Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 4 po faceliftu: Jemné změny designu. A co víc?

David Bureš
Diskuze (27)
Čtyřkový bavorák ladil v rámci faceliftu jen detaily. Nová jsou světla, uvnitř se objevují nové dekory a podvozek dostal tužší naladění.

BMW řady 4 se světu poprvé představilo na konci roku 2012, a tak je nyní ideální čas na jeho modernizaci. Jelikož ale sportovně střižený model střední třídy nabízený jako kupé, kabriolet a liftback pořád vypadá k světu, v rámci faceliftu se změnil jen minimálně. Do prodeje se inovovaná řada 4 dostane v březnu.

Hlavní změnou modernizované 4-Series jsou přepracované hlavní světlomety. Stávající xenony totiž střídají standardně dodávaná diodová světla, která za příplatek nabízejí adaptivní funkci. Všechny verze jsou navíc nově standardně vybaveny diodovými mlhovkami. Znalci si všimnou i přepracovaných chladicích otvorů nebo jemně upravených nárazníků.

Také uvnitř se měnily jen detaily, hlavně s ohledem na luxusnější vzhled. Specialitou jsou nové chromované prvky nebo dvojité prošívání na palubní desce. Modernizací prošel i multimediální systém, který po vzoru ostatních modelů dostal dlaždicové menu ve stylu chytrých telefonů. Tou nejvýraznější změnou je však příchod digitálního přístrojového štítu.

Příplatkovou výbavu pak obohatila tři nová čalounění nebo nová kola.

Stylistické změny doplňuje tužší naladění podvozku, které podle BMW vylepšilo jízdní vlastnosti auta a zároveň zachovalo jízdní komfort. Změna nastavení se přitom netýká jen sportovního podvozku M Sport, ale také standardního i příplatkového adaptivního podvozku.

Naopak nabídka motorů se prakticky nezměnila, úprav v motorovém prostoru se řada 4 dočkala už loni. Nově však už v ní nenajdeme turbodiesel 425d (165 kW). Portfolio čítá tři zážehové a tři vznětové agregáty. První skupinu zastupují modely 420i (čtyřválec, 135 kW), 430i (čtyřválec, 185 kW) a 440i (šestiválec 240 kW), zatímco tu druhou 420d (čtyřválec, 140 kW), 430d (šestiválec, 190 kW) a 435d (šestiválec, 230 kW), přičemž u varianty Gran Coupé je k dispozici i základní 418d (čtyřválec, 110 kW).

Vybrané jednotky jsou s dostupné s pohonem všech kol, přičemž pro 435d je standardem. V závislosti na motoru je možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem.

Stylistickými změnami prošel také sportovní model M4, který je standardně vybaven adaptivními full-LED světlomety i koncovými diodovými světly. Lehké změny najdeme také uvnitř, novinkou je též vylepšený multimediální systém.

David Bureš
Diskuze (27)
Avatar - drack2
4. 2. 2017 20:36
Re: Je ekonomicky udržitelné nabízet tolik karoserií?
Ad IS: evropa neni jediny kontinent.
Avatar - iudex
18. 1. 2017 08:25
Re: Facelift dle mého gusta,
Tak mne sa páči aj A5 SB a celkovo asi všetky tieto kupé-liftbacky od novej Insignie po Panameru, ale ak mám povedať najkrajší z nich, bol by to práve 4er GC. Jedno 440i prosím! >:D
18. 1. 2017 04:32
Re: ...a podvozek dostal tužší naladění...
Základní podvozek? No tak tam právě ano. Zvlášť na menších kolech byl až nebavorácky komfortní a kolíbavý.
18. 1. 2017 04:31
Re: Tak to má být!
U RWD je klasická ručka důležitá při nasměrování auta do zatáčky :yes: :-!
17. 1. 2017 18:17
Re: smh
Hm, ten virtuální přístrojový štít by se mně hodil do 330e (výroba sedmy tyden). Tam dává smysl asi nejvíce, nejlépe dokáže poskytnout komplexni informace o toku energií apod.