou. K dosavadní trojici verzí se přidává dalších pět.

Řada modelů BMW 2 Active Tourer se postupně rozšiřuje – a to se prodává pouhý měsíc. Nyní přibývají další verze včetně dvou s pohonem všech kol. Bavorské MPV tak už nezabírá pouze na předek. Důležitý je také příchod tří nových motorů, tříválcových a čtyřválcových turbodieselů a krotšího provedení dvoulitrového benzinového čtyřválce. Všechny mají pochopitelně techniku TwinPower Turbo kvůli snížení spotřeby i zvýšení výkonu.

Začněme benzinovou novinkou. Modely 218i (tříválec 1,5 l/100 kW) a 225i (čtyřválec 2,0 l/170 kW) doplňuje 220i. I on má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr, ale s výkonem 141 kW při 4700 otáčkách. Dopředu se přenáší 280 N.m/1250 min-1. Tyto parametry mu stačí ke sprintu z klidu na stovku za 7,5 s a na německých dálnicích, kde ještě není omezená maximální rychlost, se rozjede až na 230 km/h. Průměrně spálí 5,9 l benzinu na 100 km. Čtyřkolka 225i, která poskytuje 170 kW a 350 N.m, je k dostání jen s osmistupňovým Steptronicem a spokojí se s 6,4 l tradičnější pohonné látky na stejnou vzdálenost. Doplňuje již známou předokolku. Inteligentní systém pohonu obou náprav xDrive hlídá stabilitu a trakci na všech površích i při jakémkoli počasí, ale zároveň napomáhá dynamičtějšímu projíždění zatáček.

BMW 2 Active Tourer - technická data zážehových motorizací
Model218i220i225i225i xDrive
Převodovka/pohon6M (8A)/přední6M (8A)/přední8A/přední8A/4x4
Zdvihový objem [cm3]1499199819981998
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4500-6000141/4700170/4750-6000170/5000
Točivý moment [N.m/min-1]220/1250290/1250-4600350/1250350/1250-4500
Maximální rychlost [km/h]200230 (228)235237
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,3 (9,6)7,5 (7,4)6,86,3
Spotřeba [l/100 km]4,9 (5,1)5,9 (5,6)6,06,4
Hmotnost [kg]13201400 (1430)14301510

Milovníci nafty už nemají pouze jednu jedinou volbu Dvoulitrový turbodiesel 218d se 110 kW sice mnohým může stačit, ale nabídku rozšiřuje nová verze 220d se 140 kW, které jsou k dispozici ve 4000 otáčkách. Porce 400 N.m/1750 min-1 se tváří alespoň na papíře více než slušně. Pochopitelně na konzumaci nafty je nenáročná, žádá v kombinaci 4,4 l/100 km. Se čtyřkolkou je o dva decilitry žíznivější. Největší novinku však představuje kompaktní přeplňovaný vznětový tříválec objemu 1,5 l s výkonem 85 kW/4000 min-1 a točivým momentem 270 N.m/1750 min-1. Minivan s ním sice dvoustovku nepřekoná, jede jen 195 km/h, ale normovaná spotřeba začíná číslicí 3 (3,8 l/100 km/h). Zrychlení z nuly na stovku zvládne za 10,6 s. Jako jediný je spojen pouze se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, v případě dvoulitru se dá objednat i osmistupňový automat. Ten je ovšem vyhrazen také pro 220d xDrive, kde se nedá zase koupit manuál.

BMW 2 Active Tourer - technická data vznětových motorizací
Model216d218d220d220d xDrive
Převodovka6M/přední6M (8A)/přední6M (8A)/přední8A/4x4
Zdvihový objem [cm3]1496199519951995
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/4000110/4000140/4000140/4000
Točivý moment [N.m/min-1]270/1750-2250330/1750-2250400/1750-2500400/1750-2250
Maximální rychlost [km/h]195205227 (225)223
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,68,9 (8,9)7,6 (7,5)7,3
Spotřeba [l/100 km]3,84,1 (4,1)4,4 (4,3)4,6
Hmotnost [kg]136513751405/14301510

Všechny nové verze bude možné pořídit od listopadu letošního roku, ceny tedy ještě neznáme. Počet modelů dvojkového Active Toureru se svébytným interním kódem F45 se tak rozšíří na dvanáct.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - bigsoul
20. 9. 2014 08:22
Re: a nejaka nezmyselna 400 konova verzia nebude?
Raz tvrdíš, že je to copia carensu a teraz otrasné vajce :-) .... Toper večšieho b*bca tu niet ako si ty!
18. 9. 2014 15:38
Cílová skupina?
V reálu se mi to auto líbí víc než na foto. Pro koho bych ho viděl? Klient M5 nebo Alpiny do něj nepřeskočí, ale pro jeho manželku, která ráno odváží děti do školy a odpoledne či společně o víkendu běhají po nákupech a velké SUV jí nevoní, rozumná volba, pokud chce a může přeskočit francouzské nebo korejské i jiné alternativy. Přeci jen, když se do něj posadíte, tak jste někde jinde.
18. 9. 2014 09:47
Re: Prémiovej výběr
Pripadne chces mpv ( z akychkolvek dovodov) a chces silnejsi motor, ktory v mainstreamovej produkcii u mnohych vyrobcov nenajdes
18. 9. 2014 08:47
Re: Prémiovej výběr
Nejsem z Prahééé ;-) Tušíš špatně, nikdy jsem nic takovýho nenapsal.
18. 9. 2014 07:11
Prémiovej výběr
Máš v srdci vrtuli...začínal jsi na trojce, přešel na pětku, teď sedáš do 6GC, tvoje volba je jasná. Žádný pseudočtyřkolky, žádný aktivní řízení. Čistá zadokolka a zbytky citu v řízení jsou to, co ti sedí.
Přítelkyně nebo manželka tohle neocení, auto je pro ní prostředkem jak odvézt děti do školy a odpo na sport, taky sebe sama do práce, jednou týdně na větší nákup. Nechce žádný SUV, potřebuje jen sedět výš a mít prostor pro běžný věci.
Do teď jsi musel kupovat u jinýho dealera, mít dva servisy, dva obchoďáky...vopruz.

Ať nakupuješ ve Vestci, Brně, Liberci...už nemusíš bloumat v jiných šourůmech, prostě vezmeš 2AT a máš vše při jednom. To není zlá volba. ;-)