BMW 220d: Dvojkové kupé dostalo turbodiesel se 140 kW a 400 N.m
Původní naftový čtyřválec pod kapotou dvojkového kupé nevydržel ani rok. Dvoulitr se 135 kW a 380 N.m střídá novinka. Přeplňovaný agregát TwinPower Turbo dostal firemní kód B47 a i přes totožný zdvihový objem se u něj zvětšily obě základní hodnoty. Nyní nabízí o 5 kW a 20 N.m více, tedy 140 kW a 400 N.m. Úpravy se týkají pochopitelně snížení spotřeby a emisí, k hodnotám se ještě dostaneme. Je také o dva kilogramy lehčí. Možná si řeknete, že to není zas až tak moc, ale počítá se každá úspora hmotnosti. Common-rail s elektromagnetickými ventily pracuje při maximálním tlaku 200 MPa a zaručuje přesnější dávkování paliva.
Hliníková kliková skříň dostala nová pouzdra pro snížení vnitřního tření, motor má integrované vyvažovací hřídele, vylepšenou termodynamiku, olejové čerpadlo s elektronickým mapováním a kompresor s proměnnou geometrií sání. Podařilo se zjemnit fungování standardně dodávaného start-stopu. Motor je spojen buď s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo s osmistupňovou samočinnou. Jako doposud, ale obě ústrojí jsou vlastně zcela nová a lépe sladěná s motorem. I manuál má snímač, který během změny stupňů synchronizuje otáčky pohonné jednotky a vstupní hřídel převodovky tak, aby pouštění spojky bylo co nejplynulejší, nejhladší a bez cukání. Největší změnou u automatu je nový tlumič vibrací.
Bavorský výrobce uvolnil i další důležité základní specifikace. S automatem Steptronic zrychluje malé dvoudveřové kupátko s kódem F22 z klidu na stovku za 7 s a v průměru spotřebuje 3,8 až 4,1 l nafty na každých 100 kilometrů. Ano, znamená to, že hodnoty vypouštěných emisí se dostaly pod magickou hranici 100 g/km, konkrétně o jeden gram. S manuálním „šestikvaltem“ je o 0,1 s pomalejší a tři decilitry v kombinaci žíznivější. Oficiálně udávané rozmezí závisí na velikosti použitých pneumatik. Přesto jsou obě verze o 0,4 l úspornější než jejich předchůdci.
Obchodní označení 220d této verzi zůstalo. Reálné hodnoty spotřeby budou určitě vyšší, ale sedmivteřinová akcelerace je velmi slušná, o desetinku lepší než dříve... Kdyby zákazníci diesely do sportovně laděných modelů nežádali, v Mnichově by jim je nenabízeli, že? Hodnoty maximálních rychlostí zatím automobilka nezveřejnila. Mimochodem, pokud by někdo chtěl za dvojkovým kupé ještě tahat přívěs, tak může, dokonce až jedenapůltunový. Jeho maximální přípustná hmotnost se zvýšila o 300 kg.