Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 220d: Dvojkové kupé dostalo turbodiesel se 140 kW a 400 N.m

Aleš Dragoun
Diskuze (95)
V kupé řady 2 má premiéru nový čtyřválcový vznětový motor dvoulitrového objemu. Označení verze se nezměnilo.

Původní naftový čtyřválec pod kapotou dvojkového kupé nevydržel ani rok. Dvoulitr se 135 kW a 380 N.m střídá novinka. Přeplňovaný agregát TwinPower Turbo dostal firemní kód B47 a i přes totožný zdvihový objem se u něj zvětšily obě základní hodnoty. Nyní nabízí o 5 kW a 20 N.m více, tedy 140 kW a 400 N.m. Úpravy se týkají pochopitelně snížení spotřeby a emisí, k hodnotám se ještě dostaneme. Je také o dva kilogramy lehčí. Možná si řeknete, že to není zas až tak moc, ale počítá se každá úspora hmotnosti. Common-rail s elektromagnetickými ventily pracuje při maximálním tlaku 200 MPa a zaručuje přesnější dávkování paliva.

Hliníková kliková skříň dostala nová pouzdra pro snížení vnitřního tření, motor má integrované vyvažovací hřídele, vylepšenou termodynamiku, olejové čerpadlo s elektronickým mapováním a kompresor s proměnnou geometrií sání. Podařilo se zjemnit fungování standardně dodávaného start-stopu. Motor je spojen buď s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo s osmistupňovou samočinnou. Jako doposud, ale obě ústrojí jsou vlastně zcela nová a lépe sladěná s motorem. I manuál má snímač, který během změny stupňů synchronizuje otáčky pohonné jednotky a vstupní hřídel převodovky tak, aby pouštění spojky bylo co nejplynulejší, nejhladší a bez cukání. Největší změnou u automatu je nový tlumič vibrací.

Bavorský výrobce uvolnil i další důležité základní specifikace. S automatem Steptronic zrychluje malé dvoudveřové kupátko s kódem F22 z klidu na stovku za 7 s a v průměru spotřebuje 3,8 až 4,1 l nafty na každých 100 kilometrů. Ano, znamená to, že hodnoty vypouštěných emisí se dostaly pod magickou hranici 100 g/km, konkrétně o jeden gram. S manuálním „šestikvaltem“ je o 0,1 s pomalejší a tři decilitry v kombinaci žíznivější. Oficiálně udávané rozmezí závisí na velikosti použitých pneumatik. Přesto jsou obě verze o 0,4 l úspornější než jejich předchůdci.

Obchodní označení 220d této verzi zůstalo. Reálné hodnoty spotřeby budou určitě vyšší, ale sedmivteřinová akcelerace je velmi slušná, o desetinku lepší než dříve... Kdyby zákazníci diesely do sportovně laděných modelů nežádali, v Mnichově by jim je nenabízeli, že? Hodnoty maximálních rychlostí zatím automobilka nezveřejnila. Mimochodem, pokud by někdo chtěl za dvojkovým kupé ještě tahat přívěs, tak může, dokonce až jedenapůltunový. Jeho maximální přípustná hmotnost se zvýšila o 300 kg.

Aleš Dragoun
Diskuze (95)
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2014 16:39
Re: Parametrove sluzny zaklad
Tak já znova vopakuju že chválíš obyčejný zpoždění ve vývoji a já tak jako každej dám přednost šestiválci ale určitě ne s trapnym výkonem. Když dneska nafta třílitr a vyšší střední tak minimálně s nějakejma 180 radši 190-200 kW
A když tak miluješ auta tak si kup benzín jako já >:-[]
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2014 16:36
Re: Parametrove sluzny zaklad
Tohle ani nezkoušej! Takevejhle ultrablábol bych moh brát jak fakt sprostou urážku. Tyhle debilní rozdělení podle značek co tu kdekdo předvádí a do kterejch se mě snažíš napasovat sou trapný až to bolí. Nikdy sem nic podobnýho ani nenaznačil. Tyhle debility si hraj s někym jinym, to bych čekal vod jossalita nebo nějakýho takovýho paka ne vod tebe
18. 9. 2014 14:33
Re: Parametrove sluzny zaklad
Strašná demagogie...pokud by PSA nabícel V6 třeba i 100HP, budeš točit obráceně. To nemá smysl... ;-)
18. 9. 2014 14:32
Re: Parametrove sluzny zaklad
Nerozumíme, JLR z něj dalším vývojem dostal zatím 315koní. U PSA skončili definitivně na 240.
Znova opakuju, pokud si mám vybrat podladěnej šestiválec velkýho objemu a podsatně kulturnějším chodem oproti vyhoněnýmu R4...vždy to bude víceválec.
Pokud někdo rád poslouchá rachtání naftový R4, ať mi tu nepíše, že má rád auta.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2014 13:41
Re: Parametrove sluzny zaklad
No pomotals to fakt slušně :yes: >:-[]
Ten motor z Rangeru se pokud si pamatuju dával i do různejch Pažoutů a taky do C6 což ale vůbec neni důležitý. To vo čem je řeč je skutečnost že tahat s sebou v dnešní době kvůli 150 kW těžkej naftovej šestiválec je nic moc. To můžeš rovnou chtít aby byl šestivál i pro 120 nebo 110 kW nebo kolik to mělo výkon. Prostě dneska sme jinde a za dalších deset let to bude zas jinak