Oturbena 1.6 so 136 PS? To neznie v dnesnej dobe nijak zavratne, zda ze toto je vzacny pripad kedy nie je motor vykonovo predimenzovany. Inak co som len tak rychlo preletel po internete, 316 ma vazit nieco cez 1400 kg. Vazne staci 136 konikov na zrychlenie za 9 sekund? Nejak sa mi to nezda...
vela asi urobí sprevodovanie. dnes je sice moderné dávať "silné" motory, ale potom kvoli emisiám a papierovej spotrebe to zabiť dlhými prevodmi, takže aj výrazne slabší motor s "normálnou" (a ešte viac s "dobrou") prevodovkou mu to naloží bez problémov
Myslím, že teď porovnáváš jabka a kombajn, tedy naftu vs. benzín, a to by bylo asi hooodně na dlouho - myslím fyzikální zákonitosti a vztahy kW-k-Nm-ot u jednotlivých typů motorů;-)
v minulosti se nabízely 316i bez turba, jen tak holé, takže nevím, co se změnilo, snad jenom k lepšímu:-)
dokud se dá koupit silný motor, tak mi nevadí existence slabého:-)))
Pravdu máš ... ono to ani nemusí být špatné, pokud ten motor má stejný základ, jako ty silnější .... Byl jsem velmi spokojený v pasátu s 81kW . Jezdil jsem i MB C 180CDI a úplně stačil ... Já teda asi nejsem úplně náročný, jezdím teď 1,6 dieslem s 66kW a je to v klidu ... jenom ten obal k tomu motoru, kdyby byl trochu více sexy ;-)
...každej výrobce začíná motorovou paletou kdesi a končí pochopitelně výš. Co je prokristovyrány špatnýho na 136koních a 220Nm? Základní motor? To není ostuda, to je fantazie...u E46 byl tuším základ 105koní z atmosféry!!!
Máš pravdu. Ale uznanlivo kývať hlavou nad automobilkami ktoré "umí" nie je v móde. V móde je kričať, ako sa celý automobilový priemysel rúti do prázdna. V prípade prémiových/kultových značiek platí dvojnásobne.
Kde sú tie časy, keď 316i znamenalo motor 1,6, 318i motor 1,8 a 320i šesťvalec 2.0. 325i zas bol poctivý šesťvalcový dvaapolliter. Pokiaľ si pamätám, guláš v označení začalo BMW 323 s dvaapollitrovým motorom.
318i mala objem 1,8 litra, potom 2 litre a teraz dokonca 1,6. BMW X5 5.0 D je zase vytunený šesťvalecový trojliter. BMW by kľudne mohlo usporadúvať kvíz "Čo znamená čo u BMW?"
Přesně jak píšeš. Mám pocit že s tím, jak se na ně začala dotahovat konkurence, tak BMW začalo osazovat auta motory, které neodpovídaly označením... viz 318 s dvoulitrem atd... ;-\ Teď zase naopak v duchu downsizingu 5.0 s 3.0 dieslem 8-s To aby se majitel necítil mezi V8 podřadně??? >:-[] Bral jsem ještě označení 530d a 535d, chápal jsem, že nějak ty dvě výkonové varianty oddělit musí, když nechtějí používat červená písmena... >:-[]
Dělají v tom opravdu guláš, za chvíli se v tom nevyzná nikdo :no: