jj
NENÍ NAD TO umět DĚLAT NEJLEPŠÍ AUTO NA SVĚTĚ [odkaz] [odkaz] ;-)
KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUZI :
Víte kde v ČR by mohla stát ta NEJmodernější NEJskvělejší a NEJůžasnější továrna [odkaz] ;-) :-) :-):-) :-):-):-) :-):-):-):-) :-):-):-):-):-) :-):-):-):-):-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :yes:
...s těmi lehkými koly, neboť to, co montují na auta dnes (die cast made in China) je těžké jak kolo z kloubového Ikarusu (samozrejme v tom hraji roli i RFT pneu).
Jo, tak mozna je tam zalisovany ocelovy stredici krouzek, nebo tak neco. Ale lite kolo je z materialu, ktery by reznout nemel.
Kazdopadne ty cinske disky maji i horsi lak, mne uz se taky odlupuje...
Přesně tak, největší problém BMW jsou kola, OEM shi.t s váhou 12kg u osmnáctek je prostě moc, plus runflaty, k čemuž pak nutně musejí udělat příliš měkké odpružení a výsledkem je promrhaný podvozkový potenciál, který auto s vyvážením 50/50 má. Pomoc je relat. snadná, lehká kola, non rft gumy a mpaket podvozek, pak nejsou potřeba ani adapt. tlumiče, jenže výrobce jakým je bmw, by měl dodávat dokonalost v základu.
Nasadil jsem 19" Apexy (9kg kolo) a po nějakém adapt. podvozku ani nezvdechnu, je to lepší mix než jakákoliv konfigurace např. na E46, o prkenné E90 ani nemluvím. ;-)
Měl jsem je už na E60, a v osmnáctkách i na E46 compactu, to byla ta víkendovka, kterou asi myslíš.
Stavitelný podvozek Bilstein byl jako záložní varianta, kdyby pasivní mpaket s apexy nefungoval dle mých představ, on je hlavně problém, že ty varianty si není kde zkusit, trojku s R6 bez awd s mpaket podvozkem jako předváděčku nemá žádný dealer.
Ja jsem vazil letni kola pred prezutim, RFT 225/50 R17 melo 22,9kg a to uz byla guma sjeta jak Lenny Krawitz na turne.
Ted mam ne-RFT 235/45 R17, ale nevazil jsem je, nicmene i tak je kolo tezke neskutecne. Kdyz se podivam, tak ty Apex kola maji v 17 hmotnost 7,5kg + nejake lepsi peneu (PZero, Michelin PS Cup 2), ktere maji cca 10kg a mame hned usporu klidne i 5kg na jednom kole. Masakr.
Na tom M podvozku se shodnem, presne jak pises.
Je to tak, skoda, ze se neda auto nakonfigurovat bez kol :-)
Priste uz budu vedet, koupim ho s origo koly na zimakach, tam ty RFT maji pro me smysl, a letni kola si objednam separatne.
Origo na zimákách ti asi žádný dealer nedá, ale dělám to už od E60ky tak, že ta origo menší kola na zimu použiju, zbydou jen origo letní gumy, ale stále je pořád dost těch, co si runflaty se slevou rádi koupí. ;-)
Ono se BMW neco zmenilo? V minulosti jim kola delalo mimojine i BBS, no a ze jsou stock kola tezsi nez odlehcene kovane kola za tisice eur je snad bezny jev napric znackama, nebo? 12kg na R18 neni ze bych brecel stestim, ale prijde mi to jako standartni hmotnost obyc kola od automobilky.
Pro srovnani treba kovana BBS CH v cene 800E/kolo vazi v 18x8 taky 10,9kg. V R17 vazi 9,5kg.
S runflatama souhlas.
Kolem 12 váží stock 17", BBS 18" (minulá M3) váží stejně. Ale pokud si pamatuji, tak M Perf. dvacítky važí 11 kg. A nová M3 má kola už kovaná, 19" váží kolem deseti kilo.
No, a pak je tu Apex s devatenáctkami, a to jsou litá kola, nic kovaného, proto taky ta cena. A vzhledem k tomu, že jsem s nimi udělal dobrou zkušenost i co do životnosti, nevidím důvod dávat čtyřicet k za kované kolo. Navíc se mi líbí.
Jsou i jiní výrobci, co umí lehká a kvalitní litá kola, např. OZ, ale tam se mi nelíbí design, je to zaměřeno spíš na japonská auta, Apex je spec. na BMW. ;-)
Me treba ultraleggery nevadi ani na BMW [odkaz] ale jako zrovna levne taky nejsou, jen co je pravda. Pokud jsou ty Apex i schopne provozu na nasich silnicich tak za tu cenu vypadaji fakt dobre. :yes:
Tak nevím, jestli těch pár ušetřených euro, co přinese instalace tříválce, dostatečně vyváží nehmotné škody, které takový motor napáchá na image řady 3, resp. značky BMW... vždyť i daleko "spotřebněji" zaměřený VW zatím stále váhá se zařazením tříválce do modelové řady Golf /zatím ho má jen okrajová verze zaměřená na nízké emise/.
Zakaznici zkousli hlucne ctyrvalcove diesely N47, vedle nej je novy trivalec 1,5turbo tichoslapek, riznutej zvukove starym dobrym inline six. Mnohem vetsi skody napacha(lo) ladeni zakladnich modelu BMW do "audinovita", a nepovedene naladeni sasi pro RFT pneu, nez montaz trivalcu.
Verim tomu,leccos napovedela ta posledni projizdka s FL 1er, to odladeni je uplne jinde, nez pred FL, je videt, ze na tom zamakali. Ale jak pises - to meli mit vymakane hned od zacatku.
No, skúsli... Sám najlepšie vieš, ako sa Ti zvukovo páči R4d. A taktiež počítať s tým, že ak ľudia prekúsli tie nekultivované dízlové R4, tak znesú aj benzínové R3, to nie je zrovna "prémiová" politika. 8-s
Já spíš pořád nechápu, co je principielně lepšího na 1,6t R4 ve srovnání s 1,5t R5. Proč je tříválec, s kterým tu navíc zatím nikdo nejel (jeho inkarnaci v i8 neberu v potaz) nikdo nejel, horší než ten čtyřválec?
Ale áno, určite ten R3 nebude prejavom žiadna dráma, na YT už je kopec videí so štartovaním či vytočeným motorom. Pri tom vytočení to znie dokonca celkom slušne, tak drsňácky, na druhej strane ten štart a voľnobežné otáčky konfiguráciu úplne neutaja. Ale že ten jeden valec môže robiť rozdiel, to vieš aj sám - mám na mysli pridanie valca. Konfigurácia R5 je mimochodom môj ideál (myslím dosiahnuteľný ideál, o V12 na plagáte sa nebavíme). ;-)
Tak toto by som s istotou vylúčil. Myslím, že na dlhú dobu bude zabetónovaná zostava 2,0 R4 a 3,0 R6, všetko medzi tým vykryje rôzny stupeň preplňovania.
Logiku by to malo u atmosfér, tam je odskok medzi 2,0 a 3,0 výrazný a 2,5 R5 by ideálne vyplnil priestor. Pri fúkaných motoroch nie je dôvod, dáš k dvojlitru tri rôzne fúkajúce turbá et voilá: 3 rôzne motorizácie a je vymaľované (plus ekonomicky výhodné). Dnešný 2,0t má v 330i 185 kW a to nie je nijak vyhnaný výkon na dnešné pomery (Golf R a spol), skôr taký pri zemi a ak by BMW malo pocit, že je trhový potenciál pre niečo silnejšie, ako 30i, ale slabšie, ako 35i, tak jednoducho ten R4 prifúkne a hotovo.
Okrem toho u BMW pokiaľ viem R5 nemá žiadnu tradíciu, na rozdiel od Audi.
Dinare, myslim ze o autach vies dost na to, aby si si na tu otazku dokazal odpovedat aj sam. A tiez si myslim ze velmi dobre vies, co je na stvorvalci lepsie ako na trojvalci...
A druha vec: ten motor samozrejme vznikol davno pred tymto ohlasenim. A poniektori z nas uz mali tu cest ten motor testovat, aj porovnavat so 4-valcovymi motormi. A to dlho predtym, nez BMW vobec zacalo otvorene hovorit o 3-valcovych motoroch v hociktorom svojom modeli.
Už jsem to tu psal, neznám zajímavý čtyřválec s výjimkami ve specialitách typu motoru v S2000, což je ale mimo diskusi o základní motorizaci konfekčního auta. Aktuální turbočtyřválce jsou vesměs motory bez charakteru, nijak extra točivé, s nijakým zvukem, a to napříč značkami. V tomto směru mi tříválec dává do auta se sportovním flairem, který 3er stále má, docela smysl (navíc připomínám, že pořád mluvíme o základní motorizaci), je točivý, má naléhavost půlky šestiválce a zajímavější zvuk. Takže ne, nevím, co je na 1,5t R3 v 3er horšího než na 1,6t R4 v tomtéž autě. A to nejen proto, co píšu teď, ale i proto, co jsem zmínil, tj. že s tím autem nikdo z diskutujících zatím nejel. Pokud narážíš na testy R3 v 1er, pak ty jsou právě tím, co zatím můj předpoklad podporuje. Ale, ano, je to jen předpoklad, který stavím proti apriornímu odmítnutí typu "tříválec v 3er, fuj už z principu". Počkám si na svezení.
Já si počkám na svezení, z podstaty nevidím u zákl. motorizace problém ve výměně 1,6t čtyřválce za 1,5t tříválec, doufám v lepší (charakternější) zvuk, o výkon a průběh nemám obavu vůbec.
3er je lacnineji pusobici interier vycitat snad v kazdem testu, a pravem. Ale tady to stejne vidim na klasicke marketingove reci ala vic sportovni, vic luxusni, vic enviromental friendly, vic agresivni vzhled, vic, vic vic... Kazda dalsi generace musi byt proste "vic" nez ta predesla.
Přesně tak. Rozdíl mezi E9x a F3x bohužel je. Ale zas nadruhou stranu, ve full leather option vypadá interiér moc pěkně.
Ono vždycky přijde to klasické novinářské vystřízlivění po pár letech. ;-) Nicméně v ČR se to hemží samými "kvalitními materiály a precizním dílenským zpracováním." Tady ti novináři musí být snad slepí a bez nervů v prstech.
Mně tedy jako větší ošiz přijde interier E90, spec. nenačančané verze, navíc umocněno nijakým designem. U F30 mám problém jen s dekory lišt, tam je těžké něco vybrat. Bohužel už facelift ukazuje, co tím zlepšením kvality materiálů myslí, víc černého lesklého plastu, ten je teď in. ;-\
No jo, E90 v základu je fuj. V Alcantaře a s iDrivem mi vyhovuje; někteří (zejména novináři) nemohli překousnout tu "kapličku.", ale bez ní to bylo jak v Dacii. Pokud se nejedná o M3 GTS. :-)
Jj, bohužel je to tak. Z piano laku na středovém panelu udělali jeden z nejdůležitějších bodů faceliftu. Počkám, až přijdou LCI 3er na showroom a zhodnotím. Já jsem totiž tak trochu olizovač... >:D
Nevím, jaký máš interiér, ale v M3 v kůži se mi líbil lesklý karbon.
F30 má jeden, z mého pohledu velmi podstatný, problém, a to, že nenabízí odvětrávání sedaček. Kůži bez odvětrávání nesnesu, takže pro mně zbyla jediná varianta, kůže/látka. Zbytek v černé vč. stropu, lišty základ, protože jsem předem počítal s předělávkou waterprintem na lesklý stříbrný karbon. Z origo lišt jsem si prostě nevybral.
Je to celkově takové dodo, ale já jsem v tomhle trochu amík, prostě nějaká kustomizace musí být u mého auta vždycky. :-);-)
Alcantara je nejlepší volba, jenže prohlídni si tu alcantaru, co se do F30 nabízí, alcantara je na bočnicích a sedíš na látce, nejpitomnější kombinace. A ta látka je horší (a navíc s nepěkným vzorem) než látka z kůže/látka varianty. No, a bočnice z alcantary se prošoupou velmi rychle, tady je kůže lepší. Prostě kůže/látka byla jediná varianta, která mi dávala smysl. Až nějaká automobilka začne dělat sedadla v odvětrávané alcantaře, budou mít zákazníka, za předpokladu šestiválce a rwd. >:D
Budu si muset kombinaci látka/ kůže prohlédnout. Ta vzorovaná látka ve středech a na dveřích mě také na tomhle čalounění moc nebere a jak píšeš, Alcantara na bočnicích trpí (stejně jako jemnější kůže). Tenhle stav je tristní.
Odvětrávanou Alcantaru asi nikdo jen tak nabízet nebude. Jinde alespoň zvládnou odvětrávanou kůži.
Nevím, zda-li bych to nazýval tristním stavem. Po sto tisících furt vypadá obstojně. Bočnice prošoupaná není, ale je vidět, že k tření dochází. Kůže na bočnici ve druhém autě je na tom po daleko méně kilometrech hůř.
Tristním stavem nazývám to, že si u prémiového výrobce máš problém vybrat čalounění a ne zrovna proto, že by bylo jedno lepší než druhé (v první řadě proto, že nechceš nevětranou kůži). Alcantara je celkem odolná, ale jsou i odolnější kůže (kůží je celá řada s různými vlastnostmi). Bočnice jsou tak namáhané, že se na nich právě proto používá i hladká syntetika. Jemná kůže také dokáže vydržet, jen vyžaduje péči, což každému nevyhovuje.
Něco o kůži vím... :-) BMW má ty základní typy celkem odolné (Dakota, Nevada nebo jak se jmenují), na první omak nic moc, ale čekal jsem, že bočnice vydrží víc. Mám ji světlou, takže o to je damage vidět víc.
Každá kůže vyžaduje péči, i ta na volantu, což skoro všichni zapomínají (nebo jim to je fuk) a pak je odporně špinavá (=lesklá). Za mě vždycky Alcantaru nebo látku, pokud není možnost jít do jiné kůže než černé. Samozřejmě ventilované. :-!
A je zajímavé, že do M modelů Alcantaru už nedávají. Jen pro M5 30 Jahre. Dříve ji taková E46 měla a teď jseš buď odkázán na látku nebo na kůži.
Také bych čekal, že ta základní "guma" (Dakota) vydrží více než Alcantara. A ano, o každou kůži je třeba se starat. O některé více, o jiné méně, ale není to bezúdržbový materiál.
Ano, syntetiky mají být odolnější, méně náročné na údržbu a snadněji čistitelné. Jak jsem napsal, proto se tam někdy používají (třeba v kombinaci pravá/ syntetická). Prodyšnější... to záleží na kůži a povrchové úpravě.
Bavorácké kůže, spec. základní Dakota, jsou vepřovice, proto hrubé a velmi potivé, s teletinou, kterou dělá např. Jaguar se to nedá srovnat. Ale to bylo vždycky, kůže BMW jedině z individualu, tj. Merino, protože ani Nappa není oproti Dakotě o moc lepší, je možná o fous jemnější, hlavní rozdíl je v tom, že na ní vzniknou dříve záhyby.
S použitím alcantary je to taky stejné, buď alcantara na bočnicích a látka vprostřed nebo nic, a to bylo jak u E46, tak u F30. Celoalkantara byla vždy jen ve vyšších řadách, empětce nebo např. X5 M nebo teď v autech s motorem 50d, ale zas vždy jen se sportsitznami, tj. bez odvětrávání.
Co se týče odvětrávání a Alcantary, to nebude otázka sedaček. Alcantara podle mne není dostatečně prodyšná, takže by ji museli nejspíš perforovat. A myšlenka zřejmě je, že se v ní tolik nepotíš, takže to není potřeba. Nebo by perforovaná moc dlouho nevydržela. Například u Porsche nemůžeš mít ventilaci, jakmile si vezmeš Alcantaru. Byť ta samá sedadla s kůží mít ventilaci můžou.
Jestli ventilace, pak musí být potah perforovaný, to je jasné. Ale perforovanou alcantaru někteří nabízejí, např. audi, jen ne s ventilací. Není mi jasné proč, nejspíš to bude jak říkáš, že je předpoklad, že na alcantaře se tolik nepotíš. Technicky nevidím důvod, proč by kombinace vent. sedadla - alcantara (perforovaná) neměla jít.
Ta perforovaná Alcantara Audi myslím není perforovaná skrz na skrz. Prodyšnost to zřejmě vylepší (což byl asi cíl, nebo je to tak jen pro parádu), ale nejsem přesvědčen, že by to stačilo pro ventilátory (ty, které používají s perforovanou kůží).
Jak se říká, všechno jde, když se chce. Takže si asi nemyslí, že je to potřeba. Je to dobrá volba, když chceš lehké, tenké sedadlo, kde ventilace nepřipadá v úvahu. Jako u skořepin. Plus člověka pevněji drží.
Audi má standardně v nabídce typicky jen černou, nebo šedou Alcantaru, ale jde si objednat i exclusive čalounění Alcantara/ Valcona (v nižších řadách je to Nappa), kde si můžeš vybrat barvu kůže, Alcantary i prošívání.
Taky souhlas. F30 mi prijde proti E90 furt lepsi a to i vs. e90 po FL.
Co mi u obou vadilo ale stejne je madlo dveri. Nemuzu si pomoct ale vzit za madlo v e46 a pak v e90 a F30 tak jen e46 u me obstoji jako bytelne, a ten spravny pocit pevnosti majici, dvere. V e60 to byla taky bida, ale F10 jasnej skok kupredu, v kontextu "efek" mi tak F30 prijde horsi nez e90 v kontextu "ecek". Interier 1er za cenu blizsi 5er, snad to v pristi generaci napravi. ;-\
ma svou silu a nepodcenoval by som ho.... 3 valce uz mozu u ludi narobit neplechu ( v mercedese sami priznali ze pod 4 valce uz nepojdu... a iste vedia preco ) .... ja osobne by som tiez radsej siel do 4 valcov v passate ako do troch od bmw... ale je to individualne..... kazdopadne zastavam nazor ze imidz bmw tymto dost utrpi bez ohladu na to ze ponukaju nadalej aj 500 konove "M" verzie ... kazdy nech si urobi zaver sam...... rozhodne do premiovej automobilky by som uz nejake 3 valce netahal.. teda pokial nadalej sa chce bmw pohybovat vo vodach v akych sa pohybovalo cele desatrocia... ak chcu ist do vod nepremie prosim.... nech sa paci.... konkurencia ( aj premiova aj nepremiova ) sa uz nevie dockat
nakrajsia 3ka pre mna bola E46.... zlate roky automobilizmu, kedy bmw este malo charizmu :yes:
BTW, ještě jsem tak moc nezlenivěl a kolena, kotníky, lokte a ramena jsou O.K (ale nevím jak ještě dlouho, v dubnu mě bylo 68) a když sporťák tak s M/T... :-! (2 auta s A/T již doma máme) :-!
Nejde o zleniveni, tyhle argumenty v diskusi manual vs automat nejak nepobiram.
4GC neni sportak, to musis hledat spis nekde u Z4, nebo M135i (do obou mi manual sedne), Grancoupe je cestovni GT se vsim, co k tomu patri a podle mne do GT patri i perfektni automat.
Ale samozrejme proti gustu...
Tak jak Ty nechápeš argumenty v prospech manuálu, iní nemusia chápať argumenty v prospech AT. Niekedy sú argumenty v prospech AT asi takéto: do bežného komfortného auta pre denné jazdenie je AT pohodlnejší, predsa s daily driverom nezávodím. A do športiaku je AT vhodnejší, lebo radí rýchlejšie, ako ktorýkoľvek manuál. Teda vlastne AT je podľa tejto logiky vhodnejší vždy a všade. Sranda je, že potom sa súčasne volá po návrate "vodičskejších" áut, bezprostrednejších, menej odťažitých, zábavnejších, puristickejších. Čo ale viac vtiahne do deja, umožňuje pocit väčšej kontroly nad autom, čo je bezprostrednejšie, ako manuál?
Ja chapu argumenty ve prospech manualu, ale ne ve stylu "jeste nejsem tak stary a dobity, abych si nezvladl zaradit sam".
Ja taky rad radim, a pri manualnim razeni mam pocit vetsiho splynuti s technikou, ale jak casto tak budu svoje auto pouzivat? Rekneme, ze pokud se nejedna o vikendovku (jakou je ta Z4), tak cca v 10% casu? A zbylych 90% (ve meste, v provozu, v zacpach, mezi vesnickami, na dalnici...) necham radit automat, je tak? Tak to si radeji vezmu automat s padly a kdyz me prepadne chut si zablbnout, zaradim si manualne padly pod volantem.
Jak pisu - vzit si ciste vikendovku (treba tu Z4, nebo M135i, nebo at slezem nize treba Fiestu ST), klidne (a mozna i radeji) s manualem.
Jo hochu, až tě bude bolet koleno tak, že nesešlápneš spojkový pedál, tak pochopíš že vše souvisí se vším. Ano, důležité je, za jakým účelem člověk vůz kupuje. Třeba si chce jen udělat radost jako doktor u nás v ulici, co si koupil Camaro a jednou za měsíc ho projede. Jinak jezdí většinou Cliem a manželka má Jeep Renegate. Řazení pádly jsem také zkoušel. S počátku je to taková novelty, ale brzy přestane bavit. Oba vozy s A/T, co máme, mají také řazení pádly. Zkrátka koncert nohou a rukou ve voze s M/T se nedá nahradit nějakým taháním za páčky. ;-) Jo, tu M135i mám také v zaměřovači. 3 dvířko nebo 5ti dvířko? Teď po F/L už nevypadá tak zoufale. ;-)
Mas jen dve skupiny lidi. Fanousky do aut, nebo specielne fanousky BMW, kteri budou nad 14i/16i ohrnovat nos jako na "pod-motorizacema" nehlede na to jaky pocet valcu maji. Podobna motorizace je podle nich nehodna znaku BMW tak jako tak. Takze je to uplne jedno kolik to ma valcu, stejne to nikdy nekoupi.
No a pak tu mas druhou skupinu lidi, ktere zajima milion jinych veci vic nez pocet valcu pod kapotou. A ti si zase koupi 3 valcovou 16i uplne stejne jako si kupovali 4 valcovou 16i a az jejich skusenost bude rozhodovat o tom jestli i priste BMW nebo neco jineho.
To laborovani o tom jak BMW trati image protoze 3 valce, jak MB trati image protoze dodavky, jak audi trati image protoze A4 jezdi na dva valce... nejak si nedovedu predstavit toho zakaznika co bude toto u spotrebky ala 316i (cti nemecke oktavky) resit a ani nevidim klienta co ma zalusk na novou C 63AMG S s 510k pod kapotou, ale pred dealerem se otoci a pujde jinam bo si na parkovisti pred dealerem vsimne prekapotovany renault s hvezdou ve znaku.
Este mas tretiu skupinu ludi: pozerov, ktorym uz nestaci olietane bmw3 z 3A po nemeckom dochodcovi, ale nemaju prachy na nove bmw3 so slusnou motorizaciou. Tak sa budu chvalit novym bawom, v ktorom im lahodne chrochta naftovy trojvalec, a trasie sa pritom ako prechladnuta civava.
Tito sa potom budu potom pohrdavo usmievat na cloveka ktory vedla nich zaparkuje s obycajnym Rapidom, ale to uz si neuvedomia, ze ten Rapid ma uz v zaklade kultivovanejsi 4-valec.
Teddy, nekdy pises, jakobys auta znal jen z detske sedacky.
Nezlob se na me, ale jestli je 1,2/1,4 TSI v Rapidu (pokud nemyslis Rapid z roku 1986) kultivovanejsi, nez 1,5turbo v BMW 2AT, tak se tu stav, ja ti zaridim projizdku a muzem to probrat.
To same diesely.
Tema "pozer, co nema na nove Bawo, a tak si kupuje zakladni motorizaci" radeji ani nekomentovat, to je opravdu pod uroven... :no:
zial musim konstatovat ze Teddy ma pravdu. Pretoze nieje BMW ako BMW. Kto ma "nato" si nebude kupovat zakladnu motorizaciu.....nebude si ju kupovat uz len kvoli kultivovanosti. Nemozem pochopit preco su europania tak sprosti a pozeraju len na emisie. Hadam mi nechcete tvrdit ze 3 valec ma kultivovany chod? A je jedno ci vyrobca je BMW Ferrari alebo Skoda ....trojvalec je trojvalec a je to taky maly nevyvazeny ventilator ale nie motor do 3 rady. Ten kto si bude toto BMW kupovat dozaista nebude brat ani polovicnu vybavu ...kupi to v zaklade ale hlavne ze je to omnoho lacnejsie a je to BMW...ze to BMW ma manualnu klimu, vzadu stahovanie okien na klucku, plechove disky...to je jedno ale ma BMW no proste looser.....A teda rozdiel vo vybavenom a zakladnom BMW je velmi velky rozdiel. Mam kolegu ktory ma novu 5radu bral to skladove v zaklade a je to dost ubohe auticko jedine co je natom dobre je podvozok a 3.0l motor inak pocitovo slaby odvar. V rodine ale mame predchadzajuci model 5-ky v plnej palbe a to je omnoho lepsie zväzenie ;) a hlavne pocitovo kvalitnejsie a pohodlnejsie;)
Az si ten trivalec v trojkove rade projedes, tak potom mudruj o jeho nevyvazenosti a kultivovanosti.
Podle tvoji a teddyho logiky by si lide od BMW meli kupovat jen radu 7 v plne palbe a motorem V12, protoze kdo na to nema a koupi si treba petku, tak je zkratka pozer, co nema na max vybavu amotorizaci.
Casem pochopite oba dva, ze auto posuzuji lide obvykle jako celek, a ne podle vasi detinske rovnice "ma to maly motor = je to plecka".
A nikdo tady neporovnava trivalce s sestivalci, jde ciste o srovnani zakladnich motorizaci 1,6 turbo, ktere ma BMW ted a 1,5 turbo, ktere prave prichazeji a tam se o kultivovanosti muzes hadat klidne do nekonecna.
Možno len chcel vyvrátiť postoje niektorých kupujúcich prémie, že aj holá prémia je lepšia, ako vybavený mainstream. Ja tiež zastávam názor, že ak mám kúpiť prémiu, tak rozhodne nie holobyt, pretože tam sa ten rozdiel od katalógových fotiek ukazuje najdramatickejšie. Taký Hyundai vyzerá v podstate rovnako v holobyte i plnke, u BMW sú ale rozdiely dramatické a práve prémiový holobyt je až nedôstojný a nehodný imidžu značky. Samozrejme nech si každý kúpi, čo chce, ale niekedy to potom vyzerá smiešne, že niekto sa prsí tým, že má niečo viac, lebo má BMW a vnútri má pritom manuálnu klímu či švihadlá vzadu a pod kapotou 85 kW dízel.
Ja mam v aute taky manualni klimu a pod kapotou diesel 105kW - coz je zaklad pro xDrive. Takze jsem proste pozer, ktery misto aby koupil naplno naslapanou Octavii se stejnou konfiguraci (4x4 + diesel + automat), tak si potreboval neco dokazat a vzal misto toho BMW skoro v zakladu. No nic, jdu se s nim radeji nekam vyprsit, i kdyz to bude vypadat smesne.
Ale ak môžem usudzovať z Tvojich príspevkov tu, tak nepatríš práve k tým prsiacim sa týpkom, ktorí sú kingovia len preto, že majú modrobielu vrtuľu. Žiaľ ja poznám práve mnoho takých a tam si niekedy rád rýpnem smerom k tej holote. ;-)
Ja to mam tak - pro auto se rozhoduji na zaklade toho, jesti me necim "dostane" a moje auto me dostalo jizdou, jeho schopnosti na ceste jsou v ramci kategorie uplne jinde, nez u drtive vetsiny konkurentu, cena-necena.
Automatickou klimu bych samozrejme bral, ale byla tehdy jen v paketu za cca 100k, a to se mi davat nechtelo, mel bych tam i vyhrivana sedadla a sklenenou strechu a jeste neco dalsiho, ale proste davat 100k jen kvuli autoklime... A zbytek? Precti si muj nazor na RR Evoque, ktery jsem daval do diskuse na blog Pajovi, tam je to vypsane jasne, i kdyby sis X1 vysperkoval na konecnou cenu 1,3M CZK, tak to porad bude jen "dojizdak", bez ohledu na jaho ostatni kvality.
Navic BMW nabizi ty "nuzne" zaklady jen u nekterych rad a to celkem logicky (1,3,5), nebot ty casto slouzi jako druha auta do rodiny (1er), nebo typicke sluzebaky (3er, 5er), byt ne unas, ale spis na zapad od nas. Pro modely 3GT, nebo 4Coupe, GC uz ty zaklady tak nuzne nejsou, vzdy mas v zakladni cene (ktera je oproti vychozi rade podstatne vyssi) nejaky designovy paket, tam se predpoklada, ze se na aute setrit nebude.
Ja jsem osobne rad, ze je mozne si i dnes koupit auto, ktere ma neosizeny podvozek, konstrukci, a vyvazeni, i bez toho, abych narval statisice do vybavy, kterou ani nevyuziju... A opravdu to neni o machrovani, ze mam BMW, v mojem okoli bych zase tak moc nanamachroval ;-)
Teba rozhodne k tým machrom neradím, Ty evidentne vieš, prečo máš práve to, čo máš a vieš to vyargumentovať. Ja som skôr myslel týpkov, pre ktorých je alfou a omegou ten znak na kapote. Jeden aktuálny príklad: bol som teraz na obede so známym, čo mal ML350CDI. A on bol presne ten typ, že lakeť v otvorenom okne a pekne sa promenádujeme, nech ma pipky vidia. Keď som mu hovoril, načo mu je pri jeho 10t km za rok výhradne krátke trasy po meste veľké naftové SUV, tak povedal: lebo Mercedes je pojem, lebo SUV je in a naftu preto, lebo málo žerie. Dnes prišiel na obed na Passate CC s 1,8TSI. A nakoniec uznal, že to SUV do mesta nebolo ideálne, nevedel poriadne zaparkovať, žralo mu to 15 litrov nafta-nenafta a keď mu skončil servis zdarma, tak len v servise otváral oči (a peňaženku). Takže nakoniec dostal rozum a kúpil si mainstreamový sedan s benzínom. Je rovnako dynamické, jazdí s rovnakou spotrebou, náklady podstatne nižšie a ani image moc neutrpel.
To je zase spousta teorie, jenze pak prijde kupec jako jeden muj kolega, veme 316d ve stribrne barve a pritom si priplati za xenony, kuzi, velkou navigaci, stresni okno, HUD a spoustu dalsich veci. To rozhodne neni "ani polovicna vybava", ale nadstandart kde je z toho drazsiho naprosto vse krom M paketu.
Jinak o loseroch bych moc nepsal kdyz do toho slova nacpu dve o. ;-)
Jenze jedna vec je kupovat auto v zakladni vybave a druha se zakladnim motorem. Zatimco auta v zakladni vybave kupuje malokdo a to nejen u BMW, tak zakladni motory jsou, zejmena v zemich, kde je zivotni uroven takova, ze i BMW je pro ne predevsim dopravni prostredek, pomerne caste.
Měl jsem E30 320i už v roce 91, v té době výkonem brko, a bez posilovače velmi charizmatické řidičské auto. :-) Můj známý měl tehdy tu samou E30, jen 324d, což byl bezturbový dýchavičný dýzl s 63kW, který měl problém ujet favoritu. Z toho auta charisma úplně stříkalo, stejně jako např. z E46 316i. Jsou to prostě základy, které tu byly vždycky. Charisma značky/modelu tvoří varianty z horní části nabídky motorizací, potažmo ty sportovní deriváty typu M3. Doporučuju projet 335i, resp. teď 340i v nějaké rozumné specifikaci, například bez awd, a pak mi přijď povyprávět o tom, jak je charizma trojky pryč.
Presne, zobaci vzpominaji na zlata leta, bla bla bla M3 + 330i, ale to, ze zakladni 316, nebo treba 518i v E34 tu byly uz davno pred topperovym narozenim, uz nejak pozapomneli. Zkratka svet si spis zapamatuje tu M3 a podle ni pak hodnoti "charisma" cele dalsi modelove rady, v tomhle ma VW vyhodu, kdyz kazdej vzpomina na "tedeicka 81 kW" >:D
V posl. Fifth Gearu postavili proti sobě vždy jednu legendu (golf I gti, E55 AMG, Audi Quattro) a jejího současného potomka v naprosto běžné dýzlové variantě (golf 2,0 tdi, E 250cdi, A5 2,0 tdi). Bylo krásně vidět, jaký pokrok auta udělala, podvozky naprosto jinde a obyč. dýzlové motory stíhaly s přehledem legendární rakety, u E55, kdy byl rozdíl v papír. výkonu drtivý, byl výsledek 0-160-0 snad jen o délku auta ve prospěch E55. Nejlepší je, občas si do nějakého youngtimera sednout, člověka hned přejdou vzdechy po starých zlatých časech. ;-)
Spis to obratim - pro vzyvace tech starych zlatych casu (jezto je vzyvaji spis ti majitele youngtimeru pod heslem "novy auta stojej za prd, ja jsem klasik, jdu pro karu do tri acek") by bylo dobre se obcas provezt fungl novou generaci jejich idolu, klidne i s tou nejslabsi motorizaci.
Vzpominam si, jak jsem sel s kamaradem pro jeho nove auto - BMW 116i, je to uz par let, pred tim mel prvni generaci 120i. Rikal mi, ze ta 116i jede lilp, koukal jsem, jestli mu nehrablo... No, nehrablo, zakladni (tehdy jeste nebyla 114i) 116i jela fakt po vsech strankach lepe, k tomu Mpaket, a cenove byl oproti predchozi generaci o 15% nize.
To me vlastne pritahlo k BMW :-)
Dnes, po neviem akej dlhej dobe, som dočítal diskusiu do konca a padala mi sánka, že čo sa to tu vlastne deje - myslím to v dobrom.
Konečne normálna diskusia ľudí, ktorí autám rozumejú a milujú ich, píšu k veci, nezaonačujú problémy aj keď sú BMW fans.
Takto by mala vypadať diskusia.
Myslím, že veľké plus urobilo hlavne to, že do diskusie vstúpili hneď na začiatku skúsení matadori - myslím, že ich nemusím menovať - ktorí o BMW niečo vedia a plkači tak nejak nemali chvalabohu podporu.
Kiež by to tak bolo aj pri iných článkoch v budúcnosti... 8-s
Ja som teda vcera nemal moc casu ( obcas treba aj zarabat grose ;-) ), ale diskusiu som len cital...a vdaka tomu, ze tu padlo hadam vsetko co ma zaujimalo bez toho aby som sa spytal ja, tak som to nechal len tak plynut...
A spokojnost ! :yes:
Trosku ma ale prekvapilo, ako tu niektori vyjadrili nespokojnost s pred FL 3er, lebo ( neviem ci to bolo konfiguraciou, alebo dnom vyroby >:D ) ta 328i x-drive, ktoru som mal moznost previezt bola vnutri urobena fakt ze gut :yes: Az som skoro uveril BMW marketingu, ze naskok interierov Audi bol zmazany >:D
Jeden model má lepšie jazdné vlastnosti, jeden má lepší interier atď...
Zober to tak, že všetky autá z D3 v rámci svojich kategórií sú obrazne povedané takmer na podobnej úrovni a voľbou ani jedného nemôžeš nič nepokaziť - skôr to závisí od osobných preferencií. Napríklad, niekto kúpi konkrétny model kvoli interieru, niekto, kvoli jazdným vlastnostiam alebo iba kvoli značke....
Pokiaľ ale niekto začne strašne vyzdvihovať jednu značku oproti druhej, tak to už smrdí porovnávaním pipíkov, a na to sme už asi starí ;-)
Nejde o to, aby diskutujúci spievali ódy na tú - ktorú značku.
Ide o to, že je iné, keď niekto napíše niečo kritické na konkrétny model, ktorý vlastní a má s ním konkrétne skúsenosti, ako keď tu pejko, ktorý to auto videl iba na fotografii začne písať ničím nepodložené kraviny typu jedna pani povedala.
Uvediem príklad - videl si ma diskutovať pod VW, Audi, Škodovkou, keď ma tie autá - bez urážky - nezaujímajú aj keď sú to veľmi dobré autá ? Nie, ani ma neuvidíš, lebo necítim potrebu sa vyjadrovať k veciam, o ktorých nemám prehľad a ak by som to urobil bol by som rovnaký blbec, ako množstvo "odborníkov" na takmer každý model, ktorý sa na svete vyrobil, ktorí tu píšu nablblé komentáre a pritom možno ani nemajú vodičský preukaz...
Už Si pochopil si, čo som tým príspevkom myslel ? ;-)
Chlape, ty si to zhrnul tak brutalne kruto-pravdivo, ze to sa hadam ani lepsie neda ! >:-[]:yes:
Kde sa mam pod to podpisat ? ;-)
Preto aj mna vidis len v diskusiach o veciach / modeloch / problemoch, ktore nejako suvisia so mnou, alebo s mnou preferovanou znackou / modelom, ako napriklad tu - konkurent pre A4 sa tu chysta na nejake zmeny, ale debatilo sa skor o aktualnom, a tam najaku malinku skusenost mam, dokonca vcelku prekvapujuco pozitivnu, tak som to len takto tebe posunul - ten moj dojem... ;-)
Ak ale bude debata o 5er, 7er, tam budem rovnako povacsinou pozorovat prirovnania k A6 a A8 ... ;-)
No a kde je ta hranica, kto uz moze diskutovat a kto nie ? Len majitelia ?
Diskusia je diskusia, vyjadrovat sa moze aj dedo mraz. Citat nemusis.
Ja si radsej nieco precitam od technika, co to auto sice ani nevidel ako bezneho majitela, pretoze ten chape viac pouzite riesenia ako hrdy majitel, co si tu bude lestit pri kazdom clanku o jeho aute. Len par majitelov dokaze kriticky pripustit, ze sa dali nachytat. A za pekne draho.
No, si na tenkom lade.
Nie si ty tiez ten pejko ? Ci ako vysvetlis tvoj prispevok u Lamborghini Aventador ???