Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 316i: nový základ pro trojku, spotřeba 5,9 l/100 km

Ondřej Láník
Diskuze (57)
Čtyřválec se zdvihovým objemem 2,0 l není v případě BMW nenasytným agregátem, přesto pravděpodobně dostane šanci ještě menší motor 1,6 l s BMW 116i. V Nizozemsku je to jistá věc, o dovozu do ČR se zatím jedná.

Motor o objemu 1596 cm3 by měl mít v BMW 316i výkon 90 kW při 6000 ot./min a maximum točivého momentu 160 Nm při 4250 ot./min. Trojková řada tím pádem příjde o pravidlo, že všechny modely akcelerují z 0 na 100 km/h pod 10 sekund, když model 316i bude potřebovat k normovanému sprintu 10,9 s. Nejvyšší rychlost má díky vhodnému zpřevodování zůstat na 210 km/h a bude tedy stejná jako u dvoulitrového 318i.

Kombinovaná spotřeba paliva se má dostat k 5,9 l/100 km, což ale nepředstavuje žádný pokrok proti velmi úspornému motoru 2,0 l. Hlavním lákadlem tedy zůstane nižší pořizovací cena a nižší náklady na povinné ručení.

Ondřej Láník
Diskuze (57)
7. 1. 2008 20:39
Re: Děs
tak,tak :yes:
7. 1. 2008 12:39
Re: nechapete to
Daně se podle spotřeby benzínu/nafty už platí a říká se tomu spotřební daň. A člověk na ní zaplatí zpravidla víc, než na povinném ručení (např. při nájezdu kolem 20000 km ročně, průměrné spotřebě 6 l/100km a spotřební dani 11,84 Kč/l to dělá za rok nějakých 14 200 Kč plus DPH). Připadá vám to málo?
7. 1. 2008 12:26
Re: nechapete to
Proč zrovna k počtu najetých km? Ona nějaká pojišťovna počítá povinné ručení od najetých km? Zatím každá, na kterou jsem koukal, to počítá podle času pojištění a kubatury (jedna podle výkonu). Plus nějaké ty bonusy/malusy, někdy je tam ještě třeba velikost bydliště a věk plátce.
A myslím si, že pojišťovny vědí dobře, jak pojišťovat, aby maximalizovaly svůj zisk, čili zásadní disproporci do svého systému nepustí.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
5. 1. 2008 23:47
Re: nechapete to
Objem s emisemi souvisí, ale v podstatě jen tak, že větší objem motoru obvykle spapá větší objem paliva. Více benzínu, více emisí,jak jednoduché. Mnohem objektivnější hledisko by byla průměrná spotřeba. Platit podle papírové spotřeby v kombinovaném cyklu. Dnes se ale spíš platí podle toho, kolik toho kdo autem rozbije než kolik toho autem vyprodukuje ;-) Takže ten můj návrh by prosazovali možna tak ti Zelení mezi námi ;-)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
5. 1. 2008 23:41
Re: Děs
Ta 1.9! v 316i E46 měla 165Nm, 185Nm měla 318i, což byl ten samý motor, jen nepřiškrcený.